puolueetonta tietoa superzoom-kameroista.
Kumman valitsen?Olympus SP-590UZ vai PENTAX X70.
Vai olisiko jokin parempi vaihtoehto,jos jätetään
digijärkkärit.Harrastuskäyttöön h. 300-400 €.
Uudet jutut tullu, googleta Olympus SP 800 ja Fujifilm 30X zoom, molemmat kuvaa teräväpiirtovideota, ja muitakin uusia ominaisuuksia. Kamerat tulee myyntiin kohtapuoleen.
Mutta kun aloittaja nimenomaan ei halunnut järkkäriä. Superzoomia en minäkään suosittele, sen sijaan hankkisin valovoimaisen lyhyempi zoomisen kameran. Superzoomilla voi kyllä zoomailla "pitkälle" kuvien laadun kustannuksella.
Sijoita sama raha ennemmin pienempään pokkariin jossa on mahdollisimman vähän pikseleitä ja mahdollisimman vähän zoomikerrointa. Kun samalla rahalla tarjotaan enemmän zoomikerrointa, joutuu tinkimään piirtotarkkuudesta. Objektiivi on kameran kallein osa silloin kun se rakennetaan laadukkaaksi. Tietysti niitä voi rakentaa myös halvalla mutta laatu kärsii.
Minä voin myydä mun vanhan Samsungin 220SE, 2 miljoonaa pixeliä eikä zoomia juuri ollenkaan, en tiennytkään että minulla on tuollainen huippukamera kaapissa käyttämättömänä, ja hintaa tuolla melkein järkkäritason kameralla olisi 450 euroa. Kummallista kuitenkin on että juuri tuli markkinoille uutuusjärkkäri ja siinä on 24 miljoonaa pixeliä, niin että miksei siihen laitettu vaikka 4 miljoonan pixelin kennoa jos ne on niin paljon parempia.
jos koko ja video
niin valitsisinFuji S200 EXR
perusteluni edell
kennin koko ja herkkyyseikun.
Uudet jutut tullu, googleta Olympus SP 800 ja Fujifilm 30X zoom, molemmat kuvaa teräväpiirtovideota, ja muitakin uusia ominaisuuksia. Kamerat tulee myyntiin kohtapuoleen.Ei superzoomia
Osta järkkäri heti kerralla, niin ei tarvi katua kauppojaan.Kyllä, kyllä
Mutta kun aloittaja nimenomaan ei halunnut järkkäriä. Superzoomia en minäkään suosittele, sen sijaan hankkisin valovoimaisen lyhyempi zoomisen kameran. Superzoomilla voi kyllä zoomailla "pitkälle" kuvien laadun kustannuksella.Parempia kyllä on
Sijoita sama raha ennemmin pienempään pokkariin jossa on mahdollisimman vähän pikseleitä ja mahdollisimman vähän zoomikerrointa. Kun samalla rahalla tarjotaan enemmän zoomikerrointa, joutuu tinkimään piirtotarkkuudesta. Objektiivi on kameran kallein osa silloin kun se rakennetaan laadukkaaksi. Tietysti niitä voi rakentaa myös halvalla mutta laatu kärsii.Löytyy
Minä voin myydä mun vanhan Samsungin 220SE, 2 miljoonaa pixeliä eikä zoomia juuri ollenkaan, en tiennytkään että minulla on tuollainen huippukamera kaapissa käyttämättömänä, ja hintaa tuolla melkein järkkäritason kameralla olisi 450 euroa. Kummallista kuitenkin on että juuri tuli markkinoille uutuusjärkkäri ja siinä on 24 miljoonaa pixeliä, niin että miksei siihen laitettu vaikka 4 miljoonan pixelin kennoa jos ne on niin paljon parempia.Joo
Mulla on vielä parempi kamera. 0 pikseliä ja zoomikerroin 1. Vuosimallia 1932.Ehkä tässä nyt kuitenkin vertaillaan tämän vuosituhannen kameroita, joita löytyy kaupasta vielä uutena.
Mikset osat suoraan
suosittua Panasonicin DMC-FZ-sarjalaista? Esim. DMC-FZ28 ja FZ38 ovat takuuvarmoja kameroita.