Miten helvetissä pääsen opamoxista eroon. Olen käyttänyt 20 vuotta putkeen ja isolla annostuksella. Nyt menee 3 kertaa 30 mg päivä. Vaikutuskaan ei ole enää hääppöinen,mutta pienikin vähennys saa minut raiteiltani. Jos olisin rikas menisin johonkin yksityis-sairaalaan vieroitukseen. Täälläpäin on tuo kunnallinen lasareetti niin surkea paikka ettei siellä oikein viihdy. Jos olisin ollut aikoinani edes hitusen verran viisas, olisin lopettanut mömmöt silloin kun asia jonka takia nappeja aloin syömään korjaantui. Nyt on myöhäistä rypistellä kun olen niin koukussa kun olla voi. Rupeaa tulemaan uskonpuute, että edes pääsisin näistä mömmöistä eroon. Kiroan tämän addiktin helvetin kuuseen. Unissani mietin, että joutuisin autiolle saarelle ilman mömmöjäni ja olisi pakkolopetus edessä, niin tuskattuttavaa tämä on. Voi elämän kevät mihin liemeen olen itseni ajanut. Onko muita samanlaisia ?
Toivoton tapaus.
18
7646
Vastaukset
- mikiz
No eipä tuo kovin huima annostus ole jos 90 mg vedät vuorokaudessa. Opamox/oxamin on melkeinpä lastenbentso eli ihan miedoimmasta päästä. Se vähentäminen ei ole kuin korvien välistä kiinni. Rupeat laskemaan omatoimisesti annostusta ja se siitä.
- ws
Niinhän se vieroitus toimii, että annosta vähennetään pikku hiljaa omia tuntojaan kuunnellen. Aloita vaikka niin että jätät puolikkaan tabletin pois kerran päivässä, ja parin viikon päästä jätät pois toisen puolikkaan jne. Jos saat (heti aluksi tai joskus myöhemmin) pahoja vieroitusoireita, pienennä kerralla vähennettävää määrää tai pysyttele samassa annoksessa pidempään. Liika kiirehtiminen kostautuu helposti, kannattaa muistaa että maltti on valttia. Ei myöskään kannata verrata itseään liikaa muihin, koska riippuvuuden ja vieroitusoireiden voimakkuus on niin yksilökohtaista että se mikä ei yhdellä tunnu missään voikin toiselle olla täyttä helvettiä. Pienetkin askeleet kohti päämäärää on edistystä, josta kannattaa iloita.
- noista
miedoista lääkkeistä nyt ei mitään vieroitusoireita tule, luulet vaan kun niin paljon niitä moititaan, mutta koetapa vierottautua neuroleptistä niin tiedät mitä kunnon vieroitusoireet on NE ON HIRVITTÄVIÄ, en tarkoita, että sinä neuroleptejä käyttäisit, vaan vertauskuvallisesti, koska minulla on kokemusta molemmista.
- ws
noista kirjoitti:
miedoista lääkkeistä nyt ei mitään vieroitusoireita tule, luulet vaan kun niin paljon niitä moititaan, mutta koetapa vierottautua neuroleptistä niin tiedät mitä kunnon vieroitusoireet on NE ON HIRVITTÄVIÄ, en tarkoita, että sinä neuroleptejä käyttäisit, vaan vertauskuvallisesti, koska minulla on kokemusta molemmista.
Millä ihmeen asiantuntemuksella oikein väität tuollaista? Taidat vaan olla joku hiukan yksinkertainen tyyppi, joka kuvittelee että lääkkeet vaikuttaa kaikkiin ihmisiin samalla tavalla ja omat kokemukset voi yleistää kaikkia muitakin koskeviksi. Jos olisit vähänkin perehtynyt aiheeseen, tietäisit varmasti että riippuvuuden kehittyminen ja sen voimakkuus on tosi yksilöllisiä asioita. Jos siis itse olet kokenut neuroleptistä vieroittautumisen Opamoxista vieroittautumista vaikeammaksi (oliko annoskoko ja käyttöaika edes vertailukelpoisia?), se ei TODELLAKAAN tarkoita sitä, että neurolepteistä olisi yleisesti ottaen vaikeampi päästä eroon kuin Opamoxista! Et voi vetää siitä muita johtopäätöksiä kuin korkeintaan sen, että neuroleptit aiheuttaa sinulle itsellesi ikävämmät vieroitusoireet kuin Opamox.
Oikeastihan Opamoxin lopettaminen seinään aiheuttaa monille selviä vieroitusoireita, vaikka sitä olisi syönyt vain 15 mg päivässä yhden ainoan kuukauden ajan. Etkö todellakaan osaa kuvitella, että 20 vuotta jatkunut käyttö selvästi suuremmalla annoksella voi aiheuttaa joillekin sietämättömät vieroitusoireet? - yksinkertainen......
ws kirjoitti:
Millä ihmeen asiantuntemuksella oikein väität tuollaista? Taidat vaan olla joku hiukan yksinkertainen tyyppi, joka kuvittelee että lääkkeet vaikuttaa kaikkiin ihmisiin samalla tavalla ja omat kokemukset voi yleistää kaikkia muitakin koskeviksi. Jos olisit vähänkin perehtynyt aiheeseen, tietäisit varmasti että riippuvuuden kehittyminen ja sen voimakkuus on tosi yksilöllisiä asioita. Jos siis itse olet kokenut neuroleptistä vieroittautumisen Opamoxista vieroittautumista vaikeammaksi (oliko annoskoko ja käyttöaika edes vertailukelpoisia?), se ei TODELLAKAAN tarkoita sitä, että neurolepteistä olisi yleisesti ottaen vaikeampi päästä eroon kuin Opamoxista! Et voi vetää siitä muita johtopäätöksiä kuin korkeintaan sen, että neuroleptit aiheuttaa sinulle itsellesi ikävämmät vieroitusoireet kuin Opamox.
Oikeastihan Opamoxin lopettaminen seinään aiheuttaa monille selviä vieroitusoireita, vaikka sitä olisi syönyt vain 15 mg päivässä yhden ainoan kuukauden ajan. Etkö todellakaan osaa kuvitella, että 20 vuotta jatkunut käyttö selvästi suuremmalla annoksella voi aiheuttaa joillekin sietämättömät vieroitusoireet?vaan kokemuksesta tiedän, että neuroleptit aiheuttaa voimakkaita vieroitusoireita ja sain vielä neurologiset oireet kaupan päälle, pakkoliikkeet ym. Sain unettomuuteen 6vuotta käytin , lopetus oli kamalaa. Neurologi määräsi rivatrilia, 2 otin ja heitin pois, kun ne näytti kamalia painajaisunia, Opamoksia käytin 15vuotta paniikkiin 15mg 3-4 kertaa päivä, kun piti olla työssä yleisön palveluksessa ja pelkäsin paniikin iskevän. Kun pääsin eläkkeelle lopetin viikon sisällä ja mitään vieroitusoireita en huomannut. Nyt en tarvitse kun ipsatolia pakkoliikkeisiin ja melatoniinia unettomuuteen ja tietysti kaikki mahdolliset vitamiinit, tietysti se on ikävää jos joku opamoxista saa vieroitusoireita, voi toki ollakin jos ei muuta lääkettä ole syönyt, mutta minä koin niin hirvittävät vieroitusoireet neuroleptin lopetuksesta yli puoli vuotta, että opamoksin lopetus ei tuntunut missään sen jälkeen. Sitä yritin kertoa.
- mitä?
yksinkertainen...... kirjoitti:
vaan kokemuksesta tiedän, että neuroleptit aiheuttaa voimakkaita vieroitusoireita ja sain vielä neurologiset oireet kaupan päälle, pakkoliikkeet ym. Sain unettomuuteen 6vuotta käytin , lopetus oli kamalaa. Neurologi määräsi rivatrilia, 2 otin ja heitin pois, kun ne näytti kamalia painajaisunia, Opamoksia käytin 15vuotta paniikkiin 15mg 3-4 kertaa päivä, kun piti olla työssä yleisön palveluksessa ja pelkäsin paniikin iskevän. Kun pääsin eläkkeelle lopetin viikon sisällä ja mitään vieroitusoireita en huomannut. Nyt en tarvitse kun ipsatolia pakkoliikkeisiin ja melatoniinia unettomuuteen ja tietysti kaikki mahdolliset vitamiinit, tietysti se on ikävää jos joku opamoxista saa vieroitusoireita, voi toki ollakin jos ei muuta lääkettä ole syönyt, mutta minä koin niin hirvittävät vieroitusoireet neuroleptin lopetuksesta yli puoli vuotta, että opamoksin lopetus ei tuntunut missään sen jälkeen. Sitä yritin kertoa.
mä taas oon lopettanu niin neuroleptit, kun xanorit ja efexorit ja panacodit seinään ja mulle pahimmat oireet tuli xanorista, mut panacodin lopettaminen toi pisimmät reflat. Neurolepteistä ei tullu taasen mitään. Eli jos sun ajattelutavalla lähetään puhuun asiantuntevasti ni mähän voin nyt sanoo, et sun neuroleptit on lasten lääkkeitä, eikä niistä tuu refloja ja sä et ees tiedä mitä kovat reflat on, ku et oo lopettanu xanoreita etkä panacodia seinään.
Eiku ihan oikeesti. Ei tollain voi tulla sanoon, et hei sä et tiedä refloista mitään ja syöt vaan tollasia tosi mietoja lääkkeitä, mitkä on helppo lopettaa ja mistä ei tuu mitään reflojen kaltaisiakaan. Kyllä se vaan niin taitaa olla, et kovimmat reflat tulee nimenomaan bentsoista ihan noin niinku tutkimusten mukaan ja neuroleptit on siten helpompi lopettaa. Bensoista tulee oikeesti kipuja ja hillitöntä oksentelua jos ne lopettaa seinään ja annos on tarpeeks suuri ja näin ollen jotku pakkoliikkeet on aika lievää kärsimystä fyysisellä puolella. Sit mikä on suuri annos, se riippuu ihmisestä. Mullekin opamox olis ihan lasten lääkkeeks laskettavissa, koska mä oon käyttäny xanoria 8 milligramman päiväannoksella, mut en mä silti ala vähätteleen opamoxin tuomia refloja, koska ne voi olla jollekin yhtä pahat kun xanorin aiheuttamat mulle. Mulla oli tolet xanttuihin ja toisella on tolet opamoxiin ja molemmat ihmiset saa saman vastineen lääkkeistään. Sit ku ne lopetetaan ni molemmat menettää yhtä paljon apua ja näin ollen reflatkin voi olla saman tyyliset.
Että eihän väheksytä täälä muiden vierotusoireita enää? - noista
mitä? kirjoitti:
mä taas oon lopettanu niin neuroleptit, kun xanorit ja efexorit ja panacodit seinään ja mulle pahimmat oireet tuli xanorista, mut panacodin lopettaminen toi pisimmät reflat. Neurolepteistä ei tullu taasen mitään. Eli jos sun ajattelutavalla lähetään puhuun asiantuntevasti ni mähän voin nyt sanoo, et sun neuroleptit on lasten lääkkeitä, eikä niistä tuu refloja ja sä et ees tiedä mitä kovat reflat on, ku et oo lopettanu xanoreita etkä panacodia seinään.
Eiku ihan oikeesti. Ei tollain voi tulla sanoon, et hei sä et tiedä refloista mitään ja syöt vaan tollasia tosi mietoja lääkkeitä, mitkä on helppo lopettaa ja mistä ei tuu mitään reflojen kaltaisiakaan. Kyllä se vaan niin taitaa olla, et kovimmat reflat tulee nimenomaan bentsoista ihan noin niinku tutkimusten mukaan ja neuroleptit on siten helpompi lopettaa. Bensoista tulee oikeesti kipuja ja hillitöntä oksentelua jos ne lopettaa seinään ja annos on tarpeeks suuri ja näin ollen jotku pakkoliikkeet on aika lievää kärsimystä fyysisellä puolella. Sit mikä on suuri annos, se riippuu ihmisestä. Mullekin opamox olis ihan lasten lääkkeeks laskettavissa, koska mä oon käyttäny xanoria 8 milligramman päiväannoksella, mut en mä silti ala vähätteleen opamoxin tuomia refloja, koska ne voi olla jollekin yhtä pahat kun xanorin aiheuttamat mulle. Mulla oli tolet xanttuihin ja toisella on tolet opamoxiin ja molemmat ihmiset saa saman vastineen lääkkeistään. Sit ku ne lopetetaan ni molemmat menettää yhtä paljon apua ja näin ollen reflatkin voi olla saman tyyliset.
Että eihän väheksytä täälä muiden vierotusoireita enää?kiistelee, toisille tulee vieroitusoireita ja toisille ei, se on ihan omasta pääkopasta kiinni, joillekin tulee jo kahvin juonnin lopettamisesta vieroitusoireita tupakasta puhumattakaan, ja kaikki lääkkeet koukuttaa jotkut vaan saa vieroitusoireet lievänä tai ei ollenkaan, joillekin vierotus on täyttä tuskaa, masennuslääkkeet ovat kaikista koukuttavimpia ja niistä vieroitus on täyttä helvettiä, on kokemusta efexor koukusta.
- koukussa 55
rohkaistavista viesteistä. Yritän sitä vähennystä pienellä määrällä. Olen jo kerran kokeillut, ja vieroitusoireita tuli vaikka onkin miedoimmasta päästä oleva bentso.
- reflane idiootti
Ite nyt tokaa kertaa vierottamassa itteäni bentzoista... rivat 4v vähintään 4mg päivä. tuli vähän tyrittyä tossa puol vuot sitte, siks toka kerta menos. oon päässy jo 1.5 v sitte eroo subusta ja ssri. Mulle vaikeint on ylivoimasesti nää benzot. Mutta henk.koht jeesaa vähän fyysisiin refloihin ganja, mut psyykkisiä välillä ganjan polttamine pahentaa... musiikki jeesaa välil, jos pystyy ees kuuntelee mitää biisii ku saattaa noi äänet vähän voimistuu, oon myös huomannu et perus burana jeesaa vähän.. vaik kuulostaaki hölmöltä. Mut noi benjot saa silleen lopetettuu niin ku tos jo aiemminki oli et vähentää vaan maltilla. itel ainaki ku vähentää maltilla niin on ne pahimmat olot siin 3-5 päivää totaalisen lopettamisen jälkee sit se alkaa asteittain vähän hellittää, mut aika laidasta laitaan mennään näitten olojen kaa. sit sellasest on kans apuu et psyykkaa itteensä sellast positiivista fiilistä.. ite täs kelailen et vittu oon tehny tän ennenki et ei täs nyt mee enää ku se pari viikkoo.... 1kk oltu nyt vaa himas, onneks voi nakittaa frendin hoitaa noi kaupassa käynnit sun muut ihmisten kaa oleilut....
- Minulle jäi
Neurolepteistä pysyvät pakkoliikkeet ja kouristelut, nyt niitä yritetään bensoilla korjata. Hohhoijaa, lääkkeistä sairastut ja niitä taas toisilla lääkkeillä korjataan. Tätäkö on terveydenhoito.
- Voitto saatu!
Hei!
Olen vierottautunut bentsoista nyt noin pari viikkoa. Käytin rivatriliä 0,5mg aamulla ja 0,5 mg illalla (tai iltapäivällä) Söin rivoja yli 16v. Eka viikon aikana jätin toisen tabletin ottamatta, sitten otin muutaman päivän puolikkaan eli 0,25mg ja sitten lopetin kokonaan. Vasta kokonaan lopettamisen jälkeen tuli kunnon viekkarit. En yhtään ihmettele jos tällainen lopetus hoidetaan osastolla, sillä vieroitusoireet ovat todella pahat. Mutta... lohdutukseksi, minulla ainakin viides päivä lopettamiseta oli selkeä voitto. Nyt on vain vähän hutera olo enää. Nukkunut olen hyvin koko ajan, mitä nyt uni oli alkuun vähän säpsähtelyä. Olen monesti ennenkin pienentänyt annosta, mutta se lopullinen lopettaminen on ollut todella vaikeeta. Nyt tuntuu siltä, että olo koheenee kaiken aikaa. Mulla silloin alunperin määrättiin näitä paniikkihäiriöön. Ne auttoi heti. Olen lääkkeiden avulla toiminut ihan normaalisti, eikä minulla ole aikoihin ollut mitään paniikkia. Eli minun kohdallani pahin taistelu kesti 4-5 vrk ja sitten helpotti selkeästi! Kyllä noissa vieroitusoireissa pahimmillaan meinaa usko loppua, niin vaikeita ovat, mutta todella helpottavaa huomata, että kun sen muutaman vuorokauden kestää tuskaa, niin pääsee irti lääkkeestä, jota on tullut syötyä enää vain välttääkseen vieroitusoireet. Pahimmillaan ei pysty edes syömään, mutta ei se ole vakavaa, varmaan elimistö siten auttaa vierottautumisessa. Voimia kaikille teille jotka taistelette vieroitusoireita vastaan. Älkää luovuttako, jälkeenpäin tuntuu että kannatti todella!!! - Gabriele73
Itse olen pääsemässä 15 vuoden rivatrilin käytöstä Gabrionin avulla (3 x 300 mg). Alunperin meni rivaa 3 mg eli 6 tabl päivässä nyt kuukaudessa parissa olen tiputtanut kivuttomasti 1,5 tablettiin eli alle milligramman. Osaako joku kertoa miksi Gabrion on näin auttanut vaikkei se ole bentsoille sukuakaan??
- Voitto saatu!
Minun mielestä bentsoja on helpompi vähentää kuin se lopullinen lopettaminen. Eilen otin puolikkaan tabletin eli 0,25mg ja illan ja yön ollut taas siitä vierotusoireita ja on edelleenkin. Joku ihme syy sihen on että tuo pienikin annos pitäisi viekkarit poissa mutta kokonaan kun lopettaa, niinkuin olen edellä kuvannut, niin on vieläkin vaikea olo. Nyt siis viikon ollut ilman lääkkeitä, paitsi tuo eilinen puolikas tabletti, jota ei olisi kannattanut ottaa.
Voimia sinulle loppuun asti! Kirjoittelehan kuinka onnistut ja miltä tuntuu! - vesirotta
Olen käyttänyt Opamoxia 15mg viisi kertaa päivässä non viisi vuotta. vähentäNyt vähensin yhdellä,koska olen hiukan parantunut sosiaalisten tilanteiden pelosta.Aion jatkaa vähentämistä puolikkailla.Voimia kaikille vähentäjille!
- Ashton.manual
Ashton manual. Googlaa. Sillä pääsee liikkeelle
- ei.helppoa
Voi vähentää 1/4 pillerin joka ottokerrasta jonkun viikon ajan ja sitten taas 1/4 vähennys jonkun viikon päästä.
Jollekin onnistuu hitaasti pienin vähennyksin. Kukaan ei voi tietää toisen vieroitusoireista. - Kestääkömaksa
Oletko lääkeriippuvainen? Samalla lääkkeiden asiantuntija. Korvaushoitoonko? Haluatko oikeasti irti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k963878On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole402415Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi722383Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732292Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.392036Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma781620- 761517
Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl71226Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581081Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?711077