Matkamme jatkuu

G

Aamuaurinko pilkistää junan ikkunasta. Valo vilkkuu puiden
lomasta häikäisten sinut.

Hetken kuluttua tunnet miten aurinko lämmittää kasvojasi, tuntuu kuin sulautuisit tähän upeaan tunteeseen. Olet yhtä auringon kanssa, olet yhtä maailmankaikkeuden kanssa, se olet sinä.

Tästä lähtökohdasta onkin hyvä ymmärtää miten me olemme ja kuulumme samaan maailmankaikkeuteen. Ihan samalla tavalla kuin maa, kasvit, eläimet, jopa se junan istuin jolla istut ja kiskot
jotka ovat vaunusi alla.
Siksi ei olekaan yhdentekevää miten kohtelemme itseämme sekä muita ympärillämme. Se mitä teemme, puhumme ja ajattelemme kohtaakin meidät itsemme. Jokainen kohtaamamme on meidän peilimme, saamme juuri sellaista palautetta kuin itse käyttäydymme. Mitä muuta odotit?
Onkin hyvä pysähtyä miettimään miksi käyttäydyn näin, miksi reagoin johonkin asiaan niin voimakkaasti. Mikä siinä asiassa saa minut ärtymään? Näinhän se on.

Omat käsittelemättömät asiat nousevat pintaan, aiheuttavat negatiivista energiaa, väsymme ja olemme kiukkuisia sekä epävarmoja. Usein saamme ihan ruumiillisen sairauden, jolle ei tahdo löytyä selitystä. Lisäksi me luovutamme toisille tätä negatiivista energiaamme kotona, työpaikalla ja ihan kaikkialla missä olemme. Joskus käy niin että sinä saat vuorostasi ympäristöstä huonoa energiaa.
Jos energiakenttäsi ovat huonona ja repaleisena niin otat nuo ikävät asiat itseesi.
Mietit niitä monta päivää, heräilet yöllä miettimään asioita joilla ei tunnu olevan päätä eikä häntää.
Olet ihan varmaan tuntenut jonkun henkilön kohdalla nuo heikot energiat. Vähän aikaa kun keskustelet tuollaisen henkilön kanssa, tunnet itse aivan voimattomaksi. Haluaisit kauemmaksi hänestä.
Tuo henkilö luovuttaa huonoa energiaa sekä imuroi sinun voimiasi. Siispä alatkin karttamaan tuota henkilöä ihan huomaamattasi.
Mieti seuraavan kerran kun olet aikeissa sanoa toiselle jotain
"terävää", sillä saat ajatuksistasi ja sanoistasi syvän viillon omaan sieluusi.
Pahimmassa tapauksessa viilto ulottuu aina kehoosi asti. Keho on lahjomaton eli se ilmoittaa kyllä milloin sitä ei ole kohdeltu kunnolla.
Mikäli oma jaksamisesi on heikkoa, muista että auttajia löytyy.
Monesti energiakeskusten puhdistus ja tukkeumien poistaminen auttaa selventämään asioita sekä ajatuksia. Elämä helpottuu monelta suunnalta. Älä taistele vaan ota vastuu itsestäsi!
Jäädessään energiakenttäämme negatiiviset energiat johtavat aikaa myöten epätasapainoon ihmissuhteissa, raha-asioissa sekä usein terveydessämme.
Aikamme kun niitä keräilemme saamme jo aikaiseksi sellaisen muurin jonka purkaminen onkin jo vaikeaa.
Matkasi jatkuu...
Istut hiljaa paikallasi.
Juna sukeltaa tunneliin jolloin vaunun ikkunasta näkyy vain tunnelin kivinen seinämä. Seinämää vain jatkuu ja jatkuu.
Yrität kurkistaa näkyykö edessä jo tunnelin päätä. Mutta juna menee vain syvemmälle ja syvemmälle, ikuisuuden verran. Toivot valon kohta pilkistävän ja antavan lupauksen auringon lämmöstä. Kaipaat vihreitä niittyjä joilla karja laiduntaa.
Kaipaat lumihiutaleita jotka tanssivat pyörähdellen laskeutuessaan maahan.

Sanot ääneen "Kunpa joku veisi nämä seinämät pois ympäriltäni, ahdistaa".
Kuulet vierestäsi: "Sinä voit ne itse poistaa". Kuka puhui pimeydessä?

Tunnistit kuin tunnistitkin konduktöörisi äänen. Ystäväni et ole yksin.
G

4

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • G

Istut vaunussasi ja toivot että avatessasi silmäsi, kaikki tunnelin aiheuttamat pelot olisivat poissa. Tiedät että olet turvassa ja sinusta huolehditaan sekä rakastetaan. Itse asiassa sinulla ei ole mitään hätää.
      Mutta silti mietit että miksi tunnet pelkoa ja koet asiat näin?

Näitä keräilemme matkatavaroihimme, toistamalla vanhoja opittuja käyttäytymistapoja.
      Negatiivista energiaa kerääntyy esimerkiksi: peloista, mustasukkaisuudesta, suuttumisesta, vihasta, epäilystä, katkeruudesta, kateudesta, ilkeydestä, ahneudesta, itsensä väheksymisestä, murehtimisesta, jne.

Pitkä lista asioista joita kuljetamme mukanamme päivästä toiseen, kuukausia, vuosia ja annamme jopa näitä muureja perinnöksi lapsillemme.
      Tarkkailemme itseämme. Huomioimme mitä ajattelemme, mitä sanomme, miten sanomme asioita toiselle sekä miten käyttäydymme toisia kohtaan. Ota kohtaamasi ihmiset samanarvoisina, älä lajittele rikkaisiin, köyhiin, koulutettuihin, kouluttamattomiin, missä ammatissa joku toimii, huonosti käyttäytyviin tai hyväksyttyihin tms.
      Kaikki nuo ns. arvostukset ovat vain aikojen saatossa meille kerrottu ja opetettu että näin pitää tehdä sekä näin pitää käyttäytyä. Ja meille on "annettu" mukamas oikeus tuomita toisia sekä nostaa itseämme ylemmäksi tai alentaa itseämme alempiarvoiseksi. Tunnemme että meillä on oikeus arvostella toisia, itseemme kohdistuvaa arvostelua emme kuitenkaan kestä.
      Ihan yhtä kurjalta se arvostelu tuntuu siitä toisestakin.
      Tyhjentämällä näitä asioita matkalaukustamme saamme tilaa: Ilolle, Onnellisuudelle, Tasapainolle ja Eheydelle sekä Rakkaudelle.
      Me kuljetamme käsittelemättömiä asioita mukanamme. Näin ei tarvitse olla, et sitä halua sinäkään.

Kerää ajatuksissasi valon ja rakkauden energiaa palloon, lähetä ajatuksen voimalla tällainen rakkauden pallo eteenpäin. Lähetä valonpalloja rakkaillesi, ystävillesi, sekä hänelle joka auttoi matkatavaroittesi kantamisessa silloin kun apua kipeästi tarvitsit. Muista lähettää myös itsellesi.
      Pallojen lähettäminen on helppoa ja palkitsevaa. Kokeile!
      Jokaisesta lähettämästäsi rakkauden valopallosta saat viereesi pienen valon enkelin. Enkelit valaisevat energiakenttäsi! Huomaat miten olosi keventyy ja hymyilet. Jokainen enkeli on valoaukko muurissasi.

Istut vaunussasi omien ajatustesi kanssa.
      Mikään ajatuksistamme ei tule tyhjästä. Viestimme ajatuksillamme ympäristöömme.
      Luomme ajatuksillamme asenteemme ja suhtautumisen itseämme, toisiamme ja tilanteita kohtaan.

Muista että Luomme ajatuksilla todellisuutemme. Niinpä muuttamalla ajatusmaailmaamme muutamme todellisuuttamme paremmaksi ja kauniimmaksi.
      Tyhjennetään välillä niitä kielteisiä ajatuksiamme sieltä matkalaukuista. Tehdään hyviä valintoja, päätöksiä, kohdataan sitä kohtaamatonta meissä, joka vielä pitää kiinni vanhoista ajatusmalleista.
      Sinulla on mahdollisuus luoda elämästäsi mieleinen, olla onnellinen elämäsi jokainen hetki, kokea iloa ja voimaa sisimmässäsi. Sinulla on kaikki mahdollisuudet elää tässä ja nyt!
      Ajatushan on luomisen prosessi jolla kutsumme elämäämme sitä mitä ajattelemme.
      Siitä tulee meille itse luomaamme todellisuutta. Koska luomme oman todellisuutemme, siten voimme myös muuttaa sitä, muuttamalla ajatuksia, asenteitamme, suhtautumista sekä tunteita.
      Sinulla, minulla ja meillä kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet vaikuttaa omaan elämäämme vaikuttamalla ensin itseemme. Ajatukset luovat energiaa ja kaikki lähtee sisältämme, manifestoituu ulkoiseksi todellisuudeksemme, jonka koemme tietystä näkökulmasta käsin ja koemme omaksi todellisuudeksemme.
      Käytä ajatuksen voimaa hyvään.

Jos elämäsi kiertää kehää niin mieti mitä muutoksia toivot.

Kuuntele omaa sisäistä ääntäsi, suojelusenkelisi, oppaasi ääntä. Pyydä heiltä apua, juttele heidän kanssaan. He eivät puutu asioihisi ellet itse sitä pyydä.

Junasi on saapuu väliasemalle ja vaunuusi nousee uusia matkustajia. Matka jatkuu... päivistä, viikoista, kuukausista, vuosista ja elämästä toiseen.

Hämärtyy, junan ikkunasta kajastaa kaunis iltarusko.
      Käperry istuimen lämpöiseen syliin ja lähetä rakkaita ajatuksia läheisillesi.
      Enkelin unia!

G

• G

olet kotona!

Katsot itseäsi vaunun ikkunasta ja kysyt: "Minäkö onnellinen?" Toivot että jonain päivänä olet onnellinen. Odotat, odotat ja odotat, ehkä joskus kun....
      Samassa konduktööri saapuu luoksesi kertomaan että sinun kuuluu jäädä seuraavalla asemalla pois. Aseman nimi on kuin onkin Onni olet Kotona.
      Keräät tavarasi ja nouset junasta. Onkohan asemalla ketään vastassa?

Joku viittoilee sinulle ja kutsuu luokseen. Huomaat kutsujan olevankin sinun konduktöörisi. Vaatteet ovat vaihtuneet kuluneeseen haalariin ja leveä lieriseen hattuun. Nousette hevosen vetämiin vaunuihin ja ajatte kotiin.
      Ihana tunne päästä kotiin. Siellä sinua on odotettu monta elämää. Koira pyörii iloisesti ympärillä ja kertoo miten iloinen se on paluustasi.
      Olet löytänyt oman kotisi, kotisi joka on sinun sydämessäsi. Tämän kodin ovet ovat avoinna ja apua tarvitsevat voivat astua sisään. Tunnet syvää onnea jolle ei fyysistä kohdetta löydy, se vain on.
      Sitä ei kukaan sinulta vie pois, ei kukaan.
      Tutustu kotiisi, huomaat että siellä onkin paljon väkeä, lapsesi, ystäväsi, tuttuja ja tuntemattomia. Tänne voit tulla aina, vaikka välillä saatatkin eksyä polultasi. Sieltä saat myös kompassin ja navigaattorin elämääsi ja elämäsi raiteilleen. Kuulostaa helpolta ja sitähän se onkin. Me itse vain teemme siitä monimutkaisen ja vaikean.
      Kotona voit purkaa matkalaukkusi. Katso mitä siellä on jäljellä. Varmaan löytyy likaisia vaatteita (ajatuksia) ja tuuletusta kaipaavia mielipiteitä. Pese niitä hiljalleen ja huomaat että matkalaukkusi kevenee koko ajan.
      Onhan keveämpi pakaasi helpompi ottaa mukaan kun välillä kuitenkin astut elämän junaan ja käyt muillakin asemilla. Kaikki asemat eivät ole mielestämme niin kauniita mutta elämän kulkuun kuuluvia. Jollakin matkalla olemme saattamassa läheistämme viimeiselle asemalle. Toivottaa hänelle kaunista matkaa valoisuuteen. Sitäkään ei pidä pelätä vaan iloita siitä, että saatettava on ollut sinunkin matkassasi mukana. Kiittää siitä. Sillä elämä jatkuu myös hänellä ja sinulla.

Kotisi on sinussa. Koti on siellä missä sinäkin.
      Pitäkää huolta itsestänne.

G

• konflikti?

Tekstisi antaa varmasti ajattelemisen aihetta monelle, myös minulle. Mikäänhän ei ole sattumaa, ja tunnen, että tarvitsin tätä tekstiä juuri tähän elämäni vaiheeseen.Tiedostan, että kannan tällä hetkellä aivan liikaa negatiivista energiaa sisälläni, matkalaukuissani, ja vanhoja käsittelemättömiäkin asioita vielä on, vaikka paljon olenkin päässyt valoa kohti.

Mikä on mielestäsi paras tapa puhdistaa energiakenttäänsä noista negaatioista? Olen aika ajoin puhdistanut chakrojani mielikuvissani sadevedellä, joka pesee lian pois, liian harvoin tosin... Mitä itse suosittelisit?

Pidäthän Sinäkin huolen itsestäsi, jokaisen ihmisen voimat ovat rajalliset. Aurinkoa elämääsi!

• G
        konflikti? kirjoitti:

Tekstisi antaa varmasti ajattelemisen aihetta monelle, myös minulle. Mikäänhän ei ole sattumaa, ja tunnen, että tarvitsin tätä tekstiä juuri tähän elämäni vaiheeseen.Tiedostan, että kannan tällä hetkellä aivan liikaa negatiivista energiaa sisälläni, matkalaukuissani, ja vanhoja käsittelemättömiäkin asioita vielä on, vaikka paljon olenkin päässyt valoa kohti.

Mikä on mielestäsi paras tapa puhdistaa energiakenttäänsä noista negaatioista? Olen aika ajoin puhdistanut chakrojani mielikuvissani sadevedellä, joka pesee lian pois, liian harvoin tosin... Mitä itse suosittelisit?

Pidäthän Sinäkin huolen itsestäsi, jokaisen ihmisen voimat ovat rajalliset. Aurinkoa elämääsi!

sinulle "konflikti". Yritän välillä kirjoitella kaikille teille jollain lailla koskettavaa tekstiä. Helpottaa samalla itseäni suunnattoman kyselyvirran alla. Kuitenkin pyrin ottamaan jokaisen kyselijän kysymykset vastaan samalla vakavuudella. Jokainen heistä kaipaa suuntaa elämälleen. Välttämättä sitä suuntaa ei löydä etsimällä itse. Kartan antamalla saamme avun monelle kyselijälle.
        Jotta voimavarani riittäisi antamaan vastauksen kaikille olen pitänyt pienen ruumiillisen työn mittaisen taon.
        Kiitän, että teksti on ollut koskettavaa ja siinä on ollut sanoma. Tarinaa olen koittanut saada matkan muotoon, joka jatkuisi aina tarinasta toiseen. Koitan saada myös negatiivisien mielipiteiden lähettäjät ymmärtämään myös tämän puolen asioista. Kaikkea ei tarvitse itse hyväksyä, muutei pidä mustamaalata heitä jotka saavat avun ja suunnan elämälleen. Jokainen elämä on yhtä tärkeä, niin sinun, minun kuin kaikkien muidenkin.

Toimintatapasi on puhdistautumiseen on hyvä. Muistat vain aloittaa pesun päästä ja etdetä siitä alaspäin kohti jalkoja, aina koko kehon läpi. Toiset taas kuljettavat valopalloa kehon läpi päästä jalkoihin. Jokaisella on omat tapansa. Voisin joskus yrittää kirjoitella ohjeita puhdistautumiseen, mikäli yleistä mielenkiintoa riittää.
        Samalla voisin antaa erilaisia yleispäteviä ohjeita jotka selventävät näkemistapahtumaa ja mikäli taipumuksia ja intoa piisaa jokainen voisi kkeilla tahoillaa sen onnistumista. Toki se vaatii sitten jo vihkiytymistä asialle.

Olen lueskellut kysymyksiänne vaikken ole niihin syventynytkään vielä. Aloittelen huomenna aamukahvin ääressä, käytyäni ensin ulkoilemassa.

Iloa teidän kaikkien elämään.

G
        Mukava saada kommentteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe