Silmitöntä koiravihaa

lenkkeilijät

Olen nyt parin päivän sisällä törmännyt ihan järkyttäviin tilanteisiin koirani kanssa lenkillä. On kuulunut koirattomien vastaan tulijoiden mutinaa ja suoranaista solvaamista. Julkisille paikolle on ripustettu käsin kirjoitettuja lappusia, joissa kielletään koirien kulku?? Aamulla olin pentuni kanssa lenkillä ja ilo päättyi siihen, kun tuntematon nainen hyökkäsi paikalle ja alkoi raivoissaan huuta.

Oletteko muut koiran omistajat törmänneet tällaiseen koiravihaan? Tuollaiset sekopäät alkavat jo pelottaa. Mitä jos joku raivopäissään satuttaa koiraani.

7

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

kyllä ole ikinä...huonoa säkää sulla... ihmisillä huonot olot nykyään niin johonkin se pitää purkaa ja nyt esiin tulevat koiran paskat kiristää tunnelmaa entisestään...mulle jos tultais syyttä riehumaan antaisin kaksin verroin takaisin.... ja kunnolla eipä tulis sen jälkeen rääpimään päätään

• Skandaali jo

On, on tuttua vuosien takaa suunnaton koiraviha kaikenkarvaisten häiriintyneiden taholta.

Mutta meno on muutenkin järkyttävää tätä nykyä. Nyt ovat koiranomistajat jo aggressiivisia toisia koiranomistajia kohtaan. Olen toki ennenkin joutunut järkyttävästi haukutuksi koska en tahdo koiraseurustella vieraiden ihmisten ja näiden eläinten kanssa, mutta tämä seuraava menee jo liiallisuuksiin ja käsittämättömiin.

Täällä Oulussa Kaukovainiolla eilen illalla vieras fyysisesti aggressiivinen nainen hyökkäsi kimppuuni.

Tämä oli keski-ikäinen naispuolinen, jokin vaaleahko hupputakki päällä liikkunut koiranulkoiluttaja. Ulkoilutti reilua keskikokoista, punaista, suhteellisen pitkäkarvaista koiraa, jolla taittokorvat ja valkoinen piirto rinnassa. Koira näytti sekarotuiselta novascotiannoutajalta tms.

Olin vastaantulijan itse hyvin ohitse päästääkseni vetäytynyt leveälle tienristeyskohdalle aivan tiensivuun nuoren koirani kanssa. Minulla oli koirani kytkettynä kiinni ja pitelin sitä itse asiassa tiukasti pannasta. Se on nuori koira, jota juuri opetan olemaan välittämättä muiden koirista. Aggressiivinen se ei ole, vaan ei vain ymmärrä vielä tyystin aina joka kerta ulkoillessa pelisääntöjä joita meidän perheessä noudatetaan eli sitä, ettei vieraiden kanssa aleta millekään. Vain omien tuttujen muutaman koiran kanssa missään luvallisissa tekemisissä.

Eli tästä johtuen vieraan ihmisen koirineen vastaantullessa koira mahdollisimman lyhyellä tiukassa otteessa tiensivussa. Odotin toisen koiranulkoiluttajan kävelevän asiallisesti ohi omine koirineen, mitä hän ei suinkaan tehnyt, vaan alkoi ahdistella minua. Kun en tahtonut alkaa juttusille vaan pyysin menemään ohi ja että koulutan parhaillaan koiraani, hän alkoi sättiä minua ja siitä tilanne eteni niin että hän kävi käsiksi raivoissaan minuun.
      Hän yksinkertaisesti pimahti siitä, että en tahtonut alkaa hänen ja hänen koiransa kanssa mihinkään lähempiin tekemisiin. Pyysin häntä jättämään meidät rauhaan ja menemään menojaan, mikä ei sopinut.

Hän alkoi nimitellä minua hulluksi lehmäksi ja ties mitä erittäin sekavaa sopotusta ja nimittelyä: sitten hän hyökkäsikin jo kimppuuni. Kävi yllätyksen tuomalla edulla käsiksi hiuksiini ja päähäni ja tuuppien minua päästäni riepotti minut alas maahan kontilleni ja alemmaksikin nurin minut kaataen. Ei ollut yllätykseltäni ja ällistykseltäni sekä oman nuoren koirani kiinni pitelyltä ja vieraalta koiralta sekä tältä naiselta varjelemiselta mahdollisuutta oikein puolustaa itseäni, koska en myöskään ole aivan kunnossa.

Nainen pelästyi jonkin verran yhtäkkiä paikalle kulkeneita ohikulkijoita ja omaa suureen ääneen apua kirkumistani, missä vaiheessa pääsin irtautumaan tilanteesta ja juoksemaan pakoon suunnattomasti järkyttyneenä henki hapatuksissa.

Tämä lähiö on todella kauhun paikka.

• iubgt

Ilmota tollasesta poliisille. Tolla tavalla viattomien ihmisten kimppuun hyökkääminen

• fvgdfhj

minä olen törmännyt hieman samanlaiseen tilanteeseen koirapuistossa jossa sanoin emännälle että komentaisiko hieman dobberiaan ..oli toki kiltti mutta erittäin tungetteleva erään arkaa koiraa kohtaan(tämän koiran omistaja oli kohteliaasti pyytänyt samaa aiemmin mutta tilanne e parantunut joten sanoin myös että voisi olla parempi komentaa se välillä pois)..joten aattelin että rauhoittaisi tilannetta..siitä kuitenkin suivaantui täysin ja alkoi haukkumaan kaikki siellä olijat. Todella uhkaava..tuli ihan minuun kiinni ja huuti että kaikenmaailman kommarit täällä puistoa käyttääkin..huh huh

en uskaltanut vähään aikaan mennä etten törmään häneen.

• Tiedoksi
        fvgdfhj kirjoitti:

minä olen törmännyt hieman samanlaiseen tilanteeseen koirapuistossa jossa sanoin emännälle että komentaisiko hieman dobberiaan ..oli toki kiltti mutta erittäin tungetteleva erään arkaa koiraa kohtaan(tämän koiran omistaja oli kohteliaasti pyytänyt samaa aiemmin mutta tilanne e parantunut joten sanoin myös että voisi olla parempi komentaa se välillä pois)..joten aattelin että rauhoittaisi tilannetta..siitä kuitenkin suivaantui täysin ja alkoi haukkumaan kaikki siellä olijat. Todella uhkaava..tuli ihan minuun kiinni ja huuti että kaikenmaailman kommarit täällä puistoa käyttääkin..huh huh

en uskaltanut vähään aikaan mennä etten törmään häneen.

Up: tiedoksi väelle..

• piiripienipyörii
        Tiedoksi kirjoitti:

Up: tiedoksi väelle..

Mikä h*mmetti ihmisiä nykyään vaivaa,ja jopa koiraihmisiä...asiatonta touhua..en ole koskaan kuullut/enkä kokenut vastaavaa...noin häiriintyneille ihmisille ei pitäis ees koiraa antaa...olkaa varovasia,ja pitäkää puolenne kun kerta tuollaisia hulluja on liikkeellä..

• koirakuiskuri

Uteliaisuudesta kysyn, että mitä rotua koirasi on? Ettei olisi taas jtk "isojen koirien" vihaa/pelkoa noiden huutajien taholta. Todella ikävää.

En ole juuri kohdannut koiravihaa oman (c)hihhulin kanssa, mutta en olisi ollenkaan varma ettenkö olisi kohdannut koiravihaa jos sen tilalla olisi ollut esim. dobberi, ikävä kyllä. Muistan meinaan millaista oli kun hoidin pari päivää dobberimixiä ja sen kanssa kun olin lenkillä, niin johan tuli vihaista ilmettä ja jopa kiroilua vastaan parilta ohikulkijalta (miehiä).

Älä lannistu tuollaisista möykkääjistä. Jos eivät aivan vaikuta arvaamattomilta sekopäiltä, niin voithan sanoa takaisin maalaisjärjen mukaisia pointteja. "Muualla maailmassa on tsunameja ja maanjäristyksiä, ja täällä te iskette koiravihassa muita kanssaihmisiä vastaan... Kuulkaas, mitenköhän ihmiset ovat ikinä eläneet täällä Suomessa 60- ja 70-luvuilla - silloin ei kerätty edes koirankakkaa pusseihin ja silti ihmiset tulivat jokseenkin toimeen. En minäkään valita kaikista asioista joita näen, on vähän niinkuin nipotusta nääs."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      43
      2478
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2467
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2362
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2122
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1857
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1123
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1014
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      995
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      876
    Aihe