Olen ollut samassa firmassa jo yli kolme vuotta kun sattui työtapaturma. Poistettiin vahaa kun vasemman jalan varpaat jäi koneen alle. Kaksi varvasta siinä murtui, tuloksena pari viikkoa sairaslomaa. Vein lapun esimiehelle ihan normaalisti, ja soitin perään kun palkkaa ei kuulunut. Sanottiin että vuorot peruttiin juuri ennenkun ne sai lääkärin lausunnon käteensä, sen takia tarvitse maksaa sairasloma-ajalta palkkaa. Yksityislääkärin laskunkin joudun kuulemma maksaa itse. WTF?!? Onko muilla käynyt näin?
Sairaslomalla: ei palkkaa??
8
427
Vastaukset
- .....
työtapaturma töissä ja työtö tehdessä. Kyllä työnantaja joutuu maksamaan sairasajan palkan. On sitten tapaturman sattumisen jälkeen työvuorot peruttu tai ei. Työtapaturma on työtapaturma. Kysyppä asia luottamusmieheltä jos selleainen on tai liitosta. Lääkärin laskunkin työnantaja olisi velvollinen maksamaan jos ei ole työnantajan osoittamaa työpterveydenhoitoa. Tarkisteleppa asiat niin varmasti palkkasi saat.
- 11
tosiaan luottamusmieheltä tai suoraan liitosta, vaikka et kuuluisikaan liittoon.
Ilman muuta sinulle palkka kuuluu ja työnantajalla pitäisi olla vakuutus tällaista varten.
Minulta murtui ranne työmatkalla ja palkan olen saanut normaalisti, jopa särkylääkkeetkin maksoi työnantajan vakuutus.
Sitä paitsi työvuoro luettelo täytyy olla työntekijän tiedossa jo hyvissä ajoin, joten työvuorojen peruminen noin lyhyellä varoitusajalla on sekin lainvastaista.
Pidä puolesi ja vie tällaisiä terveisiä työnantajallesi. - jtjtmt
että olisit Hansalaisilla töissä
- hoh hoijaa
ihan samaa
- Mimmu..
vaikuta tulevat vuorot jos kerran kyseessä on työtapaturma, palkka pitää saada koko saikun ajalta.
Toivottavasti kuulut liittoon, jos et kuulu, liity !! - Vakuutus korvaa
Tutustu täällä http://www.tvl.fi/www/page/tvl_www_1371 olevaan Jos sinulle sattuu työtapaturma juttuun. Saat tietoa siitä, miten lakisääteinen vakuutus korvaa.
- ´´´´´´´´´´´´´´
Mulle sattui kerran että jalka jäi koneen ja oven väliin ja mustui kynsi ja lähti pois.
Tein töissä heti vahinko ilmoituksen, jos siitä tulee jotain pahenpaa, mutta ei tullut enkä joutunut edes käymään lääkärissä.
Meillä ainakin tehdään heti tapaturmailoitus jos jotaín sattuu, muuten ei saada korvausta jos vaikka jälkeen päin ilmenee jotain vakavampaa.
Vuoroja ei saa perua ilman että siitä ilmoittaa työntekijälle ja jos sulla on vuorot kirjoitettu saat sairasajan palkan.
Soita liittoon ja tee valitus jos et ole liitossa kärsi nahoissasi. - näitä kusipäisiä
firmoja, kuten so...ja monet muut tollaset. todellakin saat rahasi. jos et, ota yhteyttä vaikka ihan suoraan muhun, osotteeseen swappit- tähän se ättmerkki väliin -hotmail.com. ja lähetään laskemaan lukua työnantajalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202232Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742173Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422053Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma511427- 741366
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?61870Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8771- 52743
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33734