Viisauden Kirja 1. luku

poika.tuntureilta

"Sitälikin helvetti ei ole maan päällä sillä oikeus on kuolematon".

Tarkoittaa suoraan sitä, että jokaisella ihmisellä on iankaikkisuusvastuu siitä, mitä hän tässä ruumiissa ollessaan on tehnyt tai jättänyt tekemättä.

Samoin tarkoittaa sitäkin, että Jumalan tuomiossa saavat oikeuden osakseen nekin uhreiksi joutuneet invalidit, vanhukset ja vammaiset tai muutoin heikommassa asemassa olevat, jotka eivät tässä ajassa oikeutta osakseen saa.

Eli siis: Kunnia Oikeuden Jumalalle.

14

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatun jakeen sopivan oikeuden asiaan.Jos näet köyhää sorrettavan sekä oikeutta ja vanhurskautta poljettavan maakunnassa, niin älä sitä asiaa ihmettele; sillä ylhäistä vartioitsee vielä ylhäisempi, ja sitäkin ylhäisemmät heitä molempia.
      Oli mukava kun poikkesit tännekkin, Siunattua päivää sinulle.

• poika.tuntureilta

anne-elina.

Korostan kuitenkin kristityn vastuuta heikommassa asemassa olevien lähimmäisten auttamisessa ja oikeuksien puolustamisessa. Tämä ihmiskunta kun on vielä niin raadollinen, että mitä heikommassa asemassa ihminen on, sitä vaikeampaa hänen on oikeutta osakseen saada ja sitä vähemmän hänellä on todellisia ystäviä rinnallaan.

Matt. 25 luvussa Jeesus kuvailee viimeistä tuomiota ja tässä hän korostaa hyvien tekojen merkitystä iankaikkisen elämän peustana. "Minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle" ja tuomiona laiminlyönnistä oi helvetin tulijärvi.

Erityisesti tätä näkökohtaa tulisi korostaa kotoisessa kristillisyydessämme, missä meitä unohdettuja ja kaikkien hylkäämiä invalideja, vanhuksia ja vammaisia on sadoin tuhansin, ja joista kukaan ei välitä.

• poika.tuntureilta kirjoitti:

anne-elina.

Korostan kuitenkin kristityn vastuuta heikommassa asemassa olevien lähimmäisten auttamisessa ja oikeuksien puolustamisessa. Tämä ihmiskunta kun on vielä niin raadollinen, että mitä heikommassa asemassa ihminen on, sitä vaikeampaa hänen on oikeutta osakseen saada ja sitä vähemmän hänellä on todellisia ystäviä rinnallaan.

Matt. 25 luvussa Jeesus kuvailee viimeistä tuomiota ja tässä hän korostaa hyvien tekojen merkitystä iankaikkisen elämän peustana. "Minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle" ja tuomiona laiminlyönnistä oi helvetin tulijärvi.

Erityisesti tätä näkökohtaa tulisi korostaa kotoisessa kristillisyydessämme, missä meitä unohdettuja ja kaikkien hylkäämiä invalideja, vanhuksia ja vammaisia on sadoin tuhansin, ja joista kukaan ei välitä.

meidän koettelemuksissa meillä on pettämätön auttaja. Hän ei jätä meitä kamppailemaan yksin. Hän sanoo. Älä pelkää minä olen sinun kanssasi.
        Minä tunnen kyyneleesi, sillä minäkin olen itkenyt. Tunnen surut, jotka ovat liian syvällä kuiskattavaksi ihmiskorvaan, Et ole yksin ja hyljätty.
        Vaikkei tuskasi herättäisi vastakaikua yhdessäkään sydämmessä täällä maailmassa, niin katso minuun ja saat elää.
        Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä rauhan liittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi. Jes.54:10.
        Eikö olekkin meillä ihana rakastava Vapahtaja, johon voimme luottaa kaikkina aikoina, niin hyvinä kuin huonoinakin päivinä.

• rapu777
        anne-elina kirjoitti:

meidän koettelemuksissa meillä on pettämätön auttaja. Hän ei jätä meitä kamppailemaan yksin. Hän sanoo. Älä pelkää minä olen sinun kanssasi.
        Minä tunnen kyyneleesi, sillä minäkin olen itkenyt. Tunnen surut, jotka ovat liian syvällä kuiskattavaksi ihmiskorvaan, Et ole yksin ja hyljätty.
        Vaikkei tuskasi herättäisi vastakaikua yhdessäkään sydämmessä täällä maailmassa, niin katso minuun ja saat elää.
        Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä rauhan liittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi. Jes.54:10.
        Eikö olekkin meillä ihana rakastava Vapahtaja, johon voimme luottaa kaikkina aikoina, niin hyvinä kuin huonoinakin päivinä.

Miksei se vapahtaja voi sitä käytännössä toteutta? Mitä se hyödyttää vaikka sä kuinka niillä sanoilla yrität lohdutta jo vaikeasti sairas on vättämättömän avun tarpeessa, sä vain hoet, että kyllä, eikös meillä olekkin ymmärtävä ja hyvä vapahta, hän ei jätä meitä yksin. Minä tunnen kyyneleesi, sillä minäkin olen itkenyt. Nuo on aivan turhia höpötyksiä, kyllä jokainen osaa suustaan laskea kauniita sanoja!

Mutta missä se henkilökohtainen uhrautuminen viipyy, meille ihmisille kuuluva velvollisuuden tunee, koska olemme toisiamme varten, ykseyden henki, eli Kristuksen Henki, jonka tulisi elää meissä. Isä ja minä olemme yhtä, tästä on kysymys, silloin vasta on se niin sanottyu ykseys meissä, eli olemme yhtä hengessä. Ystävää ei jätetä, eli tähän tyyliin.

• rapu777 kirjoitti:

Miksei se vapahtaja voi sitä käytännössä toteutta? Mitä se hyödyttää vaikka sä kuinka niillä sanoilla yrität lohdutta jo vaikeasti sairas on vättämättömän avun tarpeessa, sä vain hoet, että kyllä, eikös meillä olekkin ymmärtävä ja hyvä vapahta, hän ei jätä meitä yksin. Minä tunnen kyyneleesi, sillä minäkin olen itkenyt. Nuo on aivan turhia höpötyksiä, kyllä jokainen osaa suustaan laskea kauniita sanoja!

Mutta missä se henkilökohtainen uhrautuminen viipyy, meille ihmisille kuuluva velvollisuuden tunee, koska olemme toisiamme varten, ykseyden henki, eli Kristuksen Henki, jonka tulisi elää meissä. Isä ja minä olemme yhtä, tästä on kysymys, silloin vasta on se niin sanottyu ykseys meissä, eli olemme yhtä hengessä. Ystävää ei jätetä, eli tähän tyyliin.

et mene ja hänen luokseen ja auta ystävää, kun koska asut suomessa asuthan paljon lähempänä kuin minä, minun on täältä asti vaikeaa mennä tapaamaan henkilökohtaisesti, siksi kirjoitin että on Jumala taivaassa Hän auttaa silloinkin kun muut eivät välitä mennä auttamaan, vaikka asuisivat naapurissa. Älä sinä sinä jätä ystävää, jos voit auttaa.

• 65+
        rapu777 kirjoitti:

siis sitä mieltä että Jumalaan ei kannata luottaa?

Raamattu opettaa, että meidän tulee auttaa toisiamme. Se on Raamatun opetus - Raamattu ei sano että Jumala antaisi jokaiselle mitä kukin haluaa tai että Jumala parantaa nyt synnin turmeluksesta johtuvat vauriot meissä. Sellaiseen uskova on ymmärtänyt vähän väärin koko asian.

Jumala haluaa neuvoa kuinka meidän tulisi elää.. ja on luvannut herättää kaikki kuolleet kerran takaisin elämään - toiset iankaikkiseen ja toiset vain hetkelliseen.

Ok- vaikea uskoa jos ei tutki Raamattua siksi kannattaa tutkia Raamatun kertomusta.

• anne-elina..
        65+ kirjoitti:

Raamattu opettaa, että meidän tulee auttaa toisiamme. Se on Raamatun opetus - Raamattu ei sano että Jumala antaisi jokaiselle mitä kukin haluaa tai että Jumala parantaa nyt synnin turmeluksesta johtuvat vauriot meissä. Sellaiseen uskova on ymmärtänyt vähän väärin koko asian.

Jumala haluaa neuvoa kuinka meidän tulisi elää.. ja on luvannut herättää kaikki kuolleet kerran takaisin elämään - toiset iankaikkiseen ja toiset vain hetkelliseen.

Ok- vaikea uskoa jos ei tutki Raamattua siksi kannattaa tutkia Raamatun kertomusta.

että meidän uskovina täytyy auttaa henkilökohtaisestikin jotka apuamme, esim: käydä katsomassa ja juttelemassa hänen kanssaan ja jos sairas tai vanhus tarvitsee apua muutenkin niin meidän tulisi hoivata häntä, mutta uskon että Jumalaan luottaminen ja Häneen turvaaminen on myöskin tärkeää.

• poika.tuntureilta
        65+ kirjoitti:

Se oli juhannusaatto 1983. Olimme matkalla vaimoni kummipojan rippijuhlille ja matkalla kävimme ostamassa kukkia eräältä puutarhalta. Odotellessani käveleskelin puutarhan pihalla. Oli kesän kaunein aika, pilvetön taivas, kukkien loisto ja linnun laulu. Minun oli valtavan hyvä olla. Luotin Jumalaan niin, että Jumala varjelee ettei hiuskarvakaan päästäni katkea enkä vielä tiennyt, että siinä puutarhan pihalla kävelin 38-vuotiaana viimeiset askeleeni omilla terveillä jaloillani.

Nyt tästä päivästä on kulunut kohta 30 vuotta. Sinunkauppoja kuoleman kanssa ja sellaista elämän kovaa realismia, jota sanat eivät riitä kertomaan. Samoin nämä vuosikymmenet ovat opettaneet senkin, että Jumalalta on täsmälleen turhaa rukoila mitään sellaista, johon tarvittaisiin jonkun ulkopuolisen ihmisen apua. Eli jotain tässä kristillisyydessä mättää ja pahasti. MIKÄ?

http://www.sodankylan-invalidiyhdistys.com/2/muistelus.html

• rapu 777
        anne-elina kirjoitti:

et mene ja hänen luokseen ja auta ystävää, kun koska asut suomessa asuthan paljon lähempänä kuin minä, minun on täältä asti vaikeaa mennä tapaamaan henkilökohtaisesti, siksi kirjoitin että on Jumala taivaassa Hän auttaa silloinkin kun muut eivät välitä mennä auttamaan, vaikka asuisivat naapurissa. Älä sinä sinä jätä ystävää, jos voit auttaa.

En olekkaan jättänyt! Ystävyys on kuitenkin yleismaailmallista, eikä se rajoitu minun ystävyyteeni. Avuntaqrvitsijoita on joka puolella maailmaa. Ainoastaan ystävyys on ainoa organisoija, ja vain se on sitä Jeesus Kristuksen evankelimeissaan julistamaa Jumalan palvelusta, eli rakkauden evankeliumia jota Jumala lähetti Poikansa/Rakkautensa/Vapahtajansa tekemään ja julistamaan kansoille, että eläkää toisianne palvellen kaikessa hyvässä, silloin toteutatte taivasvaltakunnan sanoman evankeliumia, ja olette astuneet taivasvaltakunnan elämään. Tämä on se lähetyskäky jonka Jeesus Kristus antoi omille opetuslapsilleen. Vain siihen on kätketty meidän koko pelastuksemme. Älkää kantako sellaista tyhjän-päiväistä pelastus taakkaa, että tehdään hyvää, niin saamme palkkioksi joku persoonallinen iankaikkinen onni jossakin unelmien uudessa maassa eli taivaassa, sairasta unelmointia. Meidät on luotu eläämään toinen toisiamme varten, sovussa rakkaudessa, palvelemisessa, uhrautumisessa tarpeen niin vaatiessa toistemme elämän pelastamiseksi, hädän ja puutteen todellisessa huomioimisessa, eläen ykseydessä. Tämä on oikeaa evankeliumin ymmärtämistä.

• rapu777
        65+ kirjoitti:

Jumalan elämää ilmenee vain rakkauden teoissa, ja tottakai me ymmärrämme mitkä ovat Jumalan tekoja, ja jos ei niitä joku ymmärrä, niin voi lukea Vuorisaarnan evankeliumeista. Kun sieltä lukee, niin varmasti ymmärtää mikä on Jeesus Kristuksen Rakkauden evankeliumin sanoman tarkoitus ihmiskunnalle.

Tottakai Jumala tahtoo herättää kaikki henkisesti kuolleet ymmärtämään Jeesuksen Kristuksen elämän työn,ja sanoman merkityksen ihmisille. Sikai Jumala etsii itseään meissä, että löytäisi meidän sydämessämme/sielussamme sijan "hallitsijan" paikan, jotta Hän pääsisi ohjaamaan elämäämme, silloinhan siitä seuraisi vain hyvää koko yhteiskunnalle ja meille itsellemme. Jeesus Kristus on evankeliumeissaan tuonut esiin sen sanoman, joka pelastaa meidät itsekkyydestä eli siitä pahasta joka meidät syrjäyttää lähimmäisestämme, ja ne ovat ovat itserakkaus, ahneus, omanvoiton tavoittelu, kunnian himo, säälimättömyys, rakkaudettomuus; ja hyvin paljon muuta jota ei edes kannata luetella.

Nämä meitä hallitsevat, siksi koko yhteiskunta elämä on niin epätasapainossa oman itsekkään luontomme tähden. Emme edes halua ymmärtää Jeesuksen antamaa elämänoppia, joka on ehkä maailman suurin ja merkittävin siveysoppi jota koskaan on julkaistu. Vuorisaarna on siinä mielessä Raamatun Helmi, eli aarreaitta jonka etiikka on korvaamaton siveyssäännöissään. Siihen kätkeytyy koko Jumalallinen ääretön siveys-laki, jonka rinnalle on turha urputtaa muita käskyjä.

• poika.tuntureilta
        rapu777 kirjoitti:

Jumalan elämää ilmenee vain rakkauden teoissa, ja tottakai me ymmärrämme mitkä ovat Jumalan tekoja, ja jos ei niitä joku ymmärrä, niin voi lukea Vuorisaarnan evankeliumeista. Kun sieltä lukee, niin varmasti ymmärtää mikä on Jeesus Kristuksen Rakkauden evankeliumin sanoman tarkoitus ihmiskunnalle.

Tottakai Jumala tahtoo herättää kaikki henkisesti kuolleet ymmärtämään Jeesuksen Kristuksen elämän työn,ja sanoman merkityksen ihmisille. Sikai Jumala etsii itseään meissä, että löytäisi meidän sydämessämme/sielussamme sijan "hallitsijan" paikan, jotta Hän pääsisi ohjaamaan elämäämme, silloinhan siitä seuraisi vain hyvää koko yhteiskunnalle ja meille itsellemme. Jeesus Kristus on evankeliumeissaan tuonut esiin sen sanoman, joka pelastaa meidät itsekkyydestä eli siitä pahasta joka meidät syrjäyttää lähimmäisestämme, ja ne ovat ovat itserakkaus, ahneus, omanvoiton tavoittelu, kunnian himo, säälimättömyys, rakkaudettomuus; ja hyvin paljon muuta jota ei edes kannata luetella.

Nämä meitä hallitsevat, siksi koko yhteiskunta elämä on niin epätasapainossa oman itsekkään luontomme tähden. Emme edes halua ymmärtää Jeesuksen antamaa elämänoppia, joka on ehkä maailman suurin ja merkittävin siveysoppi jota koskaan on julkaistu. Vuorisaarna on siinä mielessä Raamatun Helmi, eli aarreaitta jonka etiikka on korvaamaton siveyssäännöissään. Siihen kätkeytyy koko Jumalallinen ääretön siveys-laki, jonka rinnalle on turha urputtaa muita käskyjä.

ja Suomen adventtikirkolle.

Jälleen kerran tuli todistetuksi se, että tällä foorumilla tai Suomen adventtikirkolla ei ole mitään annettavaa niille sadoille tuhansille, jotka tässä maassa joutuvat elämään päivästä toiseen henkisen jaksamisen äärirajoilla. Ei minkäänlaista henkistä tukea tai pienintäkään rohkaisun sanaa. On lähinnä vain sellaista utopistista haihattelua, jolla ei ole mitään käytännön merkitystä ajassa tai iankaikkisuudessa.

"Kantakaa toistenne kuormia"... "Itkekää itkevien kanssa".. "Rakastakaa lähimmäisiänne..." opettaa Raamattu, mutta käytännössä nämä eivät toimi. Ei tällä foorumilla eikä Suomen kristillisyydessä.

Goodbay, sanoo Leksa

• eremith32
        poika.tuntureilta kirjoitti:

ja Suomen adventtikirkolle.

Jälleen kerran tuli todistetuksi se, että tällä foorumilla tai Suomen adventtikirkolla ei ole mitään annettavaa niille sadoille tuhansille, jotka tässä maassa joutuvat elämään päivästä toiseen henkisen jaksamisen äärirajoilla. Ei minkäänlaista henkistä tukea tai pienintäkään rohkaisun sanaa. On lähinnä vain sellaista utopistista haihattelua, jolla ei ole mitään käytännön merkitystä ajassa tai iankaikkisuudessa.

"Kantakaa toistenne kuormia"... "Itkekää itkevien kanssa".. "Rakastakaa lähimmäisiänne..." opettaa Raamattu, mutta käytännössä nämä eivät toimi. Ei tällä foorumilla eikä Suomen kristillisyydessä.

Goodbay, sanoo Leksa

Minä ymmärrän todella hyvin sinun asenteesi näihin laki uskonnollisiin järjestöihin, heillehän on tärkeää vain oma-menestyminen kapitalistis-uskonnollispolittisena järjestönä. Heidän tarkoitus on kalastaa hyvätuloisista aina keskituloisiin ajattelemattomiin - helposti pyydyksiin jääviä ihmisiä, joilla on kipeä tarve päästä jonkun auktoritäärisen lakihenkisen uskonnollisen järjestön sisäpiiriin jäseneksi maksoi mitä maksoi.

Mutta hyvää palvelevaa rakkautta ulkopuolisia avun ja ymmärryksen lämmintä kättä et heiltä ojenneta, kuin omaan sisäpiiriin kuuluville, jos aina heillekään. Jeesus Kristuksen Vuorisaarnan evankelimi osoitta kuitenkin sen, kuinka Kristuksen raqkkaus vapauttaa ihmismielen toimimaan nöyrällä rakkauden ja iloisella antaumuksen mielellä palvelemaan lähimmäistään kaikissa tilanteissa.

Ainoastaan Kristus on se voima joka nostaa meidät itsemme yli, ja vapauttaa meidät omasta itsekkäästä persoonallisuudestamme, kaikesta mikä meissä kahlitsee Kristuksen rakkauden. Ja adventismissa on tuo lakiin perustuva oppi joka syrjäyttää Jeesuksen Kristuksen palvelevan yli rajojen menevän *Rakkauden. Dogmaattiseen oppiin sisältyy juuri tuo rajoittuneisuus, joka sulkee Jeesuksen Kristuksen rakkauden pois, koska juuri se Rakkaus ei rajoitu, vaan se on aidattu pois - suljettu järjestäytyneiden oppi-rakennelmien uskonnollispoliittisiin järjestelmistä. Todellisuudessa, kun täällä luet näitä adventistien kommentteja, niin selvästi näet, että Jeesus Kristuksen rakkaudesta johtuva palveleva oppi ei ole koskaan kuulunutkaan - ainakaan käytännössö heidän oppiinsa.

Sen sijaan he säilyttävät Juutalaisen perinnäisääntöön perustuvan uskonnollispoliittiseen sääntöön ja 10-käskyn lakiin suljetun opin Jeesus Kristuksen oppia paljon tärkeämpänä, ja ylevempänä ja korkeampana, tiedän, koska olen sen kokeena tullut tietämään vuosikymmenien ajalta. Sinulle - Poika tuntureilta sydämestäni parhainta siunausta Kristusvoimaa kaikessa jokaiseen elämäsi päivään eremith32

• poika.tuntureilta
        eremith32 kirjoitti:

Minä ymmärrän todella hyvin sinun asenteesi näihin laki uskonnollisiin järjestöihin, heillehän on tärkeää vain oma-menestyminen kapitalistis-uskonnollispolittisena järjestönä. Heidän tarkoitus on kalastaa hyvätuloisista aina keskituloisiin ajattelemattomiin - helposti pyydyksiin jääviä ihmisiä, joilla on kipeä tarve päästä jonkun auktoritäärisen lakihenkisen uskonnollisen järjestön sisäpiiriin jäseneksi maksoi mitä maksoi.

Mutta hyvää palvelevaa rakkautta ulkopuolisia avun ja ymmärryksen lämmintä kättä et heiltä ojenneta, kuin omaan sisäpiiriin kuuluville, jos aina heillekään. Jeesus Kristuksen Vuorisaarnan evankelimi osoitta kuitenkin sen, kuinka Kristuksen raqkkaus vapauttaa ihmismielen toimimaan nöyrällä rakkauden ja iloisella antaumuksen mielellä palvelemaan lähimmäistään kaikissa tilanteissa.

Ainoastaan Kristus on se voima joka nostaa meidät itsemme yli, ja vapauttaa meidät omasta itsekkäästä persoonallisuudestamme, kaikesta mikä meissä kahlitsee Kristuksen rakkauden. Ja adventismissa on tuo lakiin perustuva oppi joka syrjäyttää Jeesuksen Kristuksen palvelevan yli rajojen menevän *Rakkauden. Dogmaattiseen oppiin sisältyy juuri tuo rajoittuneisuus, joka sulkee Jeesuksen Kristuksen rakkauden pois, koska juuri se Rakkaus ei rajoitu, vaan se on aidattu pois - suljettu järjestäytyneiden oppi-rakennelmien uskonnollispoliittisiin järjestelmistä. Todellisuudessa, kun täällä luet näitä adventistien kommentteja, niin selvästi näet, että Jeesus Kristuksen rakkaudesta johtuva palveleva oppi ei ole koskaan kuulunutkaan - ainakaan käytännössö heidän oppiinsa.

Sen sijaan he säilyttävät Juutalaisen perinnäisääntöön perustuvan uskonnollispoliittiseen sääntöön ja 10-käskyn lakiin suljetun opin Jeesus Kristuksen oppia paljon tärkeämpänä, ja ylevempänä ja korkeampana, tiedän, koska olen sen kokeena tullut tietämään vuosikymmenien ajalta. Sinulle - Poika tuntureilta sydämestäni parhainta siunausta Kristusvoimaa kaikessa jokaiseen elämäsi päivään eremith32

yli kymmenen vuoden kokemukset eri uskonnollisilta foorumeilta ja kaikissa on sama juttu. On vain se oma usko ja oma maailmankuva, johon eivät vaikeasti vammautuneet invalidit, sairaat, vanhukset tai muutoin ahdingoissaan elävät lähimmäiset kuulu. Heidän kohtaamisessaan ja rinnalla elämisessään kun voi itku tulla isollekin miehellä ja siinä oma autuaallisuus ja fiilingit paljastuvat kovin käykäiseksi.

Sama on juttu myös täällä Sodankylässä. Meillä on 6-7 eri uskonsuuntaa tai kirkkokuntaa, mutta kaikki nämä ovat täsmälleen tyhjää täynnä silloin kun joku hädässään apua ja tukea tarvitsee. Vallitsee "alistu-tai-tuhoudu" mentaliteetti; ja missä tällainen mentaliteetti hallitsee, sieltä on todellista Kristuksen rakkautta turhaa edes yrittää etsiä.

• Ilm.22.
      1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
      2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu,
      joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
      3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva.
      Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä

4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
      5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.
      6 Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.

7 Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"
      8 Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin.
      Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
      9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa".

10 Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
      11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
      12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
      14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
      15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
      17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
      18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista,
      niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun
      ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
      20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian".
      Amen, tule, Herra Jeesus!
      21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

1-3. jakeiden vastaavuus V.T. ennustuksissa mm. hes.47. :
      Hes. 47:12
      "Pitkin virran molempia rantoja kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita.
      Niistä eivät lehdet lakastu eivätkä hedelmät lopu: joka kuukausi ne antavat uuden sadon, sillä niitä ruokkii virta, joka saa alkunsa pyhästä paikasta.
      Niiden hedelmiä käytetään ruoaksi ja niiden lehtiä lääkkeeksi.
      [Ilm. 22:2]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      138
      1796
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe