Jos menen lääkäriin ja kerron, että minun täytyy joka ilta erikseen pyytää anteeksi tekojani, joita en ole edes välttämättä koskaan tehnyt ja lisäksi minut on jo lapsena saatu vakuuttúneeksi, että pelkästään olemassaoloni vuoksi olen perinyt myös esivanhempieni pahat teot. Saadakseni mielenrauhan, minun on pakko toistaa käytöstäni: Polvistun mahdollisimman monta kertaa päivässä anelemaan anteeksiantoa, koska hän, jolta pyydän anteeksi kuulee ja näkee kaikki ajatukseni sekä tekoni ja siksi on minun pakko näin toimia. En pääse häntä pakoon, hän on kaikkialla yhtäaikaa ja yritän saada myös lääkärin vakuuttumaan, että HÄN näkee myös diagnoosia tekevän lääkärin sisään, halusi tai ei.
Kun lääkäri perustellusti kysyy, kuka tämä HÄN on, ja jos vastaan: "Naapurini Jouko", minut suljetaan todennäköisesti tahdonvastaiseen hoitoon psykoottisen ja paranoian käytökseni vuoksi.
Jos taas vastaan, että Jeesus, Jumala, Allah tai Brahman minut päästetään kotiin.
Miten tämä on mahdollista?
Valaiskaa minua, koska en ymmärrä.
24
268
Vastaukset
- mf
Cyberpunk:ia kvartsikivillä joissa on virheitä.
Minulla on tehtynä 3d virtuaaliolento jolla ei kylläkään ole mitään itsenäiseksi katsottua ajattelua, mutta kuitenkin logiikkaa erilaisissa tilanteissa. Olen tehnyt sen täysi-ikäisen naisen näköiseksi ja asumaan taloon jossa on muutama huonekalu ja kirja. Vaatteet on vaikea ommella, sillä niiden törmäyslaskut ja painovoima vievät liikaa aikaa ollakseen reaaliaikaisia. Skottiruutuhame ja punainen kauluspaita on nätti. Ohjelmoimani ray-trace-algoritmi on vielä naiivi, joten varjojen ja todellisten heijastusten lasku vie tuhottomasti prosessointiaikaa.
Minä olen vastuussa siitä, jos luon sille joskus tunteisiin verrattavia asioita. Ei siihen tietystikään minun odotettavissa olevani ikäni ja taitoni riitä. Se ei kuitenkaan koskaan havaitse minua jos en sitä halua.- selvähän se
"Se ei kuitenkaan koskaan havaitse minua jos en sitä halua. "
Se ei myöskään koskaan tee mitään, mitä sinä et haluaisi sen tekevän ja mitä tahansa
se sitten ikinä tekeekin, niin siitä kaikesta olet aina vastuussa sinä, eikä koskaan se.
- 15
Sosiaali ja terveysalalla on laki joka taotaan päähän jo opiskelu vaiheessa...
Sinun tulee kunnioittaa rotuun, uskontoon ja vakaumukseen jne.. katsomatta jokaista ihmistä.
Oma vakaumus ei saa näkyä työssäsi, etkä voi ottaa kantaa myöskään miten vahvasti kukin uskontonsa näkee tai kokee....
Allahin, jeesuksen, jumalan tai Brahan kohdalla lääkärin suu sulkeutuu...
mutta naapurin Joukon kohdalla ...... saat lähetteen hoitoon....
Niimpä..."Sinun tulee kunnioittaa rotuun, uskontoon ja vakaumukseen jne.. katsomatta jokaista ihmistä.
Oma vakaumus ei saa näkyä työssäsi, etkä voi ottaa kantaa myöskään miten vahvasti kukin uskontonsa näkee tai kokee.... "
-Se laki on nimeltään perustuslaki. Se siis määrää ettei ketään saa laittaa eriarvoiseen asemaan tuollaisten asioiden perusteella.
Minusta lääkäri voi laitaa uskovaisenkin hoitoon, jos hän tulee tuollatavalla pyytämään apua, eli on vaivautunut siitä että näkee uskonnollisia asioita joka paikassa (ja kokee ne häiritseväksi). Meneeköhän jossain kutenkin raja, missä alataan hoitamaan esimerkiksi epäiltyä skitsofreniaa - ei siis alata pyyhkimään uskontoa, vaan pyritään eroon harhanäyistä ja äänistä. Näkemykseni mukaan se ei ole eriarvoistamista jos laitetaan hoitoon - silloin se on eriarvoistamista, jos ei pääse hoitoon (uskontonsa/uskonnottomuutensa takia). En usko, että lääkäri tuossa tapauksessa sanoisi että "emme voi hoitaa sinua, koska olet uskossa - mene kotiin siitä".- 7
acid_rain kirjoitti:
"Sinun tulee kunnioittaa rotuun, uskontoon ja vakaumukseen jne.. katsomatta jokaista ihmistä.
Oma vakaumus ei saa näkyä työssäsi, etkä voi ottaa kantaa myöskään miten vahvasti kukin uskontonsa näkee tai kokee.... "
-Se laki on nimeltään perustuslaki. Se siis määrää ettei ketään saa laittaa eriarvoiseen asemaan tuollaisten asioiden perusteella.
Minusta lääkäri voi laitaa uskovaisenkin hoitoon, jos hän tulee tuollatavalla pyytämään apua, eli on vaivautunut siitä että näkee uskonnollisia asioita joka paikassa (ja kokee ne häiritseväksi). Meneeköhän jossain kutenkin raja, missä alataan hoitamaan esimerkiksi epäiltyä skitsofreniaa - ei siis alata pyyhkimään uskontoa, vaan pyritään eroon harhanäyistä ja äänistä. Näkemykseni mukaan se ei ole eriarvoistamista jos laitetaan hoitoon - silloin se on eriarvoistamista, jos ei pääse hoitoon (uskontonsa/uskonnottomuutensa takia). En usko, että lääkäri tuossa tapauksessa sanoisi että "emme voi hoitaa sinua, koska olet uskossa - mene kotiin siitä".jos ihminen itse pyytää hoitoon pääsyä ja selkeästi ilmaisee itse asiansa.
Voithan olla esimerkki tapauksen mukaisesti niin uskontoosi antaumuksella eläytyvä ettei siihen ole rääpyä muilla mennä arvioimaan missä menee se raja.
Esimerkki tapauksessa et ilmaissut tarvetta päästä hoitoon ! Fakta 7 kirjoitti:
jos ihminen itse pyytää hoitoon pääsyä ja selkeästi ilmaisee itse asiansa.
Voithan olla esimerkki tapauksen mukaisesti niin uskontoosi antaumuksella eläytyvä ettei siihen ole rääpyä muilla mennä arvioimaan missä menee se raja.
Esimerkki tapauksessa et ilmaissut tarvetta päästä hoitoon ! FaktaPitäisi tietää onko tästä ennakkotapauksia, siitä voisi saada tietoa. Kuitenkin se on itse potilas joka hakeutuu hoitoon, mutta voi olla myös että hänen sukulaisensa laittavat hänet hoitoon. Kai se on kiinni kuitenkin arviosta, miten paljon näiden näkyjen arvioidaan haittaavan normaalia elämää. Jos kerran varta vasten menee lääkäriin kertomaan lääkärille harhanäystään, niin voidaan olettaa hänen tarvitsevan silloin jonkinlaista apua? :) ...eeei kun se muuten vain tuli lääkärille sepustamaan...
Minusta sillä ei siis ole mitään eroa onko harhanäkyjen aihe jokin ihmishenkilö vai jumalhenkilö, jossain vaiheessa se saattaa mennä liian pitkälle ja vaatii hoitoa. Lääkäri saattaa ohjata psykologin vastaanotolle tuossa vaiheessa, riippuen vaikeusasteesta.
- Thronos
Sitä samaa tässä ihmetellään. Ja ihmettelen sitäkin että niin monen ihmisen mielestä siinä ei ole mitään ihmeteltävää. Ihmisillä on kaksoisstandardi jota minä en ymmärrä sitten millään - toisaalta muut asiat ja sitten toisaalta "uskonasiat". MInusta kaikki asiat ovat vain asioita.
- 22
Uskonnon varjolla on sotiakin käyty....
Jo tälläkin palstalla se on näkyvissä...
Minusta sanonnassa" kohtele toista niin kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan"
on enämpi uskontoa kuin missään muussa...
Paljon kyllä herättää ajatuksia... mutta... - ölkjäödfjkölasd
22 kirjoitti:
Uskonnon varjolla on sotiakin käyty....
Jo tälläkin palstalla se on näkyvissä...
Minusta sanonnassa" kohtele toista niin kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan"
on enämpi uskontoa kuin missään muussa...
Paljon kyllä herättää ajatuksia... mutta...en ihan saanut kiinni, mitä oikein halusit sanoa...
Mutta, kai tiedät kuka on sanonut "kohtele toista niin kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan"?
Vinkki: nimi alkaa J:llä. Löytyy kirjasta, jonka nimi alkaa R:llä. ölkjäödfjkölasd kirjoitti:
en ihan saanut kiinni, mitä oikein halusit sanoa...
Mutta, kai tiedät kuka on sanonut "kohtele toista niin kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan"?
Vinkki: nimi alkaa J:llä. Löytyy kirjasta, jonka nimi alkaa R:llä.tuo universaali kehoitus ole ajalta paljon ennen Jeesusta. Valaiskaa minua itämaisten uskontojen tuntijat jos olen väärässä.
- Thronos
Zelig kirjoitti:
tuo universaali kehoitus ole ajalta paljon ennen Jeesusta. Valaiskaa minua itämaisten uskontojen tuntijat jos olen väärässä.
Tuo sama kehotus on ollut monessa eri kulttuurissa ja miksi ei olisi, sehän on päivänselvää jokaiselle että noin maailma toimii paremmin kuin että tekisi muille sitä mitä ei missään nimessä itse haluaisi kokea. Tarvitsee vain hiukan ajatella.
- Luulenpa kyllä
Thronos kirjoitti:
Tuo sama kehotus on ollut monessa eri kulttuurissa ja miksi ei olisi, sehän on päivänselvää jokaiselle että noin maailma toimii paremmin kuin että tekisi muille sitä mitä ei missään nimessä itse haluaisi kokea. Tarvitsee vain hiukan ajatella.
että sinua voitaisiin tuollaisten oletusten perusteella suositellakin hoitoon vietäväksi
tai ainakin saisit ajan mielenterveystoimistoon..tuosta saisi sen käsityksen, kuin sinä
olisit kasvanut hyvin ankaran, ahdistavan ja lakihenkisen perheen keskellä, jossa sinua
on syyllistetty tuollatavoin ja siitä on jäänyt syvät traumaattiset syyllisyydentunnot !
Jos jossain perheessä/tai jonkun henkilön kohdalla olisi noin, niin se ei olisi tervettä.
Onneksi usko Jeesukseen ei ole tuollaista ! - Thronos
Luulenpa kyllä kirjoitti:
että sinua voitaisiin tuollaisten oletusten perusteella suositellakin hoitoon vietäväksi
tai ainakin saisit ajan mielenterveystoimistoon..tuosta saisi sen käsityksen, kuin sinä
olisit kasvanut hyvin ankaran, ahdistavan ja lakihenkisen perheen keskellä, jossa sinua
on syyllistetty tuollatavoin ja siitä on jäänyt syvät traumaattiset syyllisyydentunnot !
Jos jossain perheessä/tai jonkun henkilön kohdalla olisi noin, niin se ei olisi tervettä.
Onneksi usko Jeesukseen ei ole tuollaista !Jos tuo oli vastaus minulle niin voisitko selittää? En ymmärrä yhtään mitään kommentistasi.
- Aloittajalle oli
Thronos kirjoitti:
Jos tuo oli vastaus minulle niin voisitko selittää? En ymmärrä yhtään mitään kommentistasi.
vastaukseni.
- 39
ölkjäödfjkölasd kirjoitti:
en ihan saanut kiinni, mitä oikein halusit sanoa...
Vinkki: nimi alkaa J:llä. Löytyy kirjasta, jonka nimi alkaa R:llä.mutta miten sitä tulkitaan....
Olisikin hyvä jokaisen pohtia sydämessään ; )
- onks näin?
Sinulla taitaa olla erittäin paljon omallatunnollasi asioita, joita haluaisit tunnustaa, että se menee sinulla jo hieman "överiksi".
- Gagarin
Anteeksi kuinka?
- Esko .
kun sinun täytyy tuollaista kysellä. Jos sinä luulet että naapurisi Jouko "kuulee ja näkee kaikki ajatukseni sekä tekoni ja siksi on minun pakko näin toimia. En pääse häntä pakoon, hän on kaikkialla yhtäaikaa", silloin olet hoidon tarpeessa.
>>Jos taas vastaan, että Jeesus, Jumala, Allah tai Brahman minut päästetään kotiin.
Jos et pidä tätä oikeana, niin sinua ei pitäisi päästää kotiin.
>>Valaiskaa minua, koska en ymmärrä.
Tunnetko nyt olevasi valossa?- Gagarin
Zelig kirjoitti:
lääkitys sulla on, Esko?
Kysymyksen pitäisi olla konditionaalissa... ;)
- Esko .
Zelig kirjoitti:
lääkitys sulla on, Esko?
Haluasitko olla yhtä viisas kuin minä? Viisautta ei saa lääkkeillä.
Mitä vastaat Gagarinille? Esko . kirjoitti:
Haluasitko olla yhtä viisas kuin minä? Viisautta ei saa lääkkeillä.
Mitä vastaat Gagarinille?viisaana? Mitäs se teidän kirja sanoi nöyryydestä?
- Neuvo
muiden ateistien tapaan polvistua Korkeasaaressa kamelin ahterin eteen. Sieltä tulee apu ateistille.
Kaikkinäkevä ja -tietävä Jahve on ollut viimeiset 100 000 vuotta tuutilullaa-mode päällä. Sen verran paljon on ihmiskunta murhannut, raiskannut, silponut ja kiduttanut omaa väkeään. Se ei sinua tunnu häiritsevän? Ai niin, sinähän kuulutkin siihen lahkoon, joka kulkee kidutusväline-kaulakoru kaulassa odottaen, että Jahve teurastaa kaikki "vihollisensa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi772578On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole512560Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732422Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672220Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl371932Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051759Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko251254Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve51242Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411055Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054