Käytättekö

Turkissa

pankkikorttia ostosten tekoon? Siis ravintoloissa ja marketeissa?
Vai nostatteko rahan automaatista? Onko automaateissa englanninkielinen opastus?

12

558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täynnä huijareita

saattaa tulla kallis matka.

Käteistä on helppo nostaa, jos löydät toimivan automaatin.

• kokemusta on

löytyy toimivia automaatteja...ja opastus on englanninkielistä

• vieras__

Marketeissa maksan pankkikortilla - samallalaillahan ne toimii kun sirukortin lukijat suomessakin. Ravintoloissa en suosittele maksamaan kortilla, koska lähtevät tiskille tai pahimmassa tapauksessa takahuoneeseen kortin kanssa. Automaatit on helppoja käyttää jos osaa englannin perusteet.

• matkustellen

olla vanha jäärä,koska olen pärjännyt niillä rahoilla mitä on ollu mukana.
        Tietysti korttikin on kaiken varalta mukana,jos jotain yllättävää sattuu.
        Olihan tuossa matkaoppaissakin jotain hässäkkää automaatin kanssa.
        Taitaa kuitenkin olla harvinaista,tai käyttäjä varomaton.Ravintoloissa
        ja pikkuliikkeissä ei tulis mieleenkään maksaa kortilla.Tietenkin pitää
        sitä olla varovainen käteisenkin kanssa.

• edullisin

Runsaasti rahanvaihtopisteitä ja käteinen edullisin avihtoehto kortin käyttöön nahden. Tietekin käteisen kanssa oltava huolellinen, kuten myös kortin.

• akkap

Joskus käytän, mutta ihan paikasta riippuen. Viime reisulla joka ravintolassa missä satuin käymään, tuotiin kortinlukija pöytään. Korttia ei todellakaan viety minnekään. Kaupoissa oli sama systeemi.
      Pankin seinästä kannattaa repiä silloin kun pankki on auki. Laitteet ohjaa englanniksi ja jotkut jopa "tervehtivät" ihan nimeltä:)

• turk

Ei kannata käyttää pankkikorttia ollenkaan ostoksia maksettaessa. Tämä siis mieheni mielipide, joka on turkkilainen. Myöskään hänen isänsäkään ei käytä pankkikorttia ollenkaan, koska ei luota maanmiehiinsä. Rahaa kait pitäisi saada nostettua myös pankin sisältä, joka pitäisi olla turvallisempaa.

• kukamikälie
        turk kirjoitti:

Ei kannata käyttää pankkikorttia ollenkaan ostoksia maksettaessa. Tämä siis mieheni mielipide, joka on turkkilainen. Myöskään hänen isänsäkään ei käytä pankkikorttia ollenkaan, koska ei luota maanmiehiinsä. Rahaa kait pitäisi saada nostettua myös pankin sisältä, joka pitäisi olla turvallisempaa.

kun osaa valita oikeat paikat. Tähän saakka turkkilainen mieheni ja minä olemme osanneet valita paikat. Samoin muut sukulaiset siellä. Ei se nyt ihan villinlännenmeininkiä joka paikassa ole.

• matkusteleva
        kukamikälie kirjoitti:

kun osaa valita oikeat paikat. Tähän saakka turkkilainen mieheni ja minä olemme osanneet valita paikat. Samoin muut sukulaiset siellä. Ei se nyt ihan villinlännenmeininkiä joka paikassa ole.

se tuli,pitää osata valita paikat,siinäpä pulma monelle.

• Siru .....
        kukamikälie kirjoitti:

vielä sillä sun turkkilaisella mieheläsi.Ei se ole yksin sun monella ellei kaikilla on täällä suomessa rakastajatar.Minulla on 3 turkkilaista miestä täällä ja kaikki naimisissa suomalisen naisen kanssa.On vähän vaikeata sovitella päivärytmi ,mutta kun te vaimot olette päivisin töissä niin miehesi on minun luona.

• mikäkukalie
        Siru ..... kirjoitti:

vielä sillä sun turkkilaisella mieheläsi.Ei se ole yksin sun monella ellei kaikilla on täällä suomessa rakastajatar.Minulla on 3 turkkilaista miestä täällä ja kaikki naimisissa suomalisen naisen kanssa.On vähän vaikeata sovitella päivärytmi ,mutta kun te vaimot olette päivisin töissä niin miehesi on minun luona.

Kysehän ei ollut kehumisesta vaan vain ja ainoastan asian toteamisesta. Luitko mihin viestiin vastatasin? Et varmaankaan?
        Kun yhteisiä vuosia on takana kymmeniä, sitä jo tietää toisen aika tarkkaan. Älä suotta sure minun takiani. Ennemmin kannattaa olla huolissaan omasta elämästään ja miettiä kuinka sinua kenties käytetään hyväksi. Minua en sinusta huolta kanna. Jos sinulle sopii olla "ilolintu", se on oma asiasi.

• eipankkia

niin pankki korrtihan ei siellä käy missään. luotto/maksukortti kelpaa kyllä ja sillä saa automaastista rahaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      45
      3606
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      35
      2337
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2266
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      54
      2160
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      25
      1595
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      64
      1522
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1437
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      993
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      967
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      849
    Aihe