niin tänä iltana tulevassa Iltalampun valossa -ohjelmassa (Radio Dei, klo 19 -) keskustellaan narsismista. Nämä tällaiset ohjelmat ovat tupanneet olemaan hyviä. Toivottavasti saatte kanavan kuulumaan, missä asuttekin, tiedot löytyy samalta sivustolta.
Jos oikein eilen kuulin,
52
537
Vastaukset
- ....................
Otsikkoa tuossa ei näy, vaan vain vetäjät.
http://www.radiodei.fi/?sid=95- mr.murre
ihan perseestä.
- lottamari_1
Pitääpä muistaa kuunnella millainen ohjelma on kysymyksessä. Niitä on niin moneen junaan.
- lottamari_1
Näin on, katsotaan miten mielipiteet jakaantuu.
- lottamari_1
Piikkipuskissa on haastetta, mä tykkään haasteista rakkaani :)
lottamari_1 kirjoitti:
Piikkipuskissa on haastetta, mä tykkään haasteista rakkaani :)
Ei kuulu mun radiosta mutta onneksi onnistuu netin kautta kuuntelu!
- Ilkikurimus
samaa vanhan toistoa, puusilmäistä vain yhdestä näkökulmasta katseltua. Niinhän se aina on ollut.
Tyypillinen suomalainen yksi-totuus.- lottamari_1
Ei tuomita etukäteen, sitten se nähdään, mutta luulen jo tietäväni ketä kirjailijaa ohjelmassa haastatellaan??
- Ilkikurimus
lottamari_1 kirjoitti:
Ei tuomita etukäteen, sitten se nähdään, mutta luulen jo tietäväni ketä kirjailijaa ohjelmassa haastatellaan??
Miksi et lukenut suoraan esittelystä, siellähän se nimi oli....
- lottamari_1
Ilkikurimus kirjoitti:
Miksi et lukenut suoraan esittelystä, siellähän se nimi oli....
En kerinnyt, eikä niin kiinnostanut..no kuunneltua tuli. Sitä perussettiähn se oli. Kaikki tuo me jo tiedetäänkin. Narsistin kumppaniksi valikoituu useimmiten kiltti, empaattinen ja läheisriippuvainen puolisko, hmm, eli kyllä aika valmista uhriainesta jo valmiiksi.
lottamari_1 kirjoitti:
En kerinnyt, eikä niin kiinnostanut..no kuunneltua tuli. Sitä perussettiähn se oli. Kaikki tuo me jo tiedetäänkin. Narsistin kumppaniksi valikoituu useimmiten kiltti, empaattinen ja läheisriippuvainen puolisko, hmm, eli kyllä aika valmista uhriainesta jo valmiiksi.
Proffa olis tyytyväinen ja sanoisi; "enkö minä sanonut, senkin suloiset vatipäät" kun ohjelmassa puhuttiin tyhjyyden tilalle hankitusta nettiriippuvuudesta =)
- lottamari_1
yxex kirjoitti:
Proffa olis tyytyväinen ja sanoisi; "enkö minä sanonut, senkin suloiset vatipäät" kun ohjelmassa puhuttiin tyhjyyden tilalle hankitusta nettiriippuvuudesta =)
Jaa, proffalle se oli kehittynyt vaan sieniriippuvuudeksi.
- lottamari_1
Miten niin pinnallinen, eihän tuossa ajassa nyt voi mitään luentoa alkaa pitämään, niin paitsi sieniproffa olisi kyllä kyennyt siihenkin.
- lottamari_1
Ja, höpö höpö. Jumalan ei tarvitse luomaansa ihmistä mistään kadehtia. Se on kuule se perisynti, mikä on saanut kaiken sekaisin ja näitä kaikenmaailman häröjä ihmisille syntymään.
- lottamari_1
Niin, ja taas toimittajakin puhui ja sekotti pskopaatin ja narsistin, eikä sitä yritetty edes korjata millään tavoin, Jotenkin aika hatara tuotos, mutta perusasiat kai oli tarkoitus tuodakin vaan esille.
- lottamari_1
yxex kirjoitti:
Proffa kiipes palmuun ja uhkas maniassaan syödä kaikki sienet itse. Tulkee auttamaan..
:)Kuka uskaltaa mennä perässä, mulla on korkeanpaikan kammo ja proffalla on kuitenkin harhat päällä ,,,minä en mene, Temppu sun huki!
- lottamari_1
Parantumisesta oltiin yksimielisiä, ei mitään muuta toivoa kuin pistää kädet ristiin.
lottamari_1 kirjoitti:
Kuka uskaltaa mennä perässä, mulla on korkeanpaikan kammo ja proffalla on kuitenkin harhat päällä ,,,minä en mene, Temppu sun huki!
Uskoisin että hula-tytöt tekee turhaa työtä proffan ympärillä, huomion on varastanut läppäri täysin ja nää meidän jutut, hih hih.. :)
- lottamari_1
Juu toki. Minähän nyt vain sanoin sen mitä aina ensikiksikin sanotaan, kun kaikki on pielessä :) Aadam ja Eeva, puu=elämä, käärme= ihmisen tietoisuus, omena=häpeä, eli synti...
- lottamari_1
yxex kirjoitti:
Uskoisin että hula-tytöt tekee turhaa työtä proffan ympärillä, huomion on varastanut läppäri täysin ja nää meidän jutut, hih hih.. :)
Aha, se mokoma syö sieniä palmun oksalla ja kattelee mitä me siitä juorutaan, oikein tyypillinen narsisti, ei kiinnosta edes naiset, kun oma napa on tärkein.
- j.o.k.u.1
lottamari_1 kirjoitti:
Aha, se mokoma syö sieniä palmun oksalla ja kattelee mitä me siitä juorutaan, oikein tyypillinen narsisti, ei kiinnosta edes naiset, kun oma napa on tärkein.
*pukeutuu hitleriksi ja kiipeää palmunoksalle kysymään, liikenisikö muutama sieni"
- lottamari_1
Antaa sen olla siellä, syödään ne itse, ei sille enempää kannata syöttää, antaa tipahtaa sieltä palmusta sitten ittellään, kun sienet lakkaa vaikuttamasta :)
Älyttömän hyvää trippimusaa...palmut huojuu...aamulla ne oli vielä sähkötolppia..sieniä sieniä.. =)
j.o.k.u.1 kirjoitti:
*pukeutuu hitleriksi ja kiipeää palmunoksalle kysymään, liikenisikö muutama sieni"
Totteliko Hitleriä?
8-)- lottamari_1
yxex kirjoitti:
Totteliko Hitleriä?
8-)Luulisi edes Hitlerin ääntä kuuntelevan :)
- j.o.k.u.1
yxex kirjoitti:
Totteliko Hitleriä?
8-)Joo, kaikki loput sienethän se proffa mulle antoi. Täällä minun istun toisella oksalla ja syön sieniä, ettekö huomaa? :D
*heittää pari kurttuista tattia maahan*
Siinä teille! :) - lottamari_1
yxex kirjoitti:
Älyttömän hyvää trippimusaa...palmut huojuu...aamulla ne oli vielä sähkötolppia..sieniä sieniä.. =)
Juu ja huomen aamulla ryminällä sähkötolppaa pitkin alas sienitokkurassa. Mahtaa vit....aa. Sinne jä palmut ja hula, hula neidot :)
- lottamari_1
j.o.k.u.1 kirjoitti:
Joo, kaikki loput sienethän se proffa mulle antoi. Täällä minun istun toisella oksalla ja syön sieniä, ettekö huomaa? :D
Siinä teille! :)Senkin petturi!, mikä ihme niissä sienissä on, kun ne tekee niin narsistisiksi??
- lottamari_1
Nyt sitten jo muutakin, kun sitä pilvi musaa....sieltä plakkaristasi..
j.o.k.u.1 kirjoitti:
Joo, kaikki loput sienethän se proffa mulle antoi. Täällä minun istun toisella oksalla ja syön sieniä, ettekö huomaa? :D
Siinä teille! :)Kuulin luotettavalta taholta että S24.n ylläpitoon haetaan uusia työntekijöitä, kun edelliset saivat vatsakrampin nauraessaan tän palstan jutuille
Weird 8-)- lottamari_1
Mmm...ei maistu oikeen hyvälle, ehkä tarvitaan alkolla pilattu makuaisti, että näitä pystyy vetämää...*mutristaa* :)) trippi musa on hyvää...
- lottamari_1
yxex kirjoitti:
Kuulin luotettavalta taholta että S24.n ylläpitoon haetaan uusia työntekijöitä, kun edelliset saivat vatsakrampin nauraessaan tän palstan jutuille
Weird 8-)Ehdotan Ilkikurimusta ylläpitoon, ei oo Kurimuksen voittanutta :))
lottamari_1 kirjoitti:
Ehdotan Ilkikurimusta ylläpitoon, ei oo Kurimuksen voittanutta :))
Palstan sheriffiksikin..
;-P
Kiitos tästä vinkistä!
- Kunnia Jumalalle
En kuullut ihan kokonaan mutta Seppo Jokinen on hyvä tyyppi ja kokenut terapeutti. Hän ei myöskään tuominnut kokonaan mahdollisuutta parantua narsismista kuten ammattiauttajat yleensä. Jumalan kädessähän koko homma on.
- lottamari_1
Jumalan kädessähän kaikki loppujen lopuksi on, eikö vain?
- Kunnia Jumalalle
Niin, se saviastia pitää ensin särkyä ennenkuin siitä voidaan muovata uutta.
- lottamari_1
Mutta onko kysymyksessä parantuminen?
- Kunnia Jumalalle
lottamari_1 kirjoitti:
http://saarnatuoli.wordpress.com/2007/05/29/helluntai-oljylampun-paloa/
Sen voi yksin Jumala päättää. - lottamari_1
Kunnia Jumalalle kirjoitti:
Niin, se saviastia pitää ensin särkyä ennenkuin siitä voidaan muovata uutta.
Minusta narsismista ei voi parantu, eikä ehkä ole tarkoituskaan. Voi olla, että Jumala tahtoo meidän hyväksyvän myös kaiken epätäydellisen tässä maailmassa. Ehkä meidän kuuluu hyväksyä ja nähdä narsisti osaksi Jumalan luomistyötä??
- Kunnia Jumalalle
lottamari_1 kirjoitti:
PSALMIT 31
1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
2. Herra, sinuun minä turvaan. Älä salli minun ikinä häpeään tulla, vapahda minut vanhurskaudessasi.
3. Kallista korvasi minun puoleeni, riennä, pelasta minut. Ole minulle turvakallio, vuorilinna, johon minut pelastat.
4. Sillä sinä olet minun kallioni ja linnani, ja nimesi tähden sinä minua johdat ja talutat.
5. Sinä päästät minut verkosta, jonka he ovat eteeni virittäneet, sillä sinä olet minun turvani.
6. Sinun käteesi minä annan henkeni, sinä, Herra, lunastat minut, sinä uskollinen Jumala.
7. Minä vihaan niitä, jotka seuraavat turhia epäjumalia, mutta minä turvaan Herraan.
8. Minä iloitsen ja riemuitsen sinun armostasi, kun sinä katsoit minun kurjuuttani, tunsit minun sieluni ahdistukset,
9. etkä jättänyt minua vihollisen valtaan, vaan asetit minun jalkani aukealle.
10. Armahda minua, Herra, sillä minulla on ahdistus; minun silmäni on surusta riutunut, niin myös minun sieluni ja ruumiini.
11. Sillä minun elämäni kuluu murheessa ja minun vuoteni huokauksissa. Minun voimani on rauennut pahain tekojeni tähden, ja minun luuni ovat riutuneet.
12. Kaikkien ahdistajaini tähden minä olen pilkaksi tullut, ylenpalttiseksi pilkaksi naapureilleni, peljätykseksi tuttavilleni; jotka minut kadulla näkevät, pakenevat minua.
13. Minä olen unhottunut ihmisten mielistä niinkuin kuollut, minä olen kuin rikottu astia.
14. Sillä minä kuulen monen parjaukset, kauhua kaikkialta, kun he keskenänsä pitävät neuvoa minua vastaan, aikovat ottaa minulta hengen.
15. Mutta sinuun, Herra, minä turvaan; minä sanon: "Sinä olet minun Jumalani".
16. Minun aikani ovat sinun kädessäsi, pelasta minut vihollisteni kädestä ja vainoojistani.
17. Valista kasvosi palvelijallesi, pelasta minut armossasi.
18. Herra, älä salli minun tulla häpeään, sillä sinua minä huudan avukseni. Jumalattomat tulkoot häpeään, vaietkoot ja vaipukoot tuonelaan.
19. Mykistykööt valheen huulet, jotka puhuvat vanhurskasta vastaan röyhkeästi, ylpeästi ja ylenkatseellisesti.
20. Kuinka suuri on sinun hyvyytesi, jonka talletat pelkääväisillesi ja jota osoitat sinuun turvaaville ihmislasten edessä!
21. Sinä peität heidät kasvojesi suojaan ihmisten salavehkeiltä; sinä kätket heidät turvaan kielten riidalta.
22. Kiitetty olkoon Herra, sillä hän osoitti minulle ihmeellisen armonsa piiritetyssä kaupungissa.
23. Minä sanoin hädässäni: "Minä olen sysätty pois sinun silmiesi edestä". Kuitenkin sinä kuulit minun rukousteni äänen, kun minä sinua huusin.
24. Rakastakaa Herraa, kaikki hänen hurskaansa. Herra varjelee uskolliset, mutta ylpeileväisille hän kostaa monin kerroin.
25. Olkaa lujat, ja olkoon teidän sydämenne rohkea, te kaikki, jotka Herraa odotatte. lottamari_1 kirjoitti:
Minusta narsismista ei voi parantu, eikä ehkä ole tarkoituskaan. Voi olla, että Jumala tahtoo meidän hyväksyvän myös kaiken epätäydellisen tässä maailmassa. Ehkä meidän kuuluu hyväksyä ja nähdä narsisti osaksi Jumalan luomistyötä??
Saamarin hyvä näkökulma! :O
- Kunnia Jumalalle
lottamari_1 kirjoitti:
Tavallaan pitääkin hyväksyä sillä ME emme voi parantaa narsistia, ainoastaan Jumala voi.
- mr.murre
lottamari_1 kirjoitti:
Jumalan kädessähän kaikki loppujen lopuksi on, eikö vain?
ja koska se on paskapää niin maailma suorastaan hukkuu pahuuteen. Kostaakin kuin narsisti ikään jos "häneen" ei usko.
- Ilkikurimus
näitä kommentteja ohjelmasta ja voin sanoa vain:
MITÄ MINÄ SANOIN! - kanavatuke
oliko tämä taasen sellainen mainos saada ihmiset kuuntelemaan kristillistä kanavaa?
varokaa muuten narsismin lisäksi uskonnolla pahoinpitelyä.- lottamari_1
Voihan olla, mutta monet uskikset ovat niin herttaisen sinisilmäisiä, hyviä kohteita narsisteille, jospa joku sai jotain vinkkiä. Aina joku voi kolahtaa jollekin, jossakin. Muuten tuo kristillisen kanavan musiikki oli korvia RIIPIVÄN kamalaa, sori. Pakko oli vaihtaa voiceen heti ohjelman loputtua :) Itse ohelma oli kyllä ihan asiallinen.
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202242Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi762185Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä412059Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma511427- 741366
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?63892Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8781- 52753
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33744