Tarina alkoi näin:
Aloimme seurustella, olimme molemmat 15v. En uskonut seurustelusta koituvan mitään vakavaa, sillä itsellini kyseessä oli vasta toinen "vakavampi" suhteeni. Jotenkin me pysyimme yhdessä ensimmäisen vuoden tutustumalla toisiinme. (Minulle ensimmäinen suutelu, molemmille se "eka kerta".) 1. Vuoden jälkeen oli jotain kriisejä, kun yhtäkkiä toinen oli tullut tutuksi eikä suhde ollut enää niin seikkailua. Noh, kumpikaan ei tahtonut erota vaan sitä opopi miten suhde pidetään "elossa". Tuli myös molemmilla puheeksi että pitäsikö hankkia enemmän kokemusta muiden kanssa. Olisiko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella? ( Teimme jonkin naurettavan sopimuksen että saa pettää toista yhden kerran luvan kanssa. No kumpikaan ei ole käyttänyt sitä.)
2. vuoden jälkeen alkoi uudet kriisit, kun pääsimme peruskoulusta ja mietittiin jatkopaikkoja opiskelulle. Minä halusin muutta toiselle paikkakunnalle opiskelemaan urheilun takia. Hän oli ensin sitä vastaan, koska ei halunnut jäädä yksin. Ymmärsin häntä hyvin ja lopulta jäimme samalle paikkakunnalle. molempia alkoi kuitenkin kaduttamaan. Hän ei halunnut olla este minun unelmille. (Ehkä minun käytökseni oli hieman katkera, kun jouduin jättämään unelman, jonkavuoksi olin rehkinyt yli 10 vuotta). No puolivuotta olimme samassa koulussa kunnes muutin 300km päähän rakkaastani. Teimme kuitenkin sopimuksen, että käyn osan lukiota samassa paikassa kuin rakkaani. kuljin siis kahden lukion väliä.
Kaukosuhde ei alkanut hyvin, sillä rakkaani oli hyvin murheissaan ja monesti itki puhelimessa kun soittelimme. Itselläni oli paljon omantunnontuskia mutta niistä selvisin ammattiauttajan avulla. Välillä meni paremmin ja välillä huonommin. Selvisimme kuitenkin loppulikukaudesta siedettävästi eri kouluissa.
Kesäloma pli ihanaa aikaa ja tuntui etteimikään voisi rikkoa meitä. Sovimme jopa menevämme kihloihin ensi kesänä. Mutta sitten alkoi lukukausi. Taas oli vähän niin ja näin. Kestimme tätä pari kk ja tulin sitten takaisin samaan kouluun kahdeksi kk. Tämä aika oli helppoa vaikka tuleva kiusasi, kun tiesi että minun olisi kuitenkin palattava 300km päähän. Taas olimme erillään.
Tämä aika oli kaikkein pahin. Riitelimme usein. Onneksi äsken oli hiihto loma ja saimme jotenki koottua suhteemme kasaan. Mutta kun hiihtoloma loppui ja palasin takaisin niin rakkaani ilmoitti ettei halua jatkaa seurustelua. Saimme sovittua että odotamme kesään asti ennen kuin päätämme mitään (kesällä olisimme olleet yhdessä 4v). Hän kuitenki sanoi ettei rakasta minua enää niin paljon kuin ennen koska urheilu on minulle hänen mielestään tärkeämpää kuin hän minulle.
Olenko ollut liian itsekäs? Pitäisikö minun jättää urheilu ja keskittyä rakkaaseni?
Nuorten vanha rakkaus koetuksella
1
539
Vastaukset
Ja 10 vuoden päästä mietit mitä olisikaan voinut tapahtua, jos olisit panostanut urheiluun ja katkerana purat kaiken turhautumisen kumppaniisi. Näin siinä yleensä valitettavasti käy.
Jos parisuhde ei kestä muutaman kuukauden kohtalaisen lyhyen matkan eroja (minä ainakin kuljin aikoinaan tuon 300km joka viikonloppu kotiin ja takaisin koululle) niin jotain on vialla ihan jo perussuhteessa. Eli kannattaa miettiä sitä ihan tosissaan. Jos suhde on oikeasti kunnossa niin ei etäisyys sitä kaada. Etenkin riitely viittaa siihen että vikaa on jossakin kun ei asiat toimi kunnolla jos ei voida olla lähekkäin.
Tässä vaiheessa neuvoisin kyllä miettimään aika tarkasti oletko valmis uhraamaan koko tulevaisuuttasi siihen että toinen saisi roikkua sinussa kiinni. Näitä asioita kuitenkin tulee herkästi mietittyä sitten parinkymmenen vuoden päästä ja katkeruus yllättää herkästi. Ja ei, et minusta siis ole yhtään liian itsekäs. Kyllä toisenkin ihmisen tulee kyetä ilman sinua edes jonkin aikaa pärjäämään ihan jo käytännön syistä johtuen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192176Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä281970Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471386- 741326
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8741- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698