Onko kokemusta...

tälläisestä...

...Best Friend Menu-pelletistä? Olen anatnut Lottie-pellettiä, kun sitä on sanottu hyväksi.
Mutta nyt ei kaupassa ollutkaan Lottieta, eikä lähellä ole eläinkauppaa(80 km päässä), joten oli pakko ottaa tuota toista.
Pussissa ei näkynyt rasva prosesentteja, tietäisiköhän joku niistä?

Kiitti jo etukäteen vastauksisata! : )

11

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

Muistaakseni oisin joskus jostain lukenut, että se rasvaprosentti ois 4%

• -veine

Best Friend Menu pelletti

Valmistusaineet: kasviperäiset sivutuotteet, vilja, öljyt ja rasvat, mineraalit.

Ravintosisältö:

raakaproteiini: 15,0 g
        raakarasva: 4,5 g
        raakakuitu: 17,0 g
        hehkutusjäännös: 8,0 g

Hyvin niukasti tietoja sisällöstä, mutta rasvaa ehkä turhan paljon kyllä. Ja yleisesti ottaen sisältää turhan vähän vitamiineja marsua ajatellen. Kannattaa hankkia vaikka netistä tilaamalla Altrominia, ei tarvitse ainakaan surra syöttävänsä marsuilleen huonoa pellettiä. Ja jos kerran käy siellä 80km:n päässä ja ostaa isomman erän pellettiä, ei tarvitse käydä kuin pari kertaa vuodessa kauempana hakemassa. Itse teen juuriki niin että ostan isomman satsin kerralla kauempaa, kun läheltä ei hyvää ruokaa saa.

• -veine
        -veine kirjoitti:

Best Friend Menu pelletti

Valmistusaineet: kasviperäiset sivutuotteet, vilja, öljyt ja rasvat, mineraalit.

Ravintosisältö:

raakaproteiini: 15,0 g
        raakarasva: 4,5 g
        raakakuitu: 17,0 g
        hehkutusjäännös: 8,0 g

Hyvin niukasti tietoja sisällöstä, mutta rasvaa ehkä turhan paljon kyllä. Ja yleisesti ottaen sisältää turhan vähän vitamiineja marsua ajatellen. Kannattaa hankkia vaikka netistä tilaamalla Altrominia, ei tarvitse ainakaan surra syöttävänsä marsuilleen huonoa pellettiä. Ja jos kerran käy siellä 80km:n päässä ja ostaa isomman erän pellettiä, ei tarvitse käydä kuin pari kertaa vuodessa kauempana hakemassa. Itse teen juuriki niin että ostan isomman satsin kerralla kauempaa, kun läheltä ei hyvää ruokaa saa.

Hups, en huomannut että tuo on siis ravintosisältö 100g kohden, eli siitä voi laskea prosentteja joka jaksaa...:) Mutta marsut.netin keskusteluissa yleinen mielipide on että ei ole se paras marsunruoka arvojensa perusteella. Hätävarana menee, mutta ei pääasiallisena ruokana...

• aloittaja.........
        -veine kirjoitti:

Hups, en huomannut että tuo on siis ravintosisältö 100g kohden, eli siitä voi laskea prosentteja joka jaksaa...:) Mutta marsut.netin keskusteluissa yleinen mielipide on että ei ole se paras marsunruoka arvojensa perusteella. Hätävarana menee, mutta ei pääasiallisena ruokana...

Tietäisitkö sivua josta pystyisi tilaamaan altrominia? : )
        Kiitti! Ajattelinkin että ei olisi kovin ravinteikasta mutta nyt ei ollut oikein muutakaan parempaa, siemensekoitukset ovat vielä huonompia!

• -veine
        aloittaja......... kirjoitti:

Tietäisitkö sivua josta pystyisi tilaamaan altrominia? : )
        Kiitti! Ajattelinkin että ei olisi kovin ravinteikasta mutta nyt ei ollut oikein muutakaan parempaa, siemensekoitukset ovat vielä huonompia!

Siinä olet kyllä aivan oikeassa, että siemensekoitukset ovat vielä huonompi vahtoehto.

Mutta esim. Lemmikkiexpressin sivuilta tilasin joskus aikanaan marsuilleni heinää ja pellettiä, tässä linkki Altrominin Kasvatus ja Elatus-pelletteihin (ole tarkka minkä eläimen pellettiä valitset, niitä on hiiri/rotta, chinchilla ja kani marsun lisäksi): http://www.lemmikkiexpress.fi/product_catalog.php?c=63

Täältä löytyy Altromin Pet-versio (sopii paremmin aikuisille lemmikkimarsuille): http://isojapieni.shop.wosbee.com/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=468&OpenGroups=468

• aloittaja......
        -veine kirjoitti:

Siinä olet kyllä aivan oikeassa, että siemensekoitukset ovat vielä huonompi vahtoehto.

Mutta esim. Lemmikkiexpressin sivuilta tilasin joskus aikanaan marsuilleni heinää ja pellettiä, tässä linkki Altrominin Kasvatus ja Elatus-pelletteihin (ole tarkka minkä eläimen pellettiä valitset, niitä on hiiri/rotta, chinchilla ja kani marsun lisäksi): http://www.lemmikkiexpress.fi/product_catalog.php?c=63

Täältä löytyy Altromin Pet-versio (sopii paremmin aikuisille lemmikkimarsuille): http://isojapieni.shop.wosbee.com/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=468&OpenGroups=468

Joo, kiitti sivuista!
        Kun minulla on nyt yksi 3 kk ikäinen poika ja sitten on vähän päälle vuodenikäinen. Ne ovat siis samassa häkissä. Niin kävisikö jos antaisin sillekin sitten samaa pellettiä, esim. altromin elatusta?
        Ja voisiko myös 5 kk tytöllekin antaa altromin elatusta?
        Kun ovta saaneet tähän mennessä samaa kuin aikuinenkin...

• -veine
        aloittaja...... kirjoitti:

Joo, kiitti sivuista!
        Kun minulla on nyt yksi 3 kk ikäinen poika ja sitten on vähän päälle vuodenikäinen. Ne ovat siis samassa häkissä. Niin kävisikö jos antaisin sillekin sitten samaa pellettiä, esim. altromin elatusta?
        Ja voisiko myös 5 kk tytöllekin antaa altromin elatusta?
        Kun ovta saaneet tähän mennessä samaa kuin aikuinenkin...

Se riippuu paljon niiden marsujen kehityksestä, jos ne lihovat herkästi ja ovat todella löysiä käteen koittaessa, niille kannattaa alkaa syöttämään jotain laihempaa pellettiä. Esim. minulla oli ongelmia noiden pellettien kanssa, kun kaikki marsut asuivat samassa häkissä ja vanhimmat olivat 1-2v väliltä, ja nuorin luovutusikäinen, joten jouduin syöttämään Altromin kasvatusta ensimmäiset kuukaudet. Vanhemmat marsut alkoivat lihota välittömästi, ja sama lihominen jatkui vaikka vaihdoin elatukseen niin pian kuin nuorimman mukaan uskalsin. Vasta kun otin käyttöön A:n Pet-version, loppui se muiden marsujen läskistyminen.
        Eli pitää mennä sen mukaan miten marsut siihen reagoi. Sinun tapauksessa tuskin kannattaa alkaa enää kasvatusta syöttämään, mutta elatus voi olla ihan hyvä niille kaikille annettavaksi jos painot ei ala nousemaan liikaa ja läskiä kertymään. Jos näin pääsee käymään, kannattaa siirtyä pet-versioon, se on arvoiltaankin parempaa kuin kasvatus.

Vertaa
        Altromin kasvatus:

Raakavalkuainen 23%
        Raakarasva 5,0%
        Raakakuitu 12%
        Hehkutusjäännös 8,5%
        C-vitamiini 1294mg/kg

ja taas
        Altromin pet:

Raakavalkuainen 14,0%
        Raakarasva 2,0%
        Raakakuitu 19,0%
        Hehkutusjäännös 8,0%
        C-vitamiini 1700mg/kg

Pet-versiossa rasvaa, kuitua ja c-vitamiinia on paremmat määrät, vaikka proteiinin määrä onkin pienempi. Yksi vaihtoehto olisi syöttää näitä yhdessä, eli sekottaisit esim. 1/3osaa elatusta, ja loput 2/3osaa pettiä.
        Tärkeintä että menee niiden omien marsujensa mukaan!

• aloittja.....
        -veine kirjoitti:

Se riippuu paljon niiden marsujen kehityksestä, jos ne lihovat herkästi ja ovat todella löysiä käteen koittaessa, niille kannattaa alkaa syöttämään jotain laihempaa pellettiä. Esim. minulla oli ongelmia noiden pellettien kanssa, kun kaikki marsut asuivat samassa häkissä ja vanhimmat olivat 1-2v väliltä, ja nuorin luovutusikäinen, joten jouduin syöttämään Altromin kasvatusta ensimmäiset kuukaudet. Vanhemmat marsut alkoivat lihota välittömästi, ja sama lihominen jatkui vaikka vaihdoin elatukseen niin pian kuin nuorimman mukaan uskalsin. Vasta kun otin käyttöön A:n Pet-version, loppui se muiden marsujen läskistyminen.
        Eli pitää mennä sen mukaan miten marsut siihen reagoi. Sinun tapauksessa tuskin kannattaa alkaa enää kasvatusta syöttämään, mutta elatus voi olla ihan hyvä niille kaikille annettavaksi jos painot ei ala nousemaan liikaa ja läskiä kertymään. Jos näin pääsee käymään, kannattaa siirtyä pet-versioon, se on arvoiltaankin parempaa kuin kasvatus.

Vertaa
        Altromin kasvatus:

Raakavalkuainen 23%
        Raakarasva 5,0%
        Raakakuitu 12%
        Hehkutusjäännös 8,5%
        C-vitamiini 1294mg/kg

ja taas
        Altromin pet:

Raakavalkuainen 14,0%
        Raakarasva 2,0%
        Raakakuitu 19,0%
        Hehkutusjäännös 8,0%
        C-vitamiini 1700mg/kg

Pet-versiossa rasvaa, kuitua ja c-vitamiinia on paremmat määrät, vaikka proteiinin määrä onkin pienempi. Yksi vaihtoehto olisi syöttää näitä yhdessä, eli sekottaisit esim. 1/3osaa elatusta, ja loput 2/3osaa pettiä.
        Tärkeintä että menee niiden omien marsujensa mukaan!

Meidän eläinkaupassa(kaupoissa) ei myydä altrominia...: (
        Vain Belloa löytyy... Luin että ei ole suositeltavaa, kun on eläinperäisiä tuotteita.
        Mitä eläinperäiset aiheuttavat? Ja eläisivätkö marsut hyvin vaikka nyt (ainakin väliaikaisesti) syöttäisin niille Belloa?
        Kiitos vastauksista veine, osaat neuvoa hyvin!!! : )

• -veine
        aloittja..... kirjoitti:

Meidän eläinkaupassa(kaupoissa) ei myydä altrominia...: (
        Vain Belloa löytyy... Luin että ei ole suositeltavaa, kun on eläinperäisiä tuotteita.
        Mitä eläinperäiset aiheuttavat? Ja eläisivätkö marsut hyvin vaikka nyt (ainakin väliaikaisesti) syöttäisin niille Belloa?
        Kiitos vastauksista veine, osaat neuvoa hyvin!!! : )

Nyt tulikin kysymys josta en ole varma. Itse olettaisin eläinperäisyyksistä tulevan vatsaongelmia, koska marsun mahaa ei oo luotu käsittelemään eläinperäisiä aineita. Ja tottakai sittes esim. lihomiset, hammasongelmat ja maistuvuus voi olla ongelmia. Mutta en osaa nyt sanoa voiko tulla isompiakin ongelmia pidemmällä aikavälillä.
        Kannattaa vain tilata netistä, se on parempi vaihtoehto kuin syöttää Belloa. Jos olet jo pussin ostanut, voit sen syöttää loppuun, mutta suositeltavaa on että marsut saisivat laadukasta pellettiä joka on juuri niille suunniteltu. Eihän me syötetä hevosillekkaan lehmänrehuja tai kissoille koiranruokia.
        Netistä tilaamalla saat tuotteet helposti lähimpään Postiin, ja monesti ihan samaan hintaan kuin ostamalla saman määrän samaa tavaraa eläinkaupasta. Toki toimituksessa menee muutama päivä, mutta itse olen ollut nettitilauksiini tyytyväinen.

• aloittaja.....
        -veine kirjoitti:

Nyt tulikin kysymys josta en ole varma. Itse olettaisin eläinperäisyyksistä tulevan vatsaongelmia, koska marsun mahaa ei oo luotu käsittelemään eläinperäisiä aineita. Ja tottakai sittes esim. lihomiset, hammasongelmat ja maistuvuus voi olla ongelmia. Mutta en osaa nyt sanoa voiko tulla isompiakin ongelmia pidemmällä aikavälillä.
        Kannattaa vain tilata netistä, se on parempi vaihtoehto kuin syöttää Belloa. Jos olet jo pussin ostanut, voit sen syöttää loppuun, mutta suositeltavaa on että marsut saisivat laadukasta pellettiä joka on juuri niille suunniteltu. Eihän me syötetä hevosillekkaan lehmänrehuja tai kissoille koiranruokia.
        Netistä tilaamalla saat tuotteet helposti lähimpään Postiin, ja monesti ihan samaan hintaan kuin ostamalla saman määrän samaa tavaraa eläinkaupasta. Toki toimituksessa menee muutama päivä, mutta itse olen ollut nettitilauksiini tyytyväinen.

Altromin Pet:iin! Sovittiin se tuossa iltalenkillä vanhempien kanssa.
        Ostamme kerralla sen 12,5 kg...ainakin on syötävää pitkäksi aikaa! Ja reilusti halvemmaksikin tulee, kuin kerralla 1 kg pussi!
        Nyt olen tyytyväinen kun tiedän että on varmasti hyvää ja laadukasta syötävää marsuilleni!
        : ) Kiitos avusta, monta kertaa jouduit minulle vastaamaan!

• -veine
        aloittaja..... kirjoitti:

Altromin Pet:iin! Sovittiin se tuossa iltalenkillä vanhempien kanssa.
        Ostamme kerralla sen 12,5 kg...ainakin on syötävää pitkäksi aikaa! Ja reilusti halvemmaksikin tulee, kuin kerralla 1 kg pussi!
        Nyt olen tyytyväinen kun tiedän että on varmasti hyvää ja laadukasta syötävää marsuilleni!
        : ) Kiitos avusta, monta kertaa jouduit minulle vastaamaan!

Tässä hieman tulee pompittua ketjusta toiseen, mutta kirjoitanpa tämän tänne.
        Mukavaa että tuollaisia marsunomistajia on, joilla on halua selvittää asioita ja tietää aina vain kaikesta enemmän, otetaan neuvoista opiksi ja halutaan marsujen parasta. Olisi mahtavaa kun kaltaisiasi olisi enemmän, tuskin löytyisi enää onnettomia ja huonovointisia marsuja. Sinunlaisiasi on mukava neuvoa, tietää etteivät kirjoittamansa asiat mene kuuroille korville. Jatka samaa rataa, varmasti marsusi ovat onnellisia. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      79
      2598
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      51
      2570
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      68
      2523
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      74
      2433
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      39
      1947
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      105
      1779
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1287
    8. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      12
      1283
    9. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      8
      1069
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1065
    Aihe