Ongelmani ei ole rakkauden puute tai yhteisen sävelen löytyminen toisessa maassa asuvan kumppanin kanssa, kaikki on mennyt kuin tanssi, tunteet kasvavat yhä enemmän vaikka näemme todella harvoin. Olemme yhteydessä messengerin ja puhelimen välityksellä. Suhteemme perustuu ensisijaisesti henkiseen yhteyteen, mutta toivoisimme voivamme muuttaa sen myös yhtälailla fyysiseksi. Nyt näemme n. 4 kertaa vuodessa, muutamia viikkoja kerrallaan. Suunnitelmia tulevaisuudelle on alettu tekemään, mutta ne kaikki maksavat paljon sekä ovat epävarmoja vaihtoehtoja ja vievät vuosia toteutuakseen.
Eniten huolestuttaa velkaantumiseni tämän kaukosuhteen vuoksi. Matkustelu on alkanut syödä kukkaroa, sillä vaikka reissuja on harvoin niiden hinnat ovat korkeat. Nyt on luoton puoli jo pahasti miinuksella. Asiaa ei auta että täällä Suomessa hinnat ovat kohonneet pilviin ja yksinkertaisten elämäntapojen ylläpitäminenkin on suhteettoman kallista.
Voiko suhde kaatua yksinkertaisesti rahaan? Onko teillä kokemuksia kaukosuhteen lopettamisesta pelkästään oman talouden turvaamiseksi, vaikka rakkautta olisi yllinkyllin?
En harkitse suhteen lopettamista mutta olen väsynyt taistelemaan kaukosuhteen ylläpitoon tarvittavien kulujen kurissa pitämiseksi.
Velkaantuminen kaukosuhteessa
5
1072
Vastaukset
- Yksin jäänyt
Kyllä suhde tuollaisiinkin ongelmiin voi tosiaan kaatua. Tai kaatuhaan se mihin vain jos on kaatuakseen. Itselläni on aviopuoliso työn takia ulkomailla nyt kahdeksatta vuotta. Toissa vuonna nähtiin toisiamme viikon verran, viime vuonna ei kertaakaan... edellisestä tapaamisesta aikaa nyt yli vuosi. Hänellä liikaa työkiireitä (kun on niin työlleen omistautunut), minulla ei-niin-kovin-helppoa taloudellisesti täällä yksin, joten ihan jo siitäkään syystä en ole matkannut maailman toiseen laitaan häntä tapaamaan - varsinkaan, kun hänellä työsuhde-etuihin näyttäisi kuuluvan yksi edestakainen lento kotimaahan per vuosi.
Entä jos sinä ja kaukosuhteesi tapaisitte toisianne suunnilleen molempien kotimaiden puolimatkassa? Tätä en enää itse jaksa lähteä yrittämään, sillä kaikki alkaa omassa suhteessani olla pielessä, mutta teillä sellainen käytäntö saattaisi hiukan pienentää kuluja.- onnea matkaan
Mä en matkusta jos ei siihen ole rahaa. Toisaalta välillä teen ylimääräisiä töitä ja pidän kulut ihan minimissään jotta sitä rahaa löytyisi. Sama siellä toisessa päässä. Ei kannata velkaantumaan lähteä sen takia, ei teillä yhteisen elämän aloittaminen ole yhtään helpompaa, jos on valmiiksi jo hirveät velaty päällä. Itsekään en näe kumppaniani kovin usein vaikka asuu englannissa vain eli matkat ei mitään mahottoman kalliita ole mutta kun opiskelijalla ei varaa ole. Edes opintolainaa en ole ottamassa. Säästän lainanottamiset siihen kun aloitetaan yhteinen elämä ja halutaan yhteistä asuntoa yms. Siihen asti kituutetaan mesen välityksellä. Nyt olen kyllä menossa koko kesäksi hänen luokseen kun löysin töitä samalta alueelta :D Jippii!!! Eli kannattaa nyt ihan tosissaan miettiä omaa elämää ja niitä raha-asioita. Kyllä ne pystyy järjestelemään, se vain voi vaatia paljon selvitystöitä ja sumplimista.
- vitaliya
toivottavasti tekemistä ei ole Jamesin nimisen miehen kanssa. Hänellä, kun niitä saman kaltaisia
henkisiä yhteyksiä on vähintään 4-n naisenkaa. Kaikki käyvät siellä monta kertaa vuodessa ja suunnitelmiä tehdän myöskin.
27.03.10 oli sovituna häät veneläisen naisen kanssa näistä 4-5-stä naisesta ja minun piti lentää sinne huhtikuussa 3 viikoksi. Häät on nyt peruutettu koska hän jäi kiinni. Hänen lähettämissä kuvissa hänellä on vasemmassa kädessä sormus mitä minä ja toi venäläinen nainen ei olla koskaan aikaisemmin nähty. Selitykseksi hän sanoi, että oli ostanut sen torilta 5 dollarilla. Eli, kihloissa varmaankin moneen kanssa, kun vaan saa 100 e per naisen käynti.
Jos nimesi on Katariina, yrittää pysyä hänestä kaukana. Samanlaisia viestejä lentelee kaikille. Katariinalle tarkoitettu viesti meni vahinkossa just sille veneläiselle naiselle ja hän lähetti sen minulle. Vertailtiin vähä
"sms tiedostoja".
Niin kun varmaan ymmärätkin, oltiin ja ollaan yhteydessä venäläisen naisen kanssa. Hän on parhaillaan siellä. Meidän kaikkien yhteinen mies on hetkellä (tai kuukauden) murheen murtama, koska hänen plääni ei onnistunut.
Tämä veneläinen nainen osti hänelle uudeen skooterin, jääkaapin ja sängyn, koska hän esitti niin köyhää.
Joutui nukkumaan lattialla. Minulta sai n. 100 e muuta krääsä. Että semmoista. tässsä käy sinä velkaannut ja ei tuu pelaamaan oon nainen itse uskolinen olin mut mies ei tietenkään kaikki täyttä valetta no velkaanuin itekin vaikka suomen rajojen sisällä suomi24linjoilta työtä tein siellä hänen työt sain palkan hän minä velkaa ja toinen tänäänkään en tiedä hänen oikeaa horoskooppia en syntymä aikaa jes suomi24 linjan miehet ei kaikki sitä pelkästään seksiä hae vaan oikeaa todelista rakkautta jos asuu luottamus rakkaus rehelisyys missä nämä miehet ovat ja anteeksi et kirjoitan pötkyyn lukihäiriö ja täällä saanut siitä moitteita ja asuminen suomi24linjoilla sinne pannaan ihan miten tuntuu ihan mistä halutaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k453606On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole352337Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802266Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä542160Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.251595Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma641522- 761437
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?55993Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69967Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi39849