Lauantai-illan päätteeksi ja ajankulun puitteeksi jaan kokemukseni kamppailusta puhtaan ihon puolesta.
Eri tuotteita olen kokeillut niin montaa aikaisemmin, etten edes aloita listaamaan. Ihoni kunto on ollut 13 vuotiaasta huononeva, jos se nyt jotain kiinnostaa. Nyt 17 v.
Aknea vastaan kamppailussa huomasin suurimman muutokseni aloittaessani Sebamedin Clear Face sarjan käyttämisen. Putsari kasvovesi voide. Koska ihon normaali pH arvo on 5,5, joka on myös kyseisissä tuotteissa, se estää uusien tukkeumien syntymisen. Useimmissa muissa tuotteissa pH-arvo on muu kuin tämä kuitenkin. Niin yksinkertaista se on: IHO, JONKA PH-ARVO PYSYY 5,5 PYSYY MYÖS TERVEEMPÄNÄ. Sillä saletti. Pantenoli, joka löytyy tuotteissa, myös uudistaa ihoa. Esim. aknearpeni alkoivat nopeasti häiventymään.
Lisäksi käytän BREVOXYL-voidetta. Siinä on benzoyl peroxide pitoisuus 4%, ja se tappaa bakteereja. Näin ollen sitä voi esim. laittaa syntyneen finnin päälle ja se kuivattaa ja hoitaa sitä. Laitan brevoxyliä ohuelti, tai vain epäpuhtaisiin kohtiin kasvoveden jälkeen. ANNAN OLLA 5MINUUTTIA .. jumalauta että se kerkee imeytymään. Sitten kosteusvoide.
En myöskään kuluta alkoholia tai tupakkaa. Niiden osasta akneen en kommentoi.
Lisäksi en voi aliarvioida VEDEN JUONNIN SEKÄ TERVEEN RUOKAVALION osuutta.. Puhtaus lähtee sisältäpäin. Sinkki auttaa ihoa uusiutumaan nopeammin, täten arpiin voi vaikuttaa sinnikkäällä käytöllä, oraalisesti tietysti. Omegat arvoon.
Seuraavaksi tiivistelmä huvin vuoksi.
1. Ihon pH-arvo 5.5
2. Brevoxyl täsmätuotteena
3. Vettä
4. LIIKUNTA... Verenkierto ja hapensaanti kuntoon.
Ei sen vaikeempaa. Tsemppiä vaan
Näin pääsin eroon aknesta
6
603
Vastaukset
- ...mutta mutta...
- maria--
Totta. Kaikki on mahdollista ja elämä edessä.
Tosin aloitin käytön 2kk sitte jolloin ihoni kukki kiitettävästi. Edistystä oli huomattavissa viikon kuluttua rutiinin käytöstä.
Mut en kiellä ettet olisi voinut osua oikeaan,
- åp
itselläni ollut aina huono iho..finnejä alkoi ilmestyä siinä 12 vee, nyt oon 24. ihan viimeisen vuoden aikana oon saanut naaman näyttämään jokseenki hyvältä. tällä hetkellä oon itseasiassa oikeen tyytyväinen :D kerronpa miten kaikki on käynyt. oon aina huolellisesti puhdistanut naaman, käyttänyt ihooni " sopivia" hoito tuotteita. tuota yllämainittua brevoxylia myös! ainoo ongelma oli se et noi kamat on ihan liian vahvoja suurimmalle osalle! oon jo pidemmän aikaa käyttäny rasvasempia voiteita ja lopettanu kaikki ylimääräset kuorinnat sun muut... tietty teen sitäki välillä mut en niin usein. itse ainakin hoidin liikaa mun ihoa. nykyään hoidan ihoa enemmänki sisältä päin! en voi liikaa suositella unen tärkeyttä, veden juomista, normaalin ruuan syömistä, normi kotiruokaa ja paljon kaikenlaisia kasviksia ja hedelmiä.. sipsit limut, karkit vaan viikonlopulle! kilotki karisee samal jos jollakin on tarveetta :D TERVEELLISET ELÄMÄNTAVAT!!! toi uni, vesi, terveellinen ruoka kaiken A ja O! toki mun ikäkin vaikuttaa varmaan, et finnit alkaa vähenee muutenkin.. mut oon niin niin onnellinen nykyisestä naamasta.. se fiilis ku ei puistata ku kattoo peiliin :D
- Shade
Mulla tuli akneongelma 30-vuotiaana. Niin yläaste7teini-ikäisenä naamassa oli muutamia finnejä silloin tällöin ja tietysti se oli aivan kammottavaa :) Nyt olen miettinyt että voi ku sais sen ihon takasi. Mulla ei rajotu pelkkään naamaan tuo akne. Selkä ja decoltee-alue on kans ihan finneissä joten rajoittaa pukeutumistakin. Lääkärillä käyty. Ollu voiteita,geelejä ja antibiootitkin. Ei auta. Oon aika kierteessä tämän kanssa. Jotain itsehoitolääkkeitä pitäs keksiä.
Itse harrastan liikuntaa ja syön terveellisesti joten se puoli on ok.
Ihoni on myös herkkä ja en siksi nuita jytyjä voiteita uskalla käyttää. Tai voisihan niitä kokeilla laittaa vaan joka toinen yö esimerkiksi vai voiko?
- tarja66
Hei ootko kokeillut käydä kosmetologilla.Tapanilassa on ainakin sika hyvä ja halpa Kampaamo Ninassa.Heljä jotain. käy kattoo kampaamon sivuilta yhteystiedot.Kävin itse stadissa monta vuotta ja maksoin ihan sikana mut löysin tän paikan ja hinta halpa ja laatu tosi hyvä.
- Alaikäinen
" En myöskään kuluta alkoholia tai tupakkaa."
Hohhoi, ethän voikaan lain mukaan niin VIELÄ tehdä.
Kiitos kuitenkin tarinoinnista. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole472498Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742487Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732372Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.572145Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321877Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma841695Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211153Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71024Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411015Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56886