Apua! Lapset alkavat pikkuhiljaa muuttaa kotoa pois, ja ottavat tietty mukaan omat tavaransa, telkkareita myöten. MUTTA! Asumme nyt satelliittitaloudessa, ja kun/jos muutto osuu kaapelitalouteen, voiko vanha tv toimia sielläkin? Kaipaako pelkän digiboxin uusimisen, vai tarvitseeko ryhtyä koko tv:n uusintaan? Olen ihan pihalla näistä asioista, ja toivoisin jjinkun viisaan auttavan, ettei kukaan meistä jää ilman telkkaria tyhmyyteni vuoksi.
Lasten muutto ja tv!
4
278
Vastaukset
- muistelija.
juu..tätä onkin kysytty vasta 10000000000 kertaa. En 'muista' mikä olikaan vastaus.
Jos muttaa antennitaloudesta kaapelitalouteen, telkkaria ei tavitse uusia, vain digiboksi pitää olla kaapeliboksi eli DVB-C mallia.
Nykyisin monissa uusissa televisioissa on antenni- ja kaapeli viritin, jos on sellainen televisio niin ei tarvitse muuta kuin virittää kanavat uudelleen.- myös DVB-T boksi..
Welho lähettää toistaiseksi maksuttomia DVB-T -antenniverkon peruskanavia DVB-T normin mukaisesti. Tällä on tarkoitus helpottaa kaapelitalouteen siirtymistä pääkaupunkiseudulla. Kanavien uudelleenhaku on tietenkin tehtävä, mutta sehän on pikku juttu;)
Tuossa ylempänä kaikki tarpeellinen on mainittu, eli muuttaja joutuu investoimaan muutaman kympin DVB-C normin digiboksiin. Niitä ei valitettavasti löydy joka liikkeestä, sillä halvimmat boksit ovat teettäneet liikkeille niin paljon lisätyötä takuiden hoitamisessa, että niiden myynti on katsottu kannattamattomaksi. Suosittelen tallentavaa mallia, ja jos aikoo muuttaa lähivuosina, niin hybridimallia voi harkita. Suomalaisen kaapeliverkon ongelmana on pienehköt markkinat, pitää olla Suomeen sopiva malli ja päivitykset on hoidettava. Welho esim. välittää päivitykset vain heillä myynnissä olleisiin malleihin, joten liikkeestä ostetut on saanut itse päivittää, jos tarvetta päivitykseen on ollut. Laitettahan ei tarvitse päivittää jatkuvasti, jos se toimii...
Ei kuulu asiaan, mutta myös DVD-soitinten markkinat muuttuvat nopeasti. Muutama liike myy jo nyt ainostaan Blu-Ray soittimia, ja osa DVD-soittimista on laitettu "poistomyyntiin" (hintaluokka 40 euroa) ja Blu Ray -soittimiakin alkaa saada satasella. Taitaa olla ostajan markkinat menossa, vai onko eurooppalaiset ketjut laittaneet poistomallejaan Suomeen myytäväksi;) - Sansari
myös DVB-T boksi.. kirjoitti:
Welho lähettää toistaiseksi maksuttomia DVB-T -antenniverkon peruskanavia DVB-T normin mukaisesti. Tällä on tarkoitus helpottaa kaapelitalouteen siirtymistä pääkaupunkiseudulla. Kanavien uudelleenhaku on tietenkin tehtävä, mutta sehän on pikku juttu;)
Tuossa ylempänä kaikki tarpeellinen on mainittu, eli muuttaja joutuu investoimaan muutaman kympin DVB-C normin digiboksiin. Niitä ei valitettavasti löydy joka liikkeestä, sillä halvimmat boksit ovat teettäneet liikkeille niin paljon lisätyötä takuiden hoitamisessa, että niiden myynti on katsottu kannattamattomaksi. Suosittelen tallentavaa mallia, ja jos aikoo muuttaa lähivuosina, niin hybridimallia voi harkita. Suomalaisen kaapeliverkon ongelmana on pienehköt markkinat, pitää olla Suomeen sopiva malli ja päivitykset on hoidettava. Welho esim. välittää päivitykset vain heillä myynnissä olleisiin malleihin, joten liikkeestä ostetut on saanut itse päivittää, jos tarvetta päivitykseen on ollut. Laitettahan ei tarvitse päivittää jatkuvasti, jos se toimii...
Ei kuulu asiaan, mutta myös DVD-soitinten markkinat muuttuvat nopeasti. Muutama liike myy jo nyt ainostaan Blu-Ray soittimia, ja osa DVD-soittimista on laitettu "poistomyyntiin" (hintaluokka 40 euroa) ja Blu Ray -soittimiakin alkaa saada satasella. Taitaa olla ostajan markkinat menossa, vai onko eurooppalaiset ketjut laittaneet poistomallejaan Suomeen myytäväksi;)Hienoa saada viisaita vastauksia, sillä rahoja mihinkään ylimääräisen tv:n tai digiboxin hankintaan ei ole. Kiva kuulla, että tv toimii, digiboxin hankinta on - ainakin toistaiseksi - kuitenkin halvempi ratkaisu.
Eli jos ymmärsin oikein: vanha antennitv käy sellaisenaan kaapelitalouteen, jos digiboxi on oikeanlainen (siis kaapeliversio)...
Muuten "muistelija"; jos tätä on kysytty jo 10000000000 kertaa, kyseessä lienee jo aika suuren luokan ongelma...:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 77669
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483