Miten sait hsv-2:n???

idioottiko?

Nyt kiinostaa tietää miten saitte hsv-2 tartunnan???

Haluan kyseinalastaa tämän oireettomana tartuttamisen?
Eli joilla ei ole tätä virusta älkää vaivaantuko vastaamaan, koska sitten täällä on taas niitä spesialistien linkkejä että 2/3 osaa saa tartunnan oireettomalta kantajalta!
Yleensä ihminen saa parisuhteen alussa toiselta kumppanilta tämän ihanan viruksen, nyt kysyisin miksi näin on?? itse epäilen vahvasti sitä syytä, että ei ole rohkeutta kertoa toiselle taudista. toinen syy, yleensä parisuhteen alussa ollaan koko ajan kiinni toisessa ja yleensä se johtaa seksiin. kolmas syy, tämä on todennäköisesti helpompi tartuttaa toiseen ja sen jälkeen voi olla hyvillä mielin kun molemmilla on se niin ei tarvitse tulevaisuudessa varoa seksin harrastamisen kanssa.
Voin uskoa että on paljon tartunnan saaneita jotka ovat samaa mieltä ja miettivät tätä asiaa, olenko oikeassa? Itse mietin asiaa aika paljon, mutta uskon että on olemassa ihmisiä ketkä ei mieti asiaa sen enempää ja ainut asia mikä näillä on mielessä niin se on seksi. Heille on helppoa mennä oireettoman tartuttamisen taakse piiloon ja näin ollen kaikkia tautia sairastavia ihmisiä pidetään tartuttajina, koska se voi niin sanotusti tarttua oireettomana? Tähän voi ottaa vertauskuvana vaikka sen että kaikki pakolaiset leimataan rikollisiksi, vaikka vain murto osa näistä tekisikin rikoksia ja muut haluavat vain turvallisen kodin/työpaikan.

Olen huomannut paljon ihmisten kirjoittelua netissä tästä aiheesta ja yleensä ihmiset mitkä kantavat virusta ja oireilevat tietyin väliajoin, mutta ovat kuitenkin kertoneet kumppanille herpeksestä ja he eivät ole tartuttaneet tätä kumppaniinsa. en usko tämän olevan sattumaa, joten kokemuksia tänne kiitos.

5

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähdekritiikki.

asymptomatic shedding

Jos sinulla on uutta tietoa asiasta niin julkaisepa tiedosi jossakin tiedelehdessä. Saat mainetta ja mammonaa.

"Eli joilla ei ole tätä virusta älkää vaivaantuko vastaamaan, koska sitten täällä on taas niitä spesialistien linkkejä että 2/3 osaa saa tartunnan oireettomalta kantajalta!"

Meinaatkos tosissasi että kyselemällä virustartunnan saaneilta tai sellaisiksi esittäytyviltä Suomi24:n seksitautipalstalla löytäisit asiasta parempaa ja oikeampaa tietoa kuin mitä lääketieteellisistä julkaisuista? Jos näin ajattelet niin en voi auttaa asiassa. Täällä kansantribunaali voi päätöksellään kuvitella muuttavansa mustan valkoiseksi mutta se ei vaikuta tosiasioihin pätkääkään.

asymptomatic shedding

• idioottiko??

Tarkotus olikin juuri saada muilta mielipiteitä asiaan, eikä saada juuri tuon tapaisia vastauksia. Ihmiset voi ehkä jakaa omia kokemuksia asiasta, sitä varten nämä palstat on. Monet jakavat neuvoa toisille miten helpottaa oisreita tai saada ne pois, joten onko väärin kysyä muilta kanssa ihmisiltä oma kohtaisia kokemuksia?
        Ja sitä paitsi sinulla ei taida olla joten jätän omaanarvoon tuon kommentin! Ja jos jollain olisi kokemusta siitä että on tartuttanut oireettomana toisen niin tottakai sellainen tieto on tarpeen, mutta en ole kuullut että kukaan on sen varmemmin sanonut saaneensa tartunnan oireettomalta. Sorry nyt vaan tästä mielipiteestä!

• Anon. PalstaPeikko
        idioottiko?? kirjoitti:

Tarkotus olikin juuri saada muilta mielipiteitä asiaan, eikä saada juuri tuon tapaisia vastauksia. Ihmiset voi ehkä jakaa omia kokemuksia asiasta, sitä varten nämä palstat on. Monet jakavat neuvoa toisille miten helpottaa oisreita tai saada ne pois, joten onko väärin kysyä muilta kanssa ihmisiltä oma kohtaisia kokemuksia?
        Ja sitä paitsi sinulla ei taida olla joten jätän omaanarvoon tuon kommentin! Ja jos jollain olisi kokemusta siitä että on tartuttanut oireettomana toisen niin tottakai sellainen tieto on tarpeen, mutta en ole kuullut että kukaan on sen varmemmin sanonut saaneensa tartunnan oireettomalta. Sorry nyt vaan tästä mielipiteestä!

Mielipiteet on toki sallittuja kaikille eli ei niitä tartte anteeksipyydellä. Mutta ihanko oikeasti olet sitä mieltä että lääketieteellisissä tutkimuksissa oireettomina tartuttaneilla ei ole merkitystä? Juuei, mulla ei ole tietääkseni kuin ehkä HSV-1 eikä sekään onneksi sukuelimissä tai huulissa eli en voi auttaa sua kokemuksillani.

Mähän voisin tässä valehdella vaikka mitä asiasta eikä sinulla olisi mitään keinoa varmistaa puhunko totta. Mä kun olen vaan yksi anonyymi palstapeikko. Sulle on niitä lääketieteellisiä tutkimuksia kai tyrkytetty juuri siksi, että niissä sentään on jonkinlainen laadun varmistus. Niiden tuloksia ei anonyymit palstapeikot keksi omasta päästään.

Jos asia epäilyttää niin kysy sitä vaikkapa joltakin iho- ja sukupuolitautien erikoislääkäriltä. Hän voi kertoa omien potilaittensa kokemuksista. Ai niin mutta eikös joku tossa aiemmin antanut linkin juuri tälläisen lääkärin kirjoitukseen?

• että voi kysyä
        Anon. PalstaPeikko kirjoitti:

Mielipiteet on toki sallittuja kaikille eli ei niitä tartte anteeksipyydellä. Mutta ihanko oikeasti olet sitä mieltä että lääketieteellisissä tutkimuksissa oireettomina tartuttaneilla ei ole merkitystä? Juuei, mulla ei ole tietääkseni kuin ehkä HSV-1 eikä sekään onneksi sukuelimissä tai huulissa eli en voi auttaa sua kokemuksillani.

Mähän voisin tässä valehdella vaikka mitä asiasta eikä sinulla olisi mitään keinoa varmistaa puhunko totta. Mä kun olen vaan yksi anonyymi palstapeikko. Sulle on niitä lääketieteellisiä tutkimuksia kai tyrkytetty juuri siksi, että niissä sentään on jonkinlainen laadun varmistus. Niiden tuloksia ei anonyymit palstapeikot keksi omasta päästään.

Jos asia epäilyttää niin kysy sitä vaikkapa joltakin iho- ja sukupuolitautien erikoislääkäriltä. Hän voi kertoa omien potilaittensa kokemuksista. Ai niin mutta eikös joku tossa aiemmin antanut linkin juuri tälläisen lääkärin kirjoitukseen?

Tarkennan vaan, että niin ne potilaat voi valehdella sille lääkärillekin. Etenkin jos suhde on kysymyksessä. Tai häpeää... Ettää ihan samalla tavalla se 2/3 voi vaan valehdella, koska ei halua leimaa, pelkää suhteensa puolesta, pelkää lääkärin tuomiota, tai ovat oikeasti sen kerran pettäneet, ottaneet tahallaan riskin jne.

Että linkkejä voi laittaa, mutta...
        Tutkimukset perustuvat aina tutkittavien rehellisyyteen ja mitä häpeäsairauksiin, kuten herpes tulee, kyseenalaistan sen aina. Se on hieman kun suomalaisten seksitutkimukset ja kyselyt. Vastaajat aina harrastavat seksiä ainakin 5 kertaa viikossa ja suhteet kuitenkin päättyy seksin puutteeseen, ja keskimäärä on oikeasti jossain pari kertaa kuussa jne. Tämä vaan esimerkkinä siitä, että tutkimukset ovat suhteellisia...

• poiugytfgc

Totta, se "oireettomana" tartuttaminen on valistusta, koska sillä tavoin saadaan ihmiset enemmän käyttämään ehkäisyä, mutta siihen on myös toinen syy: herpeksen oireet eivät aina olekaan ne kamalat ja näkyvät. Herpeksen alkaessa tulee intensiivinen kutina/ihon kuumoilu. Mutta muuta ei välttämättä tulekaan! Jokainen osaa varoa niitä rakkuloita, mutta näitä lieviä oireita ei huomioidakaan, osa on huolimattomia jne. Sitten alkaa syyttely ja tappelu, vaikka kyse voi olla vain itsensä tuntemattomuudesta ja ajattelemattomuudesta. Herpes todellakin tarttuu vain oireellisena.

Tämän olen myös tarkistuttanut sukupuolitautien polilta, ja virustutkijalta. Ei tartu kuin oireellisena ja se siitä.

No, sen lisäksi herpeksen kantajaksi voi joutua ilman oireita heti. Se on voinut tulla lieväoireiselta vuosia aijemmin, ja sitten yht'äkkiä alkaakin oireilemaan. Sitten alkaa syytökset ja riidat, että ollaan petetty ja ei kerrottu. Tässä taas paikka selittää oireettomasta tartunnasta. Tosiasia on, että naisilla suurin osa kroonisesta hiivasta, missä paikat kutisee, on pieni haava tai muutama, ja turvotusta/punoitusta, onkin herpes. Monelle syötetään myös tätä "heikot limakalvot" mikä voikin usein olla totta, -ja yhtä useasti olla olematta! Miehet saattavat luulla hankaumaksi. Siis propagandaa levitetäään seksitaudeista ja herpeksen rakkuloilla ja pahimmilla oireilla on helppo riekkua ja huutaa varoituksia: asiallista tietoa sen sijaan onkin vaikeampi esittää.

Aivan taatusti on näitä häpeä-tartuntoja, missä ei uskalletakaan oikeasti ottaa selvää, tai ilmapiiri ei ole vapaa kertomaan oireista, että seksistä ei voi kieltäytyä turvallisesti. Ei uskalleta kertoa, eikä alkuoireista ilmoittaa, että nyt en voi seksiä harrastaa. Moni myös häpeänsä takia varmasti harrastaa seksiä vain kertomatta, jotkut, toivottavasti harvat ihan itsekeskeisyyttään. Että paskanko väliä, koska mullakin on. Se on törkeää, mutta... Inhimillisiä syitä kaikki.

Itse sain herpeksen vakisuhteesta, aivan takuulla hän ei vaan kertonut, mutta muistin erään asian, kun minulla se todettiin, mistä tajusin, että ahaa... Sitä se siis tarkoitti. Hänellä luulisin sen olevan välinpitämättömyyttä: olen ollut todella loukkaantunut asiasta. Mutta nyt, aivan sama. Elämäni ei ole muuttunut oikeastaan millään tavalla, enkä ole ihmisenä mitenkään eri. Vaikka tiedän.
      Herpes oireilee itselläni todella harvoin, ja lievästi. Siksi sen tartunnan tajuaminen kesti, minulla nimenomaan hoidettiin hiivaa ja limakalvoja ja ties mitä. Mutta herpestä ei. Nykyään se ei enää kyllä hoitoa tarvitsekaan, se on lieventynyt lieventymistään ja ilmenee todella harvoin.

En ole näitten vuosien aikana saanut yhdeltäkään muulta kumppanilta kuulla heitä tartuttaneeni. Vaikka sitä on luultu hiivaksi, ei ole todellakaan tullut mieleenkään harrastaa seksiä, jos limakalvot on ärtyneet, haavaumista puhumattakaan! Ei todellakaan, eikä ole ollut ongelmia, ei kukaan ole valittanut, kun olen sanonut, että olen kipeä, en voi. Enkä pidä herpestä pahimpana tautina ollenkaan, se on pieni ihosairaus, mikä etenkin alussa voi olla todella ärsy, mutta muuten, so not. Se ei ole vaarallinen, se on oikeastaan vain kiusallinen. En pidä asiaa isona ongelmana. Siksi en ehkä ole vihainenkaan enää. Mutta pettynyt siitä, että en ollut luottamuksen arvoinen.

No, näistä nettikirjoituksista, siis lääketietteellisistä. Etsin todella paljon tietoa alussa, ja löysin sivuja, jotka jopa kiistävät itse itsensä. Kuten moni muukin on löytänyt. Täällä voi olla mitä tahansa "lääketieteellisiä sivuja", mutta täytyy muistaa valistus ja lääkäritkin ovat ihmisiä. Yksikin oli laittanut omalle sivulleen suoraan, että sukupuolitaudit ovat vain elämän tapasairauksia ja että on ihmisen oma vika, jos sellaisen saa. Sukupuolitauteja voi kuulemma ehkäistä olemalla vain vakituisissa parisuhteissa. Ja tämä oli lääkärin virallinen kanta. No, kokemuksesta voin kertoa, että minulla ei ole ollut kuin vakituisia suhteita ja silti minulla on herpes. Elämän tapani ovat kunnossa ja ettei aina ole vain oma vika, jos sairastuu. Lisäksi: herpes ei ole mikään aktiivinen sairaus. Se on virus, mitä ihmisistä kantaa joku ykkösenä tai kakkosena noin 80% ja mikä joskus aiheuttaa iho-oireita. Mutta sairaus sairastuttaa. Sairas en todellakaan ole, vaan aivan terve, yhdestä pikku pirulaisesta huolimatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      48
      2509
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2497
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2382
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      61
      2165
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1877
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      100
      1727
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1175
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1034
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1015
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      906
    Aihe