Sanokaapas voisiko tämä olla narsismia. Äitini on kahtiajakoinen persoona joka toisaalta ei osaa kunnolla peruskoulun 1 ja 2 luokan matematiikkaa eli aivan peruslaskennassa on suuria vaikeuksia ja ongelmia. Toisaalta sosiaalinen puoli, se joka käy kanssakäymistä toisten ihmisten kanssa on kehittynyt kuin ylisuureksi. Äitini "ostaa" vieraat ihmiset syöttämällä juottamalla heitä ja olemalla yliystävällinen. Hän mielellään alistaisi meidät lapset omien ystäviensä vallan alle, eli hän kuin myisi meidät muille palvelemaan että saisi paremman aseman omien ystäviensä seurapiirissä. Hän säälii meitä lapsia muttei koskaan auta oikeasti, aivan kuin hänen tarkoituksenaan olisi pitää meidät aina itsensä alapuolella. Äiti ei halua meille menestystä, vaan ainoastaan kurjuutta, siten hän pystyisi meitä aina jotenkin auttamaan ja siten pitämään aina tuon asetelman. Jos lapsella on pyrkimys parempaan hänen tehtävänsä on tuhota ne aikeet. Kaikki sellainen joka johtaisi lapsen parempaan menestykseen on ollut kiellettyä ja siihen on puututtu oikein ystävien kera, lapsen saamiseksi takaisin ruotuun. Apu äidiltä on sellaista että hän pitäisi meitä juuri ja juuri elossa ja henkemme olisi täysin äidin avun varassa. Noin hän saa itse jotain kicksejä siitä että on meitä muita parempi mutta ei ymmärrä että on kiusannut, mitätöinyt, väheksynyt ja rääkännyt omia lapsiaan pienestä saakka. Kasvattanut meistä henkisestin mitättömiä. Olemmeko joutunut alhaisen äö:n omaavan hirviön uhreiksi ja sen alistamiksi ja kiusaamiksi ? Äidille on ihanteellinen tilanne ollut aina se kun hän saa antaa lapselle sen verran että me selvitään seuraavaan päivään, siten lapset pysyvät kahleessa.
Hän itse nauttii selvästi siitä mutta ei ymmärrä miten pahaa saa lapsilleen aikaan. Puhuminen ei auta, hän ei ole omasta mielestään narsisti eikä edes ymmärrä mikä sellainen on. Paha tilanne koska asioiden käsityskyky verrattuna muihin alueisiin on kuin vertaisi rusinaa ja rantapalloa. Olen neuvoton miten sellaiselle ihmiselle asiat saisi menemään perille, jolta puuttuu aivoista se looginen puoli ja käsityskyky.
Onko äitini narsisti?
21
279
Vastaukset
- näkymätönlapsi
En tiedä onko äitisi narsisti, mutta eihän tuo normaalia kuitenkaan ole. Asia on kuitenkin niin että sinun ei kannata keskittyä äitisi muuttamisee. Hän ei muutu. Ei kykene siihen, kun ei kerran ymmärrä mikä on pielessä. Itsesi kannalta on parasta ottaa välimatkaa ja itsenäistyä äidistäsi. Itseäsi voit muuttaa ja ongelmia on paljon, niin terapiasta saat hyvän avun. Siellä voit käsitellä niitä asioita, joita et äitisi kanssa voi. Voit surra, olla vihainen jne. Sitten voi jättää ne asiat taaksesi ja mennä itse eteenpäin. Kehittää omaa itseäsi.
Minun äiti kuulostaa samanlaiselta kuin sinunkin. Hänestä olen sitä mieltä että kyllä hänellä on narsistisia piirteitä. En myöskään ole ikinä saanut esim. rahallista apua mihinkään suureen asiaan joka olisi auttanut elämässä eteenpäin. Rahaa on kyllä jaeltu kaikenmaailman pieniin juttuihin. En ole saanut tukea kotoa muuttamiseen jne jne. Lista on vaikka kuinka pitkä puhumattakaan siitä henkisestä väkivallasta. Häen ei kuitenkaan kykene näyttämään välittämistään vaikka hän varmasti sitäkin tekee. Se on harmi ettei minulla ole sellaisia vanhempia, joiden puoleen voisi käänty ja kertoa huolensa. Se surettaa, mutta niin se vaan on.- Eemil27
Minäkään en välitä rahallisesta avusta vaan siitä muusta joka lapselle tulisi antaa, sellaista apua että lapsen sisällä kasvaisi tunne että että ole jotakin eikä sellainen että olen mitätön. Kun meillä lapsilla ei ole koskaan ollut pientäkään vaikutusvaltaa perheessä olemme kasvaneet henkiseen mitättömyyteen. Henkisen väkivallan avulla on saatu nöyräksi. Perusajatuksena on ollut ettei lapsella ole omia aivoja joilla ajatella, vaan vanhemmat hoitavat kaiken. Ainoastaan todella tyhmä ihminen voi ajatella noin.
Me ei olla mitään eikä meidän sanalla eikä tarpeilla ole mitään merkitystä. Meidän tarpeet tyydytetään niillä muruilla jotka muilta tähteeksi jää jos yleensä mitään jää. Vähän tuohon tyylin se kasvatus on ollut. Kasvatuksen tuloksena meillä on aina tunne että muut ennen ja me viimeisinä, koskaan emme ole ensimmäisinä hamuamassa mitään.
Pikkurahaa meilläkin jaettiin, se piilotti sen tosiasian että emme saaneet mitään muuta. Tärkeintä ei ole kuitenkaan se rahallinen apu vaan se että lapsista ei kasvateta jo valmiiksi alistuneita ihmisiä joita on helppoa alistaa aina uudelleen ja uudelleen ja joiden menestys on toisten mielenailahtelujen varassa.
Olisiko kuitenkin niinpäin että äitilläsi nimenomaan pelaa looginen puoli mutta tunneälykkyydessä on ne puutteet?
Ompa sinulla hankala tilanne! :'(
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k693769On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382381Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712348Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602228Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.331994Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711584- 761497
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581061Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?681012Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40929