Lasten muutto ja tv!

Sansari

Apua! Lapset alkavat pikkuhiljaa muuttaa kotoa pois, ja ottavat tietty mukaan omat tavaransa, telkkareita myöten. MUTTA! Asumme nyt satelliittitaloudessa, ja kun/jos muutto osuu kaapelitalouteen, voiko vanha tv toimia sielläkin? Kaipaako pelkän digiboxin uusimisen, vai tarvitseeko ryhtyä koko tv:n uusintaan? Olen ihan pihalla näistä asioista, ja toivoisin jjinkun viisaan auttavan, ettei kukaan meistä jää ilman telkkaria tyhmyyteni vuoksi.

4

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistelija.

      juu..tätä onkin kysytty vasta 10000000000 kertaa. En 'muista' mikä olikaan vastaus.

    • Jos muttaa antennitaloudesta kaapelitalouteen, telkkaria ei tavitse uusia, vain digiboksi pitää olla kaapeliboksi eli DVB-C mallia.
      Nykyisin monissa uusissa televisioissa on antenni- ja kaapeli viritin, jos on sellainen televisio niin ei tarvitse muuta kuin virittää kanavat uudelleen.

      • myös DVB-T boksi..

        Welho lähettää toistaiseksi maksuttomia DVB-T -antenniverkon peruskanavia DVB-T normin mukaisesti. Tällä on tarkoitus helpottaa kaapelitalouteen siirtymistä pääkaupunkiseudulla. Kanavien uudelleenhaku on tietenkin tehtävä, mutta sehän on pikku juttu;)

        Tuossa ylempänä kaikki tarpeellinen on mainittu, eli muuttaja joutuu investoimaan muutaman kympin DVB-C normin digiboksiin. Niitä ei valitettavasti löydy joka liikkeestä, sillä halvimmat boksit ovat teettäneet liikkeille niin paljon lisätyötä takuiden hoitamisessa, että niiden myynti on katsottu kannattamattomaksi. Suosittelen tallentavaa mallia, ja jos aikoo muuttaa lähivuosina, niin hybridimallia voi harkita. Suomalaisen kaapeliverkon ongelmana on pienehköt markkinat, pitää olla Suomeen sopiva malli ja päivitykset on hoidettava. Welho esim. välittää päivitykset vain heillä myynnissä olleisiin malleihin, joten liikkeestä ostetut on saanut itse päivittää, jos tarvetta päivitykseen on ollut. Laitettahan ei tarvitse päivittää jatkuvasti, jos se toimii...

        Ei kuulu asiaan, mutta myös DVD-soitinten markkinat muuttuvat nopeasti. Muutama liike myy jo nyt ainostaan Blu-Ray soittimia, ja osa DVD-soittimista on laitettu "poistomyyntiin" (hintaluokka 40 euroa) ja Blu Ray -soittimiakin alkaa saada satasella. Taitaa olla ostajan markkinat menossa, vai onko eurooppalaiset ketjut laittaneet poistomallejaan Suomeen myytäväksi;)


      • Sansari
        myös DVB-T boksi.. kirjoitti:

        Welho lähettää toistaiseksi maksuttomia DVB-T -antenniverkon peruskanavia DVB-T normin mukaisesti. Tällä on tarkoitus helpottaa kaapelitalouteen siirtymistä pääkaupunkiseudulla. Kanavien uudelleenhaku on tietenkin tehtävä, mutta sehän on pikku juttu;)

        Tuossa ylempänä kaikki tarpeellinen on mainittu, eli muuttaja joutuu investoimaan muutaman kympin DVB-C normin digiboksiin. Niitä ei valitettavasti löydy joka liikkeestä, sillä halvimmat boksit ovat teettäneet liikkeille niin paljon lisätyötä takuiden hoitamisessa, että niiden myynti on katsottu kannattamattomaksi. Suosittelen tallentavaa mallia, ja jos aikoo muuttaa lähivuosina, niin hybridimallia voi harkita. Suomalaisen kaapeliverkon ongelmana on pienehköt markkinat, pitää olla Suomeen sopiva malli ja päivitykset on hoidettava. Welho esim. välittää päivitykset vain heillä myynnissä olleisiin malleihin, joten liikkeestä ostetut on saanut itse päivittää, jos tarvetta päivitykseen on ollut. Laitettahan ei tarvitse päivittää jatkuvasti, jos se toimii...

        Ei kuulu asiaan, mutta myös DVD-soitinten markkinat muuttuvat nopeasti. Muutama liike myy jo nyt ainostaan Blu-Ray soittimia, ja osa DVD-soittimista on laitettu "poistomyyntiin" (hintaluokka 40 euroa) ja Blu Ray -soittimiakin alkaa saada satasella. Taitaa olla ostajan markkinat menossa, vai onko eurooppalaiset ketjut laittaneet poistomallejaan Suomeen myytäväksi;)

        Hienoa saada viisaita vastauksia, sillä rahoja mihinkään ylimääräisen tv:n tai digiboxin hankintaan ei ole. Kiva kuulla, että tv toimii, digiboxin hankinta on - ainakin toistaiseksi - kuitenkin halvempi ratkaisu.

        Eli jos ymmärsin oikein: vanha antennitv käy sellaisenaan kaapelitalouteen, jos digiboxi on oikeanlainen (siis kaapeliversio)...

        Muuten "muistelija"; jos tätä on kysytty jo 10000000000 kertaa, kyseessä lienee jo aika suuren luokan ongelma...:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe