Kuinka monta kertaa

Ärtynyt ps

Montako kertaa päivässä käyt wc:ssä ISOLLA asialla?

9

307

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Kerran päivässä, säännöllisesti joka aamu.
      Tuntuu mahtavalta kun on saanut vatsansa kuntoon, monta vuotta tuo IBS vaivasi. Kuidut näköjään auttaa paljon, mutta leipää en pysty syömään. Kourallinen maapähkinöitä sekä hapankaalia päivittäin, niin vatsa toimii niinkuin pitääkin.

Toivottavasti löydät itsellesi soveltuvan ruokavalion.

• ärtynyt ps

Kiitos, olen jo löytänyt :) Tämähän (toiminnallinen vatsavaiva) on elinkautinen ongelma, ei se koskaan täysin parane.

• e
        ärtynyt ps kirjoitti:

Kiitos, olen jo löytänyt :) Tämähän (toiminnallinen vatsavaiva) on elinkautinen ongelma, ei se koskaan täysin parane.

en ole löytänyt viellä sellaista ruokavaliota joka olisi tuonut helpotuksen. käyn siis isolla hädällä 3-15 kertaa päivässä. mutta mulla on viellä vaikeampana oireena mukana oksentelu ja pahoinvointi. oksentelen melkein päivittäin ja kun siihen en saa mistään helpotusta. ei kuulu ärtyvän suolen oireisiin mutta ei ne lääkärit keksineet mistä muustakaan voisi johtua. jos keksitte tai tiedätte sihen apua niin otan ne mielellään vastaan. kiitos.

• ..........
        e kirjoitti:

en ole löytänyt viellä sellaista ruokavaliota joka olisi tuonut helpotuksen. käyn siis isolla hädällä 3-15 kertaa päivässä. mutta mulla on viellä vaikeampana oireena mukana oksentelu ja pahoinvointi. oksentelen melkein päivittäin ja kun siihen en saa mistään helpotusta. ei kuulu ärtyvän suolen oireisiin mutta ei ne lääkärit keksineet mistä muustakaan voisi johtua. jos keksitte tai tiedätte sihen apua niin otan ne mielellään vastaan. kiitos.

Vaikuttaako viljat? tai maitotuotteet tähän?
        Oletko kokeillut mitään diettejä että jättäisit jonkun ruuan pois?

• e
        .......... kirjoitti:

Vaikuttaako viljat? tai maitotuotteet tähän?
        Oletko kokeillut mitään diettejä että jättäisit jonkun ruuan pois?

ollut maidottomalla, gluteiinittomalla ja vaikka millä dietillä. olin myös jakson jolloin söin vain soseutettuja ja helposti sulavia ruokia mutta mistään ei apua. kaikki allergia testit tehty ja mistään ei löydy mitään. olen jo todella loppu tän vaivan kanssa.

• ...
        e kirjoitti:

ollut maidottomalla, gluteiinittomalla ja vaikka millä dietillä. olin myös jakson jolloin söin vain soseutettuja ja helposti sulavia ruokia mutta mistään ei apua. kaikki allergia testit tehty ja mistään ei löydy mitään. olen jo todella loppu tän vaivan kanssa.

Ei suoli hetkessä rauhoitu, ei edes viikoissa.
        Itselläni meni kuukausia ennenkuin huomasin ruokavalion vaikutuksen. Monta kertaa teki mieli luovuttaa, kun ei tuntunut tehoavan.

Vähintään pari kuukautta sellaisia perusruokia joita vatsa kestää tai edes sietää muita ruokia paremmin. Eikä kannata lipsua siitä ruokavaliosta. Sitten kun viimein alkaa vaivat vähentyä niin voi lisätä muita ruokia.

Sisuahan tuo toki vaatii, mutta ei tuota oikein muutoin saa kuntoon.

• sinulle...
        e kirjoitti:

Itselläkin on vaikeat kokemukset asiasta... En ole saanut tilannetta aivan kohdilleen, mutta olen saanut sen helpottumaan muutamilla jutuilla.

Päivittäisesti olen käyttänyt Gefilusmehuja tms. Niiden vaikutuksesta en silti osaa sanoa, mutta kokeilunarvoinen esim. 1-2 kk lienee hyvä juttu... (veteen sekoitettuna esim. Gefilusmehut kestävät pitempään).

Apteekista olen ostanut myös maitohappobakteereita. Näitä on useita valmisteita, mutta viime aikoina olen käyttänyt Ratiopharm B ja Idoform nimisiä tuotteita. Olen kokenut että näistä on ollut paljonkin apua.

Maitohappobakteerivalmisteita on silti hyvin monenlaisia ja suositeltavaa on kokeilla niin luontaistuotekaupan kuin apteekkienkin valmisteita.

Jotkut ovat maininneet hyötyvänsä mm. kaupasta saatavasta Silicon (olikohan nimi oikein?) liuoksesta. Joskus kokeilisin mutta en kokenut itselleni olevan mitään hyötyä...

Ruokavalio on myös ollut yksi tärkeä asia josta olen kokenut olevan hyötyä...

Ruokavalio-ohjeet ovat tosin hyvin yksilöllisiä joten niissä neuvominen on aina hieman "riskialtista". Olen käyttänyt kuitenkin todella paljon mm. riisiä, broileria, jauhelihaa, pakastealtaasta saatavia "kruunu" pakastevihanneksia (näitä paistin pannulla esim. paistanut, taisi olla porkkanaa, parsaa jne.).
        Viime aikoina olen kokeillut myös juustoa jonka en ole kokenut pahaksi omalla kohdallani...

Kaikki leivät, useimmat vahvat mausteet, soijatuotteet jne. olen kokenut pahoiksi...

Paljon tuntuu riippuvan myös päivästä että jonakin päivänä jotkut tuotteet sopivat paremmin kuin toiset... Maitohappobakteerit ovat myös tuntuneet auttavan sillä tapaa että entistä enemmän ruokatuotteitakin ei aiheuta ongelmia kuin mitä aikaisemmin saattoi aiheuttaa.

Lääkärit olen jättänyt jo pitkään aikaa sitten omaan arvoonsa. En ole koskaan saanut minkäänlaista apua lääkäreiltä, ei edes neuvoja ongelmaan vaikka olen käynyt kuinka monella heistä. Samoin kuin kalliissa tutkimuksissa jonka hyötysuhde oli nollatasoa.

Omat käyttäjäkokemukset ja kokeilut ovat auttaneet eniten saamaan ongelmia vähäisemmiksi.

Joillekin myös entsyymivalmisteet saattavat tuoda helpotusta. Saa kaupasta/apteekista/luontaistuotekaupoista...

• juttu...
        ... kirjoitti:

Ei suoli hetkessä rauhoitu, ei edes viikoissa.
        Itselläni meni kuukausia ennenkuin huomasin ruokavalion vaikutuksen. Monta kertaa teki mieli luovuttaa, kun ei tuntunut tehoavan.

Vähintään pari kuukautta sellaisia perusruokia joita vatsa kestää tai edes sietää muita ruokia paremmin. Eikä kannata lipsua siitä ruokavaliosta. Sitten kun viimein alkaa vaivat vähentyä niin voi lisätä muita ruokia.

Sisuahan tuo toki vaatii, mutta ei tuota oikein muutoin saa kuntoon.

"Eikä kannata lipsua siitä ruokavaliosta. Sitten kun viimein alkaa vaivat vähentyä niin voi lisätä muita ruokia.

Sisuahan tuo toki vaatii, mutta ei tuota oikein muutoin saa kuntoon. "

Tosiaan kannattaa yrittää ruokavaliomuutoksia ja olla hyvin tarkkana niistä. Ruokapäiväkirjan avulla laittaa ylös tuotteita mitkä sopivat ja mitkä eivät....

Omalla kohdallani tuolla tavalla saatoin jonkin verran kartoittaa ongelmien aiheuttajia... Väsyin lopulta kuitenkin siihen etten löytänyt kuin osan ruoista jotka tuntuivat sopivan mutta en saanut kokonaisvaltaista helpotusta noistakaan....

Olen kuitenkin ajan mukana huomannut että tietyt ruoka-aineet sopivat paremmin kuin toiset ja ne sopivat myös pidempään kuin toiset... Omalla kohdallani tämmöisiä ruoka-aineita ovat olleet mm. riisi, broileri.

Olen kohdannut myös varsin "erikoisen ongelman" eli jos jotakin tuotetta syö liikaa ja vatsaongelmat ovat jo ennestään vaikeita, niin vatsan toimintakyky rappeutuu jollakin tavalla kyseistä tuotetta kohtaan (tämä tuntuu pätevän kaikkien ruoka-aineiden kohdalla mutta vähiten niiden kohdalla jotka sopivat parhaiten).

Toisin sanoen vaikka tietyt ruoat sopisivatkin paremmin kuin toiset, niin silti pitäisi yrittää syödä monipuolisesti. Liian yksipuolinen ruokavalio voi helposti tuoda edellä mainittuja ongelmia, että jonakin päivänä vatsa ei siedäkkään samoja ruoka-aineita joita on syönyt esim. kuukaudenkin ajan ongelmitta.

• a
        sinulle... kirjoitti:

Itselläkin on vaikeat kokemukset asiasta... En ole saanut tilannetta aivan kohdilleen, mutta olen saanut sen helpottumaan muutamilla jutuilla.

Päivittäisesti olen käyttänyt Gefilusmehuja tms. Niiden vaikutuksesta en silti osaa sanoa, mutta kokeilunarvoinen esim. 1-2 kk lienee hyvä juttu... (veteen sekoitettuna esim. Gefilusmehut kestävät pitempään).

Apteekista olen ostanut myös maitohappobakteereita. Näitä on useita valmisteita, mutta viime aikoina olen käyttänyt Ratiopharm B ja Idoform nimisiä tuotteita. Olen kokenut että näistä on ollut paljonkin apua.

Maitohappobakteerivalmisteita on silti hyvin monenlaisia ja suositeltavaa on kokeilla niin luontaistuotekaupan kuin apteekkienkin valmisteita.

Jotkut ovat maininneet hyötyvänsä mm. kaupasta saatavasta Silicon (olikohan nimi oikein?) liuoksesta. Joskus kokeilisin mutta en kokenut itselleni olevan mitään hyötyä...

Ruokavalio on myös ollut yksi tärkeä asia josta olen kokenut olevan hyötyä...

Ruokavalio-ohjeet ovat tosin hyvin yksilöllisiä joten niissä neuvominen on aina hieman "riskialtista". Olen käyttänyt kuitenkin todella paljon mm. riisiä, broileria, jauhelihaa, pakastealtaasta saatavia "kruunu" pakastevihanneksia (näitä paistin pannulla esim. paistanut, taisi olla porkkanaa, parsaa jne.).
        Viime aikoina olen kokeillut myös juustoa jonka en ole kokenut pahaksi omalla kohdallani...

Kaikki leivät, useimmat vahvat mausteet, soijatuotteet jne. olen kokenut pahoiksi...

Paljon tuntuu riippuvan myös päivästä että jonakin päivänä jotkut tuotteet sopivat paremmin kuin toiset... Maitohappobakteerit ovat myös tuntuneet auttavan sillä tapaa että entistä enemmän ruokatuotteitakin ei aiheuta ongelmia kuin mitä aikaisemmin saattoi aiheuttaa.

Lääkärit olen jättänyt jo pitkään aikaa sitten omaan arvoonsa. En ole koskaan saanut minkäänlaista apua lääkäreiltä, ei edes neuvoja ongelmaan vaikka olen käynyt kuinka monella heistä. Samoin kuin kalliissa tutkimuksissa jonka hyötysuhde oli nollatasoa.

Omat käyttäjäkokemukset ja kokeilut ovat auttaneet eniten saamaan ongelmia vähäisemmiksi.

Joillekin myös entsyymivalmisteet saattavat tuoda helpotusta. Saa kaupasta/apteekista/luontaistuotekaupoista...

Ongelmia haiman kanssa? Haiman vajaatoimintaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      48
      2509
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2497
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2382
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      61
      2165
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1877
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      100
      1727
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1170
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1034
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1015
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      906
    Aihe