Muutaman viikon aikana on lehtien myyntiosastolla ilmaantunut aika monta (muistaakseni 5) ilmoitusta jossa viime kesänä ja syksynä hankitusta Windows 7-koneesta halutaan päästä eroon. Kun olen kahdelle tällaiselle suoramyyjälle soittanut en ole saanut selvää vastausta kysymykseen miksi he haluavat 5-7 kuukautta vanhoista Windows 7-koneistaan päästä eroon.
Mikähän mahtaa olla todellinen syy? Rahapulako?
Eikö Win 7 ollutkaan hyvä?
44
2308
Vastaukset
- Win-Seiska
Rahapula, sillä Win-7 pelaa erinomaisesti, tai sitten puuttuu taito seiskan hallintaan !
- Windows sucks
Juurihan se on markkinoille päässytkin vai oletko jo unohtanut miten Vistaan siirtyneet kehua retostelivat koneensa paremmuudella XP:hen verrattuna.Mites se sitten menikään kun alkoivat ongelmat käydä tutuiksi Vista-fanaatikoille.
Ei kannata retostella Win7 kanssa ennen kuin se on ollut käytössä hieman pidempään. - Oops !
Windows sucks kirjoitti:
Juurihan se on markkinoille päässytkin vai oletko jo unohtanut miten Vistaan siirtyneet kehua retostelivat koneensa paremmuudella XP:hen verrattuna.Mites se sitten menikään kun alkoivat ongelmat käydä tutuiksi Vista-fanaatikoille.
Ei kannata retostella Win7 kanssa ennen kuin se on ollut käytössä hieman pidempään.Todellakin, ohjelmien toiminta on hidastunut huomattavasti 56,en korjaus lisäyksen jälkeen ! Joskin toimii tyydyttävästi 5 kk jälkeen.
- kiroileva kardinaali
Marketista Acer Aspire vin7;lla -
Eka kappale ei ladanut käyttistä lainkaan.
Insinöörit ihmetteli aikasa ja sain uuden koneen.
Se latautti itseään pari työpäivää hyvin.
QWERTY - näppiksen texti on kummallista
tässä rivi riviltä:
!@#$%^&*()_
qwertyuiop[]
asdfghjkl;'\
zxcvbnm,./
ASDFGHJKL:"|
ZXCVBNM?
Olen kokeillut ohjaimen vaihtoa - ei muutu miksikään. - Kiroileva Kardinaali
kiroileva kardinaali kirjoitti:
tässä rivi riviltä:
!@#$%^&*()_
qwertyuiop[]
asdfghjkl;'\
zxcvbnm,./
ZXCVBNM?
Olen kokeillut ohjaimen vaihtoa - ei muutu miksikään.. . toista näppistä USB -liittimessä
Sama vaiva - mitä pirua teen? - 12
kiroileva kardinaali kirjoitti:
tässä rivi riviltä:
!@#$%^&*()_
qwertyuiop[]
asdfghjkl;'\
zxcvbnm,./
ZXCVBNM?
Olen kokeillut ohjaimen vaihtoa - ei muutu miksikään.Vaihda näppäinasetukset suomalaisiksi. Olet painanut ilmeisesti pikanäppäintä ja vaihtanut muulle kielelle. Ehkä joku muu muistaa pikanäppäimen, mikä vaihtaa tuon?
- 12
12 kirjoitti:
Vaihda näppäinasetukset suomalaisiksi. Olet painanut ilmeisesti pikanäppäintä ja vaihtanut muulle kielelle. Ehkä joku muu muistaa pikanäppäimen, mikä vaihtaa tuon?
http://shup.com/Shup/306142/Sieppaa.PNG
Pikanäppäinyhdistelmä vaihtoon: vasen alt shift - Kieroileva kardinali
12 kirjoitti:
http://shup.com/Shup/306142/Sieppaa.PNG
Pikanäppäinyhdistelmä vaihtoon: vasen alt shiftvasen alt shift = SKYPE oli varannut sen pikanäppäimeksi.
Ei tehonnut kielenvaihtoon päällä -asennossa.
- syy on
pelaaminen.
Peliaddiktit ostavat aina uusinta uutta peliä jonka rautavaatimukset ovat suuria.
Puoli vuotta vanha kone on niille jo Aatamin aikaa ja myydään pois uuden alta.
Ei kukaan myönnä olevansa peliaddikti, siitä välttelevät vastaukset.- Pyyhis
Itse pelailen Win7:llä uusimpia pelejä itse kootulla 2.5 vuotta vanhalla koneella, ja hienosti ne pyörivät kun prosessori ja näytönohjain ovat kohtuu hyvät. Olen käyttänyt w7:aa muutaman kuukauden, ja kokemukset siitä ovat enimmäkseen myönteisiä. Vaikea uskoa, että pelkkä W7 olisi syy koneen myyntiin. Taitavat ne pakettikoneet olla usein täyttä paskaa, ja niistä halutaan eroon.
- Win-Seiska
Pyyhis kirjoitti:
Itse pelailen Win7:llä uusimpia pelejä itse kootulla 2.5 vuotta vanhalla koneella, ja hienosti ne pyörivät kun prosessori ja näytönohjain ovat kohtuu hyvät. Olen käyttänyt w7:aa muutaman kuukauden, ja kokemukset siitä ovat enimmäkseen myönteisiä. Vaikea uskoa, että pelkkä W7 olisi syy koneen myyntiin. Taitavat ne pakettikoneet olla usein täyttä paskaa, ja niistä halutaan eroon.
Olen samaa mieltä, että joka ostaa "pakettikoneen" ja koittaa sillä pelata, niin pian tulee "seinä" vastaan !
Itse en ole ostanut yhtään konetta valmiina yli 15 vuoteen, mitä olen näillä "pelaillut", että myös pakettikoneet myydään "koti" versio ikkunalla, jolla saadaan "asiakas" koukkuun !
Kyllä se home versio pelaa normaalissa netti syrfailussa, mutta Win-7 Pro 64bit OEM on minulla minimi vaatimus ja hyvin on pelannut joulukuun puolesta välistä tähän päivään asti ilman mitään hankaluutta ja koeajoin "microsäftille" puolivuotta sitä testi "ikkunaa" ( 32bit ja 64bit ) jotka myös pelasi ilman vastoinkäymistä. - xx xxx xx
Win-Seiska kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että joka ostaa "pakettikoneen" ja koittaa sillä pelata, niin pian tulee "seinä" vastaan !
Itse en ole ostanut yhtään konetta valmiina yli 15 vuoteen, mitä olen näillä "pelaillut", että myös pakettikoneet myydään "koti" versio ikkunalla, jolla saadaan "asiakas" koukkuun !
Kyllä se home versio pelaa normaalissa netti syrfailussa, mutta Win-7 Pro 64bit OEM on minulla minimi vaatimus ja hyvin on pelannut joulukuun puolesta välistä tähän päivään asti ilman mitään hankaluutta ja koeajoin "microsäftille" puolivuotta sitä testi "ikkunaa" ( 32bit ja 64bit ) jotka myös pelasi ilman vastoinkäymistä.Win-7 Pro 64bit OEM ei eroa juuri millään tavalla muista 7 versioista, ainoastaan muutamilla firma ominaisuuksilla joita ilman pärjää, ja ohjelmien toimintaanhan se versio seiskoissa ei taas vaikuta yhtään millään tavalla.
- Win-Seiska
xx xxx xx kirjoitti:
Win-7 Pro 64bit OEM ei eroa juuri millään tavalla muista 7 versioista, ainoastaan muutamilla firma ominaisuuksilla joita ilman pärjää, ja ohjelmien toimintaanhan se versio seiskoissa ei taas vaikuta yhtään millään tavalla.
Kyllä niissä on senverran eroa, että minä olen Pro-seiskan käyttäjä, mutta Ultimate on tarkoitettu firmojen käyttöön, vaan jokainen "taaplaa" tyylillään ......................
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/compare/default.aspx - xx xxx xx
Win-Seiska kirjoitti:
Kyllä niissä on senverran eroa, että minä olen Pro-seiskan käyttäjä, mutta Ultimate on tarkoitettu firmojen käyttöön, vaan jokainen "taaplaa" tyylillään ......................
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/compare/default.aspxJuu, olen lukenut kauan sitten ja siksi tiedän mistä puhun.
Eli ei juuri mitään hyödyllistä eroa ja ei siis mitään mikä vaikuttaisi ohjelmien toimintaan huonommin tai paremmin.
Tuossa nyt sinulle vielä nämä erot:
1. Windows XP Mode
2. Connect to company networks easily and more securely with Domain Join.
3. In addition to full-system Backup and Restore found in all editions, you can back up to a home or 4. business network.
5. Help protect data on your PC and portable storage devices against loss or theft with BitLocker.
6. Work in the language of your choice and switch between any of 35 languages. xx xxx xx kirjoitti:
Juu, olen lukenut kauan sitten ja siksi tiedän mistä puhun.
Eli ei juuri mitään hyödyllistä eroa ja ei siis mitään mikä vaikuttaisi ohjelmien toimintaan huonommin tai paremmin.
1. Windows XP Mode
3. In addition to full-system Backup and Restore found in all editions, you can back up to a home or 4. business network.
5. Help protect data on your PC and portable storage devices against loss or theft with BitLocker.
6. Work in the language of your choice and switch between any of 35 languages.Sellainen tärkeä ero kyllä on, että Pro versioon on luvattu päivitykset 10v ajaksi julkaisupäivästä eteenpäin kun taas lelumalleissa vain 5v ajaksi. Ja koska Windowsista tulee uusi julkaisu 3v välein niin lelumallin seiskojen ostaneet joutuvat pakostikin ostamaan Windows 8:n jos Windowsia haluaa.
Tietenkään tätä oleellista tietoa ei tuolla kerrota, koska se on huonoa bisnestä. Asiakaiden ihmisten pitää kuvitella että saisivat vähän rajoitetummilla ominaisuuksilla yhtä pitkäikäisen käyttiksen kuin Windows XP halvalla koska muuten moni vaihtaisi merkkiä. Tieto kuitenkin löytyy Microsoftin sivustoilta kun kaivelee.- 12
xx xxx xx kirjoitti:
Juu, olen lukenut kauan sitten ja siksi tiedän mistä puhun.
1. Windows XP Mode
6. Work in the language of your choice and switch between any of 35 languages.Kohtien 1 ja 3 takia kannattaa jo ottaa Ultimate.
- xxx xx xxx
12 kirjoitti:
Kohtien 1 ja 3 takia kannattaa jo ottaa Ultimate.
On myös kohta 1 ja 3 joten ei tarvi Utimatea, vaan pro.
- xx xxx xx
xxx xx xxx kirjoitti:
On myös kohta 1 ja 3 joten ei tarvi Utimatea, vaan pro.
"Kohtien 1 ja 3 takia kannattaa jo ottaa Ultimate. "
Xp mode on raskas ja turha, kaikissa versioissa on kuitenkin Xp tuki, Vista tuki...
Varmuuskopiointia voi harrastaa muillakin ohjelmilla ja tavoilla. - W7ultimate käyttäjä
Win-Seiska kirjoitti:
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/compare/default.aspx"mutta Ultimate on tarkoitettu firmojen käyttöön, vaan jokainen "taaplaa" tyylillään ...................... "
Ei. Ultimate ei ole firmoille. Enterprise on.
Ultimate on sama kuin Enterprise mutta se on kuluttajille. - Win-Seiska
W7ultimate käyttäjä kirjoitti:
"mutta Ultimate on tarkoitettu firmojen käyttöön, vaan jokainen "taaplaa" tyylillään ...................... "
Ei. Ultimate ei ole firmoille. Enterprise on.
Ultimate on sama kuin Enterprise mutta se on kuluttajille.Pilkun-nussija tuli korjaamaan "infoa" !!!!
Kyllä ne samoja on, mutta Enterprisessa tulee kallis "ylläpito" paketin mukana, vaan kylla Ultimatea voi käyttää pikkuyritykset juuri samoin, kun enterprisea isommat firmat ...................
Todennäköisesti ei toimi joku jeesuksen aikainen ohjelma.
- xx xxx xx
Ai väität että home versiossa toimii huonommin kuin pro tai ultimatessa ohjelmat, ei todellakaan.
- Win-Seiska
xx xxx xx kirjoitti:
Ai väität että home versiossa toimii huonommin kuin pro tai ultimatessa ohjelmat, ei todellakaan.
XP,stä lähtien "pakkoasentanut" halvimman painoksen "ikkunoista" pakettikoneisiin ja usea "vaikertelija" joka moittii win-7,kaa "ajelee" home versiolla.
Mutta kuten sanoin, niin jokainen taaplaa tyylillään ja minä "ajelen" win7 Pro ikkunalla, sillä hinta on ainoastaan 20 dollaria halvempi home versiolla OEM versiossa, joten jos se niin pienestä "kiinni" osto, niin sitten vaan pyörittämään UBUTUBUA Linux YTIMELLÄ.... he he hehehehehh. xx xxx xx kirjoitti:
Missä niin sanoin? Sanoin että Windows 7:ssa ei välttämättä toimi jotkut antiikkiohjelmat, versiosta riippumatta. Sillä ei ole mitään väliä onko se ultimate vaiko starter jos yhteensopivuus on rikki.
Win-Seiska kirjoitti:
XP,stä lähtien "pakkoasentanut" halvimman painoksen "ikkunoista" pakettikoneisiin ja usea "vaikertelija" joka moittii win-7,kaa "ajelee" home versiolla.
Mutta kuten sanoin, niin jokainen taaplaa tyylillään ja minä "ajelen" win7 Pro ikkunalla, sillä hinta on ainoastaan 20 dollaria halvempi home versiolla OEM versiossa, joten jos se niin pienestä "kiinni" osto, niin sitten vaan pyörittämään UBUTUBUA Linux YTIMELLÄ.... he he hehehehehh.20 dollaria että saa pasianssin ja markkinoiden surkeimman nettiselaimen vai 0$ että saa jotain käyttökelpoista ohjelmistoa.. Eipä ole vaikea valinta.
- Win-Seiska
M-Kar kirjoitti:
20 dollaria että saa pasianssin ja markkinoiden surkeimman nettiselaimen vai 0$ että saa jotain käyttökelpoista ohjelmistoa.. Eipä ole vaikea valinta.
Alkaa olla "menneentalvenlunta" !
Pian on opensuse historiaa, joka todella oli asiallinen "linux" ja ubuntu on menossa alamäkeen myös, sekä mac ei ole saanut kannatusta, joten windowsissa on ainoa toivo saada jotakin aikasiksi ! Ainoa vaan, että win-7 ei pyöri entisissä xp koneissa ja niihin sitten saa mummo ja pappa asennella ilmaisen käyttksen linux kernelistä !
Ja älä jatka tätä jankutusta pidempään, vaan jätetään se tähän ! OK ? Win-Seiska kirjoitti:
Alkaa olla "menneentalvenlunta" !
Pian on opensuse historiaa, joka todella oli asiallinen "linux" ja ubuntu on menossa alamäkeen myös, sekä mac ei ole saanut kannatusta, joten windowsissa on ainoa toivo saada jotakin aikasiksi ! Ainoa vaan, että win-7 ei pyöri entisissä xp koneissa ja niihin sitten saa mummo ja pappa asennella ilmaisen käyttksen linux kernelistä !
Ja älä jatka tätä jankutusta pidempään, vaan jätetään se tähän ! OK ?Helvettiäkö itse jankutat paskaa! Mistä vitun kernelistä asennetaan käyttis? Voisit painua sodat palstalle selittämään satujasi!
- xxx xx xxx
M-Kar kirjoitti:
Helvettiäkö itse jankutat paskaa! Mistä vitun kernelistä asennetaan käyttis? Voisit painua sodat palstalle selittämään satujasi!
Aamu-lääkitystä jälleen ?
- Huu/Haa
M-Kar kirjoitti:
Helvettiäkö itse jankutat paskaa! Mistä vitun kernelistä asennetaan käyttis? Voisit painua sodat palstalle selittämään satujasi!
Satusetä, mutta jokainenhan sen näillä sivuilla jo tietää, joten jatka satuiluasi !
Huu/Haa kirjoitti:
Satusetä, mutta jokainenhan sen näillä sivuilla jo tietää, joten jatka satuiluasi !
En ole väittänyt, että Windowsia asennetaan jostain muistiosta tai muuta älyvapaata kuten tuo yks pelle.
- xx xxx xx
xxx xx xxx kirjoitti:
Aamu-lääkitystä jälleen ?
Hei XXX XX XX , Älä matki nimimerkkiäni, voi mennä jutut sekaisin.
- tällä kelpaa
Helvetin hyvä käyttis tämä on. Pelittää kuin ihmisen mieli.. tai ei, paljon paremmin! :)
- xx xxx xx
Kyllä, hyvä seiska on, jopa starter ja home versio joita itse käytän.
- ProUser7
Aika monesti joku ostaa liian mopon paketti koneen alkuun ja haluaa päästä siitä eroon kun huomaa ettei halvalla saanutkaan vastetta mielikuvilleen. En usko että noissa käytetyissä koneissa on ollut mitään vikaa, ainahan kaikkea löytyy kaupan hyllyltä niin uutena kuin vähän käytettyinäkin. Itse käytän win7 64bit Proota ja toimii kuin junan vessa pari vuotta vanhalla raudalla!! Samaa ei voinut sanoa Vistasta...
- luc1e
On aivan oikeasssa ja ainoita harvoja jotka oikeesti jaksaa auttaa monissakin asioissa tietämättömämpiä, vaikka oliskin ihan noviisi ja pitäisi selostaa rautalangasta.
- XXX XXX XXX
luc1e kirjoitti:
On aivan oikeasssa ja ainoita harvoja jotka oikeesti jaksaa auttaa monissakin asioissa tietämättömämpiä, vaikka oliskin ihan noviisi ja pitäisi selostaa rautalangasta.
Että suurin osa tämän sivun kävijöistä ei ole samaa mieltä kanssasi !
M-Kar nostaa vastaukset "hatusta" ja useimmiten vastaus on päin "peppua" ! Vaan eipä täältä useimmiten kyllä saa vastausta kysymykseen, on vastaajana kuka tahansa, joten M-Kar on yksi niitä poskisolisteja sivulla. - -K-Mar-
luc1e kirjoitti:
"On aivan oikeasssa ja ainoita harvoja jotka oikeesti jaksaa auttaa monissakin asioissa tietämättömämpiä, vaikka oliskin ihan noviisi ja pitäisi selostaa rautalangasta"
Hullu se on, joku ihan sairaanloinen kiinnostus tietotekniikkaa kohtaan, ehkäpä Asperger .. - XXX XXX XXX
-K-Mar- kirjoitti:
"On aivan oikeasssa ja ainoita harvoja jotka oikeesti jaksaa auttaa monissakin asioissa tietämättömämpiä, vaikka oliskin ihan noviisi ja pitäisi selostaa rautalangasta"
Hullu se on, joku ihan sairaanloinen kiinnostus tietotekniikkaa kohtaan, ehkäpä Asperger ..Joka ketjuun tarvii tulla sähläämään ja antamaan teknillisiä sepustuksia, joista ei ota selvää computer teknikkokaan ja sitten se "tuputtaminen" sen UBUTUBUN asennukseen.
Siis "diakonoosisi" oli oikea M-Kar mielentilasta. Antisosiaallinen tyyppi ! - jiiärrä
-K-Mar- kirjoitti:
Hullu se on, joku ihan sairaanloinen kiinnostus tietotekniikkaa kohtaan, ehkäpä Asperger ..Vista on surkee. Sesika on ihan hyvä ja jos on xp niin se kannattaa jo vaihtaa seiksaan
- tampere puhtaaksi
jiiärrä kirjoitti:
Vista on surkee. Sesika on ihan hyvä ja jos on xp niin se kannattaa jo vaihtaa seiksaan
Winukkaa asennettu vuodesta 95 ja kyllä on pakko myöntää että paras ja vakain on 7 mikä mulla on koneessa ollut.
Pannaan tähän vielä parhaimmat winukat järjestyksessä (IMO):
Win 7 x64 (ultimate)
Win 7 x86 (ultimate)
Win XP x86
Win Vista x64
Win Mobile 6.1
Win 2000
Win 98 SE
Ja ehdottomasti paskimmat kokemukset winukasta on tullut näillä (paskimmuus järjestyksessä):
Win ME
Win XP x64
Win Vista x86
Win NT 4.x (duunissa joskus joutunut kärsimään tämän paskan takia) - Win-Seiska
tampere puhtaaksi kirjoitti:
Winukkaa asennettu vuodesta 95 ja kyllä on pakko myöntää että paras ja vakain on 7 mikä mulla on koneessa ollut.
Pannaan tähän vielä parhaimmat winukat järjestyksessä (IMO):
Win 7 x64 (ultimate)
Win 7 x86 (ultimate)
Win XP x86
Win Vista x64
Win Mobile 6.1
Win 2000
Win 98 SE
Ja ehdottomasti paskimmat kokemukset winukasta on tullut näillä (paskimmuus järjestyksessä):
Win ME
Win XP x64
Win Vista x86
Win NT 4.x (duunissa joskus joutunut kärsimään tämän paskan takia)Kaikki MSN tuotteet asennettu, mutta Vista jäi väliin, kun kolmessa koneessa pyöri Win XP Pro kiitettävästi, niin en kokeillut näinollen Vistaa. Win-ME oli heikoin ja tämä Win-seiska on paras. Ensimmäinen MSN OS johon ei tarvinnut "emolevyn" ajureita, vaan DVD,llä oli kaikki käyttöajurit valmiina. Kohta vuoden "ajellut" seiskalla ja ei ensimmäistäkään häiriötä tähänpäivään mennessä, joten kerrankin sai "paketista" suoraan koneelle koko "huushollin" ilman ajureiden etsintää !
- taitavataiteilija
Windows 7 ei ole hyvä, eikä huono. Valitettavasti seiska jää ns. "väliversioksi" kun vista ja seiska
niin samanlaisia, versionumerot 6.0 ja 6.1 ketovat karun totuuden seiskan "parannuksista".
Tätä polkua olisi kannattanut kulkea Windowseissa:
Windows 95
Windows XP
Ubuntu 10.04 LTS
Windows 8
Windows Vista on susi ja Win seiskassa ei mitään uutta. - 25
Tää on aivan hanurista! 3kk käyttänyt ja voi ittu!
Että ottaa pattiin kun tämmöstä skeidaa pukataan ihmisille. PRKL, haulikko tänne, S-TANA! - Pettynyt2
Vastaus on selvä seiska on täysin paska HP Compaq omi sen uusiin keskusyksiköihin eikä se hyväksy XP uudelleen asennusta surkee vehje!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi792598On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole512570Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.682523Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä742433Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl391947Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051779Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko271287Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve121283Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r81069Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411065