Eläinhoitola Ylivieskaan?

just me

Onko Ylivieskassa mielestänne kysyntää eläinhoitolalle? Minua kiinnostaisi ryhtyä yrittäjäksi ja laittaa hoitola pystyyn ja käsittääkseni sellaiselle olisi tarvetta tällä alueella. Millaisia vaatimuksia/toiveita teillä olisi eläinhoitolalle? Entä jos verrataan Onnelaan niin mitä parannettavaa/kehuttavaa kyseisessä hoitolassa on?

Olisin erittäin kiitollinen asiallisista vastauksista. :)

19

2066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sgvsdfgd

      lyyä leiville tuokaan homma

    • minä vain

      olisi hyvä tälle alueelle ja etenkin yhteistyö Oulun läänin etelä osien eläinlääkäreiden kanssa tuossa asiassa..

      Eli nuo eläinlääkärit vois välittää sitten tuon pieneläin krematorion yhteystiedot sille asiakkaalle joka esim. talvis aikaan haluaa eläimensä tuhkattavan..

      Ehdotan tätä aihetta siksi, että minulla on omakohtaista kokemusta asiasta.. Itselläni oli jo varsin iäkäs kissa.. eläinlääkäri sanoi jo syksyllä kun eka kerran käytin eläinlääkärissä.. että ky seinen kissa pitäisi nukuttaa pois.. Mutta.. mutta.. mihin laitat nukutetun kissan ruumiin talvella.. kun maa on jäässä ja sitä ei voi haudata maahan.. Niinpä kissamme, elää kituutti kipuinensa kaikkineen sitten kevääseen saakka.. siihen saakka kun maa suli sen vertaa että sen pystyi hautaamaan maahan.. Nyt se nukkuu mullan alla ikiunta.. kissamme joka eli 18 vuotiaaksi saakka.. Vielä silloin aamulla kun lähdin viemään eläinlääkäriin sitä viimeiselle matkalle, se nosti päätään vaikka oli jo halvaantunut ja edellisenä yönä laskenut tarpeet allensa.. niin kaikesta huolimatta se nosti päätään ja katsoi minua syvälle silmiin syvän kivusta suurilla silmillään.. kuin pyytäen että päästä minut lepoon ja pois tuskista.. Sinä yhtenä toukokuun päivänä sitten viime keväänä mirrimme nukkui pois.. ja sai lepopaikan tuolta eläinystävänsä vierestä.. Eläinystävän, eli koiran vierestä.. joka eli pennusta saakka yhdessä mirrimme kanssa toista kymmentä vuotta..

      Kaikille eläimille olis hyvä tuo pieneläinkrematorio.. tällä alueella.. siksi kerron tarinani täällä.. kun kaipasin jo silloin talvella mahdollisuutta siihen.. Silloin vain sitä ei ollut..

      Eläinhoitola siinä sivussa voisi olla ihan hyvä juttu.. Voisit ottaa ihmisten lemmikkejä hoitoon siksi aikaa kun ihmiset on lomamatkoilla tms. Ja eläinhoitola, jossa on myös eläinlääkäripalvelut saatavilla.. se olis varmaan hyväkin idea.. palvellen koko tätä aluetta, ei yksin ylivieskaa, vaan koko oulun läänin eteläosaa ja kaikkia sen kuntia..

      • Jack Russiel

        Kiduttaa eläintään tuskissaan, vaikka kissa se olikin... Paljon helpompaa kun oisit lopettanut kissasi ja laittanut sen vaikka roskiin. Tai oisit tuonut sen tänne koivukalliolle niin olisin tehnyt sen puolestasi. Musta kissa jolla kello kaulassa odottelee samaa kohtaloa. T: Eläinrakas mutta kissanvihaaja.


      • minä vain
        Jack Russiel kirjoitti:

        Kiduttaa eläintään tuskissaan, vaikka kissa se olikin... Paljon helpompaa kun oisit lopettanut kissasi ja laittanut sen vaikka roskiin. Tai oisit tuonut sen tänne koivukalliolle niin olisin tehnyt sen puolestasi. Musta kissa jolla kello kaulassa odottelee samaa kohtaloa. T: Eläinrakas mutta kissanvihaaja.

        Minä kyselin alueen miehiltä jo aiemmin, että olisivat tulleet avuksi silloin jo aiemmin.. Nuista ihmisistä vain ei kukaan tullut.. Mikä siinä auttaa silloin muuta kun tehdä noin.. Minä en pysty siihen itse, mitä tuossa ehdotat.. kyllä se on eläinlääkäri joka semmoset hommat tekee silloin kun on tarvis.. Muutoin mun puolesta eläköön kaiken maailman eläimet niin kauan kun pystyssä pysyvät..

        Ja kissaa joka on lemmikkieläin... ei laiteta mihinkään roskikseen kuten sinä ehdotat.. perheenjäsentä.. höpsistä sentään.. Miksi muuten vihaat kissoja? Maailman parhaimpia lemmikkejä koirien rinnalla..


      • rehte

        ja eläinhoitola samassa rakennuksessa ;D

        Varmaan porukka toisi valtavasti eläimiä "hoitoon"


      • just me
        rehte kirjoitti:

        ja eläinhoitola samassa rakennuksessa ;D

        Varmaan porukka toisi valtavasti eläimiä "hoitoon"

        Miksi ihmeessä kituutit kissaasi elossa koko talven vain siksi ettei sitä voi haudata?! Kävikö mielessä että kissan voisi laittaa muovipussiin tms. ja vaikka pakasteeseen talven ajaksi? Ja jos olisi kyse ollut minun kissasta niin ennemmin olisin sen roskiinkin laittanut kuin antanut kitua noin pitkän ajan. Onhan niitä lemmikkien krematorioita olemassa vaikkakin kauempana ja käsittääkseni lemmikkien hautausmaalla on myös "talvella täytettäviä" hautoja.

        Miksei tuo krematorio olisi ihan tarpeellinenkin mutta mieluummin minä eläviä eläimiä hoitaisin ;P Ja sehän olisi ihan loistavaa jos saisi eläinlääkärinkin saman katon alle mutta luulempa ettei se ole mahdollista. Eläinlääkäreistä on pulaa ja ne vähät mitä on tekevät kyllä aivan riittävästi töitä.


      • minä vain
        just me kirjoitti:

        Miksi ihmeessä kituutit kissaasi elossa koko talven vain siksi ettei sitä voi haudata?! Kävikö mielessä että kissan voisi laittaa muovipussiin tms. ja vaikka pakasteeseen talven ajaksi? Ja jos olisi kyse ollut minun kissasta niin ennemmin olisin sen roskiinkin laittanut kuin antanut kitua noin pitkän ajan. Onhan niitä lemmikkien krematorioita olemassa vaikkakin kauempana ja käsittääkseni lemmikkien hautausmaalla on myös "talvella täytettäviä" hautoja.

        Miksei tuo krematorio olisi ihan tarpeellinenkin mutta mieluummin minä eläviä eläimiä hoitaisin ;P Ja sehän olisi ihan loistavaa jos saisi eläinlääkärinkin saman katon alle mutta luulempa ettei se ole mahdollista. Eläinlääkäreistä on pulaa ja ne vähät mitä on tekevät kyllä aivan riittävästi töitä.

        minun pakasteessa ei ole tilaa eläinten raadoille, siellä on marjoja ja muuta syötäväksi kelpaavaa..

        Vai miltä sinusta tuntus jos menisit kotonasi pakasteesta ottamaan jotain ja siellä joka välissä näkyisi sun oma lemmikkisi kuolleena..

        Miksi puhun krematoriosta, siksi että tällä alueella varmaan myös muiden kotieläinten pitäjät voisi tarvita semmosta..

        Mihin laitetaan kuolleet hevoset, lehmät, vasikat, vuohet, lampaat, siat, ankat, kanat, hanhet, kanit, marsut, hamsterit, erilaiset linnut kuten undulaatit, papukaijat jne. Joillain on terraariossa jopa käärmeitä.. jos ne kuoleet talvella.. tahi jostain syystä joudutaan lopettamaan terveydellisistä syistä, niin mihin ne silloin laitetaan..

        Kissani sai pitkävaikutteisen ruiskeen jolla se melkein silloin syksyllä parani.. mutta sitten talvemmalla se sama sairaus alkoi oirehtimaan uudelleen.. Kissani hakeutui nurkkiin, kakkasi jopa sisälle.. siinä vaiheessa kissani vielä liikkui itse ja söi itse.. Mutta sitten vointi huononi.. ja kissaani piti syöttää käsin lusikalla..

        Viime vuoden toukokuussa, eli 2009 mirrini sitten nukkui ikiuneen eläinlääkärin piikistä.. ja eläinlääkärin tiloissa.. Tuonne se on haudattu koiraystänsä viereen.. ystävän, jonka kanssa mirrini leikki ihan pienestä nyrkin kokoisesta pennusta lähtien..


    • tuleva asiakas

      Itse suunnittelin joskus samaa. Täysipäiväistä elantoa hommalla ei varmaankaan heti aluksi saa, mutta hyvänä lisänä johonkin muuhun työhön. Eritoten kissojen hoitoon ja hyvinvointiin kannattaisi panostaa, hyvällä hoidolla saa varmasti laajan asiakaspiirin aina Oulua ja Kokkolaa myöten. Pelkkiä koiratarhojahan on riittävästi. Suunnitelma omasta hoitolasta lähti aikoinaan omista tarpeista. Käytettyäni lähistöllä saatavissa olevia palveluita huomasin, että yrittäjät eivät olleet oikein kissaihmisiä. Itse ja monet tuntemani kissanomistajat ovat valmiita maksamaan kohtuullisesti kun tietävät lemmikkinsä olevan hyvissä käsissä esim. ulkomaanmatkojen aikana. En toki tyrmää koirien ja muidenkin lemmikkien hoitolaa. Tee rohkeasti haaveestasi totta.

      • just me

        Ei sitä kissaa olisi tarvinnut laittaa välttämättä samaan pakasteeseen marjojen yms. kanssa ja vaikka olisikin samassa pakkasessa niin kissan voisi kietoa moneen kertaan vaikka muovipusseihin ja laittaa vielä pahvilaatikkoon ja kirjoittaa siihen päälle mitä se sisältää.

        Ei kuolleita tuotantoeläimiä todellakaan hävitetä krematoriossa vaan voi tilata esim. Lauhaluoman Honkajoelta hakemaan raadot ja toimittamaan pois. Ja älä nyt järkyty mutta kaatopaikalla on myös monttu mihin ne laittavat joitain raatoja. Tuotantoeläinten kanssa on todella tarkkaa miten raato hävitetään tautien leviämisen vuoksi.

        Ihan mielenkiinnosta kysyn että mihin luulet luettelemasi eläintenraatojen menneen tähän asti?

        Sitäpaitsi Tyrnävällä on lemmikkikrematorio eli ei kovin kaukana.

        Haluaisin myös tietää mikä sairaus kissallasi oli? Mielestäni ei ole kissan elämää jos on koko ajan kipeä, ei pysty enää syömään itse eikä liikkumaan kunnolla. Todellista eläinrakkautta on se, että pystyy päästämään eläimen kärsimyksistään eikä pitää sitä hengissä vain itsensä vuoksi. Kun se kissa on saanut viimeisen piikin on sen kissan kannalta ihan sama mihin se ruumin joutuu, se ei tunne enää mitään. Onhan se ihmisestä kaunis mielikuva että kissa pääsisi eläinystävänsä viereen viimeiselle leposijalle mutta se on tosiaan vain ihmisen mielikuva, kissa ei välitä siitä mitään. Jos tämä on mahdollista toteuttaa ilman eläimen kärsimystä niin siitä vaan mutta on todella väärin tehdä se kissan hyvinvoinnin kustannuksella.


      • just me
        just me kirjoitti:

        Ei sitä kissaa olisi tarvinnut laittaa välttämättä samaan pakasteeseen marjojen yms. kanssa ja vaikka olisikin samassa pakkasessa niin kissan voisi kietoa moneen kertaan vaikka muovipusseihin ja laittaa vielä pahvilaatikkoon ja kirjoittaa siihen päälle mitä se sisältää.

        Ei kuolleita tuotantoeläimiä todellakaan hävitetä krematoriossa vaan voi tilata esim. Lauhaluoman Honkajoelta hakemaan raadot ja toimittamaan pois. Ja älä nyt järkyty mutta kaatopaikalla on myös monttu mihin ne laittavat joitain raatoja. Tuotantoeläinten kanssa on todella tarkkaa miten raato hävitetään tautien leviämisen vuoksi.

        Ihan mielenkiinnosta kysyn että mihin luulet luettelemasi eläintenraatojen menneen tähän asti?

        Sitäpaitsi Tyrnävällä on lemmikkikrematorio eli ei kovin kaukana.

        Haluaisin myös tietää mikä sairaus kissallasi oli? Mielestäni ei ole kissan elämää jos on koko ajan kipeä, ei pysty enää syömään itse eikä liikkumaan kunnolla. Todellista eläinrakkautta on se, että pystyy päästämään eläimen kärsimyksistään eikä pitää sitä hengissä vain itsensä vuoksi. Kun se kissa on saanut viimeisen piikin on sen kissan kannalta ihan sama mihin se ruumin joutuu, se ei tunne enää mitään. Onhan se ihmisestä kaunis mielikuva että kissa pääsisi eläinystävänsä viereen viimeiselle leposijalle mutta se on tosiaan vain ihmisen mielikuva, kissa ei välitä siitä mitään. Jos tämä on mahdollista toteuttaa ilman eläimen kärsimystä niin siitä vaan mutta on todella väärin tehdä se kissan hyvinvoinnin kustannuksella.

        Hei, sinä tuleva asiakas! Onko siitä kauan kun suunnittelit kissahoitolan perustamista? Entä millaisia toivomuksia sinulla olisi hoitolaa ajatellen, siis millaiset tilat, päivärytmi, ruoka talonpuolesta vai oma ruoka mukaan, ulkohäkki...? Entä kuinka kaukana se saisi olla Ykan keskustasta? Paljonko olisit valmis maksamaan kissan hyvästä hoidosta/vrk? Tosiaan kaikki tieto olisi tervetullutta että saisi jotain perspektiiviä tähän hommaan ja kenties kipinän roihuamaan tästä yrityksen perustamisesta :)


      • minä vain
        just me kirjoitti:

        Ei sitä kissaa olisi tarvinnut laittaa välttämättä samaan pakasteeseen marjojen yms. kanssa ja vaikka olisikin samassa pakkasessa niin kissan voisi kietoa moneen kertaan vaikka muovipusseihin ja laittaa vielä pahvilaatikkoon ja kirjoittaa siihen päälle mitä se sisältää.

        Ei kuolleita tuotantoeläimiä todellakaan hävitetä krematoriossa vaan voi tilata esim. Lauhaluoman Honkajoelta hakemaan raadot ja toimittamaan pois. Ja älä nyt järkyty mutta kaatopaikalla on myös monttu mihin ne laittavat joitain raatoja. Tuotantoeläinten kanssa on todella tarkkaa miten raato hävitetään tautien leviämisen vuoksi.

        Ihan mielenkiinnosta kysyn että mihin luulet luettelemasi eläintenraatojen menneen tähän asti?

        Sitäpaitsi Tyrnävällä on lemmikkikrematorio eli ei kovin kaukana.

        Haluaisin myös tietää mikä sairaus kissallasi oli? Mielestäni ei ole kissan elämää jos on koko ajan kipeä, ei pysty enää syömään itse eikä liikkumaan kunnolla. Todellista eläinrakkautta on se, että pystyy päästämään eläimen kärsimyksistään eikä pitää sitä hengissä vain itsensä vuoksi. Kun se kissa on saanut viimeisen piikin on sen kissan kannalta ihan sama mihin se ruumin joutuu, se ei tunne enää mitään. Onhan se ihmisestä kaunis mielikuva että kissa pääsisi eläinystävänsä viereen viimeiselle leposijalle mutta se on tosiaan vain ihmisen mielikuva, kissa ei välitä siitä mitään. Jos tämä on mahdollista toteuttaa ilman eläimen kärsimystä niin siitä vaan mutta on todella väärin tehdä se kissan hyvinvoinnin kustannuksella.

        Tuosta Tyrnävän lemmikkikrematoriosta tiedän vasta nyt, siitä ei silloin puhunut mulle kukaan..ei edes eläinlääkäri maininnut..

        Kissani niska aukesi, elikkä korvien kohdalta aina tuonne lapaluihin saakka, niin tuo väli aukesi.. Kuin olis ollut haava joka ei parantunut.. Johtuiko sitten siitä että sitä kutisi ja kissani repi itse sitä takakäpälillä lisää auki.. Silloin syksyllä 2008 kun eka kerran käytin kissaani eläinlääkärillä, niin eläinlääkäri laittoi pari piikkiä, toinen tulehdukseen ja toinen oli varmaan joku kipupiikki.. Noiden piikkien ansiosta kissani parani.. Eläinlääkäri antoi mulle sitten mukaan semmosta lääkettä, jota piti säännöllisin väliajoin laittaa siihen auenneeseen kohtaan..

        Syytä miksi kissan niska aukesi ja miksi se ei parannut rupi astetta pitemmälle, en tiedä.. Joka tapauksessa kissani kävi viellä silloin talvella ulkona ja oli kovin reipas.. Sitten vasta myöhemmin se alko voida huonommin.. ja ei enää syönyt muuta kun lusikalla.. Siihen asti se hoiti turkkinsa ja oli kuin aina ennenkin, ainoastaan nukkui talon nurkassa.. ja kait sitä haavaa kutisi kun se repi sitä takakäpälillä uudestaan ja uudestaan aina auki..

        Ja sitten kun se meni huonompaan kuntoon ja tuli muita oireita kuten se halvaus.. soitin eläinlääkärille.. silloin elettiin jo toukokuuta 2009.

        Asia on mennyttä jo, kissani on nukkunut ikiunta jo kohta vuoden.. toukokuussa tulee vuosi täyteen siitä kun tuo tapahtu..


      • _essu_
        minä vain kirjoitti:

        Tuosta Tyrnävän lemmikkikrematoriosta tiedän vasta nyt, siitä ei silloin puhunut mulle kukaan..ei edes eläinlääkäri maininnut..

        Kissani niska aukesi, elikkä korvien kohdalta aina tuonne lapaluihin saakka, niin tuo väli aukesi.. Kuin olis ollut haava joka ei parantunut.. Johtuiko sitten siitä että sitä kutisi ja kissani repi itse sitä takakäpälillä lisää auki.. Silloin syksyllä 2008 kun eka kerran käytin kissaani eläinlääkärillä, niin eläinlääkäri laittoi pari piikkiä, toinen tulehdukseen ja toinen oli varmaan joku kipupiikki.. Noiden piikkien ansiosta kissani parani.. Eläinlääkäri antoi mulle sitten mukaan semmosta lääkettä, jota piti säännöllisin väliajoin laittaa siihen auenneeseen kohtaan..

        Syytä miksi kissan niska aukesi ja miksi se ei parannut rupi astetta pitemmälle, en tiedä.. Joka tapauksessa kissani kävi viellä silloin talvella ulkona ja oli kovin reipas.. Sitten vasta myöhemmin se alko voida huonommin.. ja ei enää syönyt muuta kun lusikalla.. Siihen asti se hoiti turkkinsa ja oli kuin aina ennenkin, ainoastaan nukkui talon nurkassa.. ja kait sitä haavaa kutisi kun se repi sitä takakäpälillä uudestaan ja uudestaan aina auki..

        Ja sitten kun se meni huonompaan kuntoon ja tuli muita oireita kuten se halvaus.. soitin eläinlääkärille.. silloin elettiin jo toukokuuta 2009.

        Asia on mennyttä jo, kissani on nukkunut ikiunta jo kohta vuoden.. toukokuussa tulee vuosi täyteen siitä kun tuo tapahtu..

        lässy..


      • tuleva asiakas
        just me kirjoitti:

        Hei, sinä tuleva asiakas! Onko siitä kauan kun suunnittelit kissahoitolan perustamista? Entä millaisia toivomuksia sinulla olisi hoitolaa ajatellen, siis millaiset tilat, päivärytmi, ruoka talonpuolesta vai oma ruoka mukaan, ulkohäkki...? Entä kuinka kaukana se saisi olla Ykan keskustasta? Paljonko olisit valmis maksamaan kissan hyvästä hoidosta/vrk? Tosiaan kaikki tieto olisi tervetullutta että saisi jotain perspektiiviä tähän hommaan ja kenties kipinän roihuamaan tästä yrityksen perustamisesta :)

        Kohtuullinen hinta kissa / vrk lienee n. 10 €. Toki jos tilat ovat avarat ja siistit ei 15 € ole liikaa. Mahdollisuus sekä talon ruokaan, että omien ruokien tuontiin oltava. Omalla ruoalla hinta tietysti hieman edullisempi. Tutustu vastaavien hoitoloitten hinnastoihin netissä ja haarukoi niiden mukaan sopiva. Sijainnilla ei ainakaan itselle ole mitään väliä. Luotettavan ja hyvän hoidon vuoksi itse ajan vaikka 100 km.


    • .qwerty.

      Ois todellakin tarvetta Ylivieskassa eläinhoitolalle minne koiriakin pystyy tuomaan :) uskoisin että asiakkaita riittäis. Tälläkin hetkellä joudutaan miettimään minne saadaan koira hoitoon syyskuussa ulkomaanmatkan ajaksi. Kalajoella on kai jonkin sorttinen koirahoitola mutta paras ois jos sais koiran ihan tähän Ylivieskaan hoitolaan, meidän koira kun ihoaa/pelkää autossa matkustamista.

      Hoitolassa pitäis ehdottomasti olla ulkohäkkejä koirille. Ainakaan me ei voitas tuoda koira kun sellaseen hoítolaan missä ulkohäkki löytyy, kun meidän paksuturkkinen koira viihtyy ulkona niin paljon :) Ruokinta vois olla niin että ruuat sais tarvittaessa hoitolastakin, mutta jos tuo koiralle ruuat mukana niin hinnasta alennusta.

      • eläin on

        Sitte kun liität vielä eläinlääkäri palvelut samaan mökkiin, niin kaikki on ok.


      • tyytyväinen Toholamp

        Toholammilta löytyy erinomainen koirahoitola, on upeat tilat ja asiantunteva ja ammattitaitoinen hoitaja.
        Hoitolassa on yli 100 neliöö lattialämmityksellä joka paikka on kaakeloitu kaikilla koirilla oma sisätarha sekä betonipohjainen katettu ulkotarha. Paikat ovat aina olleet tosi siistit, monella ei varmaan kotonakaan niin siistiä, suosittelen tarvitseville lämpimästi.
        Itse vaki asiakas.


      • grawegareg
        tyytyväinen Toholamp kirjoitti:

        Toholammilta löytyy erinomainen koirahoitola, on upeat tilat ja asiantunteva ja ammattitaitoinen hoitaja.
        Hoitolassa on yli 100 neliöö lattialämmityksellä joka paikka on kaakeloitu kaikilla koirilla oma sisätarha sekä betonipohjainen katettu ulkotarha. Paikat ovat aina olleet tosi siistit, monella ei varmaan kotonakaan niin siistiä, suosittelen tarvitseville lämpimästi.
        Itse vaki asiakas.

        vai mikä?


      • Maumo
        grawegareg kirjoitti:

        vai mikä?

        Eikös Raudaskylällä ole vielä lemmikkihoitola? Lähinnä kai siellä koiria hoidetaan, vaikka kissoillekin tilat on. Itselläni kerran oli siellä kyllä kissa pari päivää hoidossa, mutta en veisi uudestaan.. Oli sellainen olo ettei kissoihin panostettu hoidossa, pääasiana oli koirat. Ja kun kissani ovat erityisen ihmisrakasta sorttia, eivät ne vaikuttaneet tyytyväisiltä... Mutta tiedä häntä, voi johtua muustakin. Mutta keskustan läheisyyteen olisi mahtavaa saada kunnon hoitola, missä tosiaan olisi kissoillekin kunnon tilat; suuret tilat, kiipeilymahdollisuuksia, virikkeitä, ei näköyhteyttä toisiin kissoihin... Ulkotarhaa en omieni kohdalla pidä välttämättömänä, kun sisäkissoja ovat/ulkoilevat kesäisin valjaissa. Ja tosiaan se on ensiarvoisen tärkeää että tosiaan eläimille annetaan huomiota, eikä vain nakata ruokia kippoon pari kertaa päivässä.

        Meillä olisi aika useinkin hoitolalle käyttöä, kun ei lähipiiriä asu samassa kaupungissa, joten hoitajaa on vaikea löytää reissujen ajaksi. Ja kun kissojakin on useampi, olisi hyvä että niitä pidettäisiin silmällä useammin kuin kerran/pari päivässä.


    • P.r

      Hei.sellaiselle hoitolalle mihin voi tuoda mihin kellon aikaan asiakkaalle sopii. Kun onnelaan joutuu viemään kello 9-11 ja 17-19.aikaan. joten joutuu maksaan ylimääräsestä vuorokaudesta turhaan. Ja hyvä näin alavieskalaiselle että olisi lähempänä esim. Ylivieska. Kissakin kestäis paremmin matkan. Eli minun mielestä olisi tarvetta. Ennen kö ylivieskassa oli hoitola kissani oli siellä. Mut sitten loppui niin oon joutunu viemään raudaskylälle tai kalajoelle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1926
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      201
      1631
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1451
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1442
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1076
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1070
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      123
      993
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      986
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      958
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      916
    Aihe