Heippa!
Olisi kiva tietää, että kuinka harvinainen on tämä migreenin muoto. Minkälaisia oireita muilla on. Kun tästä migreenistä ei oikein tunnu löytyvän hirveästi tietoa.
basillaarimigreeni
6
1376
Vastaukset
- fn
Mitä särkylääkkeitä käytätte tähän aivorunkomigreeniin? Minkälaisia halvausoireita muilla tulee? Ja muita omituisia oireita?
- fn
On kellään käytössä Absenor 300mg? Mitenkä on auttanut migreeniin? Itselläni on nyt kokeilussa tämä lääke. Ekana oli neurotin ja se oli huomattavasti parempi. Piti paremmin poissa halvausoireet yms. Eikä tarvinnut paljoa syödä muita särkylääkkeitä. Kuinka nopeasti absenorin pitäisi ruveta vaikuttamaan?
- Basillaari miekin
Mulla jäi tuntopuutos ja osittainen suupielen halvaus. Hyvin pieni, vaan voi se jonain päivänä tulla isompi. Mutta enpä ala etukäteen sairastamaan
- Ingdira
Basillaari miekin kirjoitti:
Mulla jäi tuntopuutos ja osittainen suupielen halvaus. Hyvin pieni, vaan voi se jonain päivänä tulla isompi. Mutta enpä ala etukäteen sairastamaan
Mulla on ollut halvausoireita, toinen suupieli alempana. Joskus on puutunut sormet ja puolet kasvoista, joskus öisin herään, kun on takaraivo puuduksissa.
- basillaarimigreeni
Harvinaisuudesta en tiedä. Itselläni se on ollut niin paha ja vaikea,että on välillä tehty epilepsiadiagnoosi unieeg:n perusteella. Voimakasta päänsärkyä,joka ei lähde särkylääkkeillä pois. Säryn aikana kokoajan olo,että kohta tajunta menee. Näkökenttä supistuu sivuilta. Hajuhäiriöitä,makutuntemuksia. Voimakasta huimausta. Kirkkaat valopallot näkökentässä. Vilkkuvalokouristuksia eeg:ssä(ei epileptistä). Näyttöpääte ja loisteputkivalot aiheuttavat jatkuvasti jonkinlaisen kouristustilan lievänä. Kävelyn aikana hoiperruttaa. Mielialan vaihteluita. Särkyjaksot voivat kestää montakin kuukautta ja häipyvät yhtäkkiä. Muut oireet voivat olla kuitenkin päällä ilman särkyäkin. Itselläni on synestesia,mutten tiedä johtuuko se migreenistä vai jostain muusta. Välillä taas sitten tulee ihan tavallinenkin migreenikohtaus auroineen. 8-vuotiaasta asti olen kärsinyt migreenistä. Lapsena se vain oli juuri tälläistä kohtauksellista. Yli 20-vuotiaana muutti muotoaan. EEg on ollut aina poikkeava ja mangneettikuvassa jotain pientä muutosta.
- fn
Mulla kanssa kestää noi aura oireet kauan. Varsinainen kunnon kohtaus kun tulee, niin siihen ei kerkeä mitään lääkettä ottaa. Ekana tulee sahalaidat silmiin, sitten sattuu takaraivoon, alan kouristella ja lopuks lähtee taju. Ja kohtaus tulee hetken päästä uudestaan. Ja kaikki voimat lähtee kaulasta alaspäin.Se on yleensä rajumpi kohtaus. Helpommissa kohtauksissa ei välttämättä satu niin paljoa.
Aura oireina on puutumisia, kieli puutuu/tunnoton. Ei pysty nielee kunnolla. Välillä tuntuu, ettei saa henkeä. Oikea käsi saattaa olla tunnoton. Vasemmasta kädestä lähtee voimat. Takaraivo/niska puutuu. Jalat saattaa olla todella voimattomat, ne tärisee. Niistä kanssa tiedän, että on kovempi kohtaus tulossa. Ja jos niskassa rupee tuntumaan sähköiskumaista kipua. Ja pahoinvointi on todella kauheata. En yleensä oksenna.Ja tulee halvaus oireita.. Muisti pätkii välillä todella pahasti.
Silmissä näkyy sahalaitoja. Sivuille ei näe mitään. Monta kertaa olen säikähtäny, että mihin kaverit hävis kun en näe niitä. Näen kaksoiskuvia, kun telkkaria katsoo. Yritänkin välttää telkkarin katsomista, kun se laukasee myöskin kohtauksen.
Ja jonkun verran on myöskin hemiplegisen migreenin oireita.
Kiva olla välillä töissä, kun on lievempi kohtaus päällä. Saattaa mennä puhe puuroksi tai ei kuule kunnolla mitään. Tai sitten on kauhea kiertohuimaus päällä. Saa pidellä jostain kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi772578On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole512560Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.682513Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732422Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl381938Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051769Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko271267Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve101267Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411065Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054