Olen tässä narsistina vuosia eläneenä huomannut, että kuka tahansa voi osoittautua loistavaksi lähteen lähteeksi eli ei kannata elätellä mitään negatiivisiä ennakkoluuloja ihmisistä. Minulle on monesti käynyt niin, että kun olen tavannut uuden ihmisen esim.työelämässä niin olen ajatellut, että tuosta ei ole lähteeksi koska ei ole antanut minulle heti huomiota ja alkanut mielessäni vihata häntä. Kuitenkin myöhemmin hän on voinut antaa minulle paljonkin haluamaani huomiota ja olenkin alkanut pitää hänestä.
Eli siis kun sanotaan, että hyödyllinen ihminen voi muuttua meidän narsistien silmissä hetkessä hyödyttömäksi jos hän lakkaa antamasta huomiota(lähdettä), mikä on toki aivan totta mutta tämä toimii myös toiseen suuntaan eli hyödytön voi muuttua hyödylliseksi.
Ennakkoluulot pois
6
261
Vastaukset
Monet sanovat ettei narsisti tunne mitään. Loukkaako se sinua? Kommentissasi sanoit alkaneesi pitämään ihmisestä, jos saat itse huomiota. Pitää ihmisestä = tuntea tunteita, mun mielestä.
Loukkaantumisnopeudestako on narsismissa kyse? Että ihmisen arvo mitataan joka kerta uudelleen, tavattaessa, hänen antamansa vuorovaikutuksen mukaan? Eli ettei eilisillä teoilla ole merkitystä, vaan tässä hetkessä ja nyt?- Narsisti
Meidän narsistien ja psykopaattien ero on juuri se, että meillä narskuilla ON tunteet. Me narsistit kyllä tunnemme, tosin empatiakykymme on olematon, samoin omatuntomme.
Tavallaan olet oikeassa tuossa, että ihmisen arvo mitataan aina uudelleen eli siis hänen toimivuus lähteenä, ihminen joka toimi eilen lähteenä voi olla tänään toimimaton. Tällöin hänelle voi antaa mahdollisuuden alkaa toimia uudestaan. - Narsisti
, siinä on asia, josta saan nautintoa elämääni ja myöskin laadukasta lähdettä.
- henna001
Jopas Temppuilja vitsin murjaisit! :)))))))))))
VALAISTUNUT narsisti! :))
http://fi.wikipedia.org/wiki/Buddhalaisuus
"Buddhalaisuuden keskeinen opetus on tehdä hyvää, välttää pahaa ja puhdistaa mielensä. Lopullisena tavoitteena on nirvana eli valaistuminen. Valaistunut ihminen vapautuu samsarasta eli elämän kiertokulusta. Tämä voi tapahtua vain mietiskelyn, eli meditaation, henkisen kasvun ja itsensä syvimmän olemuksen oivaltamisen kautta."
Tuohan kuulostaa ihan narsistin vastakohdalta, tehdä hyvää, välttää pahaa ja puhdistaa mielensä. Varsinaisessa nirvanassa tuntuu narsistit olevan, joo. Miten narsisti (NPH) voi oivaltaa itsensä syvimmän olemuksen kun ei oivalla lähimmäisistään eikä itsestäänkään edes sitä "pinnallisintakaan" olemusta? - henna001
"Eikös se mene niin, että kun riittävän monta kertaa ottaa pataan, sitä alkaa varomaan tekemisiään ja tekee lähinnä sellasia juttuja, mistä saa sitä oikeanlaista narsistista lähdettä/palautetta."
No eipä tuolla liene mitään tekemistä valaistumisen kanssa ja tuohan ei kyllä kerro minkäänlaisesta henkisestä, sisäisestä ja syvällisestä kasvamisesta. Hyvin kuvasit kyllä narsisteille ainoaa ja mahdollista tapaa oppia ja "kasvaa", "mekaanista" toimintaa, kun kikka ykkönen ei tomi, otetaan käyttöön kikka kakkonen. - henna001
"Edelleen väitän, että valaistunut narsisti, niissä rajoissa kuin voi valaistua, hakee lähteiksi sellaisia juttuja, joista on mahdollisimman paljon hyötyä hänelle itselleen ja mahdollisimman vähän haittaa muille. Siis -- tekemistä."
En tuossa yhteydessä puhuisi valaistumisesta.
Eli narsisti pyrkii tuolla tavoin piilottamaan narsistisen persoonallisuushäiriönsä, koska on huomannut, että siitä on hyötyä hänelle itselleen.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole232269Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi782206Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561464- 741376
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?66915Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9797- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760