Ostakaa Suomesta!!!!!

Rakastan_veroja

Ostakaa tavaranne ihan normaaleista kivijalkakaupoista, hyvä ihmiset! Kaivatte vaan väkisin hankaluuksia, jos tilailette ostoksenne ympäri maailmaan milloin mistäkin. Menee milloin tullia, milloin alvia, koska ette saa mitä olette tilanneet, jne.

Lisäksi ette maksa veroja Suomeen, millä täällä kohta enää maksetaan hyvinvointiyhteiskunnan terveydenhoito, ym. verotuloilla rahoitettavat asiat.

Pikkuisen harkintaa, ja siirtäkää vähän katsetta siitä omasta navasta tärkeämpiin ja kaukonäköisempiin asioihin.

13

503

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta kun kotimaiset netti-tai kivijalkakaupat, eivät myy niitä tuotteita, mitä ulkomaislta ostan ja tilailen. Ja jos valtio tämän vuoksi verotuloja menettää, niin syyttäköön siitä niitä kauppiaita, jotka eivät haluamiani tuotteita myy.

• mutta kun

suomalainen yhteiskunta on katsonut hyväksi pitää minua jo viidettä vuotta
      peruspäivärahalla niin en katso itselläni olevan minkäänlaisia velvollisuuksia
      näihin
      "millä täällä kohta enää maksetaan hyvinvointiyhteiskunnan terveydenhoito, ym. verotuloilla rahoitettavat asiat."

Pakon edessä ja ihan hyvällä omallatunnolla ostan mistä halvimmalla saa vaikka olisi tehty missä vinkumaassa
      ja vaikka lapsityövoimallakin .

• Kyllä tämä tiedetään

Tuotakin asiaa on tutkittu, ja nekin jotka saavat yli 2000 euroa käteen palkkatuloja, katsovat olevansa niin "köyhiä", ettei heillä ole varaa toimia isänmaallisesti... näitä sitten näkee lidleissä, giganteissa, ja ulkomaisilla nettikauppa sivuilla ostoksilla.

Totuus on se, ettei mikään raha koskaan riitä ahneelle. Aina sillä muka on liian vähän rahaa, ja aina saadaan sitä kautta "oikeutus" ostaa riisto/lapsityövoimalla tehtyjä hyödykkeitä, ja tavaroita joista ei jää verotuloja kotimaahan.

Myös kaikkiein parhaiten toimeentulevat ovat useimmiten niitä joilla "ei ole varaa" maksaa tv-lupaa, jne.

• joopajoo...

onko se valtion vika, että et saa persettäsi ylös sohvalta työnhakuun?

• qiov nouT
        Kyllä tämä tiedetään kirjoitti:

Tuotakin asiaa on tutkittu, ja nekin jotka saavat yli 2000 euroa käteen palkkatuloja, katsovat olevansa niin "köyhiä", ettei heillä ole varaa toimia isänmaallisesti... näitä sitten näkee lidleissä, giganteissa, ja ulkomaisilla nettikauppa sivuilla ostoksilla.

Totuus on se, ettei mikään raha koskaan riitä ahneelle. Aina sillä muka on liian vähän rahaa, ja aina saadaan sitä kautta "oikeutus" ostaa riisto/lapsityövoimalla tehtyjä hyödykkeitä, ja tavaroita joista ei jää verotuloja kotimaahan.

Myös kaikkiein parhaiten toimeentulevat ovat useimmiten niitä joilla "ei ole varaa" maksaa tv-lupaa, jne.

kääntää myös toisinpäin. Mikään raha ei riitä myöskään osalle kauppiaista. Mieluusti minäkin kotikylälle jätän veroeurot, mutta joku raja kulkee jossain vaiheessa, ja varsinkin jos täältä päin ei saa ko. tuotetta lainkaan. Ehkä Suomesta vielä löytyisikin mutta jos hinta on kaksinkertainen ulkomaisiin verkkokauppoihin verrattuna, voi kauppiaat kyllä katsella peiliiin. Olisi tälläkin alalla kirveelle töitä.

• RyöväystäKotimaassa

On siinä että tuote jonka oikea hinta on 10€, maksaa suomalaisessa kivijalkakaupassa yli 40€.

Joten joku tässä kyllä haiskahtaa ja paahsti.

En oikein tiedä miten kivijalkakaupat kuvittelevat pärjäävänsä tuolla hinnoittelumallilla.

• Niin totta...

Jos minun pitää hankkia tuote X, jota saa vain yhdestä suomalaisesta nettikaupasta/liikkeestä hintaan 69,90e 6,90e postikuluja ja vaihtoehtona on tilata sama Briteistä suoraan kotiovelle hintaan 24,90£, niin idioottihan olisin jos tilaisin sen Suomesta. Henkilökohtaisesti en tahdo kerryttää yhdenkään kiskurifirman pankkitiliä maksamalla 50e korkeampaa katetta heidän myymästään tuotteesta.

Suomessa kaikki maksaa liikaa. Joku vetää todella röyhkeästi välistä, jossain kohdassa markkinaketjua. Minä tilaan ulkomailta kunnes Suomessa lasketaan hintoja tuotteiden oikeaa arvoa vastaavalle tasolle.

• J000000h

Mua ei kiinnosta tasan yhtään Suomen hyvinvointiyhteiskunta jne, en halua maksaa veroja sen takia että jotku spurguluuserit saa juoda rainbow siideriänsä tekemättä mitään. En ole ostanut vaatekappalettakaan Suomesta johonkin viiteen vuoteen. Muutama reissu vuodessa viroon tai latviaan ja pukeudun merkkivaatteisiin jota ei suomesta löydy ja vielä halvalla. Nettikaupoista tilailen ehkä 3-5 kertaa vuodessa ja kertaakaan ei ole vaatteet jäänyt tulematta.
      En maksa ylimääräsiä veroja Suomeen vaikka olen hyvin tienaava kouluttautunut ihminen. En ole ikinä mitään valtiolta saanut niin en koe olevani mistään velkaakaan, Jos veroprosentti palkastani olisi 20% luokkaa niin voisin suosia sitä yhteiskuntamallia.

• kirppispelastaa josk

totta moni asia joka tässä ketjussa on tullut esiin.
      Suomessa laitetaan hintoihin jo valmiiksi ne aleprosentit jotka voidaan sitten huoletta antaa asiakkaille alemyyntien aikana.On varasprosentit jne.
      Että sellaisista ne hinnat kertyy.
      Postimyynnit voi myydä edullisemmin kun ei ole näitä hävikkejä.....siis ulkomailta.

• kauppiaskoeuroopassa

Ite olen samaa mieltä, että pysykää suomalaiset asiakkaat suomessa jos vain pystyy.

MUTTA. Itse olen jälleenmyyjä omassa verkkokaupassa ja tulossa on myös kivijalka liike. Suomessa todella käytetään isoja katteita, Todellakin. ENITEN välistä kuitenkin vetää maahantuoja ja suomalaiset tukkuliikkeet.

Itse me käytämme ulkomaisia tukkuliikkeitä. Enimmäkseen ostamme Euroopasta, mutta myös Jenkeistä ja Aasiasta tulee paljon tavaraa.

Se miksi isoja katteita tarvitaan Suomessa on OSTOVOIMA. Täällä ei riitä niin paljoa asiakkaita kaikille, että voisi halvemmalla myydä. Yhteisessä taloudessa kun ollaan Euroopassa, pitäisi tukku liikkeiden tajuta se ja alentaa omia katteita tai kauppiaat suuntaa ostot Eurooppaan.

Eurooppalaiset yritykset valtaa Suomea verkkokauppoineen pikkuhiljaa.
      Myös tuotteiden hinnat yhdenmukaistuvat koko Euroopan alueella. Koska yritykset myyvät koko Eurooppaan verkkokaupoissa. Eli alentuu ne Suomenkin hinnat pikkuhiljaa.

• FaktaNator

Kivijalkakaupat suorastaan ryöstää asiakkaat. Hinnat ovat yli kaksinkertaiset verrattuna siihen jos tilaa verkosta.

• .

ekologista ja laadukasta.

• jhgjfnm

Tuntuu, että varsinkin monien pienien kauppojen korkeisiin hintoihin ovat syynä isojen maahantuontiyritysten korkealla pitämät hinnat. Nytkin katselen yhtä n.700 €:n hintaista
        ostosta ulkomailta, kun samasta tavarasta joutuu pulittamaan kotimaassa yli 900 €.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      38
      3545
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      32
      2315
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2243
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      45
      2111
    5. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      56
      1484
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      18
      1445
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1396
    8. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      957
    9. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      48
      945
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      37
      823
    Aihe