olivat: Ole kuuliainen, niin saat elää. Se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä. Hes.20:11. 3.Moos.18:5. mutta: Kirottu olkoon se, joka ei pidä tämän lain sanoja eikä täytä niitä.5 Moos.27:26.
Uusi liitto perustettiin paremmille lupauksille syntien anteeksiannosta ja siitä, että Jumalan armo uudistaa sydämmen saattaen sen sopusointuun Jumalan lain periaatteiden kanssa.
Tämä liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niitten päivien tultua, Sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä JA KIRJOITAN SEN HEIDÄN SYDÄMMIINSÄ. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä. Jer 31:33,34.
Saman lain, joka kaiverettiin kivitauluihin, kirjoittaa Pyhä Henki meidän sydämmeen. Sen sijaan että ryhtyisimme pystyttämään omaa vanhurskauttamme, me vastaanotamme Kristuksen vanhurskauden.
Hänen verensä sovittaa syntimme.
Kristuksen armon avulla voimme elää kuuliaisina Jumalan laille, joka on kirjoitettu sydämeemme.
Apostoli Paavali sanoo selvästi uskon ja lain välisen suhteen uudessa liitossa.
Koska me olemme siis USKOSTA VANHURSKAIKSI TULLEET, Niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.
Teemmekkö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
Sillä mikä oli laille mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, se ei voinut vanhurskauttaa ihmistä, koska hän ei syntisessä luonnossaan voinut pitää lakia sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että LAIN VANHURSKAUS
täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan vaan Hengen. Room. 5:1; 3: 31; 8: 3,4.
Vanhan liiton ehdot
16
140
Vastaukset
- vaan
juutalainen, vieläpä kiihkojuutalainen, eli FARISEUS.
Itsehän vielä itseään sellaiseksi nimitti.
Paavalillekin Jumalan tahto oli vaikea käsittää, se näkyy hänen kirjoituksissaan monesti.
Hän riippui laissa kiinni, vaikka hän itse toivoi, että riippuisi kiinni vain JEESUKSESSA.
Vaikea se on pinttyneitä käsityksiä muuttaa.
Hiljalleen paavalikin käsitti Jumalan armosta, että kuka se on joka todellisuudessa pelastaa.
Lain noudattaminenko vai Jumalan armo.
Room. 7 luvussa Paavali kertoo siitä vaiheesta, kun hän oli Fariseuksena ja ajatteli kuin fariseus.
Mutta 8 luku kertoo uudestisyntyneestä Paavalista:
Room. 8:1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän HENGEN LAKI Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut SYNNIN ja KUOLEMAN LAISTA. (10 käskyn laki tuomitsi kuolemaan)
3. Sillä mikä laille oli MAHDOTONTA, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella LIHAN mukaan, vaan HENGEN
Selvää uudestisyntyneen ihmisen kirjoitusta.- poadel
Juutalaisella kansalla oli tooraan perustuva laki.Suomen kansalla on suomenlaki.Mikä on "hengen laki",puutaheinää.Lakiin perustuva hallinto tarvitaan joka maassa ja siltä ei jeesukset pelasta.
- eepu*
Kysymys on väärinkäsityksestä tai vääristelystä, sillä Ei missään Raamatun kohdassa sanota; "hylkää Laki", Ei, ei missään! .. siis mistä sitten tulee tuollaisia ajatuksia sinulle?
-- Kysymys on siitä minkä KAUTTA tulee vanhurskautus/pyhitys – Pyhän Hengen Lahja ihmiselle? Lainko noudattamisen (se on ilman Kristusta) vai uskon/kasteen kautta Kristuksen sovintovereen, kumpi teko antaa meille Pyhän Hengen Lahjan?
Paavali kirjoitti galatalaisille: ” lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?” En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.”
”mutta koska tiedämme, ettei IHMINEN tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha (kukaan ihminen) tule vanhurskaaksi lain teoista.”
”Sillä mikä LAILLE oli mahdotonta, [”Sillä me tiedämme, että laki on HENGELLINEN, mutta (IHMINEN)minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.” (”sillä lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle”)], sen(TÄMÄN) Jumala teki (MAHDOLLISEKSI Pojassaan), lähettämällä oman POIKANSA syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että LAIN VANHURSKAUS täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Sillä lihan mieli on kuolema, mutta HENGEN MIELI on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Siis; ”Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.”
”Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.”!
Kristuksessa/Pyhässä Hengessä on Jumalan Laki sinetöitynä/vahvistettuna, ja me olemme Hänessä; Kristus meissä – olemme samaa Henkeä, Katso:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8895829/42992391
*
♥ MARANATA! ♥ - anne-elina...
näyt käsittävän oikein lain ja armon merkityksen. Sillä lain tekoihin perustuva uskonto ei koskaan voi johtaa ihmistä Kristuksen luo, sillä sellaisesta uskosta puuttu rakkaus, puuttuu Kristus. Ihmisen täytyy tyhjentyä omasta itsestään, ennenkuin hänestä voi tulla sanan täydessä merkitykseesä Jeesukseen uskova. Kun ihminen kieltää itsensä, silloin Jumala voi hänestä tehdä uuden luomuksen. Kristuksen rakkaus herättää uskovassa uutta elämää.
Kuten Kristuksen päivinä niin nytkin voi olla meissä kaikissa hengellisesti köyhyyttä. Mutta sanoma kuuluu. Se on minulla sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi. Muista siis mistä ole langennut ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta, Ilm.2:4,5.
Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä Jumala hylkää.Ps.51:19.
- X-hirvas
ihminen on hengellinen ja vapaa kuoleman laista, joka oli annettu laittomille ja murhaajille v. 1513 Hoorebilla. Jokaisessa maassa on laki laittomia varten, eikä Moosekselle annettu kymmenen käskyä päde enää missään maailman kolkassa. Sitä ei enää ole, eikä sitä tarvitse kukaan.
Kyllä anne-elinan pitää se ymmärtää, eikä mennä juuri niihin juutalaisiin taruihin, joista mm. Paavali varoitteli. Lopeta se adventismin luoma lakikiihkoilu ja elä vapaasti Jeesuksessa.- Stone83
AAMEN!
- Jeesuksen sanat.
Hienoa, että porukalla todistatte olevanne Jumalankieltäjiä, että kaikki voi samassa kirjoituslistassa nähdä teidän sydän asenteenne kielteisyys Jumalan tahdolle.
Näin ollen ei teidän sokeutenne avulla voi ketään ohjata elämäntielle. - vaan
Jeesuksen sanat. kirjoitti:
Hienoa, että porukalla todistatte olevanne Jumalankieltäjiä, että kaikki voi samassa kirjoituslistassa nähdä teidän sydän asenteenne kielteisyys Jumalan tahdolle.
Näin ollen ei teidän sokeutenne avulla voi ketään ohjata elämäntielle.JUMALAN LUONNON LAKI!
Siihen asti kunnes taivas ja maa katoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat, jolloin se laki muuttuu.
fil. 3:9.”Syvin haluni on, että minun havaittaisiin olevan Hänessä ja omistavan, ei omaa laista tulevaa vanhurskautta, vaan sen, joka tulee uskon kautta Kristukseen, vanhurskauden, joka tulee Jumalalta uskolle”.
Ja tässä sinullekkin vähän elämän leipää:
http://koti.mbnet.fi/kyti/ellen_whiten_lisaykset_ja_ristiriidat_raamatun_kanssa.htm - X-hirvas
Näin ollen ei teidän sokeutenne avulla voi ketään ohjata elämäntielle.sinäkin itse asiassa. Se että todistaa Raamatulla Jeesuksen täyttäneen lain viimeistä piirtoa myöten, on Jumalan sanan kunnioittamista, eikä Jumalan kieltämistä.
Mihin näistä Paavalin luettelemista laittomista itse kuulut, oletko isäsi tai äitisi murhaaja, haureellinen, jumalaton, epähurskas, yms. koska haikailet vielä tuon menneen lain perään?
1.Tim.1.
6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.
Uskotko mitä Paavali tuossa sanoo. Jos et, niin silloin on turhaa laittaa hemiä sian eteen. - x-hirvas
X-hirvas kirjoitti:
sinäkin itse asiassa. Se että todistaa Raamatulla Jeesuksen täyttäneen lain viimeistä piirtoa myöten, on Jumalan sanan kunnioittamista, eikä Jumalan kieltämistä.
Mihin näistä Paavalin luettelemista laittomista itse kuulut, oletko isäsi tai äitisi murhaaja, haureellinen, jumalaton, epähurskas, yms. koska haikailet vielä tuon menneen lain perään?
1.Tim.1.
6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.
Uskotko mitä Paavali tuossa sanoo. Jos et, niin silloin on turhaa laittaa hemiä sian eteen.nimim. Jeesuksen sanat...
- Stone83
Näin ollen ei teidän sokeutenne avulla voi ketään ohjata elämäntielle.Matt 22:
36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "’Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi’.
38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39 Toinen, tämän vertainen, on: ‘Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi’.
40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
Room 3:
28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
Room 3:
20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa
Gal 3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä. - anne-elina...
minä en ymmärrä ollenkaan sinun laitonta kiihkoiluasi, enkä minä ole mihinkään Juutalaisten taruihin mennyt, minä puolustan vaan Jumalan lakia joka kuuluu kaikille ihmisille ja sinä ytität sitä kaikin voiminesi poistaa, mutta se on sulta ihan turhaa haihattelua, sillä mikä on Jumalan suulla puhuttua se pysyy varmasti, ihminen ei voi sitä poistaa, millään konstilla.
Minä elän ihan vaapaasti Jeesuksessa. - Åling
Hirvas:
ihminen on hengellinen ja vapaa kuoleman laista, joka oli annettu laittomille ja MURHAAJILLE v. 1513 Hoorebilla
Ramattu:
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on MURHAAJA, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa..
- Bushmanni
Adventtikirkon kannattajien on hyvä pitää laki, sillä Paavali sanoo useasti kirjeissään sen, kenelle laki on tarkoitettu:
http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Tim.1.html#o2
8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. 9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, 10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. 11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.
Laki on sellaisille, jotka toimivat vastoin TERVETTÄ OPPIA. Paavali sanoo asiat hienosti ja kursailematta.
Adventtikirkko ja muut kieroon kasvaneet kultit tarvitsevat lakia, jotta heidän jäsenistönsä, jotka toimivat vastoin tervettä oppia, saataisiin pidettyä kaidalla tiellä ja ne terveen opin vastaiset fanaatikot eivät kulkisi tuolla jossain murhaamassa, raiskaamassa ja tekemässä pahojaan. Ne ihmiset, eli tavalliset kristityt eivät lakia tarvitse yhtään mihinkään, sillä he elävät terveen opin mukaan.
Siksi laki on hyvä, että uskonnolliset, väkivaltaa ja maailmanloppua ihannoivat fanaatikot saataisiin pidettyä aisoissa. Muuta virkaa lailla ei ole.
Lakia ei ole säädetty kunnon ihmisten takia, kuten Paavali osuvasti sanoo.- alex-kasi
Paavali TODELLAKIN kertoo että KENELLE laki on - niinkuin sanoit.
Paavali sanoi selvästi myös että "Me tiedämme, että laki on hyvä" -...
Milloin? ... jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti sillä eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia... vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden,
isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.
-----
Siispä voimme todeta..
a) että Paavalikaan EI POISTANUT Jumalan lakia millään tavalla vaan totesi että LAKI ON HYVÄ.
b) ja että se annettiin niille jotka tekevät sitä vastaan, siis NIILLE jotka eivät itsestään seuraa sitä.
Raamattu sanoo myös
Jaak. 2:10
Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
(Ymmärrätkö B-manni että juuri näin se on) .
Paavali listasi noita lain rikkomuksia, niinkuin aivan oikein toit esiin.
Oletko sinä Bushmanni koskaan syyllistynyt lain rikkomiseen - siis onko laki annettu sinulle vai noudatatko sitä ihan omasta takaa?
- Oletko esimerkiksi koskaan rienannut, koskaan häpäissyt pyhiä, tappanut, elänyt siveettömästi, maannut miesten kanssa, valehdellut, vannonut väärin tai ylipäänsä MUULLA TAVOIN TOIMINUT VASTOIN TERVETTÄ OPPIA niin että et lakia tarvitse - koska jo itse itsessäsi olet laki?
Jos olet lain rikkoja - siinä tapauksessahan laki on annettu sinullekin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi (kuten itsekin totesit).
Jotta saisit jonkinlaisen käsityksen siitä iankaikkiseen elämään kuuluvasta "Jumalallisesta laillisuudesta" - niin mietihän seuraavaa Raamatun todistusta:
JOKAINEN, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä VOI PYSYÄ yhdessäkään murhaajassa.
Siis "VOI PYSYÄ" ..
En tiedä jos sinä haluat tarkastella omien tekojesi laillisuutta vertaamalla niitä Jumalan antamiin käskyihin - mutta omasta puolestani voin tunnustaa ja sanoa että minut Jumalan laki tuomitsee auttamattomasti syylliseksi ja siis kuolemaan, minussa ei iankaikkinen elämä VOI PYSYÄ laittomuuteni seurauksena.
Siksi minun ainoaksi tovokseni jää, että Jumala itse Pojassaan täytti lain ja että hän (Kristus) nyt on minun ja Jumalani välillä (Välimiehenä) ja että hän opettaa minulle mitä Jumalan tahdon täydellinen pitäminen (lain pitäminen) tarkoittaa - sillä laittomuudessa ei ole iankaikkista elämää.
Totuus on siis yksinkertainen - tämän maailman sekasortoinen tilanne kuitenkin sekoittaa sitä Jumalan osoittamaa "yksinkertaisuutta" niin paljon että sitä on ehkä vaikea ensin havaita.
Apostolimme Paavali ymmärsi asian kun hän kirjoitti, että ei teot ilman rakkautta ole lain nuodattamista.
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
Rakkaus on pitkämielinen,
rakkaus on lempeä;
rakkaus ei kadehdi,
ei kerskaa,
ei pöyhkeile,
ei käyttäydy sopimattomasti,
ei etsi omaansa,
ei katkeroidu,
ei muistele kärsimäänsä pahaa,
ei iloitse vääryydestä,
vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
Mutta kun TULEE se, mikä TÄYDELLISTÄ ON, KATOAA se, mikä ON VAJAVAISTA.
Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
alex - Bushmanni
alex-kasi kirjoitti:
Paavali TODELLAKIN kertoo että KENELLE laki on - niinkuin sanoit.
Paavali sanoi selvästi myös että "Me tiedämme, että laki on hyvä" -...
Milloin? ... jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti sillä eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia... vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden,
isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.
-----
Siispä voimme todeta..
a) että Paavalikaan EI POISTANUT Jumalan lakia millään tavalla vaan totesi että LAKI ON HYVÄ.
b) ja että se annettiin niille jotka tekevät sitä vastaan, siis NIILLE jotka eivät itsestään seuraa sitä.
Raamattu sanoo myös
Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
(Ymmärrätkö B-manni että juuri näin se on) .
Paavali listasi noita lain rikkomuksia, niinkuin aivan oikein toit esiin.
Oletko sinä Bushmanni koskaan syyllistynyt lain rikkomiseen - siis onko laki annettu sinulle vai noudatatko sitä ihan omasta takaa?
- Oletko esimerkiksi koskaan rienannut, koskaan häpäissyt pyhiä, tappanut, elänyt siveettömästi, maannut miesten kanssa, valehdellut, vannonut väärin tai ylipäänsä MUULLA TAVOIN TOIMINUT VASTOIN TERVETTÄ OPPIA niin että et lakia tarvitse - koska jo itse itsessäsi olet laki?
Jos olet lain rikkoja - siinä tapauksessahan laki on annettu sinullekin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi (kuten itsekin totesit).
Jotta saisit jonkinlaisen käsityksen siitä iankaikkiseen elämään kuuluvasta "Jumalallisesta laillisuudesta" - niin mietihän seuraavaa Raamatun todistusta:
JOKAINEN, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä VOI PYSYÄ yhdessäkään murhaajassa.
Siis "VOI PYSYÄ" ..
En tiedä jos sinä haluat tarkastella omien tekojesi laillisuutta vertaamalla niitä Jumalan antamiin käskyihin - mutta omasta puolestani voin tunnustaa ja sanoa että minut Jumalan laki tuomitsee auttamattomasti syylliseksi ja siis kuolemaan, minussa ei iankaikkinen elämä VOI PYSYÄ laittomuuteni seurauksena.
Siksi minun ainoaksi tovokseni jää, että Jumala itse Pojassaan täytti lain ja että hän (Kristus) nyt on minun ja Jumalani välillä (Välimiehenä) ja että hän opettaa minulle mitä Jumalan tahdon täydellinen pitäminen (lain pitäminen) tarkoittaa - sillä laittomuudessa ei ole iankaikkista elämää.
Totuus on siis yksinkertainen - tämän maailman sekasortoinen tilanne kuitenkin sekoittaa sitä Jumalan osoittamaa "yksinkertaisuutta" niin paljon että sitä on ehkä vaikea ensin havaita.
Apostolimme Paavali ymmärsi asian kun hän kirjoitti, että ei teot ilman rakkautta ole lain nuodattamista.
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
Rakkaus on pitkämielinen,
rakkaus on lempeä;
rakkaus ei kadehdi,
ei kerskaa,
ei pöyhkeile,
ei käyttäydy sopimattomasti,
ei etsi omaansa,
ei katkeroidu,
ei muistele kärsimäänsä pahaa,
ei iloitse vääryydestä,
vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
Mutta kun TULEE se, mikä TÄYDELLISTÄ ON, KATOAA se, mikä ON VAJAVAISTA.
Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
alex>>>> Raamattu sanoo myös
(Ymmärrätkö B-manni että juuri näin se on) . >>>
Ymmärrätkö sinä Alex, että tässä kohdin, kuten monessa muussakin, puhuttiin juutalaisille? Juutalaisille laki ei ole vain 10 käskyä, vaan se on yli 600 käskyä.
Jos juutalainen rikkoo yhtäkin näistä käskyistä, niin silloin hän rikkoo koko lain. Se on juutalaista opetusta juutalaisille.
Mutta voitko sinä kertoa, että mihin ryhmään sinä kuulut, koska sinäkin vaahtoat laista.
Paavali antoi meille ryhmät, joita laki koskee:
a ) lain ja järjestyksen rikkojien,
b) jumalattomien ja syntisten,
c) rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden,
d) isän- ja äidinmurhaajien, tappajien,
e) 10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten,
f) ihmisten sieppaajien,
g) valehtelijoiden,
h) valapattojen ja
i) ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia.
Nyt voit kertoa meille selkeästi ja yksinkertaisesti, että mitä ryhmää sinä edustat, koska sinä tarvitset lakia ja olet sitä mieltä, että lakia tarvitaan.
Tuossa on Paavalin mielestä he, joiden tarvitsee lakiin nojautua, niin mikä on sinun kirjaimesi? a....b...c... jne.
>>> Oletko sinä Bushmanni koskaan syyllistynyt lain rikkomiseen - siis onko laki annettu sinulle vai noudatatko sitä ihan omasta takaa? >>
Tiedän kyllä aivan mainiosta sen, että kuinka eletään ihmisiksi. Kuinka ollaan murhaamatta ja raiskaamatta, kuinka ollaan varastamatta jne. Etkö sinä tiedä?
Koska sinä ilmeisesti et tiedä, että kuinka ollaan raiskaamatta jokaista vastaan tulijaa, niin laki on sinulle hyväksi ja pidä se. Pidä kiinni kaksin käsin, jos et muuten kykene olemaan raiskaamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192166Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392065Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä251945Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma461367- 741316
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46863Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56792Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698