Jännä juttu, ostin tuossa viikko sitten tuollaisia isompia mandariineja ( jotka kyllä maistuu ihan appelsiineilta. ) No sitten pesin osan saippualla valmiiksi toiseen kulhoon ja osan pistin pesemättöminä toiseen. Unohdin niiden syömisen sitten lähes kokonaan kun niistä oli niin hankala saada kuorta irti. Tänään sitten tuossa totesin hassun ilmiön: Kaikki ne jotka pesin saippualla on vielä ihan uuden näköisiä, kun taas ne pesemättömät ovat tummuneen ja nahistuneemman näköisiä. Samalla pöydällä ovat kuitenkin molemmat, Toiset lasikulhossa ja toiset posliinisessa. Ihan yksinään, ilman muita hedelmiä kavereina. Joten edesauttaako ne myrkyt niiden pilaantumista sitten kun ne on poimittu vai?
Pestyt hedelmät pilaantuu hitaammin?
2
183
Vastaukset
- älä kokeile !!!!
Kaikki ne jotka pesin saippualla on vielä ihan uuden näköisiä
-----------------
voi johtua siitä että jäi saippuaa kuoreen, aina jää pesujäämiä.
aivan kaikissa saippuoissa on paljon voimakkaampia säilöntäaineita kuin mihinkään ruokaan saa laittaa,
etkös tiedä että
mihinkään ei tarvitse tuoteluetteloon laittaa mitään jota ei halua,
esim pyykkipulvereissa on korroosionestoaineita, yms jotka suojelevat pesukoneita, putkistoja yms,
sellaisilla ei todella saa pestä tai toimia ruoanlaiton kanssa,
sillä ne ovat kovia aineita, niiden kuuluu jäädä huuhtelun jälkeenkin.- ketjun aloittaja
NO en mä millään pyykkipulvereilla noita oo pessy. Ihan nestesaippualla, pestäänhän sillä kädetkin ja sitten syödään niillä käsillä ruokaa. Ja nuo sitäpaitsi kuoritaankin, ja ne on ärsyttävä kuoria myrkkyineen päivineen kun niistä kuorista roiskuu silmiin ja kirvelee. Aika monet pesee sitäpaitsi hedelmät ja vihannekset tiskiaineella, ehkä pitää vaihtaa itsekin tuo nestesaippua sitten tiskiaineeseen. Oon kyllä pessy nestesaippualla vuosia enkä oo sairastunu, semmosetkin pesen jotka syödään kuorineen. Aina aiemmin oon vaan pessy vähän ennen syömistä sen mitä oon syöny.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole232269Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi782206Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561464- 741376
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?66915Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9797- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760