Aitini ei hyväksy poikaystävääni.

:( :( :(

olen reilun vuoden seurustellut erään miehen kanssa, mutta äitini tosissaan toivoo, että eroaisimme. äitini soittelee, tekstailee, lähettää viestejä facebookissa joissa hän ilmoittaa, että minun tulisi löytää kunnon poikaystävä.

olen 21, asun poissa kotoa ja olen melko itsenäinen.
poikaystäväni on minua 8 vuotta vanhempi ulkomaalainen. hän on syntynyt lähi-idässä, eikä hän ole kristitty. (poikaystäväni ei kuulu mihinkään uskontokuntaan.) tämä on äidilleni hirveä uutinen, koska hän on itse kiihkouskovainen, eikä voi hyväksyä sitä, että seurustelen ei-kristityn kanssa.

poikaystäväni muutti suomeen vasta aikuisiällä, mutta puhuu ja kirjoittaa hyvää suomea. lisäksi hänellä on todella länsimaalaistunut ajattelutapa, eli meillä ei ole mitään ongelmia pukeutumiseni, bilettämiseni, alkoholin käytön jne suhteen.

poikaystäväni oli joitakin kk sitten rahaton, koska hän oli muuttanut takaisin helsinkiin, eikä löytänyt töitä. niinpä lainasin rahaa hänelle, ja kerroin asiasta siskolleni. sisko kertoi äidilleni, ja äitini sai kaksi uutta syytä lisää, miksi hän ei voi hyväksyä suhdettamme. mies on rahaton ja työtön. (summa ei ollut kuin parisataa euroa, mikä ei todellakaan ole paljoa ja mies maksaa sen vielä takaisin.)

muutaman kk kelan tuilla elelyn ja töiden etsinnän jälkeen mies päätti perustaa oman ravintolan erääseen suomalaiseen franchising ketjuun. mies otti ison lainan pankista ja tekee nyt 12-tuntisia työpäiviä. tämäkään ei riittänyt äidilleni. miehellä ei kuulema enää riitä aika minulle, kun hän tekee liikaa töitä!!!

kaikkein pahinta on, että poikaystäväni todella haluaisi hyvät välit äitiini. hän aina kyselee äidistäni, ja haluaa tietää mitä äitini ajattelee parisuhteestamme. en tietenkään voi kertoa koko totuutta, joten joudun sokeroimaan äitini puheita ja sanomaan jopa valkoisia valheita, ja tämä on äärimmäisen ärsyttävää, enkä tiedä mitä tekisin asialle. :(

29

1055

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Ei oikein muuta neuvoa tule mieleen kuin, että puhu äitisi kanssa asiasta. Olet aikuinen ihminen ja teet itse omat päätöksesi myös miesasioissa. Selitä, että olet onnellinen miehen kanssa ja voisit vaikka kertoa vielä miksi. Jos haluat, voisit vaikka antaa äidillesi tilaisuuden kertoa omin sanoin, miksi hän ei pidä miehestä ja sitten voisit yrittää selittää, miksi sinä kuitenkin häntä rakastat. Jos saat äitisi mieltä yhtään avarrettua, anna hänen myös tutustua mieheen paremmin. Kerro äidillesi, että pitäisitte mielellään häneen yhteyttä, jos hän tulee miehen kanssa toimeen. Jos minkäänlainen järkipuhe ei tehoa, sitten keinot ovat aika vähissä. Joko kestät äitisi kommentit miehestä ja yrität elää omaa elämääsi kaikesta huolimatta tai sanot suorat sanat, että te olette yhdessä ja piste. Äidilläsi ei ole asiaan mitään sanomista. Oma on häpeänsä, jos ei aikuinen ihminen osaa käyttäytyä.

• ...............

muuttua nyt sitten muslimiksi?

Mistä vittu näitä perseenreikiä sikiää?

• tällästä,tänään

"Valitettava" totuus on, että jäät jossain vaiheessa rannalle ruikuttaan.

• .......

juurihan mainitsin, että mies ei ole muslimi, ei edes papereilla. kaiken lisäksi mies on erittäin muslimivastainen. eli en.

• älä lainaa rahaa
        ....... kirjoitti:

juurihan mainitsin, että mies ei ole muslimi, ei edes papereilla. kaiken lisäksi mies on erittäin muslimivastainen. eli en.

tiedän yhden tytön, joka alkoi samanlaisen miehen kanssa. Sit he joskus meni miehen kotimaahan ja siellä mies teki selväks, et "kun mä olen suomessa, elän kuin suomessa, mut kun mä olen täällä maassa, elän kuin täällä maassa." Nainen elää painajaista nykyään, eikä uskalla erota, vaikka onkin suomessa.

• ........
        älä lainaa rahaa kirjoitti:

tiedän yhden tytön, joka alkoi samanlaisen miehen kanssa. Sit he joskus meni miehen kotimaahan ja siellä mies teki selväks, et "kun mä olen suomessa, elän kuin suomessa, mut kun mä olen täällä maassa, elän kuin täällä maassa." Nainen elää painajaista nykyään, eikä uskalla erota, vaikka onkin suomessa.

mies ei edes voisi mennä takaisin maahansa, hänen isänsä on todella muslimi-vastainen ja siksi koko perhe on vaarassa siellä. kaiken lisäksi poikaystäväni todella todella tykkää Suomesta, eikä halua ikinä muuttaa täältä. hän on liittynyt jopa perussuomalaisiin ja lukee niiden jäsenkirjeitä minulle ääneen =D

• sehän on söpöä
        ........ kirjoitti:

mies ei edes voisi mennä takaisin maahansa, hänen isänsä on todella muslimi-vastainen ja siksi koko perhe on vaarassa siellä. kaiken lisäksi poikaystäväni todella todella tykkää Suomesta, eikä halua ikinä muuttaa täältä. hän on liittynyt jopa perussuomalaisiin ja lukee niiden jäsenkirjeitä minulle ääneen =D

Nyt ymmärrän äitiäsi vielä paremmin. Sinä olet todella typerä, ja hyväuskoinen hölmö, siitä nyt ei päästä enää mihinkään. Pidä nyt kuitenkin rahasi visusti omalla tililläsi edes.
        Sulle kärsis valehdella ja petää miten vain, ja sähän olisit vain innoissasi.
        Jotkut ei opi. Onneks sulla on viisas äiti.

• edellinen.
        sehän on söpöä kirjoitti:

Nyt ymmärrän äitiäsi vielä paremmin. Sinä olet todella typerä, ja hyväuskoinen hölmö, siitä nyt ei päästä enää mihinkään. Pidä nyt kuitenkin rahasi visusti omalla tililläsi edes.
        Sulle kärsis valehdella ja petää miten vain, ja sähän olisit vain innoissasi.
        Jotkut ei opi. Onneks sulla on viisas äiti.

enkä tarkoita, että sinun pitäisi äidin vuoksi toimia järkevästi, vaan itsesi. Ei tarvitse olla äidin talutusnuorassa, mutta oman järjen käyttö on sallittua myös sinulta.

• TakkuTakiainen

siellä LUKI SUOMEXI että mies EI KUULU MIHINKÄÄN USKONTOKUNTAAN.

lue ennenkuin vastaat. tai jos et osaa lukea, kuten siltä vaikuttaa, niin muuta apina-maahan, sä sinne kirjoittamisen perusteella ennenmin sovit kuin ählämit. ääli.ö

• paratiisi Suomi
        ........ kirjoitti:

"kaiken lisäksi poikaystäväni todella todella tykkää Suomesta, eikä halua ikinä muuttaa täältä."

Tottakai tykkää. Rahaa saa sossusta ja Kelalta ilman turhaa työntekoa ja suomalaiset naiset ovat anteliaita kaikille eksoottisille miehille. Tämä on se paratiisi, jonka piti löytyä vasta tuonpuoleisesta.

• voi että sentää

Sinulla on kurja tilanne. Olet kahden tulen välissä.
      Toisaalta ymmärrän äitisi huolen. Paljon on julkisuudessa puhuttu pakolaisista. Heidän toilailuistaan, rikoksistaan, ja kaikesta, mitä negatiivistä he ovat tehneet. Niitä lukiessa helposti alkaa ajattelemaan kaikista ulkomaalaisista pahaa. Taitaa myös äitisi sortua tähän. Hän on kovin huolissaan sinusta.

Olet täysi-ikäinen, valitset itse seurustellako vai ei, lainaatko rahaa vai et. Jos kerran päätät seurustella, sinun on myös kestettävä se, että äitisi pelkää puolestasi. Hänellä on oikeus omille tunteilleen, mutta hänen ei tarvitsisi tuoda mielipidettään niin vahvasti julki. Voisit siitä sanoa äidillesi.
      Jos haluat saada heidän välinsä edes siedettävälle tasolle, voit yrittää kutsua molemmat vaikka yhteisen kahvipöydän ääreen, tai yhteinen päiväretki Korkeasaareen. Silloin äitisi saisi mahdollisuuden tutustua poikaystävääsi.
      Turhaan sinä vielä itse lietsot äitisi epäluuloja kertomalla siskollesi lainaamastasi rahasta, varsinkin kun poikaystäväsi oli tuolloin työtön. Olisit ollut kertomatta. Jos haluat äitisi hyväksynnän, kannattaa hiukan miettiä myös sitä, mitä poikaystävästäsi kerrot. Kun valmiiksi epäilevä henkilö saa vielä kuulla miehen olevan työtön, tuilla elelevän, ja vieläpä lainailevan rahaa ja maksavan sitten joskus velkansa, ei se ainakaan epäilyksiä vähennä.

• ..............

olen yrittänyt niin monta kertaa asiallisesti jutella äitini kanssa, mutta hän tyrmää keskustelut aina sanomalla jotakin negatiivista poikaystävästäni. minulla on todella läheiset välit siskoni kanssa, enkä olisi uskonut hänen kertovan tästä äidilleni. hänkin katui asiaa jälkikäteen. oikeasti äidilleni ei riitä, vaikka miehellä on nyt korkea tulotaso, oma auto jne (kaikkea mitä hänen mielestään aikaisemmin tarvitsin hyvältä poikaystävältä), vaan nyt miehellä ei selkeästi ole aikaa minulle, ja meidän tulisi hänen mielestään erota.
        tuntuu todella pahalta, kun hän vähän väliä heittää tuommoisia kommentteja, ja käyttää uskontoa vielä pääsyynä miksi meidän tulisi erota. en oikeasti tiedä uskallanko edes esitellä noita kahta toisilleen, jos äitini ei osaa käyttäytyä.

• 2956
        .............. kirjoitti:

olen yrittänyt niin monta kertaa asiallisesti jutella äitini kanssa, mutta hän tyrmää keskustelut aina sanomalla jotakin negatiivista poikaystävästäni. minulla on todella läheiset välit siskoni kanssa, enkä olisi uskonut hänen kertovan tästä äidilleni. hänkin katui asiaa jälkikäteen. oikeasti äidilleni ei riitä, vaikka miehellä on nyt korkea tulotaso, oma auto jne (kaikkea mitä hänen mielestään aikaisemmin tarvitsin hyvältä poikaystävältä), vaan nyt miehellä ei selkeästi ole aikaa minulle, ja meidän tulisi hänen mielestään erota.
        tuntuu todella pahalta, kun hän vähän väliä heittää tuommoisia kommentteja, ja käyttää uskontoa vielä pääsyynä miksi meidän tulisi erota. en oikeasti tiedä uskallanko edes esitellä noita kahta toisilleen, jos äitini ei osaa käyttäytyä.

hyvä kristitty..

sanoppas äidilles et tutustu ensin ihmiseen ja arvostele vasta sitten!

• :(
        .............. kirjoitti:

Kurja tilanne sulla, mutta eipä se sun syytä ole. Ehkä sun kannattaa kertoa asiasta suoraan poikaystävällesi, hänellehän sinun kuitenkin täytyy pystyä avautumaan. Onko äitisi sellainen ihminen, joka osaa käyttäytyä, vaikkei josta kusta pitäisikään? Ehkä hän rauhoittuisi, kun tutustuisi poikaystävääsi, ja näkisi tämän olevan kunnon tyyppi eikä mikään fundamentalisti vaimonhakkaaja. Kuka tahansa äiti nyt on huolissaan tuntemattomista miehistä. Ei kai hän sentään moista meteliä nostaisi, jos seurustelisit syntyjään suomalaisen ateistin kanssa? Voisit myös kertoa hänelle rauhallisesti, miten paljon sinua satuttaa hänen käytöksensä, ja että pelkäät menettäväsi tätä menoa välit häneen kokonaan.

• huolissaan aiheesta
        :( kirjoitti:

Kurja tilanne sulla, mutta eipä se sun syytä ole. Ehkä sun kannattaa kertoa asiasta suoraan poikaystävällesi, hänellehän sinun kuitenkin täytyy pystyä avautumaan. Onko äitisi sellainen ihminen, joka osaa käyttäytyä, vaikkei josta kusta pitäisikään? Ehkä hän rauhoittuisi, kun tutustuisi poikaystävääsi, ja näkisi tämän olevan kunnon tyyppi eikä mikään fundamentalisti vaimonhakkaaja. Kuka tahansa äiti nyt on huolissaan tuntemattomista miehistä. Ei kai hän sentään moista meteliä nostaisi, jos seurustelisit syntyjään suomalaisen ateistin kanssa? Voisit myös kertoa hänelle rauhallisesti, miten paljon sinua satuttaa hänen käytöksensä, ja että pelkäät menettäväsi tätä menoa välit häneen kokonaan.

Ymmärrystä kuitenkin äidillesi..Olen itse myös äiti ja pahin painajaiseni olisi että tyttöni sekaantuisi "ählämiin", anteeksi vain..en ole rasisti, mutta niin paljon pahaa on ulkomaalaisten taholta tullut ilmi ja juuri se, miten he naisia kohtelevat ja alistavat...mustasukkaisuuskin on jotain ihan muuta kuin meillä..
        Äitisi pelkää varmaan, että teet lapsenkin hänelle ja sitten voi tulla se ikävä ero ja mies kaappaa lapsen ja vie sukulaisille vieraaseen maahan kasvatettavaksi! Paljon on näitäkin tapahtunut!
        Ulkomaalaisia ei saisi sorsia ja minäkään en totta vie niin tee, mutta tyttöäni en mistään hinnasta halua "ählämin" kumppaniksi! Ja minä en ole edes uskovainen.
        Pidä äitiisi kuitenkin hyvät välit! Hän rakastaa sinua kuitenkin koko elämäsi ajan! Ukot vaan tietyn ajan..

• -----------
        :( kirjoitti:

äitini ei luultavasti olisi hirveän ilkeä miestä kohtaan, jos he tapaisivat, mutta kyllä hänestä heti huomaa, jos hän ei pidä jostakin/jostakusta. ja kyllä äitini suuttuisi suomalaisesta ateististakin, ei ehkä kuitenkaan ihan yhtä paljoa. eikä hän tod.näk. tietäisi miehen olevan ateisti pitkään aikaan, koska lähes kaikki suomalaiset ovat kristittyjä.

• aika näyttää..
        ----------- kirjoitti:

äitini ei luultavasti olisi hirveän ilkeä miestä kohtaan, jos he tapaisivat, mutta kyllä hänestä heti huomaa, jos hän ei pidä jostakin/jostakusta. ja kyllä äitini suuttuisi suomalaisesta ateististakin, ei ehkä kuitenkaan ihan yhtä paljoa. eikä hän tod.näk. tietäisi miehen olevan ateisti pitkään aikaan, koska lähes kaikki suomalaiset ovat kristittyjä.

Tahtoo nuo seurustelut kuitenkin loppuu aikanaan...liitotkaan ei tahdo nykyään kestää...joten ole äitisi kanssa kuitenkin väleissä, tuo on tosi, että äiti pysyy aina, ukot tahtoo olla vain aikansa...
        Älä tee muksuja kuitenkaan vielä vuosiin, katso ensin millainen mies loppujenlopuksi on!
        Tämän neuvon antaisin jokaiselle naiselle.

• ------
        aika näyttää.. kirjoitti:

Tahtoo nuo seurustelut kuitenkin loppuu aikanaan...liitotkaan ei tahdo nykyään kestää...joten ole äitisi kanssa kuitenkin väleissä, tuo on tosi, että äiti pysyy aina, ukot tahtoo olla vain aikansa...
        Älä tee muksuja kuitenkaan vielä vuosiin, katso ensin millainen mies loppujenlopuksi on!
        Tämän neuvon antaisin jokaiselle naiselle.

joo kyseinen mies ei ole ollenkaan lapsirakas eikä halua niitä ikinä. en halua välttämättä minäkään, lapset ovat hurjan söpöjä... etäisyydeltä.

• Ässädaami

Ensinäkin ilmaisin suhteeni äidilleni vasta kun olimme jo kihloissa, juurikin siksi että tiesin hänen olevan erittäin ahdasmielinen ja vanhanaikainen, jonka ainoat käsitykset ulkomaalaisista on tullut mediasta. Hän toimi kuten arvelinkin ja tietty kaikki varoitukset jalkavaimoista ym. tuli kuultua. (Mieheni ei edes ole muslimi vaan ateisti mikä myös järkytys äidilleni.)

No, annoin hänen rauhoittua aikansa ja sen jälkeen ilmoitin kylmän rauhallisesti, että joko tutustuu ja hyväksyy vävynsä perheeseen ilman sarvia ja hampaita, tai menettää tyttären. Tein selväksi etten ole mitenkään taloudellisesti ym. riippuvainen hänestä, että oma on valintansa. Annoin vielä lisää pontta, että jos päättää katkaista välit, se tarkoittaa myös ettei hän tule kuuna päivänä tapaamaan lapsenlapsiaan. Tunnen äitini ja hän on vahva nainen mutta ei pärjää minulle. En suvainnut hänen mollaavan ihmistä jota ei ole koskaan tavannutkaan. Jotain käytöstapoja sentään pitää olla, häneltäkin! Että varokaa vain äidit, tarkoitatte hyvää, mutta ainaisella tuomitsemisella ilman mitään perusteita ajatte vain lapsenne pois, jos heillä on yhtään pokkaa siihen eivätkä ole teistä riippuvaisia lapatossuja.

• kiitos siitä

Ei vittu mistä teitä tyhjäpääbimboja oikeen sikiää? Reidet levällään ja rahapussi auki ulkomaan ihmeen edessä heti ja sitten ihmetellään, miksi äiti ei voi hyväksyä.

Tule järkiis ja jätä se paska. Varaudu kuitenkin siihen, ettei kukaan kunnollinen suomalainen mies enää halua koskea sinuun pitkällä tikullakaan.

• Ässädaami

sanoi kettu pihlajanmarjoista. ;) Käy sinäkin hakemassa ulkomailta emäntä itsellesi, ei tarvitse valittaa suomalaisnaisten miehistä, omista ja vieraista. ;)

• TakkuTakiainen

kirjoitustyylin perusteella joku on jäänyt pahasti vittua vaille. No, onnexi on lohdukkeet saatavilla, KALJA ennenkaikkea ja vormulat :) toivon että löydät ulla turhapurosi.

• Ilman kasvukipuja ei aikuistuta. Mitä se sille äidille sitten kuitenkaan kuuluu. Ensin voi koettaa keskustella asiasta, mutta sen jälkeen teet valintas omista lähtökohdista. Jossain vaiheessa alkoi sun elämä ja sä et ole enää kenenkään omaisuutta tai "lapsi", jota pitää holhota. Ja miehelles voisit kertoa miten asiat on. Mitä väliä jos äitisi ei pidä siitä. Toki asian voi ilmaista niin, ettei nyt mitään sotaa väleihin tule, mutta vale ei koskaan ole tuollaisissa asioissa hyvä. Muuten tulee sille miehelle joskus vielä täytenä yllätyksenä, kun äitis hyökkääkin sen kimppuun ja sitä paitsi... Vaikeistakin asioista pitää uskaltaa keskustella tai suhde ei ole minkään arvoinen. Keskusteluyhteys on kaiken perusta.

• yx-uskova

kenties huolissaan sinusta,mutta ei hänellä ole kuitenkaan oikeutta tuomita miesystävääsi,
        varsinkaan tutustumatta.Toisaalta äitisi ei ole oikea kristitty,aidosti uskova ei toimi kuten äitisi toimii.
        Olet täys ikäinen ja elät omaa elämääsi ja teet omat päätöksesi itse,mikäli äitisi ei hyväksy suhdettanne,
        hän voi pysyä poissa ja lopettaa miehesi haukkumisen sekä sinun mielesi pahoittamisen.Miesystäväsi tuntuu haluavan yrittää tosissaan ja haluaa menestyä elämässä,miksi siis ns. kristitty tuomitsee ja on ns, rasistikin???

Itse olen uskossa ja kaikki ihmiset ovat saman arvoisia ihonväriin katsomatta.Paavali sanoo kirjeessään
        "kristuksessa ei ole kreikkalaista,ei roomalaista eikä juutalaista,jotka olivat raamatun kirjoittamisen aikaan verivihollisia keskenään. (Jeesukselle kaikki ihmiset ja rodut ovat saman arvoisia) joten kehoitappa äitiäsi tutkimaan raamattua uudestaan.Ja kysyppä häneltä seuraavaa " kuka on lähimmäinen " ??? Lisää siihen että,
        raamattuhan kehoittaa rakastamaan lähimmäistään. (Lähimmäinen on jokainen ihminen,eli myös poikaystäväsi on äitisi lähimmäinen).

• 18+2

Enkä oo rasisti mutta joskus tollaiset lähi-itäläiset voi olla aika vaarallisia, oon kuullut monia tapauksia jossa sellainen lähi-itäläinen poikaystävä oli raiskanut ja pahoinpitellyt sen tyttöystävää. Kaikenlisäksi joskus lähi-idässä pakotetaan mennä naimisiinki heti. Tää on kyl iha totta, olen kuullut vaan niin. Äitisi vaan suojelee sua, kyllä nykyään raiskauksia kohdistuu enemmän aikuisiin ja kehittyneisiin naisiin ku 8 vuotiaisiin. Mäki oon huomannut sitä kuinka jotkut arabialaiset seuraa mua kaupungilla, kerran ku menin kamppiin metrolla niin 2 arabialaista miestä seurasi mua, mut onneks pääsin pakoon.

• TakkuTakiainen

kirjoitit "hän aina kyselee äidistäni, ja haluaa tietää mitä äitini ajattelee parisuhteestamme. en tietenkään voi kertoa koko totuutta, joten joudun sokeroimaan äitini puheita ja sanomaan jopa valkoisia valheita"

TÄMÄ ON TÄYSIN PERSEESTÄ. SINÄ ET "JOUDU" VALEHTELEMAAN. SINÄ' VALITSET VALEHDELLA. SINÄ ALENNAT ITSESI ÄITISI TASOLLE KUN VALEHTELET. Älä lähde tämmöiseen paskasörsseliin mukaan. Vanhat kusipäät jha etenkin VANHEMMAT (maailman pahimmat kusipäät) täytyy kohdata aina SUORUUDELLA. Se tukkii turvan. Älä lähde mukaan mihinkään peleihin. Sano äidilles että teillä on kivaa sen poiccixen kanssa ja se on hyvä panemaan. Sano että äitiskin oppis ottamaan rennommin ja nauttimaan elämästä jos sais vähän musta munaa :D tai siis. JOTaiN tuoHon SuuNtaaN . Ei välttämättä juuri NOIN, mutta ymmärrät kai, millaista Puhe-TAPAA suosuttelen sinullle. Vanhat pierut pyrkii aina monimutkaistamaan asioita ja pelaamaan kieroja pelejä. Paras vastaisku no olla TÄYSIN SUORA ja sanoa kaikki suoraan päivänvalossa, se tukkii turvan.

Onn3a. Jos se olisi joku konservatiivi äählämi mullahi, yhtyisin näihin varoittelioihin, mutta jos on kerran länsimaistunut (sivistynyt/fixu) ja joedellinenkin sukupolvi oli (isä) niin kaikk ok.

• arabin viemää

riko välejä äitiisi jonkun arabin takia. Miehiä tulee ja menee.

"poikaystäväni on minua 8 vuotta vanhempi ulkomaalainen. hän on syntynyt lähi-idässä, eikä hän ole kristitty. (poikaystäväni ei kuulu mihinkään uskontokuntaan.)"

Ihan sama, onko muslimi vai ei, Lähi-idän paimentolaiskulttuurit ovat über-sovinistisia ja naisvihamielisiä.

"lisäksi hänellä on todella länsimaalaistunut ajattelutapa, eli meillä ei ole mitään ongelmia pukeutumiseni, bilettämiseni, alkoholin käytön jne suhteen."

Niinhän ne kaikki Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan miehet ovat kohteliaita ja niiiin vapaamielisiä herrasmiehiä... alussa. Tilanne saattaa kuitenkin muuttua hyvin äkkiä, varsinkin jos menette naimisiin ja/tai saatte lapsia. Heidän kulttuurissaan kunnon naiset eivät juo pisaraakaan viinaa, eivät pidä lutkamaisia eli paljastavia vaatteita, eivätkä todellakaan käy bilettämässä. Usein naiset eivät mene minnekään ilman miehen lupaa. Miehillä ei toki ole sellaisia rajoitteita, joten varaudu yksinäisiin koti-iltoihin. Miehet saattavat myös kutsua vieraita milloin tahansa ilmoittamatta ja arvaapa kuka niitä vieraita palvelee...

• TakkuTakiainen

oli suhde pysyvä tai lyhyt, niin KAKSIKYMMENTÄYKSI VUOTIAAN ON JO AIKA RIKKOA VÄLIT ÄITIIN JOS TULEE ETEEN VALINTA : PANO TAI ÄITI. Tämä on luonnollinen asiainjärjestys. Jos saatana 21-vuotias itsenäistynyt kotoa muuttanut nuori kiimanen sinkku valitse ÄITEEN HELMAT mieluummin kuin paneskelun seurustelukumppanin kanssa, niin ON JUMALAUTA PÄÄSSÄ VIKAA KOKO PERHEELLÄ.

jep... ihem kuspiää taas neuvomassa "Älä nyt tyttö hyvä arabin viemää21.3.2010 23:42
        riko välejä äitiisi jonkun arabin takia. Miehiä tulee ja menee.2

Ihme juntti...

terveellä 21 veellä tulee paneminen ensin, sitten välit vanhempiin. Näin se KUULUU mennä. Vai vanhempiako tässä pitäis panna?! kuten "arabin viemää" ehkä mieluummin tekee?

• TakkuTakiainen kirjoitti:

oli suhde pysyvä tai lyhyt, niin KAKSIKYMMENTÄYKSI VUOTIAAN ON JO AIKA RIKKOA VÄLIT ÄITIIN JOS TULEE ETEEN VALINTA : PANO TAI ÄITI. Tämä on luonnollinen asiainjärjestys. Jos saatana 21-vuotias itsenäistynyt kotoa muuttanut nuori kiimanen sinkku valitse ÄITEEN HELMAT mieluummin kuin paneskelun seurustelukumppanin kanssa, niin ON JUMALAUTA PÄÄSSÄ VIKAA KOKO PERHEELLÄ.

jep... ihem kuspiää taas neuvomassa "Älä nyt tyttö hyvä arabin viemää21.3.2010 23:42
        riko välejä äitiisi jonkun arabin takia. Miehiä tulee ja menee.2

Ihme juntti...

terveellä 21 veellä tulee paneminen ensin, sitten välit vanhempiin. Näin se KUULUU mennä. Vai vanhempiako tässä pitäis panna?! kuten "arabin viemää" ehkä mieluummin tekee?

Ja tosiaankin joskus on eri mieltä kun äiti ja sitten on joskus tehtävä äidille selväksi, että omapa on valintansa, jossei halua lastaan tukea, mutta se että antaisi äidin valita kuka on hyvä puolisoksi... Ei perkule hei. Itsellekin on haaste funtsia, että onko se ja se sopiva mulle ja mitkä olikaan ne arvot, jotka on mulle tärkeitä. Ja sit jostain syystä pitää saada äidin hyväksyntä. Tottakai se olisi kiva, jos tulisi toimeen äiti ja vävyehdokas, mutta jos ei, niin sitten tarttee miettiä mikä on tärkeää. Se että onko joku jostain mambomaasta ei ole mikään kysymys.

Sama se on kaikessa muussakin. Vaikkapa asunnon sisustamisessa. Kyllä mun kämpässä on kaikki sellaista, jonka itse sinne haluan. Jos äitini koittaisi tuputtaa mulle jotain, niin huomaisi kotvan kuluttua tuputtavansa sitä rappukäytävässä. Ehdottaa saa ja mielipiteitäkin saa sanoa, mutta kun on aikuinen, niin rajat on selviä ja mitään äidin pätemisiä ei tapahdu yli tiettyjen rajojen.

Mun naisista mitään tiedäkkään, mutta aivan satavarmasti ei mitään sanottavaa sillä olisi, vaikka olisi mikä deeku ojanpohjalta. Voisi sanoa, mutta mitään vaikutusta sillä ei mielipiteeseeni olisi. Eikä käytökseeni. Ymmärrän, että jossain äiti-tytär suhteessa voisi olla niin läheiset välit, että asiasta voisi keskustella, mutta sittenkin sen äidin tunteet ja fiilikset eivät ole tyttären tunteita ja fiiliksiä. Lopulta siis se tytär joutuisi itse tekemään päätöksen, mikäli olisi aikuinen, eikä mikään tyttö enää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      154
      4015
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      40
      2436
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2417
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2322
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      52
      2083
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      21
      1805
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1643
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      79
      1576
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      72
      1122
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1101
    Aihe