Suomessa viettämään sapattia näin lauantaisin kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa kokoontuen yhteiseen kokoukseen seurakunnassaan, vai onko adventisteissa myös niitä, jotka sapattinakin plaraavat tietokoneensa ääressä kirjoitellen palstalle?
Onhan meitäkin lintsareitakin. Minulle tietskarin ääressä plaraaminen ei ole suuri synti paremman sapatinvieton puutteessa. Riippuen tietysti siitä, mitä siellä plaraa. Kyllä minulla "sapattisinetti on otsassani ja kädessäni" kuitenkin. Audiopankilta löytyy hyviä saarnoja ja netillä on myöskin hengellistä musiikkia. Jopa tällä palstalla on mieltä lämmittäviä kirjoituksia, niinkuin anne-elinan, Sirkka-Iitan, Storkin ja joittenkin muitten.
Kirkkoon olisin mennyt tänäänkin, mutta...
No, tällä kertaa vietän sapatin rauhassa ja hiljaisuudessa.
ei ole tajunnut Herran sapatistakaan tuon taivaallista :)
Mutta eihän se mikään ihme ole, kun ei Herran sapatti ole Antin mielenmukainen - on siirtynyt viettämään Jeesuksen ylönousemuspäivää.. ja hylännyt Herran sapatin .. "tarpeettomana rasituksena" .. sen kirkolliskokouksen päätöksen mukaan jonka seurauksena perustettiin Katolinenkirkko..
heh-heh
Onhan meitäkin lintsareitakin. Minulle tietskarin ääressä plaraaminen ei ole suuri synti paremman sapatinvieton puutteessa. Riippuen tietysti siitä, mitä siellä plaraa. Kyllä minulla "sapattisinetti on otsassani ja kädessäni" kuitenkin. Audiopankilta löytyy hyviä saarnoja ja netillä on myöskin hengellistä musiikkia. Jopa tällä palstalla on mieltä lämmittäviä kirjoituksia, niinkuin anne-elinan, Sirkka-Iitan, Storkin ja joittenkin muitten.Kirkkoon olisin mennyt tänäänkin, mutta...
No, tällä kertaa vietän sapatin rauhassa ja hiljaisuudessa.
Sapatti ja uhrit kuuluu yhteen
4. Moos. 28:10Tämä on sapatin polttouhri, joka uhrattakoon kunakin sapattina jokapäiväisen polttouhrin ja siihen kuuluvan juomauhrin ohella.
Valitettavasti Antti
ei ole tajunnut Herran sapatistakaan tuon taivaallista :)Mutta eihän se mikään ihme ole, kun ei Herran sapatti ole Antin mielenmukainen - on siirtynyt viettämään Jeesuksen ylönousemuspäivää.. ja hylännyt Herran sapatin .. "tarpeettomana rasituksena" .. sen kirkolliskokouksen päätöksen mukaan jonka seurauksena perustettiin Katolinenkirkko..
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8838755/43102519