Joo, elikkä tommonen edellämainittu näytönohjain löytyy koneesta. Itselle se ei paljoa kerro, kun näissä tietokoneasioissa en ole oikein elementissäni. Mitä voisi ammattilaiset tuosta mulle kertoa. Jonkun aikaa olen World of Warcraftia pelaillu tuolla ohjaimella ja kunhan säädöt on pitäny kohtuu alhaalla niin kyllä sitä on pelaamaan pystynyt. Tarkoituksena olis alkaa Aionia pelaamaan ja kiinnoistais selviääkö tuo ohjain siitä kunnialla vai pitääkö vaihtaa parempaan. Ja jos samalla voisitte suositella hyviä ohjaimia eri hintaluokista. Kiitos.
ATI Radeon HD 2400
6
520
Vastaukset
- mr. mmx
Kyllähän tuolla pitäisi pystyä pelamaan jotenkuten, mutta suosittelen riemuiten parempaa koska tuo kortti ei ole oikein tehty pelaamista varten. Onko emolevyn liitäntä AGP (ruskea), PCI (valkoinen) vai PCI-E (valkoinen/musta/sininen)? Budjettina uudelle kortille? Liitäntävaatimuksia? -> (esim. käytätkö DVI-lättynäyttöä vai VGA-kuvaputkea?)
- Clueless
Vaikeita kysymyksiä, niin kuin sanoin en kovin syvällisesti tietokoneita ymmärrä. Mutta pienellä tonkimisella jotakin sain selvää. Saako tuota emolevyn liitäntää selville muuten kun avaamalla koneen? Käytössä on
lättänäyttö ja siitä lähtee kylläkin VGA-kaapelilla koneeseen kiinni (semmonen sininen mötikkä molemmissa päissä). Budjettia en ole varsinaisesti määritellyt, koska en oikein tiedä minkälaisella summalla hyvä ohjain irtoaisi. Ei ole koskaan irto-osia tullut ostettua. Aina näitä valmiskoneita, joita on sitten käytetty loppuun asti semmoisenaan. - Er
Clueless kirjoitti:
Vaikeita kysymyksiä, niin kuin sanoin en kovin syvällisesti tietokoneita ymmärrä. Mutta pienellä tonkimisella jotakin sain selvää. Saako tuota emolevyn liitäntää selville muuten kun avaamalla koneen? Käytössä on
lättänäyttö ja siitä lähtee kylläkin VGA-kaapelilla koneeseen kiinni (semmonen sininen mötikkä molemmissa päissä). Budjettia en ole varsinaisesti määritellyt, koska en oikein tiedä minkälaisella summalla hyvä ohjain irtoaisi. Ei ole koskaan irto-osia tullut ostettua. Aina näitä valmiskoneita, joita on sitten käytetty loppuun asti semmoisenaan.Esim. CPU-Z,sillä näet minkälaisia osia koneessa on.
- Clueless
Okay, tuli sitten aukaistua tuo konekkin. Siellä näytti olevan 2 valkoista paikkaa(PCI?) ja niitten alapuolella oli semmonen pienempi paikka, myös valkoinen ja sen alapuolella musta, joka on vissiinkin se PCI-e ja siinä oli kiinni se nykyinen näyttis.
- Clueless
Niin, voisko joku vielä suositella suhtkot hyviä ja halpoja näyttiksiä pelikäyttöön. Oon itte yrittäny nettikaupoista vilkuilla, mutta kun ei millään amatööri voi tietää mitkä kortit on hyviä tai edes parempia kuin nykyinen.
- jepulisjeij
Itse käytän ATI:n 5750 Formula -näytönohjainta, joka hyvin jaksaa pyörittää suurinpirtein mitä tahansa peliä. Maksoin 130 euroo, kortti oli PCI-E väylään ja hyvä kokemus tähän mennessä(kortti noin puoli vuotta vanha). Suosittelen kyseistä korttia tai sitten netistä tilaamalla nVidian GTS 250-korttia jos kyseiseen rinkkaasi mahtuu tällainen hirmu(vie tilaa kahden näytönohjaimen verran). GTS 250 -mallia saa siihen hiemaan yli sataan euroon ja todella hyvällä suorituskyvyllä(parempi kuin omassani). Ja ATI:sta ja nVidia:sta vielä se, että molemmat ovat näytönohjainmerkkejä, jos ei tullut vielä selväksi. Ostaessasi kannattaa katsoa näytönohjaimen muisti, (yli 512 Mb/Mt riittävä, yli 1 Gb/Gt pärjää hyvin), näytönohjaimen muistin tyyppi(DDR2, DDR3, GDDR3, GDDR5, joista suosittelen GDDR- ja DDR3), sekä näytönohjaimen suoritin(Core, GPU, ydin(itselläni 780 MHz)). Toivottavasti tajusit vastauksestani jotain :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192176Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392065Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä271953Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma461367- 741316
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56792Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698