erosin.

lopullinenko?

..jo toisen kerran erosin ev lut kirkosta, nyt oikeasta syystä. Laiva uppoaa, niinkuin apostolien teoissa tapahtui.

36

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olette varmasti

harkinnut jo aivan tarpeeksi. Miksi muuten erositte jo nyt? Edellinen arkkipiispahan jatkaa virantoimitustaan vielä kesään asti. Vai protestoitteko te homoja ja lesboja vastaan, mutta heitähän on ollut tässä maailmassa aivan alusta alkaen. Mitä jos oma tyttärenne olisikin lesbo tai poikanne homo, kyllä kai te heidätkin haluaisitte tuomita? Vai mitä te haluatte tuomita?

• ketjunaloittaja34v

Sillä ei ole mitään väliä ketä vastaan itse henk kohtaisesti olen, mutta TOTUUS on että Raamattu on homoutta ja lesboutta vastaan... jos 12v tyttäreni joskus tulis sanomaan että isi mä olen lesbo... niin mä sanoisin: herää jo pahvi.

Homous ja lesbous ovat pelkästään maailman hengen aiheuttamia hullutuksia, niinkuin useat muutkin turhat asiat. Eli siis kaikki homot ja lesbot tulevat alistumaan ja kumartamaan maailman herralle, eli antikristukselle sitten kun hän saapuu..

Olen valmis kuolemaan väkivaltaisten kuoleman homojen ja muslimien toimesta... who cares , taivas korvaa kaiken.

amen.

• realisti33v
        ketjunaloittaja34v kirjoitti:

Sillä ei ole mitään väliä ketä vastaan itse henk kohtaisesti olen, mutta TOTUUS on että Raamattu on homoutta ja lesboutta vastaan... jos 12v tyttäreni joskus tulis sanomaan että isi mä olen lesbo... niin mä sanoisin: herää jo pahvi.

Homous ja lesbous ovat pelkästään maailman hengen aiheuttamia hullutuksia, niinkuin useat muutkin turhat asiat. Eli siis kaikki homot ja lesbot tulevat alistumaan ja kumartamaan maailman herralle, eli antikristukselle sitten kun hän saapuu..

Olen valmis kuolemaan väkivaltaisten kuoleman homojen ja muslimien toimesta... who cares , taivas korvaa kaiken.

amen.

"...niin mä sanoisin: herää jo pahvi."

Luulisi sinun isänä ymmärtävän, että tosielämässä asiat eivät aivan noin yksinkertaisesti ratkea.

"Homous ja lesbous ovat pelkästään maailman hengen aiheuttamia hullutuksia, niinkuin useat muutkin turhat asiat."

Joku saattaisi erehtyä ajattelemaan, että muita turhia asioita ovat mm. jumala ja raamattu.

"väkivaltaisten kuoleman homojen ja muslimien toimesta"

Väkivaltaisten kuolemien aiheuttaminen ei tietääkseni ole erityisen yleistä homojen keskuudessa. Tuosta toisesta ryhmästähän ei mitään netagiivista saa edes ajatella, koska razzismi...

"...who cares , taivas korvaa kaiken."

Aivan varmasti.

• idiootti33v
        realisti33v kirjoitti:

"...niin mä sanoisin: herää jo pahvi."

Luulisi sinun isänä ymmärtävän, että tosielämässä asiat eivät aivan noin yksinkertaisesti ratkea.

"Homous ja lesbous ovat pelkästään maailman hengen aiheuttamia hullutuksia, niinkuin useat muutkin turhat asiat."

Joku saattaisi erehtyä ajattelemaan, että muita turhia asioita ovat mm. jumala ja raamattu.

"väkivaltaisten kuoleman homojen ja muslimien toimesta"

Väkivaltaisten kuolemien aiheuttaminen ei tietääkseni ole erityisen yleistä homojen keskuudessa. Tuosta toisesta ryhmästähän ei mitään netagiivista saa edes ajatella, koska razzismi...

"...who cares , taivas korvaa kaiken."

Aivan varmasti.

""Negatiivista""

sorry...

• ex-ev.lut

Minä olen eronnut jo kauan sitten

• Tuom.

tästä valtiosta pikemminkin. Minusta tämä tasavalta se vasta syntiä harrastaa. Kylläkait kirkko silti paljon hurskaampi vielä on kuin tasavalta sinänsä. Entäs se oma napa? Eikkö olisi jo aika tehdä johtopäätös omasta syntisestä ruumiista ja erota siitäkin vikkelään. Erotaan varmuuden vuoksi kaikesta, niin jopa puhtoisiksi tulisimme. On aika surkuhupaisaa havaita kaikesta eronneiden omaa hurskauttaan omassa pienessä synnittömässä maailmassaan. Mihin sitten liitytään? Jeesushan sanoi, että meidän pitäisi mennä pois maailmasta. Suisait vai?

• kannataa erota

ja liittyä vaikka EU:hun vaikka siihen jo kuulutaankin, onko kukaan harkinnut liittyvänsä Natoon, tuskin sinne henkilöjäseniä huolitaankaan. Todennäköisesti aika suuria militantteja suurin osa eroajista on, joten jotain sotilaallista liittymäkohtaa pitäisi sitten löytää, miten olisi Pelastusarmeija, vastaako se mitenkään teidän eroajien mielikuvaa oikeasta luterilaisuudesta, jossa vain hymistellään hyväosaisina?

• mathetes

Kirkko ja maailma on = 1/1,n !
        Ne ovat siis yksi yhteen, eli yksi ja sama kuin se mainitsemasi "valtio/tasavalta", eli maailma joka on kirkon ympärillä! Kirkko on täynnä Jumalattomia ihmisiä kirkollisesta jäsenyydestään huolimatta! Toki kirkossa on joitain harvoja uskovia poikkeuksiakin olemassa niiden julkijumalattomien seassa, mutta harvassa he ovat!

• uskonnoton
        mathetes kirjoitti:

Kirkko ja maailma on = 1/1,n !
        Ne ovat siis yksi yhteen, eli yksi ja sama kuin se mainitsemasi "valtio/tasavalta", eli maailma joka on kirkon ympärillä! Kirkko on täynnä Jumalattomia ihmisiä kirkollisesta jäsenyydestään huolimatta! Toki kirkossa on joitain harvoja uskovia poikkeuksiakin olemassa niiden julkijumalattomien seassa, mutta harvassa he ovat!

mutta onneksi luterilaisia on vain vajaa 1 (yksi) % maailman väestöstä :) .... joten kaikki ne yli 90 % ovat menossa helvettiin, kun heitä ei ole vauvana pakkokastettu luterilaisen kirkon jäseniksi .... miettikää sitä :)

• heh!
        uskonnoton kirjoitti:

mutta onneksi luterilaisia on vain vajaa 1 (yksi) % maailman väestöstä :) .... joten kaikki ne yli 90 % ovat menossa helvettiin, kun heitä ei ole vauvana pakkokastettu luterilaisen kirkon jäseniksi .... miettikää sitä :)

Uusimpien luterilaisten keksintöjen mukaan kaikki menevätkin taivaaseen, saa nähdä koska ajatus yleistyy:D

• ioion
        heh! kirjoitti:

Uusimpien luterilaisten keksintöjen mukaan kaikki menevätkin taivaaseen, saa nähdä koska ajatus yleistyy:D

...monien suomalaisten( lut) pappien ,varsinkin naispuolisten mielestä ei helvettiä ole olemassakaan,niin mikäs tässä on ollessa juodaan ja naidaan vaan,kyllä se taivaspaikka sieltä tulee aikanaan....:))

• heh!
        ioion kirjoitti:

...monien suomalaisten( lut) pappien ,varsinkin naispuolisten mielestä ei helvettiä ole olemassakaan,niin mikäs tässä on ollessa juodaan ja naidaan vaan,kyllä se taivaspaikka sieltä tulee aikanaan....:))

on se helppoa olla luterilainen! mitäs me enää kirkollakaan sitten...rahat vaan köyhille!

• Lukija5
        uskonnoton kirjoitti:

Luterilaiseen Maailmanliittoon, joka perustettiin v. 1947 Lundissa Ruotsissa, kuuluu 140 jäsenkirkkoa 79 maassa, ja niihin kuuluu n. 70 miljoonaa jäsentä. Kaikki luterilaiset kirkot eivät kuulu Luterilaiseen maailmanliittoon. Meitä suomalaisia on n. 5,4 miljoonaa. Pitäisikö meidän suomalaisten hävetä, kun meitä on noin vähän?

"... joten kaikki ne yli 90 % ovat menossa helvettiin, kun heitä ei ole pakkokastettu luterilaisen kirkon jäseniksi, miettikää sitä."

Suomen luterilaisen ja ortodoksipiispan mielestä taivaaseen pääsevät kaikki, jotka sinne haluavat, mutta taivas ei ole mikään pakkosiirtola. Helvetti merkitsisi heidän mielestään lähinnä sitä, että oltaisiin kaukana Jumalasta. Kun aikaisemmin kirjoitin tuon lehdestä lukemani piispojen mielipiteen tänne, sain yhden ateiskirjoittajan heti kimppuuni. Toivottavasti nyt ei käy samoin. Ehkä hänen mielestään uskovien pitäisi edelleen pitää helvettiä tulisena pätsinä tms.

Jotkut tekevät pilkkaa kirkkojen aikaisemmista helvettikäsityksistä ja niistä, jotka niihin uskovat, jotkut toiset taas plkkaavat niitä, jotka käsittävät helvetin kaukana olemiseksi Jumalasta. Se, joka haluaa pilkata, löytää aina syyn pilkantekoon.

• järki kunniaan
        Lukija5 kirjoitti:

Luterilaiseen Maailmanliittoon, joka perustettiin v. 1947 Lundissa Ruotsissa, kuuluu 140 jäsenkirkkoa 79 maassa, ja niihin kuuluu n. 70 miljoonaa jäsentä. Kaikki luterilaiset kirkot eivät kuulu Luterilaiseen maailmanliittoon. Meitä suomalaisia on n. 5,4 miljoonaa. Pitäisikö meidän suomalaisten hävetä, kun meitä on noin vähän?

"... joten kaikki ne yli 90 % ovat menossa helvettiin, kun heitä ei ole pakkokastettu luterilaisen kirkon jäseniksi, miettikää sitä."

Suomen luterilaisen ja ortodoksipiispan mielestä taivaaseen pääsevät kaikki, jotka sinne haluavat, mutta taivas ei ole mikään pakkosiirtola. Helvetti merkitsisi heidän mielestään lähinnä sitä, että oltaisiin kaukana Jumalasta. Kun aikaisemmin kirjoitin tuon lehdestä lukemani piispojen mielipiteen tänne, sain yhden ateiskirjoittajan heti kimppuuni. Toivottavasti nyt ei käy samoin. Ehkä hänen mielestään uskovien pitäisi edelleen pitää helvettiä tulisena pätsinä tms.

Jotkut tekevät pilkkaa kirkkojen aikaisemmista helvettikäsityksistä ja niistä, jotka niihin uskovat, jotkut toiset taas plkkaavat niitä, jotka käsittävät helvetin kaukana olemiseksi Jumalasta. Se, joka haluaa pilkata, löytää aina syyn pilkantekoon.

aina löytyy syytä pilkantekoon, kun joku vakavalla naamalla esittää luulojansa kuoleman jälkeisestä tilasta, oli se sitten taivaan autuutta, tulista pätsiä, tai jumalan lähellä tai kaukana oloa, tai neitsyitä paratiisissa.
        Eikö äly raksuta sen vertaa, että kaikki nuo ovat pelkkää kuvitelmaa, joka ei perustu mihinkään järjelliseen ajatteluun?

• Raamatun lukija
        Lukija5 kirjoitti:

”Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen." "--ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.” (Matt. 25:41 ja 46)

Raamatun mukaan kylläkin on ikuinen helvetti, ikuinen tuli, jossa "kiristellään hampaita". Tulinen pätsihän se siis Raamatun mukaan on. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Uskovat pitävät sitä edelleen "tulisena pätsinä". Sitä näkemystä on turha pilkata

• kuka on tyhmä?
        Raamatun lukija kirjoitti:

”Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen." "--ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.” (Matt. 25:41 ja 46)

Raamatun mukaan kylläkin on ikuinen helvetti, ikuinen tuli, jossa "kiristellään hampaita". Tulinen pätsihän se siis Raamatun mukaan on. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Uskovat pitävät sitä edelleen "tulisena pätsinä". Sitä näkemystä on turha pilkata

tuollaista tarinoi kuin Matteus kertoo?

Kyllä nykyaikaiset helvetin tutkijat tietävät paljon Jeesusta paremmin, minkälaista helvetissä todellisuudessa on.
        Mistä Jeesus sellaisia asioita olisi tiennyt, hänhän oli vain Jumalan 2. persoonana luonut helvetin, mutta ei ollut yhtään opiskellut teologiaa kuten piispat ovat tehneet.

• mitään jeesusta
        kuka on tyhmä? kirjoitti:

tuollaista tarinoi kuin Matteus kertoo?

Kyllä nykyaikaiset helvetin tutkijat tietävät paljon Jeesusta paremmin, minkälaista helvetissä todellisuudessa on.
        Mistä Jeesus sellaisia asioita olisi tiennyt, hänhän oli vain Jumalan 2. persoonana luonut helvetin, mutta ei ollut yhtään opiskellut teologiaa kuten piispat ovat tehneet.

tiedehän selvittää nykyään helvetin salat. hublen teleskoopit voidaan kääntää sitä helvettiä kohtia niin nähdään mitä siellä on

• Lukija5
        järki kunniaan kirjoitti:

aina löytyy syytä pilkantekoon, kun joku vakavalla naamalla esittää luulojansa kuoleman jälkeisestä tilasta, oli se sitten taivaan autuutta, tulista pätsiä, tai jumalan lähellä tai kaukana oloa, tai neitsyitä paratiisissa.
        Eikö äly raksuta sen vertaa, että kaikki nuo ovat pelkkää kuvitelmaa, joka ei perustu mihinkään järjelliseen ajatteluun?

tietävän sen, että usko, josta uskonnoissa puhutaan, ja tieto ovat eri asioita. Jos uskontoaiheisilla palstoilla haluttaisiin rauhassa keskustella uskosta Jumalaan ja uskontojen käsityksistä, niin miksi se häiritsee niitä, joilta usko puuttuu, kun muita palstoja on pilvin pimein? Eikö sellaisen, joka ei halua keskustella uskosta ja uskonnoista, olisi kaikkein helpointa vain vaihtaa palstaa, sillä ei ole mitään uskontoaiheisten palstojen viestien lukemispakkoa eikä niille palstoille kirjoittamispakkoa? Minua kiinnostaisikin tietää, miksi ne uskomattomat, joita häiritsevät uskontoihin liittyvät keskustelut, kuitenkin tulevat uskontoaiheisille palstoille.

• E.-
        Lukija5 kirjoitti:

tietävän sen, että usko, josta uskonnoissa puhutaan, ja tieto ovat eri asioita. Jos uskontoaiheisilla palstoilla haluttaisiin rauhassa keskustella uskosta Jumalaan ja uskontojen käsityksistä, niin miksi se häiritsee niitä, joilta usko puuttuu, kun muita palstoja on pilvin pimein? Eikö sellaisen, joka ei halua keskustella uskosta ja uskonnoista, olisi kaikkein helpointa vain vaihtaa palstaa, sillä ei ole mitään uskontoaiheisten palstojen viestien lukemispakkoa eikä niille palstoille kirjoittamispakkoa? Minua kiinnostaisikin tietää, miksi ne uskomattomat, joita häiritsevät uskontoihin liittyvät keskustelut, kuitenkin tulevat uskontoaiheisille palstoille.

uskontoihin liittyvät keskustelut näyttävät häiritsevän, kun vain perin harvoin vastaat kunnolla kenenkään kysymyksiin.
        Kyllä useimmat varmaan tietävät, että usko ja tieto ovat eri asioita, ja siitä järkeään käyttävät ihmiset osaavatkin päätellä, että usko pohjautuu todentamattomiin luuloihin.
        Reippaasti yli 90% ihmiskunnasta on huonoja rationaalisessa ajattelussa, ja siksi he uskovat herkästi ns. huuhaahankin, kunhan se vetoaa heidän lapsenomaiseen toiveajatteluunsa.
        Ikuinen elämä on huuhaata, lukekoon aamenessa ja öylätissä mitä vain.
        Jollet siedä tosiasioiden lausumista, niin mietihän hetki, onko vika sinussa vai tosiasioissa.

• T. Uurnanen
        heh! kirjoitti:

on se helppoa olla luterilainen! mitäs me enää kirkollakaan sitten...rahat vaan köyhille!

Minä en mene helvettiin. Menen tuhkaksi uurnaan ja se oli siinä sitten.

• kireällä on
        Raamatun lukija kirjoitti:

Ei tietenkään pidä pilkata, kuten ei pidä pilkata niitä joiden mielestä Joulupukki asuu Korvatunturilla ja Aku Ankka Ankkalinnassa. Mutta se, että joku tulee kertomaan minulle että joudun tuohon pätsiin koska en usko pronssikautisiin taruihin, aiheuttaa minussa välittömän ja voimakkaan hampaiden kiristymisen.

• kansankirkon opetus
        kireällä on kirjoitti:

Ei tietenkään pidä pilkata, kuten ei pidä pilkata niitä joiden mielestä Joulupukki asuu Korvatunturilla ja Aku Ankka Ankkalinnassa. Mutta se, että joku tulee kertomaan minulle että joudun tuohon pätsiin koska en usko pronssikautisiin taruihin, aiheuttaa minussa välittömän ja voimakkaan hampaiden kiristymisen.

mihinkään pätsiin, vaan kauas Jumalasta, samaan pimeyteen missä saatana ja muut pahat henget ovat.

• kireää juu
        kansankirkon opetus kirjoitti:

mihinkään pätsiin, vaan kauas Jumalasta, samaan pimeyteen missä saatana ja muut pahat henget ovat.

En lakkaa ihailemasta sitä varmuutta mikä teillä uskovaisilla on asioista, joita te ette voi tietää.

• kansankirkko
        kireää juu kirjoitti:

En lakkaa ihailemasta sitä varmuutta mikä teillä uskovaisilla on asioista, joita te ette voi tietää.

papit saavat yliopistokoulutuksen.
        Väitätkö heidän puhuvan puuta heinää ja sinäkö sitten luulet tietäväsi paremmin?

• Kireää
        kansankirkko kirjoitti:

papit saavat yliopistokoulutuksen.
        Väitätkö heidän puhuvan puuta heinää ja sinäkö sitten luulet tietäväsi paremmin?

Myös evoluutiobiologit saavat yliopistokoulutuksen. Väitätkö heidän puhuvan puuta heinää?

• kansank.
        Kireää kirjoitti:

Myös evoluutiobiologit saavat yliopistokoulutuksen. Väitätkö heidän puhuvan puuta heinää?

asioita.
        Teologia ja evoluutiobiologia ovat eri tieteenaloja.

• Kireää
        kansank. kirjoitti:

asioita.
        Teologia ja evoluutiobiologia ovat eri tieteenaloja.

Minä tiedän. Vastaatko kysymykseeni vai et?

• kansank.
        Kireää kirjoitti:

eivät puhu puuta heinää omasta alastaan.
        oletko nyt tyytyväinen?
        Puhuvatko yliopistoa käyneet papit mielestäsi puuta heinää?
        Opetetaanko yliopistossa puuta heinää?

• hei me uskotaan
        kireää juu kirjoitti:

että kirkonmiehet tietävät, siinä se juju on.

• Kireää
        kansank. kirjoitti:

eivät puhu puuta heinää omasta alastaan.
        oletko nyt tyytyväinen?
        Puhuvatko yliopistoa käyneet papit mielestäsi puuta heinää?
        Opetetaanko yliopistossa puuta heinää?

"...eivät puhu puuta heinää omasta alastaan."

Myönnät siis, että evoluutiobiologit saattavatkin olla oikeassa?

"Opetetaanko yliopistossa puuta heinää?"

Ei lähtökohtaisesti tai tarkoituksella, mutta ei yliopistokoulutus ole mikään automaattisen oikeassa olemisen takuu. Jos ihminen tulee ulos yliopistosta puhuen pätsistä, jossa "saatana ja pahat henget ovat", ei koulutuksesta ole ollut paljon hyötyä. En tarkalleen tiedä, kuinka yliluonnollis-värittynyt Suomen teologisten tiedekuntien ilmapiiri on. Modernin teologian tarkoitushan ei ole pyrkiä etsimään uskontojen yliluonnollisille ilmiöille tieteellistä näyttöä , vaan tutkia uskontoja objektiivisesti (huom. monikko) historiallisina ja yhteiskunnallisina ilmiöinä. Tämä jo siksi, ettei teologisia tiedekuntia aivan vitseinä pidettäisi akateemisessa maailmassa. Kuinka objektiivisuus käytännössä toteutuu, on kiinni ennen kaikkea opiskelijoiden lähtökohdista sekä tietysti opettajista / professoreista. On sanottu, että teologinen tiedekunta on nopea tie ateismiin. Tämä siksi, että ahkerasta tutkimustyöstä huolimatta Jumala pysyy piilossaan aina vain ja samaan aikaan maailmasta ja ihmisestä paljastuu koko ajan uusia ihmeitä, jotka ovat täysin yliluonnollisuudesta riippumattomia.

Olen itse valmistunut yliopistosta, joten minulla on jotain käsitystä akateemisen maailman meiningistä.

• M.E.L.

...jokin aika sitten myös erosin Luterilaisesta kirkosta kun se tuntui 'väljehtyneeltä'.

Kun olen aika konservatiivinen, liityin sitten Katoliseen kirkkoon.
      Ei nyt ainakaan vielä ole tarvinnut valintaa katua. :-)

• tekisi

mieli etsiä kirkko, joka opettaa kristinuskoa. Valinta olisi varmasti katolinen kirkko, jonka opista tiedänkin jo melko paljon. Miten M.E.L. sinut on otettu vastaan ja mihin seurakuntaan kuulut?

• M.E.L.
        tekisi kirjoitti:

mieli etsiä kirkko, joka opettaa kristinuskoa. Valinta olisi varmasti katolinen kirkko, jonka opista tiedänkin jo melko paljon. Miten M.E.L. sinut on otettu vastaan ja mihin seurakuntaan kuulut?

...otettu vastaan.

Kirkkoon liittyminen on tosin melkoinen urakka.

• surullista

Haluaisin vielä toivottaa ketjun aloittajalle onnea ja johdatusta uuden hengellisen kodin etsimisessä. Toivottavasti löydät kirkon, joka seuraa ja opettaa kristillistä oppia.

• urip

on että taivaaseen pääsy on jonkun höyrypään keksintöjä, taivaaseen ei pääse kuin raketilla ja siellä kun on niin toivoo että pääsee takas maan kamaralle. Kuvitelkaas ny..taivas on se mikä näkyy yläpuolellamme..minne sinne sitä muka joskus pääsisi? ihan kuvitelmaa vaan..tarpeeksi kun vetää höpötupakkia niin on hetken taivaassa.
        Kyllähän ihminen kun kuolee niin se on kaput silloin, toukat pistelevät poskeensa ja rykäisevät pienen kikkarekasan, se on siinä sitten.

• ketjunaloittaja

Ketjun aloittajana kiitän sinua. Aion mennä uskovien kasteelle ja sen jälkeen etsiä seurakunnan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2460
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2447
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2342
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2102
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      22
      1826
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1663
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1098
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1004
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      959
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      55
      854
    Aihe