Mulla alkaa olla edessä uuden kaupunki- ja työmatkapyörän ostaminen, koska nykyinen kulkineeni alkaa tekniikkansa puolesta olla siinä pisteessä, että taidan päästää sen hyvin ansaitulle eläkkeelle. Ajattelin katsella Cycklo crossaria lähinnä pyörän monipuolisuuden takia. Periaatteessa Tunturi CX700 olisi sopivan oloinen paketti, ellei joku keksi parempaa vaihtoehtoa.
Sen tiedän jo, etten osta missään nimessä mitään hybridiä enkä halpakamaa huonoilla komponenteilla, kun pyörän on tarkoitus kestää päivittäinen ajokäyttö luotettavasti ja turvallisesti.
kaupunkiin
12
1730
Vastaukset
- Joopaseipäs
"Periaatteessa Tunturi CX700 olisi sopivan oloinen paketti, ellei joku keksi parempaa vaihtoehtoa.
Sen tiedän jo, etten osta missään nimessä mitään hybridiä enkä halpakamaa huonoilla komponenteilla"
Malli CX700
Runkokoko CT-50-54-58cm
Runkomateriaali 6061 hydroformattu alumiini
Haarukka Kinesis alumiini
Vaihteet Shimano Sora 18v.
Jarrut Tektro Lyra mekaaniset levyjarrut
Renkaat 28", Schwalbe Marathon 32-622, pistosuojattu, sivuheijastin
Vanteet Mach1 250 disc alumiini, holkitettu kaksoisseinämä
Ohjainkannatin Kalloy säädettävä
Istuin Selle Royal Viper
Valot Muoviset Non-Slip polkimet
Lukko --
Polkimet Muoviset Non-Slip polkimet
Vakiovarusteet Hiilikuituinen satulatolppa, soittokello
Värit Black
Kokonaispaino n. 11 kg
Suositushinta 899 euroa
Loistavasti nimesitkin yhden halpisvaihtoehdon halvimmilla mahdollisilla osilla. Koitas nyt panostaa vaikka ihan aluksi siihen omaan pyöräkalustoosi ennen vaahtoamista jokaisesta palstan viestistä. Melkoisen ylihinnoiteltu noilla osilla. Jätä nyt hyvä mies nämä tuntsat kauppaan.- 14+12=24!
Vaahtoamista? Missä?
Asiallisessa vastauksessa olisi ollut ehdotus paremmasta vaihtoedosta. Itse en osaa sitä tehdä, ihmettelen vaan hyökkäystä asiallisen kysyjän viestiä vastaan ilman perusteita. Olisit edes laittanut analyysiä mainitsemistasi osista jos ne eivät kelpaa... - xc-fun
Niin.. olen varsin tietoinen pyörän heikoimasta osasta eli säätökannattimesta. Se vaihtuu heti ja välittömästi kiinteään kannattimeen joita olen säilönyt valmiiksi kaappiin myöhempää tarvetta ajatellen. Muoviset polkimet jäävät pyöräkauppaan laitan lukkopolkimet heti kättelyssä, nekin muuten löytyvät valmiiksi kaapista.
Muutoin cx700 on cc:ksi varteenotettava paketti. Se on mm. ainoa luokassaan jossa on levyjarrut. Mekaaniset tosin, mutta eipä tuo haittaa. Ne voi ajaa loppuunsa ja vaihdan sitten Shimano LX hydrauliset levyjarrut tilalle.
Sora on ihan riittävä osasarja vaihteisiin, mutta jos sen joskus haluan vaihtaa niin heitän Ultegraa tilalle.
Missä kohtaa pyörä on muutoin erityisen huono kuin ohjainkannattimen kohdalta?
Mitä tulee vaihtoehtoihin, Cube X-race on toinen mahdollinen vaihtoehto
Cube X-Race Comp
Cuben Shimano 105-osilla varustettu Cyclocrossari.
Kolmoisohennettu alurunko,
Easton EC70X Carbon haarukka,
31,8mm kannatin ja tanko,
Shimano 105 osat,
Easton Vista SL vanteet,
Schwalbe Racing Ralph renkaat.
Lisätiedot:
Materiaali: Alumiini
Paino: 9.2 kg
Väri: Punamusta - pyöräilijä?
xc-fun kirjoitti:
Niin.. olen varsin tietoinen pyörän heikoimasta osasta eli säätökannattimesta. Se vaihtuu heti ja välittömästi kiinteään kannattimeen joita olen säilönyt valmiiksi kaappiin myöhempää tarvetta ajatellen. Muoviset polkimet jäävät pyöräkauppaan laitan lukkopolkimet heti kättelyssä, nekin muuten löytyvät valmiiksi kaapista.
Muutoin cx700 on cc:ksi varteenotettava paketti. Se on mm. ainoa luokassaan jossa on levyjarrut. Mekaaniset tosin, mutta eipä tuo haittaa. Ne voi ajaa loppuunsa ja vaihdan sitten Shimano LX hydrauliset levyjarrut tilalle.
Sora on ihan riittävä osasarja vaihteisiin, mutta jos sen joskus haluan vaihtaa niin heitän Ultegraa tilalle.
Missä kohtaa pyörä on muutoin erityisen huono kuin ohjainkannattimen kohdalta?
Mitä tulee vaihtoehtoihin, Cube X-race on toinen mahdollinen vaihtoehto
Cube X-Race Comp
Cuben Shimano 105-osilla varustettu Cyclocrossari.
Kolmoisohennettu alurunko,
Easton EC70X Carbon haarukka,
31,8mm kannatin ja tanko,
Shimano 105 osat,
Easton Vista SL vanteet,
Schwalbe Racing Ralph renkaat.
Lisätiedot:
Materiaali: Alumiini
Paino: 9.2 kg
Väri: PunamustaOlen tässä pikkuhiljaa yrittänyt pääsrä sisään pyöräilyn saloihin, siksi nämä tyhmät kysymykset.
Kun tässäkin on kahteen kertaa mainittu heikkoudeksi säädettävä ohjainkannatin niin maallikolle herää kysymys, miten sen heikkous ilmenee käytännössä. Oletan että se lukittuu täysin kiinteäksi eikä esim.löysty itsestään. Se on ehkä turha, mutta en ymmärrä miten se käytännössä näkyy. Paino ei kelpaa minulle selitykseksi - xc-fun
pyöräilijä? kirjoitti:
Olen tässä pikkuhiljaa yrittänyt pääsrä sisään pyöräilyn saloihin, siksi nämä tyhmät kysymykset.
Kun tässäkin on kahteen kertaa mainittu heikkoudeksi säädettävä ohjainkannatin niin maallikolle herää kysymys, miten sen heikkous ilmenee käytännössä. Oletan että se lukittuu täysin kiinteäksi eikä esim.löysty itsestään. Se on ehkä turha, mutta en ymmärrä miten se käytännössä näkyy. Paino ei kelpaa minulle selitykseksiSäätökannattimessa on se vika, että se on säätökannatin, eli se pysyy kasassa ja asennossaan kuusikoloruuvilla, joka taas voi katketa tai siitä voi kierteet mennä. Lisäksi koko hoito löystyy ajan myötä ja saattaa pettää ajossa vaarallisesti. Lisäksi siinä on nivelkohta, josta koko komeus voi napsahtaa poikki yllättäen.
Näiden syiden takia säätökannatin tulee vaihtaa kiinteään ohjainkannattimeen, se on turvallisuuskysymys. Oikeaoppisesti ohjainkannattimen korkeutta säädetään lisäämällä holkkeja kannattimen alle, mikäli ruotoputki sen sallii. - pyöräilijä?
xc-fun kirjoitti:
Säätökannattimessa on se vika, että se on säätökannatin, eli se pysyy kasassa ja asennossaan kuusikoloruuvilla, joka taas voi katketa tai siitä voi kierteet mennä. Lisäksi koko hoito löystyy ajan myötä ja saattaa pettää ajossa vaarallisesti. Lisäksi siinä on nivelkohta, josta koko komeus voi napsahtaa poikki yllättäen.
Näiden syiden takia säätökannatin tulee vaihtaa kiinteään ohjainkannattimeen, se on turvallisuuskysymys. Oikeaoppisesti ohjainkannattimen korkeutta säädetään lisäämällä holkkeja kannattimen alle, mikäli ruotoputki sen sallii.Kiitos valistuksesta
Onko paljonkin tapauksia että säätökannattimen ruuvit ovat katkenneet tai kierteet menneet, tai muuten vaan napsahtaneet nivelestä poikki, vai onko tämä lähinnä teoriaa? - xc-fun
pyöräilijä? kirjoitti:
Kiitos valistuksesta
Onko paljonkin tapauksia että säätökannattimen ruuvit ovat katkenneet tai kierteet menneet, tai muuten vaan napsahtaneet nivelestä poikki, vai onko tämä lähinnä teoriaa?Itse asiassa sain nähdä pyöräkaupassa käydessäni säätökannattimen joka oli vaihdettu pyörän omistajalle kiinteään kannattimeen sen jälkeen kun kyseinen säätökannatin oli lyhyen käyttöajan jälkeen hajonnut. Kannattimeen oli syntynyt selvä klappi, joka ei enää korjautunut kiristämällä. Nivelkohta klappasi useita millejä, mikä teki pyörällä ajamisesta pelottavaa.
Pyöräkauppias sanoi, että periaatteessa tällä lailla hajonnut kannatin on vielä turvallinen, muttei suositeltava pitää pyörässä. Tämän vuoksi kiinteä kannatin on parempi. - FillariFillari
xc-fun kirjoitti:
Itse asiassa sain nähdä pyöräkaupassa käydessäni säätökannattimen joka oli vaihdettu pyörän omistajalle kiinteään kannattimeen sen jälkeen kun kyseinen säätökannatin oli lyhyen käyttöajan jälkeen hajonnut. Kannattimeen oli syntynyt selvä klappi, joka ei enää korjautunut kiristämällä. Nivelkohta klappasi useita millejä, mikä teki pyörällä ajamisesta pelottavaa.
Pyöräkauppias sanoi, että periaatteessa tällä lailla hajonnut kannatin on vielä turvallinen, muttei suositeltava pitää pyörässä. Tämän vuoksi kiinteä kannatin on parempi.Eli kannattimen joutuu vaihtamaan = lisäkustannus.
Vaihteisto Soraa eli sitä simpan halpaa osasarjaa, jonka kestävyys ei ole kovinkaan kehuttava eikä tuo oikein tahdo pysyä säädöissäkään kovin pitkään kerrallaan. Aina saa olla säätelemässä. Kalliiksi sekin tulee jos osia päivittelee jatkuvasti parempaan. Kyllä siitä 105:sta ylöspäin kannattaa jo suoraan lähteä.
Kun tuo nyt jo maksaa sen 900€ niin jättäisin kyllä kauppaan nuo tuntsat ja hankkisin parempaa suoraan tilalle. Muutama satanen lisää niin saa jo suoraan 105 osilla cycloa. Esim. tuo Cube olisi jo varteenotettava vaihtoehto. - xc-fun
FillariFillari kirjoitti:
Eli kannattimen joutuu vaihtamaan = lisäkustannus.
Vaihteisto Soraa eli sitä simpan halpaa osasarjaa, jonka kestävyys ei ole kovinkaan kehuttava eikä tuo oikein tahdo pysyä säädöissäkään kovin pitkään kerrallaan. Aina saa olla säätelemässä. Kalliiksi sekin tulee jos osia päivittelee jatkuvasti parempaan. Kyllä siitä 105:sta ylöspäin kannattaa jo suoraan lähteä.
Kun tuo nyt jo maksaa sen 900€ niin jättäisin kyllä kauppaan nuo tuntsat ja hankkisin parempaa suoraan tilalle. Muutama satanen lisää niin saa jo suoraan 105 osilla cycloa. Esim. tuo Cube olisi jo varteenotettava vaihtoehto.Tuon Cuben kannalle taidan itsekin kallistua, tulee vähemmän töitä. Sitäpaitsi Cube löytyy paikallisesta pyöräliikkeestä suoraan, Tunturin cx700 ei ole ehtinyt kauppoihinkaan vielä.
- Ei pelkkää
pyöräilijä? kirjoitti:
Kiitos valistuksesta
Onko paljonkin tapauksia että säätökannattimen ruuvit ovat katkenneet tai kierteet menneet, tai muuten vaan napsahtaneet nivelestä poikki, vai onko tämä lähinnä teoriaa?...teoriaa.
"...menneet, tai muuten vaan napsahtaneet nivelestä poikki, vai onko tämä lähinnä teoriaa?"
Valitettavasti ei pelkkää teoriaa. - Samaa mieltä
14+12=24! kirjoitti:
Vaahtoamista? Missä?
Asiallisessa vastauksessa olisi ollut ehdotus paremmasta vaihtoedosta. Itse en osaa sitä tehdä, ihmettelen vaan hyökkäystä asiallisen kysyjän viestiä vastaan ilman perusteita. Olisit edes laittanut analyysiä mainitsemistasi osista jos ne eivät kelpaa...Se kai luulee tuntevansa sinut jolle jostakin syystä kade. Hyökkäävä käyttäytyminen selittynee sillä ?!
Olen samaa mieltä kanssasi. - Klappi vie hermot
xc-fun kirjoitti:
Säätökannattimessa on se vika, että se on säätökannatin, eli se pysyy kasassa ja asennossaan kuusikoloruuvilla, joka taas voi katketa tai siitä voi kierteet mennä. Lisäksi koko hoito löystyy ajan myötä ja saattaa pettää ajossa vaarallisesti. Lisäksi siinä on nivelkohta, josta koko komeus voi napsahtaa poikki yllättäen.
Näiden syiden takia säätökannatin tulee vaihtaa kiinteään ohjainkannattimeen, se on turvallisuuskysymys. Oikeaoppisesti ohjainkannattimen korkeutta säädetään lisäämällä holkkeja kannattimen alle, mikäli ruotoputki sen sallii.En tiedä kiristänkö liikaa tai en varmaan ruuveja säädä oikeassa järjestyksessä mutta aina kun vaihdan kulmaa, syntyy klappi. Tämän olen jo 2 kertaa tehnyt uuden pyörän kanssa jossa ei ennen koskemistani ole ollut minkään näköistä klappia. Siinähän on sivuilla läpipultti ja alapuolella yksi pultti. Osaako joku viisaampi kertoa miten se oikein pitää säätää tai kiristää vai olenko jo tuhonnu siitä jonkun mekanismin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k383545On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole322315Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802243Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä452111Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561484Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.181445- 741396
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69957Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?48945Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi37823