Joskus viitisensataa vuotta sitten anabaptistit äkkäsivät Apostolien Teoissa kuvatuista
kastetapauksista "kaavan": ensin ihmisille julistettiin sanaa, sitten jotkut uskoivat,
ja sen jälkeen heidät kastettiin.
Edellisessähän ei ole mitään vikaa. Mutta tekemästään havainnosta erilaiset uskovien
kasteen omaksuneet ovat aina vetäneet täysin väärän johtopäätöksen. Heidän mukaansa nuo
Ap.T:n kuvaamat TAPAUKSET ovat mukamas MÄÄRÄYS siitä, että jokaisen ihmisen kaikkina
aikoina tulee mahtua samanlaiseen kaavaan, että hän olisi oikein tullut uskoon ja oikein
kastetuksi. Tästä kaavasta poikkeava uskova, esim. vauvana kastettu ja pienestä alkaen
uskoon kasvanut, ei ole uskovien kastajien mukaan "raamatullisella" tavalla tullut uskovaksi...
Uskovien kastajat eivät älyä, että TILANNE on Apostolien Teoissa kuvatuissa tapauksissa se,
että paikkakunnilla, joilla apostolit julistivat evankeliumia, ei ollut vielä toiminut
kristillistä seurakuntaa. Evankeliumi tuli ENSIMMÄISEN KERRAN näille paikkakunnille apostolien
julistamana. Apostolien Teoista voidaan löytää malli sille, MITEN ALOITETAAN SEURAKUNTA,
siellä, missä aikaisemmin on ollut vain juutalaisuutta ja pakanauskontoja.
Apostolien Tekojen tapaukset EIVÄT KERRO YHTÄÄN MITÄÄN SIITÄ, MITEN näissä apostolien
toiminnan seurauksena syntyneissä seurakunnissa TOIMITTIIN SITTEN, KUN paikkakunnan
ensimmäiset KRISTITYT SEURAKUNNAN JÄSENET SAIVAT JÄLKIKASVUA. (Tämä asia ei mene lainkaan
yhdenkään uskovien kastajan "jakeluun".)
Uskovien kastajat opettavat, että kristityille syntyvien lasten pitää ensin kasvaa johonkin
"ymmärtävään ikään". (JOSTA UT EI KERRO!) Ja sitten tarpeeksi iäkkäännä ja ymmärtävänä
tehdä oma uskonratkaisu, jonka jälkeen vasta heidät saa kastaa. TÄMÄ ON HEIDÄN ITSE
KEKSIMÄNSÄ LISÄYS ILMOITUKSEEN. UUSI TESTAMENTTI EI TUOLLAISTA TULKINTAA TUE.
Uskovien kastajat luulevat, että vain heidän tulkintansa (ymmärtävä ikä, oma ratkaisu)
olisi raamatullinen, ja kristityn kodin pienimpien lasten, vauvojen ja alle "ymmärrysikäisten"
kastaminen muka olisi "epäraamatullista." Monet heistä riekkuvat tohkeissaan, kun ei
Apostolien Teoissa ole yhtään erillistä mainintaa yhdenkään vauvan kastamisesta... Se
muka todistaa heidän oppinsa oikeaksi...
Monen KOKONAISEN PERHEKUNNAN kastaminen on mainittu, eikä UT:ssa ole mitään mainintaa
tai ohjetta, että perhekuntia kastettaessa on alle "ymmärrysikäiset" jätettävä kasvamaan
omakohtaiseen kypsään ratkaisuun ennenkuin heidät saa kastaa. Mutta tällaisia uskovien
kastajat uskottelevat, kun tekevät liian pitkälle meneviä määräyksiä "raamatullisuudessaan",
joka on luonteeltaan Jeesuksen ja apostolien MATKIMISTA, eikä raamatullisen opin etsimistä.
Uskovien kastajien ymmärryksen puute
16
214
Vastaukset
- perhekunnissa
vai olivatko perhekuntaan kuulumattomia, ei ole siitäkään mainittu, että pitäisi jättää kastamatta.
Ymmärrystä: kirjoitettu on: vain ne kastettiin, jotka ottivat Sanan vastaan, samoin jos puoliso oli uskoton, niin ei käsketty kastaa, vaan Paavali mainitsee, että on pyhitetty puolisonsa kautta, samoin lapset, mutta kuitenkaan ei voi tietää voiko pelastaa. Mitään ei ole opetettu lapsiensa tai vauvojensa kastamisesta, sillä vain ne kastettiin, jotka ottivat sanan vastaan, siis uskoivat Jeesuksen Kristukseksi, kun sen kuulivat tai lukivat. Paavalikin lähettiin julistamaan ja todistamaan eikä kastamaan niinkuin itse todistaa kirjeissään. Sitten mielettömät lähtivät kastamaan ilman Jumalan tahtoa ja Pyhän Hengen johdatusta ja kaikki kastettiin ja vesitetään koko seurakunta käsite uloskutsutuista ja sehän sopii eksyttäjille, sillä näin saatiin omat herrat hallitsemaan ja opettamaan ja kerettiläisinä syytettyinä vastustajan ja Herran Jeesuksen omat ja Jumalan tahdon tekijät vihatuiksi ja tuomituiksi vieläpä valkeuden varustuksiin pukeutuneina ja jumalan palvelijoiksi nimitettyinä ja pahimmille inkvisittoreille vastustajansa luovutettavaksi pimeyden tekoihin. Älkää eksykö, sillä Jumalan vastustaja tahtoo koko maan hapattaa ja Jumalan totuuden vesittää ja lopussa pedon merkin otattaa ja epäjumalanpalveluksensa vihan viinin kaikkiin juottaa ja siten kadottaa, vaikka palvelijansa pimeydessä eivät sitä käsitä. Lisäksi kun ajat pahenee niin naiset esiin tahtoo marssittaa, sillä helpompi heidät on eksyttää, Iisebelin hengessä ja suuressa viinin juonnissa vallalla heidät juovuttaa, ihmisten eteen opettamaan ja eksytyksiä ihmisviisaudessa esittää ja ihmisiä liehittää. Eikä voi Jeesuksen terveessä opissa pysyä, sillä kun valehtelee Paha niin toteuttaa itseään, valheeseen mielistyy ja sitä toteuttaa. Muistakaa ja ymmärtäkää, että Jumalan ja Jeesuksen opit eivät muutu, koska Herrakaan ei muutu, mutta ihmisten opit muuttuvat ja hapattavat ja kauhistuttavat valheillaan, sillä Jumala tahtoo totuutta salatuimpaan saakka, eikä hänelle kelpaa jumalattomuus eikä väärät opit, vaikka miten olisi valistuksen ja tieteellisen valhepukuun puettu. Autuas se, joka ei loukkaannu Herran Jeesuksen terveeseen oppiin, sillä ovat niinkuin viisaat neitsyet, eivätkä kuten tyhmät neitsyet, jotka ihmistekoisen mukaan rakentavat hiekalle oljista ja muista kestämättömistä ihmisopeista ja turhaan puhuvat: "Herra", koska herransa on Jumalan tahdon vastustaja, koska tekevät tekojansa valheessaan ja haureuden hengessään. - anoville ihmisille
mitään, sillä kuvittelet, että Jumala ei vuodata kevätsadetta syyssateen lisäksi, minkä antoi noin 2000 vuotta sitten. Näin siis, et sitä ymmärrä anoa. Jumala tahtoo viisaille neistyille antaa ennen Jeesuksen tuloa ja paluuta tapahtuvaa yötä varten antaa öljyn eli Pyhän Hengen voiman niin, että voivat uskollisina Jumalan armosta perille päästä, sillä Jumalan armoa ja rikkautta on se, että antaa öljyn anoville eikä jätä ilman voimaansa edessä olevaan yöhön, jolloin kuuluu myös huuto: "Katso Ylkä tulee, menkää häntä vastaan". Toivottavasti tiedät kuka tämän Ylkä on ja uskot paluuseensa ja siihen, että autuaita ovat ne palvelijat, jotka Herraansa odottavat voimassansa, sillä tarvitsemme sitä seisoaksemme pahana päivänä ja ajanjaksona, mistä on Raamattuun kirjoitettu koetukseksi ja seulonnaksi.
- mnvbc
Ajatuksissasi et ottanut huomioon sitä, että Jeesuskin kastettiin aikuisena ja kasteen merkitys ei ole sitä mitä uskovaiset uskoo sillä ryövärikään ei ollut kastettu eikä uskkossa vaan Jumalallisuuden tietoudessa. Jeesuskaan ei ollut uskossa vaikka saatana kiusasi Jeesus 40 vrk niin Jeesus pysyi uskollisena Isän Laille.
Sen lisäksi sivuutit kaikkia epäjumaloja palvelevat lahkot joita kristinuskolla on yli 3500 herrojaan jumaloivina. Esimerkiksi luterilaiset palvelee Luder/Lutheria epäjumalanaan eivätkä saa pitää muuta jumalana. Luder/Lutherin katekismus; ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
HUOMAA pilkun (,) paikka! tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.
Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistama sama tieto on näin:
(Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Lasten kastamiset ovat kaikkien Lakien vastaisia rikoksia vaikka lapsiakin tappanut rikollinen sen suorittaisi! Lapsia kastavat voivat ottaa myllynkivensä ja pommia mereen...
HUOM!!!!
Jeesus käski opetuslapsensa kastamaan, parantamaan sairaita ja herättämään kuolleista. Jos kastajana toimiva ei kaikkea tätä suorita, niin ei ole Jeesuksen asialla vaan harhauttaja ja eksyttäjä jolla ei ole Jeesuksen antamia valtuuksia edes kastaa.
Matt. 28:19 - 20
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
Näin toimivat kasteen antajat joilla on Jeesuksen antamia lahjoja osoittaa kenen asialla ovat. Ellei näitä lahjoja ole, ei ole Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen asialla oleva:
Matt. 10:8
Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
änen olevan.
Luuk. 4:40
Auringon laskiessa kaikki, joilla oli sairaita, mikä missäkin taudissa, veivät ne hänen tykönsä. Ja hän pani kätensä heidän itsekunkin päälle ja paransi heidät.
Luuk. 9:2
Ja hän lähetti heidät julistamaan Jumalan valtakuntaa ja parantamaan sairaita.
Luuk. 9:6
Niin he lähtivät ja kulkivat kylästä kylään julistaen evankeliumia ja parantaen sairaita kaikkialla.
Luuk. 13:32
Niin hän sanoi heille: "Menkää ja sanokaa sille ketulle: 'Katso, minä ajan ulos riivaajia ja parannan sairaita tänään ja huomenna, ja kolmantena päivänä minä pääsen määräni päähän'.
Joh. 5:3
Niissä makasi suuri joukko sairaita, sokeita, rampoja ja näivetystautisia, jotka odottivat veden liikuttamista.
Ap. t. 5:15
Kannettiinpa sairaita kaduillekin ja pantiin vuoteille ja paareille, että Pietarin kulkiessa edes hänen varjonsa sattuisi johonkuhun heistä.
Ap. t. 5:16
Myöskin kaupungeista Jerusalemin ympäriltä tuli paljon kansaa, ja he toivat sairaita ja saastaisten henkien vaivaamia, ja ne kaikki tulivat paranne - näin se vaan on
Erotkaa
http://eroakirkosta.fi/
Täällä tämä terence ajaa harhaoppiaan, jolla yrittää pettää ihmisiä ottamasta sitä oikeaa uskonmukaista kastetta! - totuus esiin
puute tulee taas loistavasti esille tässä kirjoituksessa, jonka hän kopioi palstalle parin kuukauden välein!
Terencekin myöntää, että uskovien kasteessa ei ole mitään vikaa, joten miksi sitä pitäisi sitten
muuttaa:
1. Kor 15:1-2
"Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, ja jonka te myös
olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte,
ja jonka kautta te myös pelastutte, JOS PIDÄTTE SIITÄ KIINNI SELLAISENAAN, kun minä sen teille
julistin."
Jumalan Sanaa ei tarvitse muuttaa kirkkojen korvasyyhyn mukaan, vaan se sama kaava,
mikä toimi apostolien aikana, toimii tänäkin päivänä!
Ap 2:41
"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."- Westsider
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. (Room. 10:8-10)
Näin opettaa Paavali, ihan oikein: siksi Filippus sanoi hoviherralle hänen pyytäessään kastetta:
"Jos uskot koko sydämestäsi, niin se tapahtukoon" Johon hoviherra vastasi ja sanoi:
"Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika"
Niin hoviherra käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet. (Ap. 8:37-38) Ellei Hoviherra olisi tunnustanut uskoaan, hän olisi jäänyt ilman kastetta.
Niinhän se asia pitäisi olla tänäkin päivänä. Mutta kun????--??? - totuus esiin
Löydätkö samanlaista viestiä mistään? Et. Valehtelet siis. Taidat itse kirjoittaa useammin nimimerkillä eepu* ja sinähän se copypastella viestejä tuotat...
- mathetes
Kirjoitit:
>>Joskus viitisensataa vuotta sitten anabaptistit äkkäsivät Apostolien Teoissa kuvatuista
kastetapauksista "kaavan": ensin ihmisille julistettiin sanaa, sitten jotkut uskoivat,
ja sen jälkeen heidät kastettiin.
Edellisessähän ei ole mitään vikaa. Mutta tekemästään havainnosta erilaiset uskovien
kasteen omaksuneet ovat aina vetäneet täysin väärän johtopäätöksen. Heidän mukaansa nuo
Ap.T:n kuvaamat TAPAUKSET ovat mukamas MÄÄRÄYS siitä, että jokaisen ihmisen kaikkina
aikoina tulee mahtua samanlaiseen kaavaan, että hän olisi oikein tullut uskoon ja oikein
kastetuksi. Tästä kaavasta poikkeava uskova, esim. vauvana kastettu ja pienestä alkaen
uskoon kasvanut, ei ole uskovien kastajien mukaan "raamatullisella" tavalla tullut uskovaksi...Apostolien Tekojen tapaukset EIVÄT KERRO YHTÄÄN MITÄÄN SIITÄ, MITEN näissä apostolien
toiminnan seurauksena syntyneissä seurakunnissa TOIMITTIIN SITTEN, KUN paikkakunnan
ensimmäiset KRISTITYT SEURAKUNNAN JÄSENET SAIVAT JÄLKIKASVUA. (Tämä asia ei mene lainkaan
yhdenkään uskovien kastajan "jakeluun".) - terence.hill
Täältä on varmaan kaikki järkevät keskustelijat kaikonneet. (Minäkin vain pistäytymässä.)
- etp
olen pa´nnut merkille,että umpi luterit ovat lukihäiriöisiä eivät ymmärrä lukemaansa kute sinäkin terence...
Astuivatko Filippus ja etiopialainen pyhiinvaeltaja vesikulhoon?
Meidän on tultava lasten kaltaisiksi muuten ei taivaanportti aukea meille
Onko vastasyntynyt synnin orja?
Raamattu ei tunne käsitettä ”Perisynti”
Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä
”Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niin kuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä” (1Joh.1:7).
Eihän toki "vauvakaste"puhdista synnistä.
VIATTOMAT Sylivauvat eivät ole perineet isiensä syntivelkoja
On ristiriitaista sanoa, että vesi poistaa lapsen synnit. Kahdestakin syystä;
1) Jos ev.lut.seurakuntien kirkkoraamattu sanoo, että suun tunnustus ja sydämen usko pelastaa (Room.10:9,10), niin miksi luterilaiset sitten kastavat sylivauvoja, jos kerran vauvat eivät osaa tunnustaa suullaan eikä uskoa sydämellään? Eiväthän he edes tiedä, mikä on oikea tai vasen, saatikka mikä oikea tai väärä. Verukkeeksi sanotaan, että lapsi on synnissä siinnyt ja on perinyt isiensä syntivelan. Mutta sehän ei tietenkään pidä paikkansa.
2) Lapset eivät peri isiensä syntivelkoja. Lapset ovat sellaisenaan taivaskelpoisia, koska eivät ole vielä synnin harjoittamisen myötä kuolleet hengellisesti. Jokainen vastaa vain omista teoistaan. - Westsider
etp kirjoitti:
olen pa´nnut merkille,että umpi luterit ovat lukihäiriöisiä eivät ymmärrä lukemaansa kute sinäkin terence...
Astuivatko Filippus ja etiopialainen pyhiinvaeltaja vesikulhoon?
Meidän on tultava lasten kaltaisiksi muuten ei taivaanportti aukea meille
Onko vastasyntynyt synnin orja?
Raamattu ei tunne käsitettä ”Perisynti”
Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä
”Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niin kuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä” (1Joh.1:7).
Eihän toki "vauvakaste"puhdista synnistä.
VIATTOMAT Sylivauvat eivät ole perineet isiensä syntivelkoja
On ristiriitaista sanoa, että vesi poistaa lapsen synnit. Kahdestakin syystä;
1) Jos ev.lut.seurakuntien kirkkoraamattu sanoo, että suun tunnustus ja sydämen usko pelastaa (Room.10:9,10), niin miksi luterilaiset sitten kastavat sylivauvoja, jos kerran vauvat eivät osaa tunnustaa suullaan eikä uskoa sydämellään? Eiväthän he edes tiedä, mikä on oikea tai vasen, saatikka mikä oikea tai väärä. Verukkeeksi sanotaan, että lapsi on synnissä siinnyt ja on perinyt isiensä syntivelan. Mutta sehän ei tietenkään pidä paikkansa.
2) Lapset eivät peri isiensä syntivelkoja. Lapset ovat sellaisenaan taivaskelpoisia, koska eivät ole vielä synnin harjoittamisen myötä kuolleet hengellisesti. Jokainen vastaa vain omista teoistaan.Ap.t. 8: 36-38 "Ja kuin he tiellä Waelsiwat, tuliwat he weden tykö, ja kamaripalwelia sanoi: katso, tässä on
vesi, mikä estää minua kastamasta?
37. Mutta Filippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestäs uskot, niin tapahtukoon. Hän wastasi ja sanoi:
minä uskon Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuiwat molemmat weteen, Filippus ja kamaripalwelia, ja hän kasti hänet.
39. Mutta koska he wedestä astuiwat ylös, tempasi Herran Henki Filippuksen, ja ei kamaripalwelia
häntä enää nähnyt, waan meni iloiten tietänsä myöden. - Westsider
Westsider kirjoitti:
Ap.t. 8: 36-38 "Ja kuin he tiellä Waelsiwat, tuliwat he weden tykö, ja kamaripalwelia sanoi: katso, tässä on
37. Mutta Filippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestäs uskot, niin tapahtukoon. Hän wastasi ja sanoi:
38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuiwat molemmat weteen, Filippus ja kamaripalwelia, ja hän kasti hänet.
39. Mutta koska he wedestä astuiwat ylös, tempasi Herran Henki Filippuksen, ja ei kamaripalwelia
häntä enää nähnyt, waan meni iloiten tietänsä myöden.Koska Pyhä Henki valtasi hoviherran. Täyttyi Pyhällä Hengellä ja sai Sinetn lunastuksen päivää varten.
Sinetin josta Jeesus tuntee omansa. Tyhmiltä neitsyiltä se puuttuu, ja kuulevat sanat:
"Minä en ole koskaan teitä tuntenut" - mathetes
Westsider kirjoitti:
Ap.t. 8: 36-38 "Ja kuin he tiellä Waelsiwat, tuliwat he weden tykö, ja kamaripalwelia sanoi: katso, tässä on
häntä enää nähnyt, waan meni iloiten tietänsä myöden.Niin ja vieläkin vanhempi käännös vuodelta 1548 tuo asian esiin näin!
(Apt 8:35 Nin Philippus suuns auasi ia Rupesi teste Kirioituxest sarnaman Euangeliumi henelle Jesusest.
36 Ja quin he waelsit tiete mödhen tulit he yhden Wedhen tyge.
Ja se Rahanhaltia sanoi. Catzos tesse on Wesi mike wallitze ettei minu castetta?
37 Nin sanoi Philippus. Jos sine wskot caikest sydemestes nin macta kylle olla.
Hen wastasi ia sanoi. Mine wskon Jesusen Christusen oleuan Jumalan Poian.
38 Nin he annoit seisatte Rattan ia alas astuit wetehen seke Philippus ette se Rahanhaltia ia hen castoi henet.)
Kirjoituksessa esiintyvä tupla (W) on sekä (V), että myös (U) - kirjain joka tulee esiin, jakeissa (37 ja 38) = (jos sine wskot), eli - (jos sinä uskot)! - jhugyt
Westsider kirjoitti:
häntä enää nähnyt, waan meni iloiten tietänsä myöden.Huomaatko, että esille laittamasi teksti ilmaisee herran sanaa?!!
Jumalana palveleltava herra ei ole Jumala. Esimerkki, Luder/Lutherin katekismus; ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
HUOMAA pilkun (,) paikka! tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.
Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistama sama tieto on näin:
(Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Kuten ehkä huomaat niin on ero epäjumalan ja Jumalan Sanassa!
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
Tässä Jeesuksen käsky, huomaa, että ellet kastajanne paranna sairaita tai herätä kuolleista niin he ovat valekastajia, ihmisten eksyttäjiä. Jeesus antoi omille opetuslapsilleen lahjoja joita epäjumalia palvelevilla ei ole.
Matt. 28:19 - 20
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
Näin toimivat kasteen antajat joilla on Jeesuksen antamia lahjoja osoittaa kenen asialla ovat. Ellei näitä lahjoja ole, ei ole Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen asialla oleva:
Matt. 10:8
Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
Mark. 6:5
Ja hän ei voinut siellä tehdä mitään voimallista tekoa, paitsi että paransi joitakuita sairaita panemalla kätensä heidän päälleen.
Mark. 6:55
ja he riensivät kiertämään koko sitä paikkakuntaa ja rupesivat vuoteilla kantamaan sairaita sinne, missä kuulivat hänen olevan.
Luuk. 4:40
Auringon laskiessa kaikki, joilla oli sairaita, mikä missäkin taudissa, veivät ne hänen tykönsä. Ja hän pani kätensä heidän itsekunkin päälle ja paransi heidät.
Luuk. 9:2
Ja hän lähetti heidät julistamaan Jumalan valtakuntaa ja parantamaan sairaita.
Luuk. 9:6
Niin he lähtivät ja kulkivat kylästä kylään julistaen evankeliumia ja parantaen sairaita kaikkialla.
Luuk. 13:32
Niin hän sanoi heille: "Menkää ja sanokaa sille ketulle: 'Katso, minä ajan ulos riivaajia ja parannan sairaita tänään ja huomenna, ja kolmantena päivänä minä pääsen määräni päähän'.
Joh. 5:3
Niissä makasi suuri joukko sairaita, sokeita, rampoja ja näivetystautisia, jotka odottivat veden liikuttamista.
Ap. t. 5:15
Kannettiinpa sairaita kaduillekin ja pantiin vuoteille ja paareille, että Pietarin kulkiessa edes hänen varjonsa sattuisi johonkuhun heistä.
Ap. t. 5:16
Myöskin kaupungeista Jerusalemin ympäriltä tuli paljon kansaa, ja he toivat sairaita ja saastaisten henkien vaivaamia, ja ne kaikki tulivat parannetuiksi. - totuus esiin
Terence viihtyy niin hyvin tällä palstalla.
Seura tekee kaltaisekseen, mutta tokihan oh nyvä, että Terence käy vain psyäytymässä täällä,
joten keskusteijoiden älykkyysiosamäärä ei putoa kokoaikaisesti!
- KK
Kastettava joka ei tunnusta omalla suullaan, koko sydämisesti uskovansa Jeesukseen, häntä
ei voida kastaa. Näin on kirjoitettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202252Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi772200Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä412079Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma551458- 741376
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?64901Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8791- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760