että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi." 2 Kor. 5:21
Jeesus, Jumalan Poika, joka ei synnistä mitään tiennyt, Hänet Jumala teki synniksi! Häneen Jumala sälytti KAIKKI kaikkien ihmisten synnit!
Siis KAIKKI, kaikkina aikoina koko ihmiskunnan tekemät synnit ja rikokset.
Jeesus kuoli kirottuna, kirottujen tavalla, ristiin naulittuna. Hänen päällään lepäsi Jumalan tuntema viha, ei Jeesusta, vaan syntiä ja vääryyttä kohtaan.
Hän, Jeesus Kristus Jumalan Poika OTTI päällensä kaikki meidän syntimme, hän kuoli ihmisten kiroamana Jumalan uhrikaritsana JOKAISEN syntisen puolesta!
Kristuksessa olemme Jumalan vanhurskauttamia, syntimme ovat sovitetut, me olemme ARMON ALLA!
Voimekko koskaan ymmärtää sitä JUMALAN ARMON JA RAKKAUDEN SUURUUTTA, minkä me kohtaamme Jeesuksessa?
Jeesus, pyhä Vapahtajamme tehtiin SYNNIKSI, että me voisimme HÄNEN TÄYDELLISEN UHRINSA TÄHDEN tulla pyhiksi ja täydellisiksi.
Että Jeesus voisi pukea yllemme sen TÄYDELLISEN pyhyyden,
"...sitä ansaita, ei töin ja toimin, vaan ARMSTA anova sen saa." Se on SUURIN JUMALAN LAHJA IKINÄ, sillä SE pitää sisällään iankaikkisen elämän: Ja se Jumalan lahja on: LAHJAVANHURSKAUS: JEESUKSESSA KRISTUKSESSA:
Paav. 2 Kor. 5: 18-21
5:18"Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
5:21 "Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, "Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."
Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi
8
455
Vastaukset
- uteljas
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8927773/thread
Ei vaiskaan, kyllä me sinun raamatullisia viestejäsi kehuskelemme taas
siihen asti kunnes alat tuputtaa sitä mitä sydämesi halajaa tarjoella;
jumalattomille sellanen lohdutus että kadotuksen paikkaa ei olekaan vaan
sen paikan tilalle on tullut Jumalan silmänräpsäytys .. kun hän naksauttaa
sormiaan niin väärät, hokkus pokkus, muuttuvat näkymättömiksi ja
olemattomiksi. Hurskaiden osa on kauhea; iäti rakentaa taloja ja kesämökkejä Maan päällä, syödä, naida, kakata .. samaa rataa iäti.
Ja taivaskaipuu rintaa raastaapi?- Nadasja-emilia
En halua että minua tai minun tuomiani viestejä täällä kehuskeltaisiin! Haluaisin ainoastaan asiallista keskustelua aiheesta! Siis aiheesta, ei minusta. Kieltäydyn täysin ottamasta mitään kunniaa itselleni, niin hyvässä kuin pahassakin.
Yleensäkkään en haluaisi sinulta mitään kommenttia, koska sinä ymmärrät, tai ainakin tulkkaat AINA kaikki minun sanomiseni väärin.
Kysyinkin kerran sinulta, että mikä sinua oikein riivaa? Mutta pyysin senkin anteeksi, muistatko?
Sinä sensijaan etsit minusta ja kirjoituksistasi jatkuvasti väärrää ja vääristelet niitä omaan korvasyyhyysi.
Senvuoksi pyydänkin sinua olemaan kokonaan komentoimatta kirjoituksiani, en tarvitse sinulta arvosteluja, enkä etenkään niljakkaita kiittelyitäsi.
Jumalan sana sanoo näin:
"Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toisiltanne?"
Joh.5:44
Emme ole täällä pyytämässä omaa kunniaamme, vaan julistamassa Kristuksen rakkautta ja pelastusta AINOASTAAN Hänen tehdyssä työssään.
Pysy asiassa, äläkä arvostele ihmisiä, vaan keskustele ASIALLISESTI heidän aiheeseensa.
Jumalan siunausta päivääsi lähimäiseni! Nadasja-emilia kirjoitti:
En halua että minua tai minun tuomiani viestejä täällä kehuskeltaisiin! Haluaisin ainoastaan asiallista keskustelua aiheesta! Siis aiheesta, ei minusta. Kieltäydyn täysin ottamasta mitään kunniaa itselleni, niin hyvässä kuin pahassakin.
Yleensäkkään en haluaisi sinulta mitään kommenttia, koska sinä ymmärrät, tai ainakin tulkkaat AINA kaikki minun sanomiseni väärin.
Kysyinkin kerran sinulta, että mikä sinua oikein riivaa? Mutta pyysin senkin anteeksi, muistatko?
Sinä sensijaan etsit minusta ja kirjoituksistasi jatkuvasti väärrää ja vääristelet niitä omaan korvasyyhyysi.
Senvuoksi pyydänkin sinua olemaan kokonaan komentoimatta kirjoituksiani, en tarvitse sinulta arvosteluja, enkä etenkään niljakkaita kiittelyitäsi.
Jumalan sana sanoo näin:
"Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toisiltanne?"
Emme ole täällä pyytämässä omaa kunniaamme, vaan julistamassa Kristuksen rakkautta ja pelastusta AINOASTAAN Hänen tehdyssä työssään.
Pysy asiassa, äläkä arvostele ihmisiä, vaan keskustele ASIALLISESTI heidän aiheeseensa.
Jumalan siunausta päivääsi lähimäiseni!"Haluaisin ainoastaan asiallista keskustelua aiheesta!"
Dan.12:2-3
2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
Siinä viitekehys koko totuuteen!- Nadasja-emilia
AnttiVKantola kirjoitti:
"Haluaisin ainoastaan asiallista keskustelua aiheesta!"
Dan.12:2-3
2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
Siinä viitekehys koko totuuteen!sillä tämä oli nyt TÄMÄN aloituksen aiheena, joten olisiko liikaa pyydetty, jos nyt keskusteltais tästä aiheesta?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8927797/thread Nadasja-emilia kirjoitti:
sillä tämä oli nyt TÄMÄN aloituksen aiheena, joten olisiko liikaa pyydetty, jos nyt keskusteltais tästä aiheesta?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8927797/thread"Voimekko koskaan ymmärtää sitä JUMALAN ARMON JA RAKKAUDEN SUURUUTTA, minkä me kohtaamme Jeesuksessa?" (Sirkka Nadasja)
Gal. 2:21
Minä en tee tyhjäksi Jumalan armoa; jos näet vanhurskaus saadaan lakia noudattamalla, silloin Kristus on kuollut turhaan.
Kyllä meillä aina on suuri taistelu. Unohdamme että meidät löydettiin
rapakosta horsman ja sontiaisen maailmasta. Alamme kuvitella että
ainoan oikean lepopäivän pitämisellä ja kymmenyksillä on jotain
tekemistä pelastuksemme kanssa.
Mutta kerran pääsemme vapaaksi lihasta, ei lihaa karttamalla,
mutta kuoltuamme täältä pois.
Room. 8:23
Eikä vain luomakunta, vaan myös me, jotka olemme ensi lahjana saaneet omaksemme Hengen, huokailemme odottaessamme Jumalan lapseksi pääsemistä, ruumiimme lunastamista vapaaksi.
Room.7:24
Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia.
En tarkoita kivitauluja vaan omantunnon ilmoittamia asioita.
Olen samaa mieltä kuin X-hirvas pykälien suhteen. Ja eihän Suomen
lakiakaan tarvitse opiskella, että olisi kunniallinen kansalainen.
Laki tulee vastaan kun on rikottu toisia vastaan.
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat,
on ilmoitettu ilman lakia,Nadasja-emilia kirjoitti:
Jumalan sana sanoo näin:
Jumalan siunausta päivääsi lähimäiseni!"Yleensäkään en haluaisi sinulta mitään kommenttia,
koska sinä ymmärrät, tai ainakin tulkkaat AINA kaikki
minun sanomiseni väärin."
Olisi hyvä lukijoiden saada tietää edes yksi (1) kohta missä olen
väärin kommentoinut (tulkannut) sinua. Luultavasti päällimmäisenä
on mielessäsi se "silmänräpäys". Mutta todellakin kun luetaan koko luku,
niin ilmenee että on kyse Israelin kansasta eikä kadotustuomiosta.
Jos en kyllin selvästi viestittänyt siinä asiassa niin voin toki lisää asiasta keskustella. Ja muistakin kohdista joissa mielestäsi olen väärän mielipiteen
ilmaissut.
- vaan
selvitetään, että mistä synti on lähtöisin.
Synti on siis lähtöisin Jumalan luota eli Jumalan taivaasta.
Mitä siis synti on.
Se on ylpeyttä ja vallanhimoa ja kateutta Jumalaa kohtaan ja pyrkimys tulla samanlaiseksi, kuin Jumala itse, kuten lusifer sen määritteli.
Eevakin sen todisti. "Hän näki, että sen puun hedelmä oli hyvä antamaan ymmärrystä ja tulisin OLEMAAN NIINKUIN JUMALA..." TÄYDELLINEN OMASSA VOIMASSANI.
Siis Jumala tiesi synnistä jo ennen kuin maailmamme luotiin.
Ennen kuin yksikään ajatteleva ihminen oli luotu.
"Jeesus, Jumalan Poika, joka ei synnistä mitään tiennyt, Hänet Jumala teki synniksi! Häneen Jumala sälytti KAIKKI kaikkien ihmisten synnit!"
Eli taas niitä uskomattomia tosiasioita:
Jeesus oli kaikkein syntisin ihminen maan päällä. Hänen päällänsä oli kaikkien elävien olentojen tehdyt ja tekemättömät synnit.
Jeesus oli kaikkein Jumalattomin ja rikollisin ihminen maanpäällä ja sen vuoksi Hän kuolikin, koska synnin palkka on kuolema.
Meillä siis ei enää ole sitä vaaraa, että kuolisimme, mikäli hyväksymme sen, että Jeesus on pelastanut meidät synnin rangaistukselta, ikuiselta vaivalta helvetin tuilkivien seasssa.
Pysytään siis vieläkin Raamatun totuudessa.[][][] li taas niitä uskomattomia tosiasioita:
Jeesus oli kaikkein syntisin ihminen maan päällä.
Hänen päällänsä oli kaikkien elävien olentojen tehdyt ja tekemättömät synnit. [][][]
Niin minäkin olen asian ymmärtänyt, että minun täytyy tunnustaa tappaneeni Jeesuksen. Ja säälimättä tehdä hänet synniksi puolestani.
"hän meidän tähtemme teki synniksi,
että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."
Meidän sairautemme hän kantoi ja syntimme, sanoo Jes.53.
Kyllä hän oli sairauden ja synnin tuttava, "jota näkemästä kaikki kasvonsa
peittivät".
Jes.53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
JES.52:14 :
Niinkuin monet kauhistuivat häntä - sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo -
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k833812On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382394Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712361Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732263Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.362015Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711594- 761497
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581071Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?691034Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r4963