Heippa!!
Elikkä itselläni on tilanne että olen raskaana ihan alkuvaiheessa ja kuten otsikosta voi päätellä lapsen isä ei ole maisemissa. Minua pelottaa ajatus abortista mutta myös ajatus yksinhuoltajuudesta :( Onko täällä muita joilla on ollut sama tilanne, miten olette pärjänneet yksin lapsen kanssa ja miten teitä on kohdeltu ns. yksin odottajina?
Yksin odottajia?
6
256
Vastaukset
- öoool
Yksinhuoltajien liitosta voit hakea apua, neuvoja ja tukea yksinodottamiseen, käy tutustumassa netissä yyl.fi. Yksinhuoltajana kaikki apu ja tuki on varmasti tervetullutta :)
- jenna.
Hei, itse olen myös yksin odottava ja tokihan se vähän jännittää, mutta kyllä siitä selviää:) Mua on kyllä kohdeltu mielestäni ainakin ihan normaalisti eikä kukaan ole ruvenut mitään kyselemään:)
- Maisaaa
jenna. kirjoitti:
Hei, itse olen myös yksin odottava ja tokihan se vähän jännittää, mutta kyllä siitä selviää:) Mua on kyllä kohdeltu mielestäni ainakin ihan normaalisti eikä kukaan ole ruvenut mitään kyselemään:)
Täytynee käydä tutustumassa kyseisiin nettisivuihin :) Niin no nykypäivänä yksinodotus yms. on aika yleistäkin.. Mutta pelottaa silti kamalasti enkä ole vieläkään päättänyt mitä teen.
- Eka_vekara2010
Olen myös yksin odottaja. Raskauden keskeytys ei käynyt mielessäkään vaikka lapsen isä ei kuvioissa olekaan. Tukea olen saanut perheeltä ja ystäviltä eikä kukaan ole paheksunut päätöstäni. Joidenkin kysellessä lapsen isää olen vastannut reippaasti että minä aion itse olla lapselleni sekä isä että äiti =) Siihen on kyselyt loppuneet. Tottakai jännittää että miten arki lähtee lapsen ja koiran kanssa kulkemaan, mutta olen varma että sisulla siitä selviää :D Nyt rv 23 menossa, eli heinäkuussa on pojan odotettu syntymäpäivä
- yksi yksinodottanut
Olin yksin heti raskauden alusta lähtien. Odotus sujui hyvin enkä kohdannut missään vaiheessa mitään kummallista kohtelua eikä kukaan voivotellut tai kauhistellut. Neuvolasta sain kovasti tukea ja siellä antoivat myös ohjeita yksinhuoltajien liitoista jne. ja tarjosivat tukihenkilöä, joka oli myös odottanut yksin.
Sairaalassakin suhtautuivat luonnollisesti tilanteeseeni, kun näkivät papereistani, ettei isä ole tekemisissä.
Nyt lapsi on jo yli puolivuotias ja hyvin on mennyt. Tukiverkkoa onneksi löytyy, niin saan välillä levätä. Voisin sanoa, että kuvittelin yksin lapsen kanssa olemisen olevan paljon rankempaa. Toki tulee huonojakin hetkiä, mutta enimmäkseen arki sujuu mukavasti. - mä kans
Minä olen myös alusta asti odottanut yksin. Nyt menossa viimeinen kolmannes. Ihan hyvää kohtelua olen saanut joka paikassa. Olen pieneltä paikkakunnalta ja täällä neuvolassa ei ole osattu mitään erityistukea yksinodottavalle antaa, mutta hyvin on silti suhtauduttu.
Kaikki järjestyy, usko vaan :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k383575On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole342325Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802253Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä542150Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.251575Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma591508- 761417
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?55983Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69967Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi38837