kun itse ensin valehtelee jumalan nimissä jonkun kirjan ja sittenjoku tulee ja kertoo paremman tarinan niinkun UT.
kyllähän se harmittaisi
51
188
Vastaukset
- ovat täyttä
Jumalan sanaa Herrassa Yeshuassa, kunhan vain ne Henkensä opetuksen mukaan ymmärretään ja vastaanotetaan kiitoksella ja aralla tunnolla, sillä usko ei ole jokaisen ihmisen, vaan otollisuutta tarvitaan ja sitä voidaan anoa ja Jumala antaa kaikille, sillä eihän muutoin kukaan voisi kiittää eikä pelastua. Herra on hyvä ja armonsa pysyy iankaikkisesti, autuaat ne, jotka eivät häneen loukkaannu. Amen.
- Diana-ad-rem
Yeshuassa, vaan siellä Raamatussa, sieltä se sana löytyy, mene lukemaan.
- Ulla Kaunokki
Diana-ad-rem kirjoitti:
Ilmestynyt sinulle nöyränä ja vanhurskaana autajana, Pelastajana nimellä Jeshua? Sak.9:9.
- Maitoa ja Hunajaa
Diana-ad-rem kirjoitti:
on hyvä vastaanottaa ja kasvaa Jumalan tahdon tuntemisessa ja todistuksessa ja valtakunnassa, sillä kaikille anovilla annetaan ja jokainen pyytävä saa. Sinullekin haluan rukoilla aviomiestä, mutta ehkä on sinun ensin parempi syntyä Jumalan lapseksi, että miehesikin voisi olla Herran oma, sillä se on otollista Jumalassa ja Luojassa.
- Yeshua on Sana
Diana-ad-rem kirjoitti:
> Yeshuassa, vaan siellä Raamatussa, sieltä se sana löytyy, mene lukemaan.
Olen jo lukenut ja löytänyt. Tahdon myös sinun parastasi, että voisit sinäkin löytää Herran Vapahtajaksi, sillä tahtoo antaa iloa ja rauhaa ja vanhurskautta elävässä vedessään ja Pyhässä Hengessään, tiedän sen koska olen sen kokenut, samoin kaikki Jumalan lapset ja hyvä on Herraa kiittää ja ylistää, sillä se on otollista, hallelujah! - silmät pyöreinä
Diana-ad-rem kirjoitti:
kysyy: "Missä?" tai sitten sanoo: "Ei missään!"
- älypää-1
Diana-ad-rem kirjoitti:
kyllä eivät ole jumalaa nähneetkään.
- Aatteleppaite2.0
silmät pyöreinä kirjoitti:
kurittaa niin kauan että uskoo,peloitella helvetillä ja silleen.
Lopulta kyllä uskovat;) - kuten voimme lukea
Aatteleppaite2.0 kirjoitti:
kurittaa niin kauan että uskoo,peloitella helvetillä ja silleen.
Lopulta kyllä uskovat;)sillä erotuksella tosin, että oli itse siellä ja tiesi, kuinka tärkeää se olisi veljilleen ilmoittaa tuo totuus.
Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon, sillä minulla on viisi veljeä, todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'." (Luukas 16:23-31)
Mitä luulet, rakastiko rikas mies elossa olevia veljiään?
Luuletko, että Yeshua pelotteli ihmisiä uskomaan tämän vai olisiko rakastanut kuulijoita ja varottanut rakkaudessa, koska tiesi totuuden näistä asioista? - Yeshuaa (Jeesusta)
älypää-1 kirjoitti:
kyllä eivät ole jumalaa nähneetkään.
kuitenkin Herra on antanut ja antaa hyvää niille, jotka sitä häneltä anovat. Liiallinen ihmisviisaus on Raamatussa todistettu pimeydeksi ilman Jumalaa:
Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta". Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. (Room 1:16-23) - Aatteleppaite2.0
kuten voimme lukea kirjoitti:
sillä erotuksella tosin, että oli itse siellä ja tiesi, kuinka tärkeää se olisi veljilleen ilmoittaa tuo totuus.
Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon, sillä minulla on viisi veljeä, todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'." (Luukas 16:23-31)
Mitä luulet, rakastiko rikas mies elossa olevia veljiään?
Luuletko, että Yeshua pelotteli ihmisiä uskomaan tämän vai olisiko rakastanut kuulijoita ja varottanut rakkaudessa, koska tiesi totuuden näistä asioista?veljeään rakastaan,tuo rikkaus on toisisjaista.
Huono muuten saduksikin jo,en edes lapsilleni kertoisi moista moskaa.
Koko kristinusko on pelkkää peloittelua ja sun jeshuas on" variksenpelätin" - Yeshuassa
silmät pyöreinä kirjoitti:
sillä Jumala tahtoo lahjoittaa heille elävää vettä ja Pyhän Hengen voiman. Toki kyllähän monta huokausta ja rukousta ennättää kanssaan kokea, niinkuin Isä Jumala meidän kaikkien kanssa, vaikka Yeshua on itsessään kaiken tehnyt valmiiksi ja vastaanotettavaksi huudahtaessaan: "Se on täytetty" ja lähettäessään Henkensä antamaan elämän lapsilleen. Eräs leskirouva sanoi minullekin lapsista: "Pieninä pienet murheet ja isompina suuremmat murheet". Etsikää siis Jumalan valtakuntaa nuorempina, niin säästytään suuremmilta murheilta, niinkuin on kirjoitettu "pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä."
- kun menit tuollaisia
Aatteleppaite2.0 kirjoitti:
veljeään rakastaan,tuo rikkaus on toisisjaista.
Huono muuten saduksikin jo,en edes lapsilleni kertoisi moista moskaa.
Koko kristinusko on pelkkää peloittelua ja sun jeshuas on" variksenpelätin"vastailemaan.
- Aatteleppaite2.0
Yeshuassa kirjoitti:
sillä Jumala tahtoo lahjoittaa heille elävää vettä ja Pyhän Hengen voiman. Toki kyllähän monta huokausta ja rukousta ennättää kanssaan kokea, niinkuin Isä Jumala meidän kaikkien kanssa, vaikka Yeshua on itsessään kaiken tehnyt valmiiksi ja vastaanotettavaksi huudahtaessaan: "Se on täytetty" ja lähettäessään Henkensä antamaan elämän lapsilleen. Eräs leskirouva sanoi minullekin lapsista: "Pieninä pienet murheet ja isompina suuremmat murheet". Etsikää siis Jumalan valtakuntaa nuorempina, niin säästytään suuremmilta murheilta, niinkuin on kirjoitettu "pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä."
te lapsiakin jo,kaikkea kanssa.
Ei ole lapsien aivopesu rakastamista. - Hohhhuuhuhuahu
Yeshuaa (Jeesusta) kirjoitti:
kuitenkin Herra on antanut ja antaa hyvää niille, jotka sitä häneltä anovat. Liiallinen ihmisviisaus on Raamatussa todistettu pimeydeksi ilman Jumalaa:
Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta". Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. (Room 1:16-23)minä,ja siinä on enemmän totuutta kuin sinun jeshusaashshahahahahshahhsi.
Ei osaa keskustella vaan siteerat paskakirjan sanoja,juuri tuollaisa te kusipää hihhulit olette,ei mitään omaa ajatusta.
ELÄKÄÄ!! - Isä Jumala vaikuttaa
Hohhhuuhuhuahu kirjoitti:
minä,ja siinä on enemmän totuutta kuin sinun jeshusaashshahahahahshahhsi.
Ei osaa keskustella vaan siteerat paskakirjan sanoja,juuri tuollaisa te kusipää hihhulit olette,ei mitään omaa ajatusta.
ELÄKÄÄ!!Yeshuan kautta tänäkin päivänä, vaikka se voivatkin kokea vain uudestisyntyneet elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä. Jumala tahtoo sinunkin tekevän parannuksen ja saavan tulevaisuuden ja toivon armossaan ja totuudessaan. Älä halveksi totuutta vaan rakasta sitä, ja se on Jumalan antamaa valkeutta Kirkkauden Herralta taivaallisesta Siionista.
- ertkl
Jos Jeesus hakee omansa pois 15.3. ja viisastelijat jäisi pois valittyjen joukosta!
- Balttis kuittaa...
Joten: >> Nostakaa silmänne korkeuteen ja katsokaa: kuka on nämä luonut? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukuisina, joka kutsuu nimeltä ne kaikki: suuri on Hänen voimansa ja valtainen Hänen väkensä; ei yksikään jää Häneltä pois. >> (Jes.40:26; Ef.2:5,6; Kol.3:1-4. Lue ja huomaan missä mennään:
Hänessä se on Elohimissa: >> Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa. >> Nuo hätä mitä! - poadel
Balttis kuittaa... kirjoitti:
Joten: >> Nostakaa silmänne korkeuteen ja katsokaa: kuka on nämä luonut? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukuisina, joka kutsuu nimeltä ne kaikki: suuri on Hänen voimansa ja valtainen Hänen väkensä; ei yksikään jää Häneltä pois. >> (Jes.40:26; Ef.2:5,6; Kol.3:1-4. Lue ja huomaan missä mennään:
Hänessä se on Elohimissa: >> Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa. >> Nuo hätä mitä!Miksi käytät sanaa Yeshua.Tämä jeesus tyyppi kuuluu kreikkalais-roomalaiseen, ei heprealaiseen kulttuuriin.Pitäisi käyttää kulttuurisesti oikeita nimiä ja termejä.
- Balttis kuittaa...
poadel kirjoitti:
Miksi käytät sanaa Yeshua.Tämä jeesus tyyppi kuuluu kreikkalais-roomalaiseen, ei heprealaiseen kulttuuriin.Pitäisi käyttää kulttuurisesti oikeita nimiä ja termejä.
Hänen lepoonsa, kelpaa? Niinkuin kirjoitetttu on: >> joka on päässyt Hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala (Elohim: 1 Ms.2:1-3.) omista teoistansa. >> kirjeessä Heprealaisille.
- poadel
Balttis kuittaa... kirjoitti:
Hänen lepoonsa, kelpaa? Niinkuin kirjoitetttu on: >> joka on päässyt Hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala (Elohim: 1 Ms.2:1-3.) omista teoistansa. >> kirjeessä Heprealaisille.
Yeshua ei kuulu heprealaiseen kulttuuriin.Älä sotke asioita.Jos haluat harrastaa kreikkalais-roomalaista kulttuuria niin mene kristinuskon sivuille.
- ympärileikattu 8.vrk
poadel kirjoitti:
Yeshua ei kuulu heprealaiseen kulttuuriin.Älä sotke asioita.Jos haluat harrastaa kreikkalais-roomalaista kulttuuria niin mene kristinuskon sivuille.
sikisi Herran Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mirjamista. Noin 12 vuotiaana Heroksen temppelissä jutteli kirjanoppineiden kanssa ja ihmettelivät niitä viisauden sanoja, joita puhui Isänsä huoneessa. Noin 30 vuotiaana meni Johannes Kastajan kasteelle ja vedestä noustuaan laskeutui kyyhkysen muodossa Herran Henki ylleen ja sai Isältä taivaasta todistuksen: "Tämä on minun rakas Poikani, inuun minä olen mielistynyt". Johannes Kastaja joka tasotti hänen tiensä todisti Yeshuasta: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin! Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'. Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan." lisäksi: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä. Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'. Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."
- 17+3
ympärileikattu 8.vrk kirjoitti:
sikisi Herran Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mirjamista. Noin 12 vuotiaana Heroksen temppelissä jutteli kirjanoppineiden kanssa ja ihmettelivät niitä viisauden sanoja, joita puhui Isänsä huoneessa. Noin 30 vuotiaana meni Johannes Kastajan kasteelle ja vedestä noustuaan laskeutui kyyhkysen muodossa Herran Henki ylleen ja sai Isältä taivaasta todistuksen: "Tämä on minun rakas Poikani, inuun minä olen mielistynyt". Johannes Kastaja joka tasotti hänen tiensä todisti Yeshuasta: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin! Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'. Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan." lisäksi: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä. Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'. Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."
on syntynyt neitseestä antiikin pakanauskontojen jumalinkarnaatioiden tapaan ja on siis isätön, jolloin hän ei voi kuulua Juudan sukuun, koska suku ja sukukunta menee isän mukaan."Nämä olivat ne, jotka lähtivät Teel-Melahista, Teel-Harsasta, Kerub-Addanista ja Immeristä, voimatta ilmoittaa perhekuntaansa ja syntyperäänsä, olivatko israelilaisia:...."
Voi selittää myös Jeesuksen naimattomuuden, kuka ottaa miehen jolla ei ole sukua eikä sukutilaa, äiti ja sisarukset vain juoksemassa perässään. Ovatko sisarukset muuten myös jumalia? Eivät kai jumalan sisar ja veli voi muuta olla? Entäs serkut, tädit ja enot ja leikkikaverit. Jos on leikkinyt naapurissa asuneen jumalan kanssa lapsena, eikö hierarkinen asema nouse, ainakin jos on antanut jumalan aina pelissä voittaa? - eksyttää
17+3 kirjoitti:
on syntynyt neitseestä antiikin pakanauskontojen jumalinkarnaatioiden tapaan ja on siis isätön, jolloin hän ei voi kuulua Juudan sukuun, koska suku ja sukukunta menee isän mukaan."Nämä olivat ne, jotka lähtivät Teel-Melahista, Teel-Harsasta, Kerub-Addanista ja Immeristä, voimatta ilmoittaa perhekuntaansa ja syntyperäänsä, olivatko israelilaisia:...."
Voi selittää myös Jeesuksen naimattomuuden, kuka ottaa miehen jolla ei ole sukua eikä sukutilaa, äiti ja sisarukset vain juoksemassa perässään. Ovatko sisarukset muuten myös jumalia? Eivät kai jumalan sisar ja veli voi muuta olla? Entäs serkut, tädit ja enot ja leikkikaverit. Jos on leikkinyt naapurissa asuneen jumalan kanssa lapsena, eikö hierarkinen asema nouse, ainakin jos on antanut jumalan aina pelissä voittaa?sillä uskotte kaikki pakanajumalista ja muista ihmisopeista, mitä Paha on kauttaan syöttänyt, eihän se ole yhtään vaikeaa. Lukee Raamatusta ja sitten keksii valheitaan. Juuri sentähden pyhien tulee erottua ja erottaa se, mikä on Jumalasta, kuten Raamattu, sekä vanha että uusi, sillä aivan katkeamaton on tuo kirjakokoelman kirjojen sanoma, varsinkin Genesiksessä ja Ilmestyskirjassa, sillä ei kukaan olisi voinut niitä itsestään ihmisenä keksiä.
Loppupelissähän kysymys on siitä juutalaisilla ja muillakin ihmisillä: ketä he tahtovat uskoa, sitä he uskovat. Jos eivät halua tulla valkeuteen, jossa Jumala näyttää heille heidän syntinsä, niin he vihaavat valkeutta ja totuutta, eivätkä siten voi tulla valkeuteen, vaikka Isä rakkaudessaan sitä tahtoo ja on valmis auliisti antamaan anteeksi kaikki synnit ja väärin teot. Toisaalta ymmärrän myös väärät todistukset kristikunnan taholta Jumalan vastaisilla teoilla. Herran armoa ja totuutta Yeshuan nimessä toivon teille, sillä on Jumalan Poika, Immanuel, ja lisäksi Herra, jota tulee Israelin rakastaa, jos tahtoo Jumalan tahdon mukaan käskyt pitää, niinkuin ensimmäinen käsky kuuluu. Siispä voin minäkin vain rukoilla ja siunata ja anoa elävän veden virvoitusta ja sadetta ja vaikutusta Israelille:
Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua
Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen
Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan
Nasaretilaisen Yeshuan nimessä ja Isän Jumalan armon ja totuuden ja rukouksen Hengessä, amen. - 37,9
eksyttää kirjoitti:
sillä uskotte kaikki pakanajumalista ja muista ihmisopeista, mitä Paha on kauttaan syöttänyt, eihän se ole yhtään vaikeaa. Lukee Raamatusta ja sitten keksii valheitaan. Juuri sentähden pyhien tulee erottua ja erottaa se, mikä on Jumalasta, kuten Raamattu, sekä vanha että uusi, sillä aivan katkeamaton on tuo kirjakokoelman kirjojen sanoma, varsinkin Genesiksessä ja Ilmestyskirjassa, sillä ei kukaan olisi voinut niitä itsestään ihmisenä keksiä.
Loppupelissähän kysymys on siitä juutalaisilla ja muillakin ihmisillä: ketä he tahtovat uskoa, sitä he uskovat. Jos eivät halua tulla valkeuteen, jossa Jumala näyttää heille heidän syntinsä, niin he vihaavat valkeutta ja totuutta, eivätkä siten voi tulla valkeuteen, vaikka Isä rakkaudessaan sitä tahtoo ja on valmis auliisti antamaan anteeksi kaikki synnit ja väärin teot. Toisaalta ymmärrän myös väärät todistukset kristikunnan taholta Jumalan vastaisilla teoilla. Herran armoa ja totuutta Yeshuan nimessä toivon teille, sillä on Jumalan Poika, Immanuel, ja lisäksi Herra, jota tulee Israelin rakastaa, jos tahtoo Jumalan tahdon mukaan käskyt pitää, niinkuin ensimmäinen käsky kuuluu. Siispä voin minäkin vain rukoilla ja siunata ja anoa elävän veden virvoitusta ja sadetta ja vaikutusta Israelille:
Nasaretilaisen Yeshuan nimessä ja Isän Jumalan armon ja totuuden ja rukouksen Hengessä, amen.Jeesusjumalinkarnaation sisarukset ovat myös jumalia, lomasijaisia tai jos Jeesuksella vaikka on kuumetta , niin silloin. Eihän tiedetä ehtikö Jeesus lapsensa sairastaa kaikki lastentaudit.
- Balttis ojentaa...
37,9 kirjoitti:
Jeesusjumalinkarnaation sisarukset ovat myös jumalia, lomasijaisia tai jos Jeesuksella vaikka on kuumetta , niin silloin. Eihän tiedetä ehtikö Jeesus lapsensa sairastaa kaikki lastentaudit.
Tarkoittaa sitä ettei teillä ole myökään Isää Jumalaa, joten olette isättömiä äpäröitä, joilla ei ole siis Jumalaankaan, vaan ainoastaan eloton ja persoonaton epäjumala, jonka kuvaatte persoonattomaksi, kuin tuuli: neljällä kirjaimella, jonka oikeaa lausumistapaakaan ette tunne. Mutta Jahve on luvannut ikuisen kuninkuuden Daavidin huoneelle, johon teillä ei liene isättöminä äpärinä asiaa:
>> Minä laulan Jahven armoteoista lakkaamatta, julistan uskollisuuttasi polvesta polveen. Sanoin: "Ikiajoiksi on armo rakennnettu; olet perustanut uskollisuutesi taivaisiin - "Olen tehnyt liiton valittuni kanssa, olen palvelijalleni Daavidille vannonut: "Vahvistan siemenesi ikiajoiksi ja rakennan valtaistuimesi polvesta polveen." Sela. Taivaat ylistävät ihmeitäsi Jahve. Uskollisuuttasi pyhäin seurakunnassa. Sillä kuka on Jahven vertainen, kuka Väkevän poikain joukossa Jahven kaltainen? Jumala on peljättävä pyhäinsä kokouksessa, kunniotettava kaikkien keskellä, jotka ympärillänsä ovat. (Job.1:6.) Jahve, sotajoukkojen Jumala, kuka on voimallinen Jah niin kuin Sinä? >> Psalmi 89:2-9.
Miten tähän Väkevän poikaan sopivat sinun kuvaamasi: lastentaudit. Onko henkinen keripukki iskenyt sinuun, niin etteivät riisitaudin runtelemat pilkkasi osu maaliinsa? Kuka on Väkevän poikain joukossa niinkuin Jah, on sinulle arvoitus, sillä et tunne lainkaan Jumalaa? Koska sinulla ei ole Poikaa ei sinulla ole Isääkään, vaan ainoastaan pimydestä nousevia valheita, jotka Jumalan sanan väkevä valo hävittää. - Balttis kuittaa....
17+3 kirjoitti:
Voi selittää myös Jeesuksen naimattomuuden, kuka ottaa miehen jolla ei ole sukua eikä sukutilaa, äiti ja sisarukset vain juoksemassa perässään. Ovatko sisarukset muuten myös jumalia? Eivät kai jumalan sisar ja veli voi muuta olla? Entäs serkut, tädit ja enot ja leikkikaverit. Jos on leikkinyt naapurissa asuneen jumalan kanssa lapsena, eikö hierarkinen asema nouse, ainakin jos on antanut jumalan aina pelissä voittaa?Ja Jumalan lapsen? - Helpotan vastaamalla itse. Isätön äpärä kiertelee kodittomana ympäri maanpiiriä, - löytämättä lepopaikkaa, kun taas Jumalan lapsi on matkalla Isän kotiin, jonne hänelle on valmistettu ihana leposija, - yhdessä Jumalan kanssa kirkkaudessa.
- Herra on yksi.
37,9 kirjoitti:
Jeesusjumalinkarnaation sisarukset ovat myös jumalia, lomasijaisia tai jos Jeesuksella vaikka on kuumetta , niin silloin. Eihän tiedetä ehtikö Jeesus lapsensa sairastaa kaikki lastentaudit.
On vain yksi Herra ja Jumala, vaikka toimii Isänä ja Poikana ja Pyhänä Henkenä, sillä ovat yhtä.
- Balttis kuittaa...
17+3 kirjoitti:
Voi selittää myös Jeesuksen naimattomuuden, kuka ottaa miehen jolla ei ole sukua eikä sukutilaa, äiti ja sisarukset vain juoksemassa perässään. Ovatko sisarukset muuten myös jumalia? Eivät kai jumalan sisar ja veli voi muuta olla? Entäs serkut, tädit ja enot ja leikkikaverit. Jos on leikkinyt naapurissa asuneen jumalan kanssa lapsena, eikö hierarkinen asema nouse, ainakin jos on antanut jumalan aina pelissä voittaa?>> Sillä kuka on pilvissä Jahven vertainen, kuka Väkevän poikain joukossa Jahven kaltainen? Jumala on ylen peljättävä pyhäinsä kokouksessa (Job.1:6.), kunnioitettava kaikkien keskellä, jotka ympärillänsä ovat. Jahve, sotajoukkojen Jumala, kuka on voimallinen Jah niin kuin Sinä?
Hän on erehtymätön ja kun Hän sanoi juutalaisen kansaa johtaneen eliitin, talmudistien olevan isästä perkeleestä (hepr. saatan) ja käärmeen sikiötä: Gen: 3:1; ei Hän tehnyt sitä suinkaan umpimähkään tai arvaillen vaan teitäen kenestä olette syntyisin. Ne jotka ovat isästä Aabrahamista tekevät myös niitä tekoja joita Aabraham uskoen Jumalaa teki, saaden siten myös suuren siunauksen teoistaan, kuten 1 Ms.22- luku; Jumalan valalla vannoen sanoo, mutta jumalattomien osa on kirous ja tuomio, - alusta asti. - poadel
Herra on yksi. kirjoitti:
On vain yksi Herra ja Jumala, vaikka toimii Isänä ja Poikana ja Pyhänä Henkenä, sillä ovat yhtä.
yhteiset esi-isät palvoivat kolminaisuutta "Eko Deva Trimurti"Olisikohan jeesuksen sukulaisia.
- 1+18
poadel kirjoitti:
yhteiset esi-isät palvoivat kolminaisuutta "Eko Deva Trimurti"Olisikohan jeesuksen sukulaisia.
Kuten sinäkin.
- KYSYN VAAN 22
eksyttää kirjoitti:
sillä uskotte kaikki pakanajumalista ja muista ihmisopeista, mitä Paha on kauttaan syöttänyt, eihän se ole yhtään vaikeaa. Lukee Raamatusta ja sitten keksii valheitaan. Juuri sentähden pyhien tulee erottua ja erottaa se, mikä on Jumalasta, kuten Raamattu, sekä vanha että uusi, sillä aivan katkeamaton on tuo kirjakokoelman kirjojen sanoma, varsinkin Genesiksessä ja Ilmestyskirjassa, sillä ei kukaan olisi voinut niitä itsestään ihmisenä keksiä.
Nasaretilaisen Yeshuan nimessä ja Isän Jumalan armon ja totuuden ja rukouksen Hengessä, amen.poikia kun Genesiksessä naivat ihmisten tyttäriä??
- Taivaan kuningas..
37,9 kirjoitti:
KAIkKI PYHIÄ KOSKA esim.Jeesuksen äiti on taivaan kuningatar ja Jeesuksen veli Jaakov mainitaan myös lähes taivaalliseksi olennoksi ehkä se on vain symboliikkaa ja etenkin Jeesuksen kohdalla ,vai?
- Aatteleppaite2.0
poadel kirjoitti:
ainoa oikea yhteen Jumalaan uskova uskonto;)
- Balttis selventää...
Taivaan kuningas.. kirjoitti:
KAIkKI PYHIÄ KOSKA esim.Jeesuksen äiti on taivaan kuningatar ja Jeesuksen veli Jaakov mainitaan myös lähes taivaalliseksi olennoksi ehkä se on vain symboliikkaa ja etenkin Jeesuksen kohdalla ,vai?
On varmasti yksi syy juutalaisvainoihin, ja se talmudismi, mikä käy uskontojen välistä sotaa, pilkaten edellämainittuja tahojen "uskonnollisia arvoja". Siksi nimenomaan augustinolaismukki Luther kiivaasti kirosi: "juutalaiset huoripenikat tulimpaan hevettiin ainkaikkisella tulella korvennettavaksi", - tosin vasta sen jälkeen kun heidän pilkkaamisistaan tehtäisiin loppu ylkoisten hävitystoimien avulla: katolisten- ja evankeelisten hallitsemissa maissa. Kun kaksi tämänmaailman uskontoa kohtaa on silloin koflikti "lihassa", usein myös ulkoiseen väkivaltaan purkautuvana toimintana yleistä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä Raamatun tunteman- ja siellä esiintyvän sisäitä valtaa, ja Jumalan sanan valtaa käyttävän "kristinuskon kanssa". Kaikki nämä "Jumalan valtakunnan" voimankäytän ulkopuoliset tahot tuomitsee yksin Herra, eikä tuomiovalta kuulu asiassa Jumalan seurakunnalle. Jumalan seurakunnan lähetystyön kohde on vain ja nimenomaan ihmisen omatunto, joka tulee kohdata ilosanolla Kristusmessiaasta, joka tuli luoksemme nöyränä ja vanhurkaana auttajan, ratsastaen aasintamman varsalla, joka ei ollu koskaan iestä kantanut.
- ekkötajuu
poadel kirjoitti:
Miksi käytät sanaa Yeshua.Tämä jeesus tyyppi kuuluu kreikkalais-roomalaiseen, ei heprealaiseen kulttuuriin.Pitäisi käyttää kulttuurisesti oikeita nimiä ja termejä.
Jeesushan oli juutalainen!
- poly-teismi ja höylä
Balttis ojentaa... kirjoitti:
Tarkoittaa sitä ettei teillä ole myökään Isää Jumalaa, joten olette isättömiä äpäröitä, joilla ei ole siis Jumalaankaan, vaan ainoastaan eloton ja persoonaton epäjumala, jonka kuvaatte persoonattomaksi, kuin tuuli: neljällä kirjaimella, jonka oikeaa lausumistapaakaan ette tunne. Mutta Jahve on luvannut ikuisen kuninkuuden Daavidin huoneelle, johon teillä ei liene isättöminä äpärinä asiaa:
>> Minä laulan Jahven armoteoista lakkaamatta, julistan uskollisuuttasi polvesta polveen. Sanoin: "Ikiajoiksi on armo rakennnettu; olet perustanut uskollisuutesi taivaisiin - "Olen tehnyt liiton valittuni kanssa, olen palvelijalleni Daavidille vannonut: "Vahvistan siemenesi ikiajoiksi ja rakennan valtaistuimesi polvesta polveen." Sela. Taivaat ylistävät ihmeitäsi Jahve. Uskollisuuttasi pyhäin seurakunnassa. Sillä kuka on Jahven vertainen, kuka Väkevän poikain joukossa Jahven kaltainen? Jumala on peljättävä pyhäinsä kokouksessa, kunniotettava kaikkien keskellä, jotka ympärillänsä ovat. (Job.1:6.) Jahve, sotajoukkojen Jumala, kuka on voimallinen Jah niin kuin Sinä? >> Psalmi 89:2-9.
Miten tähän Väkevän poikaan sopivat sinun kuvaamasi: lastentaudit. Onko henkinen keripukki iskenyt sinuun, niin etteivät riisitaudin runtelemat pilkkasi osu maaliinsa? Kuka on Väkevän poikain joukossa niinkuin Jah, on sinulle arvoitus, sillä et tunne lainkaan Jumalaa? Koska sinulla ei ole Poikaa ei sinulla ole Isääkään, vaan ainoastaan pimydestä nousevia valheita, jotka Jumalan sanan väkevä valo hävittää.että teillä on kaksi jumalaa joista toisella on jopa ammatti:puuseppä. Puuseppää aina tarvitaan ja harvalla jumalalla on ammatti-
- 20+6
poly-teismi ja höylä kirjoitti:
että teillä on kaksi jumalaa joista toisella on jopa ammatti:puuseppä. Puuseppää aina tarvitaan ja harvalla jumalalla on ammatti-
Kuin neljä kuollutta kirjainta, joiden lausumista ei edes enää tunneta.
- höylä ja saha
20+6 kirjoitti:
Kuin neljä kuollutta kirjainta, joiden lausumista ei edes enää tunneta.
Jumala on puujamalanpalvojien mielestä epäjumala, "neljä kuollutta kirjainta."
- Fakta homma
höylä ja saha kirjoitti:
Jumala on puujamalanpalvojien mielestä epäjumala, "neljä kuollutta kirjainta."
Puutavara pääsi loppumaan, aikanaan 500-ristiinnaulitun päivävauhtiin päästäessä, temppelin palaessa leikeissä ja pappien veren sekoittuessa eläinuhrien vereen, mutta oliko sekin vain erään puusepän pojan syy?
- poadel
ekkötajuu kirjoitti:
Jeesushan oli juutalainen!
kulttuurin tuote.Tarina ihmisen muotoisesta aurinkojumalasta.Horuksen,Attis´in,Krisnan,Dionysoksen
ja Mithran henkinen perillinen.Kaikilla samantyyppinen elämäntarina.Lue enemmän niin luulet vähemmän. - Balttis kuittaa...
poadel kirjoitti:
kulttuurin tuote.Tarina ihmisen muotoisesta aurinkojumalasta.Horuksen,Attis´in,Krisnan,Dionysoksen
ja Mithran henkinen perillinen.Kaikilla samantyyppinen elämäntarina.Lue enemmän niin luulet vähemmän.Että teidän alunpitäen "Nasaretilaiseksi lahkoksi" kutsutun "messiaanisen ryhmän" olleenkin kreikkalaisten mitralaisten aikaansaannosta? Vaihda polonen neuvonantajaasi, - ettei sinulle mitään pahempaa tapahdu.
Joudut vielä yksin kirjoittamaan uusiksi koko historian kulun, ja se on sentään aika iso urakka, vai mitä? - Henkensä voimassa
Fakta homma kirjoitti:
Puutavara pääsi loppumaan, aikanaan 500-ristiinnaulitun päivävauhtiin päästäessä, temppelin palaessa leikeissä ja pappien veren sekoittuessa eläinuhrien vereen, mutta oliko sekin vain erään puusepän pojan syy?
Daavidille tämän antanut:
Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi." Herra ojentaa sinun valtasi valtikan Siionista; hallitse vihollistesi keskellä. Altis on sinun kansasi sinun sotaanlähtösi päivänä: pyhässä asussa sinun nuori väkesi nousee eteesi, niinkuin kaste aamuruskon helmasta. Herra on vannonut eikä sitä kadu: "Sinä olet pappi iankaikkisesti, Melkisedekin järjestyksen mukaan." Herra on sinun oikealla puolellasi, hän musertaa kuninkaat vihansa päivänä. Hän tuomitsee pakanat: ruumiita viruu kaikkialla; hän murskaa päitä laajalti maan päällä. Hän juo purosta tien varrelta; sentähden hän kohottaa päänsä. (Daavidin psalmi 110)
Niin on hyvä kaikkine ymmärtää, että Isän Jumalan ja jokaisen ihmisen välillä on vain yksi Herra ja Jumala, jota kaikki tulevat kumartamaan ja hänestä minäkin saan Isän armon mukaan todistaa: Yeshua Nasaretilainen, Juudan sukukunnasta, syntynyt Beetlehemissä, niinkuin on Israelin Kuninkaasta kirjoitettu, sikisi Herran Hengestä ja syntyi neitsyt Mirjamin kohdusta ja uskollinen Jumalan palvelijatar sai nähdä Jumalan valkeuden kansalleen ja kaikille pakanakansoille ja todistaa Jumalan ainosyntyisen Pojan elämästä ja kertoa Luukkaallekin, niin että mekin voimme tänä päivänä lukea todistuksiaan. Mirjam näki Jumalan kärsivän Uhrikaritsan ristiinnaulitsemisen ja uskoi Jumalan totuuden ilosanoman: "Se on täytetty", koska näki myöhemmin Herransa ja Jumalansa haudasta ylösnouseena ja taivaaseen Isän valtaistuimelle oikealla puolelleen korotettuna. Herra on hyvä pelkääväisillensä ja saamme lukea Mirjamin sana, kun Elisabetin kohdussa Johannes Kastaja hypähti ilosta äitiänsä kohdussa täyttyessään Pyhällä Hengellä:
Niinä päivinä Maria nousi ja kulki kiiruusti vuorimaahan erääseen Juudan kaupunkiin ja meni Sakariaan kotiin ja tervehti Elisabetia. Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä. Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä! Ja kuinka minulle tapahtuu tämä, että minun Herrani äiti tulee minun tyköni? Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani. Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!" Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa, ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani; sillä hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen. Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi. Sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria, ja hänen nimensä on pyhä, ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen niille, jotka häntä pelkäävät. Hän on osoittanut voimansa käsivarrellaan; hän on hajottanut ne, joilla oli ylpeät ajatukset sydämessään. Hän on kukistanut valtiaat valtaistuimilta ja korottanut alhaiset. Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois. Hän on ottanut huomaansa palvelijansa Israelin, muistaaksensa laupeuttaan Aabrahamia ja hänen siementänsä kohtaan iankaikkisesti, niinkuin hän on meidän isillemme puhunut." (Luukas 1:39-)
Kuinka ihanat ovat ilosanomaa tuovan jalat! - teki syntiä
KYSYN VAAN 22 kirjoitti:
poikia kun Genesiksessä naivat ihmisten tyttäriä??
ja teki kauhistuksia Isän Jumalan luomien ihmisten tyttärien kanssa ja näin tänne syntyi jättiläisiä ja maa turmeltui väkivaltaan ja vedenpaisumuksella täytyi maa puhdistaa, ettei maa kokonaan tuhoontuisi vaan voisi Nooan ja kolmospoikiensa kautta kokea uudistuksen. Tosin eihän siitä monta sukupolvea mennyt, kun Baabelin tornia kyhättiin ensimmäisenä yrityksenä yhdistyä, sielläpä sitten kielet sekotettiin (Baabel) ja vähän sen jälkeen mantereet eroteltiin, ettei ihmisten kapina ja yhdistyminen ja sota Luojaa vastaan heti alkaisi. No nyt tietokoneaikana jälleen on mahdollisuus yhteistä maailmanhallitusta luoda ja tehdä Pedon Merkin kautta kauhea Hävityksen Kauhistus ja epäjumalanpalvelus eksyneen ja epäjumalanpalvelukseen mieltyneen ihmiskunnan kautta, kun pimeden henkivallat vaikuttavat tottelemattomuuden lapsissa ja taloudellisen vallan kautta sen vaikuttaakin, niin että Babylonian vihan viiniä tahtoo juottaa kaikille kansoille. Autuaat ne, jotka anovat Jeesukselta ulospääsyä seurakuntaansa puhtaalla vedellä pestynä ja Pyhän Hengen öljyllä uudestisynnytettyinä. Kiitos ja ylistys pyhälle Isälle kaikkivaltialle ja Pojalleen Herralle Yeshualle (Jeesus). Amen.
- ja epäjumalista
poadel kirjoitti:
ja Mithran henkinen perillinen.Kaikilla samantyyppinen elämäntarina.Lue enemmän niin luulet vähemmän.ammentamasta, noitahan löytyy vaikka dianoista alkaen ...
Jos tahdot tulla totuuden tuntemaan niin nöyrry Raamatun ääreen rukoillen Yeshuan nimessä Jumalalta armoaan ja totuuttaan ja pelastustaan, sillä tahtoo pelastaa jokaisen ihmisen, kuvakseen luodun. - Balttis ylistää ...
Henkensä voimassa kirjoitti:
Daavidille tämän antanut:
Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi." Herra ojentaa sinun valtasi valtikan Siionista; hallitse vihollistesi keskellä. Altis on sinun kansasi sinun sotaanlähtösi päivänä: pyhässä asussa sinun nuori väkesi nousee eteesi, niinkuin kaste aamuruskon helmasta. Herra on vannonut eikä sitä kadu: "Sinä olet pappi iankaikkisesti, Melkisedekin järjestyksen mukaan." Herra on sinun oikealla puolellasi, hän musertaa kuninkaat vihansa päivänä. Hän tuomitsee pakanat: ruumiita viruu kaikkialla; hän murskaa päitä laajalti maan päällä. Hän juo purosta tien varrelta; sentähden hän kohottaa päänsä. (Daavidin psalmi 110)
Niin on hyvä kaikkine ymmärtää, että Isän Jumalan ja jokaisen ihmisen välillä on vain yksi Herra ja Jumala, jota kaikki tulevat kumartamaan ja hänestä minäkin saan Isän armon mukaan todistaa: Yeshua Nasaretilainen, Juudan sukukunnasta, syntynyt Beetlehemissä, niinkuin on Israelin Kuninkaasta kirjoitettu, sikisi Herran Hengestä ja syntyi neitsyt Mirjamin kohdusta ja uskollinen Jumalan palvelijatar sai nähdä Jumalan valkeuden kansalleen ja kaikille pakanakansoille ja todistaa Jumalan ainosyntyisen Pojan elämästä ja kertoa Luukkaallekin, niin että mekin voimme tänä päivänä lukea todistuksiaan. Mirjam näki Jumalan kärsivän Uhrikaritsan ristiinnaulitsemisen ja uskoi Jumalan totuuden ilosanoman: "Se on täytetty", koska näki myöhemmin Herransa ja Jumalansa haudasta ylösnouseena ja taivaaseen Isän valtaistuimelle oikealla puolelleen korotettuna. Herra on hyvä pelkääväisillensä ja saamme lukea Mirjamin sana, kun Elisabetin kohdussa Johannes Kastaja hypähti ilosta äitiänsä kohdussa täyttyessään Pyhällä Hengellä:
Niinä päivinä Maria nousi ja kulki kiiruusti vuorimaahan erääseen Juudan kaupunkiin ja meni Sakariaan kotiin ja tervehti Elisabetia. Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä. Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä! Ja kuinka minulle tapahtuu tämä, että minun Herrani äiti tulee minun tyköni? Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani. Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!" Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa, ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani; sillä hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen. Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi. Sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria, ja hänen nimensä on pyhä, ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen niille, jotka häntä pelkäävät. Hän on osoittanut voimansa käsivarrellaan; hän on hajottanut ne, joilla oli ylpeät ajatukset sydämessään. Hän on kukistanut valtiaat valtaistuimilta ja korottanut alhaiset. Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois. Hän on ottanut huomaansa palvelijansa Israelin, muistaaksensa laupeuttaan Aabrahamia ja hänen siementänsä kohtaan iankaikkisesti, niinkuin hän on meidän isillemme puhunut." (Luukas 1:39-)
Kuinka ihanat ovat ilosanomaa tuovan jalat!Versona Juudan sukukunnasta, kuin lihallisen mielen valitsema Saul, jonka kansa halusi kuninkaakseen, jo aikoinaa: JHWH: hallintavallan sijaan Häntä, joka istuu Daavidin valtaistuimella valan sanalla vahvistettuna, ja ikuiseen kirkkauteen korotettuna: Psalmi 110; - katso Ihmisen Poikaa kirkkautensa valtaistuimella.
- ekkötajuu
poadel kirjoitti:
ja Mithran henkinen perillinen.Kaikilla samantyyppinen elämäntarina.Lue enemmän niin luulet vähemmän.zeitgeist-rainan ja religulousin tosissasi. vai annatko lähteet väitteillesi?
- poadel
ekkötajuu kirjoitti:
zeitgeist-rainan ja religulousin tosissasi. vai annatko lähteet väitteillesi?
Aloita vaikka Edward Carpenter:The Origin of Pagan and Christian Beliefs
- Babylon palaa..ZZ
teki syntiä kirjoitti:
ja teki kauhistuksia Isän Jumalan luomien ihmisten tyttärien kanssa ja näin tänne syntyi jättiläisiä ja maa turmeltui väkivaltaan ja vedenpaisumuksella täytyi maa puhdistaa, ettei maa kokonaan tuhoontuisi vaan voisi Nooan ja kolmospoikiensa kautta kokea uudistuksen. Tosin eihän siitä monta sukupolvea mennyt, kun Baabelin tornia kyhättiin ensimmäisenä yrityksenä yhdistyä, sielläpä sitten kielet sekotettiin (Baabel) ja vähän sen jälkeen mantereet eroteltiin, ettei ihmisten kapina ja yhdistyminen ja sota Luojaa vastaan heti alkaisi. No nyt tietokoneaikana jälleen on mahdollisuus yhteistä maailmanhallitusta luoda ja tehdä Pedon Merkin kautta kauhea Hävityksen Kauhistus ja epäjumalanpalvelus eksyneen ja epäjumalanpalvelukseen mieltyneen ihmiskunnan kautta, kun pimeden henkivallat vaikuttavat tottelemattomuuden lapsissa ja taloudellisen vallan kautta sen vaikuttaakin, niin että Babylonian vihan viiniä tahtoo juottaa kaikille kansoille. Autuaat ne, jotka anovat Jeesukselta ulospääsyä seurakuntaansa puhtaalla vedellä pestynä ja Pyhän Hengen öljyllä uudestisynnytettyinä. Kiitos ja ylistys pyhälle Isälle kaikkivaltialle ja Pojalleen Herralle Yeshualle (Jeesus). Amen.
kopioitu tai oikeasti tapahtunut Jeesuksen äidin ja J-malan pojan kanssa, joten voisi kuvitella että Jeesusken isä oli enkeli ja samoja kauhistuksia kuin Genesiksessäkin.
Tosin hän J oli valkeaan kaapuun kätkeytynyt demoni jonka uskonto villitsi ja eksytti koko maailman, muttei se Babylonin portto juutalaisuutta pystynyt tuhoamaan kakista kidutusmetelmistään huolimatta.
Älä sinäkään yritä! - Balttis
Babylon palaa..ZZ kirjoitti:
kopioitu tai oikeasti tapahtunut Jeesuksen äidin ja J-malan pojan kanssa, joten voisi kuvitella että Jeesusken isä oli enkeli ja samoja kauhistuksia kuin Genesiksessäkin.
Tosin hän J oli valkeaan kaapuun kätkeytynyt demoni jonka uskonto villitsi ja eksytti koko maailman, muttei se Babylonin portto juutalaisuutta pystynyt tuhoamaan kakista kidutusmetelmistään huolimatta.
Älä sinäkään yritä!2000 vuodeksi kaikkiin tuuliin, pois maatansa saastuttamasta, vai mitä? Eikä tämäkää ole riittävä toimi, kansa puhdistamiseksi, sillä vielä kerran se viedää tuleen ja ahjoon, Sakajan kirjan mukaan.
- Balt.
Balttis kirjoitti:
2000 vuodeksi kaikkiin tuuliin, pois maatansa saastuttamasta, vai mitä? Eikä tämäkää ole riittävä toimi, kansa puhdistamiseksi, sillä vielä kerran se viedää tuleen ja ahjoon, Sakajan kirjan mukaan.
Kaikkiin tuuliin... "sirotteli" on tarkka termi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k543686On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382371Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712318Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602218Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.281638Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711564- 761467
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?561022Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?68992Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40879