moi...ihan pakko on nyt kysellä et onko kellään mitään käryä kuinka monet pennut nartulla saa tehä sen elinaikana? eiks yleensä suositella vaan yksiä? ja sekin vasta 1-2vuotiaana? mulle tarjottiin sakemannia sijoitussopimuksella ja koira on jo 3pennut saanu ja vielä yhdet tarvis näköjään tehdä ja huom. koiralla ei ole ikää kun on vasta 4vuotta....eihän noin monia pantuja voi kasvattaja koiralla teettää? oon joteskin järkyttynyt...
apuva...
7
289
Vastaukset
- lollotilollooo
vähän yksinkertainen vai tyhmä...joo ilmoita HETI eläinsuojeluun ei missään tapauksessa nartulle saa teettää yhtä pentuetta enenpää... lol
- kuttaperkka
Jos se on niin valtavan hyvä narttu että sen käyttämättä jättäminen jättäisi valtavan loven rotukantaan?
- rules1
Nartulla saa nykyään teettää viidet pennut sen elinaikana -aikaisemmin ei ollut rajoituksia määrässä ! Kertaalleen saa astuttaa peräkkäisistä juoksuista eli nuorella koiralla voi ihan sääntöjen mukaan olla jo useampi pentue -nartun hedelmällisyyss kuitenkin laskee iän myötä ja synnytysvaikeuksien mahdollisuus samoin niin siksi näkee usein jo nuorella nartulla useammat pennut. Kasvattajasta ja ostajasta sitten kiinni missä menee oma raja, mutta tuossa siis kennelliiton nykysäännöt ja yleiset perustelut miksi nuorella koiralla voi useammat pennut olla...
- tiedoksi
Huomautan: uusi sääntö ja koskeen vain koiria joiden pentueet rekisteröidään kennelliittoon.
- nii?!!!!1111
Saahan susi-narttukin luonnossa vaikka kuinka monta pentuetta elämänsä aikana? Vai?
- vänäjä
oikein usko. Niin vähän on Suomessakin susia. Varma en oo.
- nahkakarppi
Astutushetkellä nartun tulee olla vähintään 2 vuotta tättänyt, eli virallisesti täysikasvuinen koira
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192146Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi402045Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä181920Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma461357- 731297
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46863Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56772Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32678- 50676