tuo on käynyt mielessäni kun päivän politiikkaa joskus käyn lukemassa tosin mitään uutta ei kyllä ole noiden ihmisten mielipiteissä sitten viimeiseen kahteenkolmeenkymmeneenvuoteen tapahtunu, Kun katselee ketkä ketäkin äänestää sekä mikä ideologia sekä miten ihmiset itse tulevat suomalaisen yhteiskunnan asioita hoitamaan toteuttamaan varsin mielenkiintoista horisontaalisesti on tuo ydin ryhmä joka koostuu:
heistä jota sääliä tuntien kuin heidän mielenterveytensä rappautumista sääliem katson. tässä kohtaa sääli sana sen varsinaisessa merkityksessä :)
meillä jokaisella on oma nuoruus iloineen kuin sinne kuuluvine "ystävinä" sekä senajan kaveriporukoina. Harmilista että edelleenkin viellä kahden-kolmenkymmenen vuoden jälkeen näkee sinne jääneitä samaan vastuuttomaan käytökseen kuin omaan sisäpiiriinsä jämähtäneitä Heistäkö puolueet kuvittelevat saavansa muuta kuin äänen. Surulista sekä säälittävää noiden juopporinkien todellisuuden hahmottaminen oletuksineen joskus huvittavaa.
Heidän minäkäsitys perustuu katkeruuteen kaikkeen siihen mitä ilman ovat jääneet vaikkakin heillä olisi ollut itsellään mahdollisuus muuttaa elämnsä käsikirjoitusta. Yhteiskunta on noille raukoille maksanut vuodesta toiseen kaiken mahdolisen eikä mikään heitä ole auttanut . Nyt sitten on heidän sairasta mielivitustaan epämääräistä holtitonta elämäänsä sekä kriminaali käytöstään haluamassa joku porvari puolue sanomattakin on selvää että noista joka kaupungin kunnan lähiö ihmisistä koostuva joskin määrälisesti suuri Heistä Ei ole palvelujen tuottajaksi työn tekijöiksi eikä varsinkaan muuta kuin äänensä antamaan että saavat siitä kalja rahaa sekä lisää potaskaa pöytään.
Horisontaalisen kaukana heistä on oma elämäni sekä tässä kohtaa käytän nyt Säälin heitä sanaa sen varsinaisessa merkityksessä kun me kaikki kohtaamme joskus ohi mennen kuinka normaalista tavasta tervehtiä Esim. saavat päiväänsä hyvää mieltä että edes joku tervehtii heitä ystävälisesti kaikesta huolimatta.
Näin asiat oikeasti ovat...
suomalaisen yhteiskunnan edistyksellisyys jne. heidän varassaan :)...
Minäkäsitys: millainen olet
4
252
Vastaukset
- .
niinkö :) Ihmiset jotka sanotaan nyt viimeiset kaksikymmentä vuotta ovat eläneet kappakka elämää viikosta toiseen säänölisesti Tiedämme kuinka paljon aivosoluja heiltä on kuollot sellaisia aivosoluja jotka ei uusiudu heidän uskomukset omista mahdolisuuksistaan vaikuttaa Normaali ihmisten elämään on kaikki epäonnistuneet :) Äänestäjinä heitä tarvitsee yhteiskunta luokkaan kuuluvat ihmiset jotka todellisuudessa ei heistä taikka heidän ongelmistaan välitä muuta kuin tämän ajan jotta saavat tarpeeksi ääniä Itselleen jne...
Horisontaalisesti mielenkiintoista on että juuri noiden ihmisten mielestä me tavaliset :) ihmiset olemme säälittäviä jne. Koviksen rooliin jämhtäneet naiset eivät itse edes ymmärrä kuinka he itse ovat alistuneet laittaessaan uutta lävistystä näytäkseen uskottovalta mm.
mutta kenen silmissä uskottavalta siinä pähkäiltävää :)...- .
oi miten ihana ilma että melkein :) synti kun tässä kahvin valmistumista odotellessani tuhlaan aikaani . No mutta jotenkin tämäkin essee on lopetettava :) kun kirjoitan huumorimielessä että taas mari kiviniemi on matkinut minua jne. tämän saman lukevat , näkevät mielensä syövereissä että kyllä on ihan pimee se luulee tai se kuuluu jne. ..niin että kun on saannut suomen kansa katsoa noita viikottain säännölisesti juovia sekä pakko raittiina ja sitten parikolmen viikon puti siihen niin tiedämme jokainen minkätasoinen tasolla tai kuinka heidän mielensä toimii.
itse oikeastaan ymmärsin viime aikoina sen tosi faktan että suomessa useampi tuhat ihmistä aivan tosisaan elävät jonkulaisessa harhassa kuinka muut on sekaisin tai sairaita jne. Alkoholilla nyt leikkivät kolmekymmppiset ovat sammuneet sitä vauhtia että korkein aika olisi monenkin mennä itseensä sekä oikeasti ajatella mitä varten alkoholia tarvitsee.
Eikö mitenkään kilahda että oikeasti ihmiset osaavat laulaa nauraa tanssia seurustella erota ihan kaikkea ilman alkoholia vain ainoastaan nuo koko elämnsä melkeinpä juoneet jotka säänölisesti viikottain kuukaudesta toiseen vuodesta toiseen ovat eläneet liottamalla aivojaan voivat pitää itseään jopa kovina tyypeinnä..hohhoijaa vierihoitoa olisi monikin vailla sekä turvalisia rajoja oman elämänsä suhteen. yms.
mutta nyt kyllä lopetan esseeni tähän ja lähden aurinkoon vailla esteitä muuta kuin on hanget korkeat nietokset sekä muutama aivonsa liottanut tien kulkija ehkä näkyy !
eikös se suomalainen yhteiskunta hoida nuo suomalaiset terveeksi :)...suomalaisten voimin..... - .
. kirjoitti:
oi miten ihana ilma että melkein :) synti kun tässä kahvin valmistumista odotellessani tuhlaan aikaani . No mutta jotenkin tämäkin essee on lopetettava :) kun kirjoitan huumorimielessä että taas mari kiviniemi on matkinut minua jne. tämän saman lukevat , näkevät mielensä syövereissä että kyllä on ihan pimee se luulee tai se kuuluu jne. ..niin että kun on saannut suomen kansa katsoa noita viikottain säännölisesti juovia sekä pakko raittiina ja sitten parikolmen viikon puti siihen niin tiedämme jokainen minkätasoinen tasolla tai kuinka heidän mielensä toimii.
itse oikeastaan ymmärsin viime aikoina sen tosi faktan että suomessa useampi tuhat ihmistä aivan tosisaan elävät jonkulaisessa harhassa kuinka muut on sekaisin tai sairaita jne. Alkoholilla nyt leikkivät kolmekymmppiset ovat sammuneet sitä vauhtia että korkein aika olisi monenkin mennä itseensä sekä oikeasti ajatella mitä varten alkoholia tarvitsee.
Eikö mitenkään kilahda että oikeasti ihmiset osaavat laulaa nauraa tanssia seurustella erota ihan kaikkea ilman alkoholia vain ainoastaan nuo koko elämnsä melkeinpä juoneet jotka säänölisesti viikottain kuukaudesta toiseen vuodesta toiseen ovat eläneet liottamalla aivojaan voivat pitää itseään jopa kovina tyypeinnä..hohhoijaa vierihoitoa olisi monikin vailla sekä turvalisia rajoja oman elämänsä suhteen. yms.
mutta nyt kyllä lopetan esseeni tähän ja lähden aurinkoon vailla esteitä muuta kuin on hanget korkeat nietokset sekä muutama aivonsa liottanut tien kulkija ehkä näkyy !
eikös se suomalainen yhteiskunta hoida nuo suomalaiset terveeksi :)...suomalaisten voimin.....Suomalaisilla on ollut töitä. koulutusta . työhön tähtäävää koulutusta valtio on auttanut tukenut kuin viimeistä päivää kun paperikoneet on lopettaneet suomessa toimintansa jne. Onko ihme kun nousukkaat jotka jostain syystä menettivät duuninsa eivät tahdokkaan tehdä muuta työtä kun eihän se palkka etuineen ole sama. Aivan tavalista työkykyistä on myös kortistoissa joilla ei ole pienintäkään aikomusta töihin :) ainoastaan puhua työstä
samat ihmiset ovat siis suomalaisetko muka oikeasti olisivat olleet koskaan ikinä kenestäkään muusta kuin omasta palkastaan sekä itsekeskeisyydessään nyt jo vuosien ajan rapauttaneeet suomalaista yhteiskuntaa
sitten eivät antaisi muidenkaan tehdä ei ainakaan ulkomailta ei virosta ei mistään mutta eivät myöskään itse
Me kaikki tiedämme noiden ansiosidonaisilla ketkuttelevien metkut sekä suuret puheet Johtajan palkka pitäisi saada mutta ilman velvollisuuksia sekä vastuuta.
armoton herra viha näyttää jäytävän yhden jos toisenkin mieltä niin että eivät keskustelupalstoilla jouda edes muuta tekemään kuin istu nokka kiinni netissä
ja minä :) rasukka en viellä osaa olla kateelinen heille :) ei ku nythän mun täytyy tehdä välillä lohikeitto.
:) tämä ei ollut kutsu meille päiväliselle eikä lounaalle vaikka niin tahtoisittekin ainakin mielikuvituksissa mä syön ite ...ja jos kehtaan tulen elvistelemään kuinka hyvää oli. - .
. kirjoitti:
Suomalaisilla on ollut töitä. koulutusta . työhön tähtäävää koulutusta valtio on auttanut tukenut kuin viimeistä päivää kun paperikoneet on lopettaneet suomessa toimintansa jne. Onko ihme kun nousukkaat jotka jostain syystä menettivät duuninsa eivät tahdokkaan tehdä muuta työtä kun eihän se palkka etuineen ole sama. Aivan tavalista työkykyistä on myös kortistoissa joilla ei ole pienintäkään aikomusta töihin :) ainoastaan puhua työstä
samat ihmiset ovat siis suomalaisetko muka oikeasti olisivat olleet koskaan ikinä kenestäkään muusta kuin omasta palkastaan sekä itsekeskeisyydessään nyt jo vuosien ajan rapauttaneeet suomalaista yhteiskuntaa
sitten eivät antaisi muidenkaan tehdä ei ainakaan ulkomailta ei virosta ei mistään mutta eivät myöskään itse
Me kaikki tiedämme noiden ansiosidonaisilla ketkuttelevien metkut sekä suuret puheet Johtajan palkka pitäisi saada mutta ilman velvollisuuksia sekä vastuuta.
armoton herra viha näyttää jäytävän yhden jos toisenkin mieltä niin että eivät keskustelupalstoilla jouda edes muuta tekemään kuin istu nokka kiinni netissä
ja minä :) rasukka en viellä osaa olla kateelinen heille :) ei ku nythän mun täytyy tehdä välillä lohikeitto.
:) tämä ei ollut kutsu meille päiväliselle eikä lounaalle vaikka niin tahtoisittekin ainakin mielikuvituksissa mä syön ite ...ja jos kehtaan tulen elvistelemään kuinka hyvää oli.ai niin yhdeksänkymentä luvun alku oli satdoille tuhansille vaikeaa rankaa aikaa Ei ollut varaa jäädä tuleen makaamaan ja odotella valtio vallan tukitoimenpiteitä ihmiset selvisivät Työtä tekemällä eikä kortistoissa keplotellen oli myös niitäkin joiden ei kuulema kannattanut mennä töihin jne.
tässä on tullut nähtyä kuinka paperitehtaiden lopetettua sinne on uponnut veronmaksajien rahoja pilvin pimein on lakkoileet on vaatineet sitä sun tätä Ei tätä voi tavallinen sari sairaanhoitaja kuin olli opettjat ymmärtää Ei...on voi kun ihmetellä suomalaisten toimintaa. Sitten viellä kehtaavat unelmapeiteiden alta vinoilla ihmisille jotka tänääkin ovat tukeneet omilla valinoillaan suomen kansan talouden nousua kun eivät nää edes kokonaisvaltaista tilannetta yksi ja hailee on pelkästään maahanmuutto ongelmista tehdä tikusta asiaa Koska usea on siellä itse pää piruna lietsomassa ongelmia omalla käytöksellään. Varsinainen taktiikka ilmeisesti otettu lähi-idän konflikteista jossa pää pirut usuttaa melakoimaan keskenään jotta heille itselle siitä olisi mahdolisiman paljon etuja mitä ne nyt kulloinkin sattuu olemaan. näin nyt epäviralisesti kirjoitettuna.
hyvää pääsiäistä ja näkemiin :)...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202232Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742173Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422053Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma511427- 741366
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?61870Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8771- 52743
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33734