Haluaisin piristää kolmenkymmenen palstalaisen elämää tekemällä 100 euron pikalahjoituksen. Pitääkö minun tehdä tästä mitään ilmoitusta verottajalle vai jääkö asia saajan vastuulle? Käsittääkseni 100 eurosta ei tarvi tehdä mitään ilmoitusta, vaikka saa tuntemattomalta.
Ihan siksi haluaisin lahjoittaa, että eräs juttu jää mulla verorajan alle.
Haluaisin antaa 100 € kolmellekymmenelle henkilölle
19
902
Vastaukset
- näino
osaa sanoa tähän asiaan juuta tai jaata, muutakuin että mukavan eleen teet, vaikka mielessäsi on myös oma etusi. tänä päivänä tuskin monella on ylimääräistä rahaa pyörimässä taskujen pohjalla, enkä itsekään ole tässä tapauksessa poikkeus. toivottavasti asia selvenee lahjoitusten hyväksi.
- Tyyne04
etkö voisi harkita lainaavasi tuon summan.. [email protected]
- voi vattulan väki
Oletteko te kaikki jumalauta ihan pimeitä? Jotka annatte tässä email osoitteenne??? Eikä vähiten siksi,että spämmirobotit poimivat ne tästä kun ette ole älynneet/viitsineet laittaa niitä esim muotoon (at) ... edes jenkit eivät ole noin tyhmiä, he sentään osaavat käyttää nettiä ja netikettiä.
- saturainenjuu
100 euroa kelpaisi kyllä! [email protected]
- jargonaut
Siltäkin varalta, että tämän toteutus jää vain tekstin tasolle, lahjaveroa maksetaan 3 400 euron ja sitä suuremman arvoisista lahjoista. Eli kuka tahansa saa lahjoittaa kenelle tahansa 3 399 euroa verotta kolmen vuoden aikana.
Sinun ei siis tarvitse tehdä asiasta mitään ilmoitusta. Vastaanottajan osalta ilmoitusvelvollisuus riippuu hänen saamistaan tuista. Käsitykseni mukaan joidenkin sosiaalitukien osalta syynätään pankkitietoja tuon tuostakin, ja tällaiset ylimääräiset lahjoitukset saattavat pienentää saatavaa tukea vastaavan summan verran. Eli tällöin lahjoitus menee käytännössä valtiolle.- tietoa...
kuka tahansa voi lahjoittaa kenelle tahansa alle 4000 euroa kolmen vuoden välein... siis reippaasti vaan lahjoittamaan 3999 euroa eikä verottajalla ole tähän mitään sanomista.
Lahjoitus on niin pieni, että ei tarvitse ilmoittaa. Lahjansaaja vastaa ilmoituksesta omalta osaltaan.
Miten lahjoituksen saa?
Voisitko harkita lahjoittavasi vain 50 €/henkilö jolloin siitä olisi hyötyä myös köyhälle tt-tuen saajalle kun jäisi alle vähäisen tulon rajan. 100 € jos saa niin se vähentää suoraan saatavaa tt-tukea.- ankea loma
kiitos,piristäisi lomaani mukavast,kun muuten niin tiukkaa
[email protected] - satainen
kyllä. Ota yhteyttä [email protected]
- Tyyne04
mutta josset halua lainata, niin tuo 100 e olisi sekin suuri apu. [email protected]
- ....................
kyllä ois tarvetta... [email protected]
- ghytfrgt
pidetään nykykulttuurissa tyhmyytenä. Rahan varastamista rehellisin keinoin (kauppiaat) pidetään nyky-yhteiskunnassa lahjakuutena ja heitä ihaillaan. Jos jaat rahaa ilmaisksi jossain niin poliisi tulee paikalle ja joudut kuulusteluihin.
- yksinhuoltaja123
Köyhä yh vailla rahaa. Laitatko viestiä : [email protected]
- tuhkimo007..
heti sulta tuon koko summan jos vaan haluat harkita. Ota pian yhteyttä [email protected] niin keskustellaan.
- 3000 eurosta eroon
Heh! Tämä oli vitsi, vitsi !!!
- ymmärrystä vapaa
OK ?
- rahat loppu
kyllä 100 euroa olisi hyvä saada kun ei rahaa oikein ole. ota yhteyttä [email protected]
- pelimies21
pelaile R.A.Y:n pelejä noilla ylimääräisillä rahoillas, jos voitat olet käytännössä katsoen suorittanut onnistuneen "rahanpesun" ja jos häviät niin ray hoitaa rahojen jakamisen niille keille ne tuki-eurot tulevat tarpeeseen
- vaatimattomasti elän
minä voisin piristää jotaki yksinäistä naista ja antaa hänelle vaikka tonnin lähjaksi, koska olen vanhapoika ja minulla on rahaa yli oman tarpeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192186Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä281980Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471386- 741326
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8741- 52723
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32708