Tässä alkaa kyllä ihmetyttämään, että miten nämä markkina-arvoteorioista, ihmisten "tasoista" ATM,YTM jne... jutuista innostuneet ja niihin uskovat oikein mahtavatkaan tehdä ihastuessaan johonkin vastakkaisen sukupuolen edustajaan.
Kaikesta päätellen, kun he eivät millään voi tehdä esimerkiksi aloitetta oman ihastuksensa perusteella, vaan heidän täytyy ilmeisesti saada vahvistus joltakin salaperäiseltä "tasomäärittelytoimikunnalta", jotta he eivät vain yrittäisi iskeä itseään korkeampitasoisempaa seuraa, saati sitten -kauhistus sentään- itseään alempitasoisempaa naista tai miestä.
"Tasoista" innostuneet
16
265
Vastaukset
- diipadaapaadei
...ole pässi. Ei se MATti voi nyt olla NIIN vaikeaa ymmärtää.
MATista keskustelu ja ihastuminen kun ovat kaksi aivan eri asiaa. - mies olen
Ensinnäkin miehenä ihastun jotakuinkin oman tasoiseen. Ehdotan ihastukselle tavalla tai toisella seksuaalista suhdetta, varsinkin jos ihastukseni ei ehdi ehdottaa ensin. Jos ihastuisin itseäni ylempitasoiseen naiseen, saan suurella todennäköisyydellä pakit. No problem.
Ongelmissa on sen sijaan nainen, joka ihastuu itseään selvästi ylempitasoiseen mieheen. Mies ei todennäköisesti anna pakkeja vaan ottaa naisen lyhyeen suhteeseen. Tästä on todennäköisesti naiselle pitkällä tähtäimellä enemmän haittaa kuin etua. Naisen on siksi parempi olla harkitsevainen ihastumisissaan, eritoten koska nainen saattaa ihastua jopa naistenmieheen, jolla ei ole montaakaan hyvää perheenisän ominaisuutta. :-)- ap.
"Ensinnäkin miehenä ihastun jotakuinkin oman tasoiseen."
Olet sitten harvinainen poikkeus miesten keskuudessa. Tosielämän havaintojeni mukaan kun lähestulkoon kaikki miehet jahtaavat vain niitä kauneimpia naisia ja eivät todellakaan kinnostu tavallisen näköisistä. Jos minä olen jonkun kauniimman ystäväni kanssa baarissa, niin miehet omasta tasostaan riippumatta piirittävät vain tuota kauniimpaa ystävääni. Joten se siitä miesten realistisuudesta.
"Ongelmissa on sen sijaan nainen, joka ihastuu itseään selvästi ylempitasoiseen mieheen. Mies ei todennäköisesti anna pakkeja vaan ottaa naisen lyhyeen suhteeseen."
Millä perusteella naisen pitäisi päätellä miehen olevan häntä ylempitasoisempi ?
" Tästä on todennäköisesti naiselle pitkällä tähtäimellä enemmän haittaa kuin etua. Naisen on siksi parempi olla harkitsevainen ihastumisissaan, eritoten koska nainen saattaa ihastua jopa naistenmieheen, jolla ei ole montaakaan hyvää perheenisän ominaisuutta. :-) "
Samoin saattaa myös mies ihastua naiseen, joka osoittautuu täydelliseksi pettymykseksi. (Mielenkiintoinen muuten tuo maininta hyvästä perheenisästä. En muista ikinä nähneeni edes perhettä haluavan miehen kuvauksessa unelmanaisesta sitä ominaisuutta, että tämän pitäisi olla hyvä perheenäiti) - reipas_poikamies
Oman tason hahmottaminen on kultainen keskitie: omien ominaisuuksien suhteuttaminen mahdollisen kumppaninsa ominaisuuksiin. Taito nähdä mahdolliset mahdollisuudet eikä hakata vain päätä seinään toivottomien yritysten kanssa.
Juuri näin:
"Jos ihastuisin itseäni ylempitasoiseen naiseen, saan suurella todennäköisyydellä pakit"
-Jos tasoa ei ole, miksi siis käy näin? Tottakai kaikki eivät voi mätsätä kaikille parina, mutta naamapakkien määrä on tässä maassa varsin suuri, tehkää joku tutkimus.
""tasomäärittelytoimikunnalta...","
-Niin, mikä sellainen sitten on, ehkä se on jokaisen oma mielikuva ideaalikumppanistansa. Halusi tai ei, eiköhän jokaisella ole yhteensopivuus toiveita omalle kumppanilleen vaikka Tason rajat ylittyisikin, se onkin homma löytää se henkilö jolle omat ominaisuudet sopivat parhaiten. - mies olen
ap. kirjoitti:
Olet sitten harvinainen poikkeus miesten keskuudessa. Tosielämän havaintojeni mukaan kun lähestulkoon kaikki miehet jahtaavat vain niitä kauneimpia naisia ja eivät todellakaan kinnostu tavallisen näköisistä. Jos minä olen jonkun kauniimman ystäväni kanssa baarissa, niin miehet omasta tasostaan riippumatta piirittävät vain tuota kauniimpaa ystävääni. Joten se siitä miesten realistisuudesta.
"Ongelmissa on sen sijaan nainen, joka ihastuu itseään selvästi ylempitasoiseen mieheen. Mies ei todennäköisesti anna pakkeja vaan ottaa naisen lyhyeen suhteeseen."
Millä perusteella naisen pitäisi päätellä miehen olevan häntä ylempitasoisempi ?
" Tästä on todennäköisesti naiselle pitkällä tähtäimellä enemmän haittaa kuin etua. Naisen on siksi parempi olla harkitsevainen ihastumisissaan, eritoten koska nainen saattaa ihastua jopa naistenmieheen, jolla ei ole montaakaan hyvää perheenisän ominaisuutta. :-) "
Samoin saattaa myös mies ihastua naiseen, joka osoittautuu täydelliseksi pettymykseksi. (Mielenkiintoinen muuten tuo maininta hyvästä perheenisästä. En muista ikinä nähneeni edes perhettä haluavan miehen kuvauksessa unelmanaisesta sitä ominaisuutta, että tämän pitäisi olla hyvä perheenäiti)"Millä perusteella naisen pitäisi päätellä miehen olevan häntä ylempitasoisempi ?"
Aika laaja kysymys. Murrosiässä pitäisi monimutkainen intuitiokoneisto kehittyä. Aika hyvä nyrkkisääntö kuitenkin on, että mies on naista ylempitasoinen, jos miehen seksikumppanien lukumäärä on suurempi kuin naisen vastaava lukumäärä.
"Samoin saattaa myös mies ihastua naiseen, joka osoittautuu täydelliseksi pettymykseksi."
Toki, mutta tästä erheestä ei ole suurta haittaa pitkällä tähtäimellä - hyötyä paremminkin. (Nyt nimittäin ollaan funtsimassa sitä, mitä se tuleva vakikumppanikandidaatti asioista ajattelee.)
"En muista ikinä nähneeni edes perhettä haluavan miehen kuvauksessa unelmanaisesta sitä ominaisuutta, että tämän pitäisi olla hyvä perheenäiti"
Sitten et ole katsonut kunnolla. Eihän ominaisuudeksi laiteta "hyvä perheenäiti" vaan pohditaan ominaisuuksia kuten jännittävä/turvallinen, spontaani/harkitseva, agressiivinen/rauhallinen, yksiavioinen/moniavioinen, rehellinen/epärehellinen, luotettava/epäluotettava, renttumainen/ei-renttumainen, kotona viihtyvä/ulkona viihtyvä, seikkaileva/seikkailematon, lapsista pitävä/lapsista vähemmän pitävä.... - ap.
mies olen kirjoitti:
"Millä perusteella naisen pitäisi päätellä miehen olevan häntä ylempitasoisempi ?"
Aika laaja kysymys. Murrosiässä pitäisi monimutkainen intuitiokoneisto kehittyä. Aika hyvä nyrkkisääntö kuitenkin on, että mies on naista ylempitasoinen, jos miehen seksikumppanien lukumäärä on suurempi kuin naisen vastaava lukumäärä.
"Samoin saattaa myös mies ihastua naiseen, joka osoittautuu täydelliseksi pettymykseksi."
Toki, mutta tästä erheestä ei ole suurta haittaa pitkällä tähtäimellä - hyötyä paremminkin. (Nyt nimittäin ollaan funtsimassa sitä, mitä se tuleva vakikumppanikandidaatti asioista ajattelee.)
"En muista ikinä nähneeni edes perhettä haluavan miehen kuvauksessa unelmanaisesta sitä ominaisuutta, että tämän pitäisi olla hyvä perheenäiti"
Sitten et ole katsonut kunnolla. Eihän ominaisuudeksi laiteta "hyvä perheenäiti" vaan pohditaan ominaisuuksia kuten jännittävä/turvallinen, spontaani/harkitseva, agressiivinen/rauhallinen, yksiavioinen/moniavioinen, rehellinen/epärehellinen, luotettava/epäluotettava, renttumainen/ei-renttumainen, kotona viihtyvä/ulkona viihtyvä, seikkaileva/seikkailematon, lapsista pitävä/lapsista vähemmän pitävä...."Aika laaja kysymys. Murrosiässä pitäisi monimutkainen intuitiokoneisto kehittyä. Aika hyvä nyrkkisääntö kuitenkin on, että mies on naista ylempitasoinen, jos miehen seksikumppanien lukumäärä on suurempi kuin naisen vastaava lukumäärä."
hmm... olen tainnut muutaman kerran tavata tuollaisen naistenmiehen, (tai ainakin itseään sellaisena pitävän.) Olivat kaikki ihan komean näköisiä ja itsevarmoja, mutta myös itserakkaita. Minua kyseiset miehet lähinnä ärsyttivät, koska he kuvittelivat minun olevan sulaa vahaa käsissään ja valmiina suostumaan seksiin siinä silmänräpäyksessä, kun he suvaitsivat kiinnittää huomionsa minuun. (Siis tapasin nämä miehet eri aikoina ja eri paikoissa.) Oli erittäin miellyttävä kokemus tipauttaa kukin näistä miehistä vuorollaan takaisin maanpinnalle ainakin minun osaltani. - .
Itseäni piirittää jo toista vuotta 18 vuotta vanhempi mies, olen sanonut useita kertoja ettei kiinnosta, enkä enää vastaa puheluihin joita tulee(joskus aiemmin kohteliaisuuttani kuulumiset vaihdoin). Tämä ei ole ainut esimerkki. Baareissa ym paikoissa joissa ihmiset kohtaavat toisiaan, miehet piirittävät lähes poikkeuksetta laittautuneimpia, muodikkaimpia, tyylikkäimpiä, hyväkroppaisimpia naisia omasta ulkomuodostaan huolimatta.
Olet piristävä poikkeus. Tosin uskon ettet sinäkään omaa tasoasi edes tiedä, tuskin minäkään(en edes usko tasoihin), mutta sen verran tiedän että jos tasoni on 18 vuotta vanhempi ukko, antaa olla sitten koko parisuhde. - urtyguygu
joka kerta voi voi kun päähänne ei muuta mahdu.
Ei ihmekkään ettei sullakaan hyvin mene kun kaikki pitää tuollaiseksi kuivaksi paskaksi teorisoida. Ja ei ihme että olet naisten mielestä niin kuiva persoona ettei heitä kiinnosta. - mies olen
urtyguygu kirjoitti:
joka kerta voi voi kun päähänne ei muuta mahdu.
Ei ihmekkään ettei sullakaan hyvin mene kun kaikki pitää tuollaiseksi kuivaksi paskaksi teorisoida. Ja ei ihme että olet naisten mielestä niin kuiva persoona ettei heitä kiinnosta.Väitätkö, että mulla eu hyvin mene tai että naisia ei kiinnosta? Mä en ole täällä valittanut, etten naista saisi. Jotkut naiset muuten pitävät miehistä, jotka pystyvät tinkimättömään loogiseen ajatteluun tarpeen vaatiessa - se on miehinen ominaisuus ja siis miehekkään seksikästä.
- hyvin
ap. kirjoitti:
Samoin saattaa myös mies ihastua naiseen, joka osoittautuu täydelliseksi pettymykseksi. (Mielenkiintoinen muuten tuo maininta hyvästä perheenisästä. En muista ikinä nähneeni edes perhettä haluavan miehen kuvauksessa unelmanaisesta sitä ominaisuutta, että tämän pitäisi olla hyvä perheenäiti)kuvaavaa, että kukaan mies ei ole viitsinyt vastata mitään tähän väitteeseen:
"Tosielämän havaintojeni mukaan kun lähestulkoon kaikki miehet jahtaavat vain niitä kauneimpia naisia ja eivät todellakaan kinnostu tavallisen näköisistä. Jos minä olen jonkun kauniimman ystäväni kanssa baarissa, niin miehet omasta tasostaan riippumatta piirittävät vain tuota kauniimpaa ystävääni. Joten se siitä miesten realistisuudesta."
Sillä tässähän on se koko ATM-ongelman ydin. Eli ei oikeasti olla sisäistetty sitä, mitä se MAT oikein sanoo. hyvin kirjoitti:
kuvaavaa, että kukaan mies ei ole viitsinyt vastata mitään tähän väitteeseen:
"Tosielämän havaintojeni mukaan kun lähestulkoon kaikki miehet jahtaavat vain niitä kauneimpia naisia ja eivät todellakaan kinnostu tavallisen näköisistä. Jos minä olen jonkun kauniimman ystäväni kanssa baarissa, niin miehet omasta tasostaan riippumatta piirittävät vain tuota kauniimpaa ystävääni. Joten se siitä miesten realistisuudesta."
Sillä tässähän on se koko ATM-ongelman ydin. Eli ei oikeasti olla sisäistetty sitä, mitä se MAT oikein sanoo.Sen takia ei ole viitsitty vastata, koska sama väite on yritetty kumota kerta toisensa jälkeen, ja aina vain se nousee pinnalle.
- huipatihaipati
hyvin kirjoitti:
kuvaavaa, että kukaan mies ei ole viitsinyt vastata mitään tähän väitteeseen:
Sillä tässähän on se koko ATM-ongelman ydin. Eli ei oikeasti olla sisäistetty sitä, mitä se MAT oikein sanoo....ei ole ATM:ien omimpaa ympäristöä. Eli vastaus tuohon, että ne oli niitä KTM/YTM jotka sitä kaunista naista piiritti. Ne harvat ATM:t odottivat syrjemmällä, josko se tavallinen nainen vilkaisisi sinnepäin ja rohkaisisi lähestymään.
- ycky
mies olen kirjoitti:
Väitätkö, että mulla eu hyvin mene tai että naisia ei kiinnosta? Mä en ole täällä valittanut, etten naista saisi. Jotkut naiset muuten pitävät miehistä, jotka pystyvät tinkimättömään loogiseen ajatteluun tarpeen vaatiessa - se on miehinen ominaisuus ja siis miehekkään seksikästä.
on eri kuin kuiva
- mies olen
ycky kirjoitti:
on eri kuin kuiva
se pointti ollut se, että tyylijutut ovat makuasioita ja täällä on parempi investoida sanansa asia-argumentteihin.
Mitä tarkoittaa ATM?
- ...
"Mitä tarkoittaa ATM?"
Ei mitään mainitsemisen arvoista, luulisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole482519Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742507Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732382Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.612175Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321887Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1031739Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko231185Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71034Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411015Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön57922