Maanantai 13.2.2012
Nimipäivät: Sulo, Sulho ja Algot
Tekstikoko:
  loading...
liity jäseneksi!
 /   /  /  /  / Niin ja jos ei nyt joku usko
13 Vastausta 85 Lukukertaa

Niin ja jos ei nyt joku usko

Joh. 5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Eihän tuota voi selvemmin raamattu ilmaista.
Luepa siitä ympäriltä myöskin, äläkä taas juutu yhteen jakeeseen. Jeesus piti sapatin, mutta juutalaiset syyttivät häntä sapati kumoamisesta, koska hän ei pitänyt sitä juutalaisten perinnäissääntöjen mukaan, vaan paransi sairaita sapattinakin.

"En minä ole tullut lakia kumoamaan", sanoi Jeesus itse. Vai valehteliko Jeesus mielestäsi kuitenkin ja kumosi?

Lukisitpa itsekin "ympäriltä" !

Luepa itsekin siitä ympäriltä ja laajenna ympyräsi sisään koko Raamattu.
Niin alat päästä jyvälle Jeesuksen vallankumousohjelmasta!

Mark. 2:7
"Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?"

Matt. 9:6
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

Luuk. 5:21
Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?"

Luuk. 5:24
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

"SIITÄ YMPÄRILTÄ" ...
Joh.5: 15-18-24
15
Mies lähti sieltä ja kertoi juutalaisille, että Jeesus oli hänet parantanut.
16
Juutalaiset alkoivat vainota Jeesusta, koska hän teki tällaista sapattina.
17
Mutta Jeesus sanoi heille:
"Minun Isäni tekee työtään taukoamatta, ja niin teen myös minä."

18
Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä. Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen. [Joh. 10:33]
19
Jeesus vastasi juutalaisille näin: "Totisesti, totisesti: ei Poika voi tehdä mitään omin neuvoin, hän tekee vain sitä, mitä näkee Isän tekevän. Mitä Isä tekee, sitä tekee myös Poika.
20
Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaiken, mitä itse tekee. Hän näyttää Pojalle vielä suurempiakin tekoja, sellaisia, että hämmästytte.

21
Niin kuin Isä herättää kuolleet ja antaa heille elämän, niin antaa myös Poika elämän kenelle tahtoo.
22
Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,
23
jotta kaikki kunnioittaisivat Poikaa niin kuin he kunnioittavat Isää. Se, joka ei kunnioita Poikaa, ei kunnioita myöskään Isää, joka on hänet lähettänyt.

24 "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.

Ihan selvää tekstiä: hyvää pitää tehdä sapattinakin ja pahaa ei saa tehdä
edes sapattina. Mutta lain orja ei pidä olla, ei sapatin eikä pykälien.

Laintaulut säpäleiksi, totesi Jeesus

Niin, kyllä tuosta Joh. 5:18 käy ilmiselvästi ilmi selvästi, että rakkauden
ja Ilmestyskirjan apostoli, Johannes, toi julki juutalaisten apostolien
käsityksen - että Jeesus rikkoi sapatin ja teki itsensä Jumalan vertaiseksi.
He, uskovaiset, tietysti iloitsivat, mutta lakiteologit alkoivat hautoa murhaa.
Täytyy olla todella väkevällä eksytyksellä aivopesty, ellei tuota Sanaa käsitä.

Sapatin ja hyvien tapojen rikkomista oli viljapeltojen poikki kulkeminen
sapattina ja hän antoi opetuslapsille luvan poimia tähkäpäitä.
Yleensäkin köyhät sai, sosiaaliapuna, poimia vain pellon reunasta tahi
huolimattoman leikkaajan jäljiltä.
Pahin syytös kohdistui tietysti syntien anteeksiantaminen ja parantaminen sapattina. Vain Jumala saa antaa anteeksi ja voi parantaa
parantumattoman. Laintaulut kielsivät Jeesus Nasaretilaiselta ja kaikilta
semmoisen. Vain ainoa Jumala voi jäättää rankaisematta. Ja tekee ihmeitä.

Mark. 2:7
"Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?"

Mark. 2:10
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" - hän sanoi halvatulle - ...

Luuk. 5:21
Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?"

Galatalaiskirje on käsittääkseni osoitettu uskovaisille eikä lainnoudattajille. Alex8 ja Sirkka-Iita ovat väärässä, yhtä väärässä
kuin adventistien opettajat.

Gal.3:13
Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta,
kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
14
että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.

kyllä teitä lukihäiriöisiä

palstalla Raamattuun kirjoituksiin nähden. Te korvasyyhyynne haluatte kaiken muuttaa toiseksi kun teille ei Raamatun totuus kelpaa.
Joh.5:18 Juutalaiset olivat sitä mieltä, että Jeesus kumosi sapatin kun paransi sairaita sapattina synägoogassa, siis tämä kumoamis ajatus oli lähtöisin juutalaisista, eikä Jeesuksesta. Jeesus nimenomaan sanoo: En ole tullut kumoamaan jne...
Te eksytte kun ette tunne kirjoituksia, ettekä Jumalan voimaa.

Kyllä, Jeesuksen sana

on selvä sapattiin: Hän sanoi Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Matt.5:17-18.

Fariseuksethan syyttivät häntä tuon tuostakin sapatin rikkomisesta. He syyttivät häntä siitäkin, että hän on paholaisen riivaama ja hän suoritti kaikki ihmetekonsa pahan vallalla.
Mitä Jeesus vastasi tähän syytökseen? Hän sanoi: Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Niin Ihmisen Poika siis on Sapatin Herra. Mark.2:27,28.
Niin Ihmisen Poika oli ja on sapatin Herra. Miten sitten sapatin Herra suhtautui sapattiinsa? Hylkäsikö hän sen, ja kumosi sen kunnioittamisen ja sitten, niinkuin niin monet väittävät tapahtuneen, poisti sen lopullisesti kuolemassaan? Jos näin olisi mitä väitetään. Kuinka voisi hän, joka sanoo, että kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto.
Jeesus Jumalan Poikana ei voinut eikä halunut muuttaa siitä mitään osaa, koska hän sanoo, ettei se muutu.
Mutta Vapahtaja puhdisti sapatin niistä monista raskaista ja vaikeista lisämääräyksistä,joita siihen juutalaiset olivat lisänneet ja jotka olivat tehneet tuon pyhän siunatun päivän pikemminkin taakaksi kuin siunaukseksi.

Taasko te lukihiriöiset ette osaa lukea?

Joh. 5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Mitä te vielä itkette.
"Jeesus ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan Hän myös sanoi olevansa Jumala."

Mitäs turhaan rupeatte sepustelemaan omia päätelmiänne.

Tietääkös elina muita lakeja, kuin 10 käskyn laki?

1. On luonnon laki.(suurin laki kaikista laeista, koskee siis kaikia eikä vain juutalaisia)
2. Suomen laki.(suomalaisia varten)
3. Mooseksen laki.(israelin kansaa varten)
4. 10-käskyä (israelin kansaa varten)
jne.

Nyt kuitenkin elina Matt. 5 luvun alkukin olisi hyvä lukea.
Siinä selitetään mitä käskyä ei saanut purkaa.
Jos luet niin ymmärrät.
Siinä ei puhuta kymmenistä käskyistä sanaakaan.
Itkemään panee sinun tyhmyytesi.

Ymmärrys hoi

Joh.5. Jeesus parantaa sairaan SAPATTINA Betesdan luona. Häntä vainotaan siitä syystä sapatin rikkojana ja Jumalan pilkkaajana.
Sentähden juutaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsestänsä Jumalan vertaisen. Tämä oli juutalaisten mielipide sapatin kumoamisesta, koska heidän mielestään ei olisi sopinut parantaa sapattina edes sairaita.
Jeesus ei koskaan tehnyt sellaista virhettä, että olisi sapatin kumonnut.

Ja onhan

uudestisyntyneelle ihmiselle jokainen päivä Jumalansa kanssa on SAPATIN PÄIVÄ=Lepo päivä (lepoa Herrassa)

Kun etsitään hakusanoilla sapatti (sabbath) sanasta löyttyy vain yksi selitys:
"juutalaisten lepopäivä, jota vietetään lauantaina, juutalaisen kalenterin mukaan viikon viimeisenä päivänä"

Adventisti sanoo nyt. Eikös se ole luomisen muistopäivä ja Jumalan sinetti tuo sapatti?

Luomisen muistopäivää ei Raamatussa ole löytynyt, vaikka olen Raamattua lukenut kannesta kanteen satoja, jopa tuhansia kertoja.
Sunnuntai on ennemminkin muistopäivä, jolloin opetuslapset Raamatun mukaan kokoontuivat murtamaan leipää Jeesuksen ylösnousemuksen muistoksi.

Mitä sinettiin tulee, niin sinetti on vain ja ainoastaan Pyhä Henki.
Se on Jeesuksen minuun painama sinetti loppuun asti.

Ef 1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.

Sapatti sinetistä ei puhuta mitään.
Miksi etsit netiltä hakusanalla sapattia? Eikö Raamattu riitä? Mitenköhän sinä sen Raamatun olet tuhansia kertoja läpi lukenut, jos ei silmiisi ole osunut esim. tämä

2.Moos.20:11:"Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. SEN VUOKSI HERRA SIUNASI LEPOPÄIVÄN JA PYHITTI SEN."

Pitäisiköhän sinun ottaa ja lukea Raamattu läpi oikein ajatuksen kanssa. Mitä hyötyä siitä on kun sen lukee tuhansia kertoja jos ei siitä mitään jää päähän? Kuinkahan vanha olet, jos olet lukenut Raamatun läpi tuhansia kertoja. Kyllä siinä on sitten jo luettu sellaista vauhtia, että yhdeksän kymmenestä sanasta on hypitty yli.

Ja

pitäisiköhän sinun lukea sitä Pyhän Hengen kanssa,niin ymmärtäisit ehkä mitä siellä lukee..
Opetat muita lukemaan,mutta kun et näytä itse osaavaan,niin olet aika heikko opettaja/neuvoja..
Mikäköhän tuossa mainitsemassani raamatunpaikassa olisi ollut vaikea ymmärtää. Kyllä minun silmiini näkyy siinä Jumalan pyhittäneen ja siunanneen sapatin luomisen muistomerkiksi. "...SEN VUOKSI Herra pyhitti lepopäivän ja siunasi sen".
"Minä en ole rikkonut juutalaisten LAKIA enkä pyhäkköä vastaan."

VAPAHTAJA KUMOSI vanhinten perinnäissääntöjä, -- mutta Hän ei rikkonut itse Lakia/Sapattia:
”Älkää luulko, että minä olen tullut LAKIA tai PROFEETTOJA kumoamaan; en minä ole tullut KUMOAMAAN, vaan TÄYTTÄMÄÄN. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei LAISTA KATOA PIENINKÄÄN KIRJAIN, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä KÄSKYISTÄ ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä NOUDATTAA ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.”(Matt.5:17-19)

Niinpä tämä (Joh.5:18) asia on ymmärrettävä, että kysymyksessä oli; "vanhinten perinnäissääntö sapatista"

Vapahtajahan itse sanoo Lain pysyvyydestä näin: ”Eikö Mooses ole antanut teille LAKIA? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?" (Joh. 7:19)
”KUKA TEISTÄ VOI NÄYTTÄÄ MINUT SYYPÄÄKSI SYNTIIN (LAITTOMUUTEEN)? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?” (Joh.8:46)
Ja lisää todistetta Vapahtajan syyttömyydestä;
”Niin Pilatus kutsui kokoon ylipapit ja hallitusmiehet ja kansan ja sanoi heille: "Te olette tuoneet minulle tämän miehen kansan yllyttäjänä; ja katso, minä olen teidän LÄSNÄ OLLESSANNE HÄNTÄ TUTKINUT ENKÄ OLE HAVAINNUT tätä miestä SYYLLISEKSI MIHINKÄÄN, MISTÄ TE HÄNTÄ SYYTÄTTE,
eikä Herodeskaan, sillä hän lähetti hänet takaisin meille. Ja KATSO, HÄN EI OLE TEHNYT MITÄÄN, MIKÄ ANSAITSEE KUOLEMAN.
Kuritettuani häntä minä siis hänet päästän." Niin he huusivat kaikki yhdessä, sanoen: "Vie pois tämä, mutta päästä meille Barabbas!" Tämä oli heitetty vankeuteen kaupungissa tehdystä kapinasta sekä murhasta. Niin Pilatus taas puhui heille, koska hän tahtoi päästää Jeesuksen irti. Mutta he huusivat vastaan ja sanoivat: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse hänet!"
Niin hän puhui heille kolmannen kerran: "MITÄ PAHAA HÄN SITTEN ON TEHNYT? EN OLE HAVAINNUT HÄNESSÄ MITÄÄN, MISTÄ HÄN ANSAITSISI KUOLEMAN. Kuritettuani häntä minä siis hänet päästän." (Ks. Luuk.23:13-22)

Myös Paavali noudatti Lakia:
”Kun nyt Festus oli astunut maaherranvirkaan, meni hän kolmen päivän kuluttua Kesareasta ylös Jerusalemiin. Niin ylipapit ja juutalaisten ensimmäiset miehet ilmoittivat hänelle syyttävänsä Paavalia ja pyysivät häneltä ja anoivat sitä suosionosoitusta itsellensä, Paavalia vastaan, että hän haettaisi hänet Jerusalemiin; sillä he valmistivat väijytystä tappaakseen hänet tiellä.
Mutta Festus vastasi, että Paavalia pidettiin vartioituna Kesareassa ja että hän itse aikoi piakkoin lähteä sinne. Ja hän lisäsi:
"Tulkoot siis teidän JOHTOMIEHENNE minun mukanani sinne alas, ja jos siinä miehessä on jotakin väärää, SYYTTÄKÖÖN HÄNTÄ."
Ja viivyttyään heidän luonansa ainoastaan kahdeksan tai kymmenen päivää hän meni alas Kesareaan. Seuraavana päivänä hän istui tuomarinistuimelle ja käski tuoda Paavalin eteensä.
Ja kun hän oli saapunut, asettuivat ne juutalaiset, jotka olivat tulleet Jerusalemista, hänen ympärilleen ja tekivät USEITA RASKAITA SYYTÖKSIÄ, joita he eivät KUITENKAAN KYENNEET NÄYTTÄMÄÄN TOTEEN;
sillä Paavali TORJUI SYYTÖKSET ja sanoi:

-- "Minä en ole MITÄÄN RIKKONUT juutalaisten LAKIA enkä pyhäkköä enkä keisaria VASTAAN."

Niin Festus, joka tavoitteli juutalaisten suosiota, vastasi Paavalille ja sanoi: "Tahdotko lähteä Jerusalemiin ja siellä vastata näihin syytöksiin minun edessäni?"
Mutta Paavali sanoi: "Minä seison keisarin tuomioistuimen edessä, ja sen edessä minut tuomittakoon. JUUTALAISIA VASTAAN EN OLE MITÄÄN RIKKONUT, niinkuin sinäkin aivan hyvin tiedät.
Vaan jos muuten olen rikkonut ja tehnyt jotakin, mikä ansaitsee kuoleman, en pyri pääsemään kuolemasta; mutta jos se, mistä nämä minua syyttävät, on perätöntä, niin ei kukaan voi luovuttaa minua heille. Minä vetoan keisariin." (Apt.25:1-11)

Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä

VAPAHTAJA sanoo:
”… ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.” ”Joka korvansa kääntää kuulemasta LAKIA, sen rukouskin on kauhistus.”
”Älkää luulko, että minä olen tullut LAKIA tai PROFEETTOJA kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.” (Luuk.16:17; Sananl. 28:9; Matt. 5:17)
"Pysykää LAISSA ja TODISTUKSESSA!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole." (Jes.8:20)
"Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät (sydämessään) JUMALAN KÄSKYT ja USKON VAPAHTAJAAN." (Ilm.14:12)
"Niin, LAKI on kuitenkin PYHÄ ja KÄSKYSANA PYHÄ, VANHURSKAS ja HYVÄ.”!
http://suomi24kristinuskomme.foorumit.fi/viewtopic.php?f=2&t=6&sid=3416201ef48c80140b30e6cdeb199df9

♥ MARANATA! ♥
 /   /  /  /  / Niin ja jos ei nyt joku usko

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua