Kärsin lievästä virtsankarkailusta, eli joudun käyttämään päivittäin inkontinenssisuojia. Olen myös kokeillut kahtakin erilaista lääkettä vaivaan ilman suurempaa apua (tabletteina ja laastarina). Hiljattain hankin kuukupin ja kaksien viimeisten kuukautisten aikana olen käyttänyt sitä ja todennut hyväksi.
Viimeisten kuukautisen aikana yht´äkkiä havahduin ja huomasin, ettei ko. aikana ole karkaillut pisaraakaan. Ilmeisesti kuppi painaa virtsarakkoa niin, ettei virtsa pääse karkailemaan, mutta tuskin on hyväksi käyttää kuppia muulloin kuin kuukautisten aikana, vai mitä olette mieltä?
Inkontinenssi ja kuukuppi
2
2381
Vastaukset
- kupittelija kans
Todennäköisesti kuppi saattaa painaa virtsateitä jonkin verran, mut luulen että kuitenkin kyse on lantionpohjanlihaksien tunnistamisesta ja hallinnasta. Eli siis kun aloittaa kupin käytön, niin samalla "tiedostamattaan" treenaa näitä ns. ilolihaksia. Kupillahan pystyy ihan tietoisestikin treenaan, siis pitäis pystyä nostaan ja laskeen kuppia emättimessä pelkästään lihasten avulla. En ainakaan itse pysty sitä kovin paljoa liikuttaan, mutta ehkä vielä joskus...
Mulle ainakin synnytyksen jälkeen fysioterapeutti neuvoi juuri kupin käytön auttavan virtsankarkailuun. Tuli jostain silloin puheeksi nämä ainaiset hiivatulehdukset, joista en päässyt eroon päivittäisen inkontinenssi- ja pikkuhousunsuojien käytön aikana. Se kyllä kertoi mulle kupin terveydellisyydestä aika paljonkin... - Anonyymi
Sama!
Kuppia olen käyttänyt jo vuosia, virtsan ”ylivuoto” karkailu on uusi vaiva. Mutta nyt huomasin, että kuppia käyttäessäni ei virtsankarkailua ilmene. Eli kyse ei voi olla vain lantionpohjan lihasten tunnistamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732352Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl251837Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801663Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211108Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40979Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864