Miten saisin vanhemmat suostumaan?

kanityttö98

Oon 2010 vuonna 12 v. täyttävä tyttö. Oon ihastunut kaneihin mut vanhemmat ei suostu ottaa meille kania. Meidän alueella ois 20€ kanin poikasia, ja nehän on tosi halpoja. Niiden emä on puhdas leijonanharjas ja isä on risteytys. En tiedä miten saisin vanhemmat suostumaan, että saisin OMALLA RAHALLA ostaa kanin. Meidän eiedes pitäisi ostaa hirveästi tarvikkeita koska meillä on tällä hetkellä 2 marsua, joten ainakin purut ja heinät ois valmiina.
Sitten toinen ongelma: Meillä on vielä meidän marsujen entinen häkki. Sen koko on jotain 80cm. Riittäisikö se kanille? Kuitenkin kaneja olisi siinä tapauksessa vain 1. Ja se sais kitenkin olla jotain puol tuntia-tunnin vapaana per. päivä.
Osaatteko auttaa? Tarvitsen kipeästi apuanne!
Kiitos jo vastaatte!

15

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjetrotar

80cm häkki on liian pieni kanille, paitsi jos se on väliaikais häkkinä jonkun 1kk nii sit menee.... Kaniin menee paaaljon paljon muutaki rakaa ku vaan ite maksu kanista.. mahd lääkärikulut voi olla satojaki euroja, pelletit maksaa jne, varaathan myös näihin rahaa? kanit sairastuttuaan tarvitsee tuntien sisällä lääkrin hoitoa jtn ei ole aikaa odotella että rahat olis koossa..
      Ja kanien pitää olla vapaana enemmänkin, kaikista paras olisi jos kanille olis oma huone/isompi jollain rajattu alue jossa saa koko pv:n olla vapaana ja esim yöt häkissä, kani ei ole häkki eläin! :)

• ewweewwe

Jaa kuinka sen koko on 80cm? Korkeus, leveys, vai pituus?

• kaninpapana

Häkki ainakin on aivan liian pieni, ja tuo jaloittelu aika ei riitä alkuunkaan. Kaneja myös pitäisi hankkia kaksi kappaletta, yksin oleileva kani on murheellinen tapaus, marsuista ei kuitenkaan ole kamalasti sille seuraa.
      Lisäksi mitä tuohon raha-asiaan tulee, niin vaikka kani olisi kuinka halpa, ja tarvikkeita jne ei tarvitsisi kamalasti hankkia, niin mitös sitten jos kani ykskaks sairastuukin vakavasti? Eläinlääkäreihin saattaa upota tosi paljon rahaa.
      Kannattaa unohtaa kanin hankinta joksikin aikaa.

• yks vaa

Oon samaa mieltä. Unoha kanin hankinta ainakin joksikin aikaa

• hello4u
        yks vaa kirjoitti:

Oon samaa mieltä. Unoha kanin hankinta ainakin joksikin aikaa

ja siis iha sitä vaan vaikka kani kuulostaa ihanalta lemmikiltä ja helpolta, mutta totuus on se että kissatki on helpompia lemmikkejä ku kanit... ja mites sitte käy ku ikää tulee lisää ja aikas ei enää riitä? ota tällä välin vaikka jtn hamstereita/gerbiileitä, neki on iha kivoja.. kanit elää kuitenni sen n 10v nii se on iso taakka sit ku kiinnostus lopahtaa.. ite otin ekat kanit vasta 19v ku oma kämppä jne oli tiedossa...

• Kanityttö98
        hello4u kirjoitti:

ja siis iha sitä vaan vaikka kani kuulostaa ihanalta lemmikiltä ja helpolta, mutta totuus on se että kissatki on helpompia lemmikkejä ku kanit... ja mites sitte käy ku ikää tulee lisää ja aikas ei enää riitä? ota tällä välin vaikka jtn hamstereita/gerbiileitä, neki on iha kivoja.. kanit elää kuitenni sen n 10v nii se on iso taakka sit ku kiinnostus lopahtaa.. ite otin ekat kanit vasta 19v ku oma kämppä jne oli tiedossa...

En saa enää lemikkejä joita on ihan pakko olla kaks... Ja kissaa en ainakaan voi ottaa kun oon allerginen :(... Oikeestaan ainoat lemmikit mitä voisin saada on gerbut ja kanit... Mut kanien kans vois harrastaa agilityä joka ois hyvä, koska en saa koiraa jota paljon haluaisin.. Se ois ainakin yks asia mikä vois tuntua kivalta, ja samanlaiselta kuin koiran kanssakin :)

• jeesjees24u
        Kanityttö98 kirjoitti:

En saa enää lemikkejä joita on ihan pakko olla kaks... Ja kissaa en ainakaan voi ottaa kun oon allerginen :(... Oikeestaan ainoat lemmikit mitä voisin saada on gerbut ja kanit... Mut kanien kans vois harrastaa agilityä joka ois hyvä, koska en saa koiraa jota paljon haluaisin.. Se ois ainakin yks asia mikä vois tuntua kivalta, ja samanlaiselta kuin koiran kanssakin :)

kani on tosi allergisoiva eläin eli se ei välttis sovi allergisille. ja kanista tulee heinä ja puru pölyäki vielä... :/
        Ja kanejaki olis hyvä olla 2...
        mutta entäs jos kanisi onkin villimpi eikä koskaan kesyynny silloin et voi harrastaa agilityä.. se on aika arpa peliä..
        Mut gerbuthan on iha kivoja kans:)

• 9 kanin omistaja
        Kanityttö98 kirjoitti:

Ekana..Kanin kanssa ei voi harrastaa agilityä vaan sen nimi on ihan kani hypytys..
        kanit ovart yksi allergisoivimmista asioista , itekki oon allerginen mutten niin pahasti ettenkö kaneja voisi pittää

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

kenen ne marsut ovat? Ehkä vanhemmat eivät halua sinulle lemmikkiä kun teillä on jo marsut. jos saisit kanin marsut jäisivät syrjään??? Vanhemmilla on eläimistä pää vastuu ja he päättävät mitä eläimiä taloon tuodaan. Kasva aikuiseksi ja hanki sitten kani tai kaksi.......kyllähän se vanhempienkin kukkarossa tuntuu kun pitää ostaa porkkanaa. enemmän puruja, heinää, iso häkki ja sit eläinlääkäri kukkaro. eli kukkaro jossa on 100e eläinlääkäriä varten... tai sitten pitää huoli että tili ei kaadu eläinlääkärikäyntiin...

• Lotta3i493849

Et todellakaan voi laittaa niin pieneen häkkiin kania meidän kanit oli 2m levysessä häkissä vaikka olivat (koko ajan vapaana) Ja kaneja oli 2. Pienen kanin pitää olla vappaana melkeinpä kokoajan.

• Ninnuu_

Mä sain pyytää tosi montaa eläintä ku kysyin kania no äiti oli heti et ei kai mut ku kerroin kaneista no äiti sano et se alkaa harkitsee asiaa:)

• help1

haluan oma 2 kpl kaneja mut äiti ja iskä ei anna ne väittää et ei oo tilaa mun huonees on tilaa mulla on esil 1 pöytä ylimääräne siihen tilaan kul mahtuis pupun häkki meillä on 1 koira ja 2 gerbiilii mut rakastan eläimii ja mun lempi koti eläin on kani haluun sellasen antakaa vinkkejä miten voin saada sellasen kun kävin eläin kaupas siellä oli 1 tosi söpö kani ihastuin siihen mut sen hinta oli 80e ja ennen se sama kani makso60e

• Huomaathan, että kani vie paljon enemmän tilaa kuin pelkkä häkki :) Koko huoneesi pitää oikeastaan olla kaniturvallinen, eli lattialla tai matalilla tasoilla ei saa lojua yhtään mitään. Ja kanin pitää saada olla vapaana tosi paljon. Niin kauan kuin muistaa verrata kania ennemmin koiraan kuin gerbiiliin, niin on oikeilla jäljillä!

Kania ei sitten kannata ostaa eläinkaupasta, vaan kasvattajalta. Heitä löytyy esim täältä:
        http://www.kaniyhdistys.com/kasvattajat.htm
        Vaikka heitä ei asuisikaan aivan lähelläsi, he saavat usein poikasia tuotua lähemmäskin, näyttelyiden ja muiden reissujen yhteydessä.

• help1

Kyllä mulla on muutenki paljon tilaa mut haluun vinkkei miten saan ne suostumaan

• rumpalirakaspupunimun

Sano, että maksat ja hoidat kanin itse, eikä siitä koidu vanhemmillesi vaivaa (:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      49
      2536
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2529
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2402
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      67
      2200
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1897
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      105
      1749
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1221
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1054
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1045
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      59
      955
    Aihe