Maanantai 13.2.2012
Nimipäivät: Sulo, Sulho ja Algot
Tekstikoko:
  loading...
liity jäseneksi!
 /   /  /  / Protskua
3 Vastausta 150 Lukukertaa

Protskua

Oon käyny salilla jo aika pitkään. Syön säännöllisesti kreatiinia. Oon aatellu tässä vaa että kumpaa kannattaa ostaa; jotai proteiinia vai kenties lihasmassan kasvattajaa, esim mass2 tai pro gainer. Vai kannattaisiko kenties ostaakin molempia proteiinia ja massan kasvattajaa.

Kertokaa myös kokemuksia, kumpi on parempaa pro gainer vai mass2 ja, että kerääkö ne rasvaa kroppaan.
Ois kivempi pysyä timminä, että ei huvittas syyä sellasta joka kerää paljo rasvaa.
kiitz

Tässä taas sarjassamme

avauksia. Eli oot käyny jo pitkään salilla ja olet oikeen vakioasiakas. Et kuitenkaan tiedä mitä eroa on proteeinilla ja massagainerilla. Ei oikein vakuuta tuo sana pitkään kertomuksessasi. Käytät kuitenkin kreatiinia mutta et ilmeisesti minkäänlaista palautusjuomaa, koska proteiinia olet VASTA nyt hankkimassa. Eiköhän numero yksi ole nosita lisäravinteista tuo palkkari ja sit muita jos tarvetta on.

Mitä tuohon kysymykseesi tulee, niin en kyllä itse koskaan alkaisi ostamaan noita kalliita valmis gainereita, vaan hannkisin mahdollisen lisämassan aivan tavallisesta kotiruuasta. Ja jos sillä ei nouse niin sitten ottaisin sitä PELKKÄÄ PROTEEINIA ja sekoittaisin siihen maltoa jos ei auta edes tuo lisäproteeinin lisäys. En ostaisi kalliita fastin tai muiden merkkien gainereita.

Ja haluat pysyä timmissä kunnossa... No jos syöt yli oman kulutuksesi niin paino nousee varmasti, tuli se ylimääränen energian sitten massanlisääjästä tai tavallisesta ruuasta. Toki lihaksen kasvatus vaatii plussakaloreita mutta jos ne kalorit ovat kovasti plussan puolella niin rasvaa kertyy varmasti. Tuota rasvaa kun tuppaa tuleen aina helpommin kun niitä lihaksia.. Ei muuta kun käyt vähän pidempään vielä salilla niin kyllä nää asiat pikku hiljaa rupee sitten valottuun, ei se kuukausi ole vielä pitkään...
Oon kuule käyny jo vajaa 2 vuotta ja tiedän mitä eroo on gainerilla ja protskulla. Gaineria voi käyttää kanssa palkkarina myös ja tiedän että jos paljo syö kaloreita liiikaa niin tulee läskiä. Toiset kanssa ei syö proteiini jauhoja, koska gainereissa on kanssa proteiinia niin ei välttämättä tartte eriksee syyä protskuu ja gainereita.

Ehdotus

Näin minä teen !

-ostan hyvälaatuista pilkottuaproteiinia ja maltoa (puhdasta hiilihydraattia) ja teen ihan itse sekotukset
-gainerit kalliita, vaikka niissä monesti pelkkää maltoa joka on todella edullista ostaa isommassa määrässä
-en ole mikään ravintoexpertti, mutta salielämää takana 20v ja käsittääkseni proteiini imeytyy paremmin hiilihydraatin kanssa
-itse teen yleensä sekotuksen 50/50 koska tarvitsen paljon energiaa (läpipaskanen) eikä siis rasvankertymisenvaaraa ole
-monesti lisään protskupirtelöön vielä muutaman kananmunan ja banaanin, tulee ruokasampaa :)

-jos todella haluaa panostaa lajiin, kannattaa alkaa laskea kaloreita ja proteiineja, muuten on ihan hakuammuntaa
 /   /  /  / Protskua

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua