Olemme ensimmäistä kertaa itse järjestämässä matkaa. Lennot on jo varattuna. Mieluisaa hotellia yritin varata suoraan sen omilta sivuilta, mutta pelästyin, kun ymmärsin, että he haluavat veloittaa koko summan luottokortilta heti varauksen yhteydessä. Ymmärsinköhän väärin? Onko kenelläkään kokemuksia tästä ja Eden Roc Resort Hotellista yleensäkin Rodoksella? Voiko luottaa, ja antaa luottokortin tiedot?
hotellivaraus ja luottokortin käyttö
6
492
Vastaukset
- Liivio
Matkustelemme Keski-Euroopassa ja kahdenlaista käytäntöä näyttäisi olevan. Me käytämme nykyään lähes aina Accor-ketjun Ibishotelleja ja heille ilmoitetaan varauksen yhteydessä luottokortin tiedot, mutta summa veloitetaan vasta paikan päällä. Tämä on kyllä toiminut hyvin tähän asti. Jotkut muut hotellit näyttäisivät veloittavan varauksen saman tien, mutta sen pitäisi kyllä näkyä niissä varausehdoissa.
- Ei syytä huoleen
Netin varausehdoista huolimatta minulta on hyvä ruotsalainen hotelli veloittanut viikkoa ennen saapumista. Oli kuitenkin niin kiva paikka että olen käynyt useamminkin. Muissa maissa ei ole tapahtunut vastaavaa. Tosin on käynyt niin että kun maksu on ollut sidoksissa päivän dollarikurssiin niin veloitus on kuitenkin tapahtunut kalliimmalla kurssilla. En olisi havainnut ellen olisi ollut hotellissa kaksi viikkoa ja kiinnitin huomiota että hinta vaikutti korkeammalta kuin olin itse laskenut. Ei tullut valitettua siitäkään. Joissain paikoissa luottokorttia pyydetään saapuessa ja sen katetta selvitetään veloittamatta mitään vielä
siinä vaiheessa.
- kokemusta on
varaa esim www.booking.com kautta, sen varauksissa ei koskaan veloiteta etukäteen ja saat selvät varaus ja peruutus yms ohjeet
- minä taas
Kiitos vastauksista! Mutta kun suoraan hotellista varaaminen näyttäisi tulevan huomattavasti halvemmaksi, kuin esim. booking.comin kautta! Sehän tässä "kismittää". Lisäksi samaiseen hotelliin saa bookingin kautta varattua huoneet vain aamupalalla, mutta suoraan hotellin sivuilta puolihoidolla tai all inclusive-meiningillä. Kun vaan uskaltaisi luottaa. Tuntuu kyllä hölmöltä maksaa ½ vuotta etukäteen koko matka, vai voisiko se olla niin, että ne tavallaan varaa sen summan meidän tililtä, mutta summa siirretään heidän tililleen vasta matkustusajankohtana?
- lukee varatessa
minä taas kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Mutta kun suoraan hotellista varaaminen näyttäisi tulevan huomattavasti halvemmaksi, kuin esim. booking.comin kautta! Sehän tässä "kismittää". Lisäksi samaiseen hotelliin saa bookingin kautta varattua huoneet vain aamupalalla, mutta suoraan hotellin sivuilta puolihoidolla tai all inclusive-meiningillä. Kun vaan uskaltaisi luottaa. Tuntuu kyllä hölmöltä maksaa ½ vuotta etukäteen koko matka, vai voisiko se olla niin, että ne tavallaan varaa sen summan meidän tililtä, mutta summa siirretään heidän tililleen vasta matkustusajankohtana?
Se kyllä lukee hotellia varatessa mitä he varaavat luottokortilta. Jotkut haluavat sen vain vakuutena mutta eivät veloita mitään (ainoastaan sitten veloittavat jos jätätte saapumatta) ja maksatte saapuessanne hotelliin, jotkut haluavat varausmaksun etukäteen esim. 10% hinnasta, ja jotkut koko summan. Teillä varmasti on viesti hotellilta miksi he sen luottokortin numeron haluavat! Jos ei ole niin kysy.
- valinnan hetki
minä taas kirjoitti:
siinähän se, kaikkea kun ei voi saada. näistä eduista pitää vain valita se jota arvostaa eniten.
mutta on vaikeata saada halvimmat hinnat, eniten palveluja ja näitä kaikkia ilman etukäteisvarausmaksua. siiis nyt vaan valitsemaan mitä arvostaa.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732362Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321857Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma821681Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211123Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi41985Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55874