Tehdään tämä nyt selväksi ettei tarvitse jauhaa samoja asioita..
Lähdetään liikkelle ensin näistä:
Room. 6:23 "Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Room. 9:22
Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi.
Kor. 8:11
Näin sinun tietosi vie tuhoon tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.
Tess. 2:8
silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella.
Hepr. 10:39
Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat tuhoon, vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.
Piet. 2:12
Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat.
Näin siinä muutamia jakeita jotka puhuvat sel puolesta että ihminen tuhotaan,joten ei ole helvettiä..tämän minäkin ymmärrän juuri näin..
Sitten lisää:
Ilm 14:11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. 12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."
Ilm.19:3 Taas kuului ääni:
-- Halleluja! Porton roviosta nousee savu aina ja ikuisesti.
Ilm.20:10Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
Ilm. 15:4 Kuka ei pelkäisi, Herra, ja ylistäisi sinun nimeäsi? Sillä sinä yksin olet Pyhä; sillä kaikki kansat tulevat ja kumartavat sinua, koska sinun vanhurskaat tuomiosi ovat julki tulleet.
Matt. 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Jes. 34:10 Ei sammu se yöllä eikä päivällä, iäti nousee siitä savu; se on oleva raunioina polvesta polveen, ei kulje siellä kukaan, iankaikkisesta iankaikkiseen.
Dan.12:2
Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
Matt. 25:46
"Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Noin,nyt olemme tuoneet esille nämä ristiriidat..sinä Alex tunnut lukevan Raamattua vain toinen silmä auki ja sitten haukut jokaista joka uskoo toisella tavalla..
Puhutaan armosta..sinä käsität että armo on sitä että syntiset tapetaan/tuhotaan..minä käsitän,että Jumalan armo on sitä,että Hän on antanut meille jokaiselle mahdollisuuden valita,valinta on oma..Hän jopa uhrasi ainoan Poikansa meidän takiaan..ja silti jotkut eivät halua ottaa Häntä vastaan..joten minusta on armo saada valita,koska se miten elämme ja olemme aina eläneet..ansaitsisimme luultavasti jokainen tuhon.
Sitten Jumalan laki..Jos teet täällä maanpäällä murhan,istut todennäköisesti elinkautisen,suuressa osassa.. ilman mahdollisuutta ehdonalaiseen,eli loppuelämäsi..sinäkin aikana sinulla on aikaa,tulla aidosti uskoon ja saada ehkä vielä mahdollisuus..
Mutta mitä murha on verrattuna siihen,että hylkäät luojasi,kaiken elämän perustan,etkä anna mitään arvoa,että Hän uhrasi poikansa puolestasi..tässä vaiheessa rangaistuksen kuuluu olla tuntuva ja ikuinen,koska ihminen tekee tietoisen valinnan..
Raamatussa helvetti on ristiriitainen,niinkuin on nähty..kysymys on siitä miten kukin itse haluaa uskoa.
Ilm.kirjassa on viimeset näyt mitä on annettu ja niissä puhutaan ikuisesta helvetistä.Ei minun mielipide vaan Raamatussa näin sanotaan..Eikös näiden viimeisten näkyjen pitäisi olla luotettavia..Jumala on saanut siinä vaiheessa tehdä,vaikka muutoksia jos on siltä tuntunut.
Ymmärrä Alex että käsitämme armon eritavalla..sinun mielestäsi kaikkia pitää armahtaa,mutta minun mielestä ihminen joka tietoisesti hylkää Jumalan ja siten antaa arvon 0 sille että Hän uhrasi ainoan Poikansa puolestamme,ansaitsee pahempaa,kuin pikaisen kuoleman..
Mutta jokaista joka Häneen uskoo armahdetaan.
Alex tämä on sinulle.
66
311
Vastaukset
- Stone83
Minä ymmärrän nämä molemmat näkökulmat ja kertomukset helvetistä Raamatussa,mutta minä olen valinnut sen mikä minusta tuntuu oikeudenmukaiselta.Sinä tunnut ymmärtävän vain toisen,vaikka molemmat esiin selvästi tuodaan..
Nämä ovat minun omia mielipiteitä,joten älä rupea parjaamaan toisiakin siitä mitä minä ajattelen..
Toisekseen kuinka monesti minä olen sinua haukkunut tai kukaan mukaan,siitä että uskot että kaikki syntiset tuhotaan lopussa?Miksi sinä parjaat niitä jotka uskovat,että he saavat ikuisen rangaistuksen,niinkuin Raamatussa myös mainitaan..
Tässä on sinun usko vs minun usko..koska Raamatussa sanotaan molemmat..tuhoutuu ja ei tuhoudu..miten päättelet olevasi oikeassa..
Minä puolustaudun sillä,että uskon viimeisiin näkyihin..
Mutta pääasia on että molemmat uskomme Kristukseen ja sitä kautta tulevaan armoon ja ikuiseen elämään,siitä asiasta ei voi kiistellä.
Mutta helvetti asiassa et voi sanoa että sinä olet oikeassa vain koska olet käsittänyt asian niin ja omasta mielestäsi oikein..en minäkään sano olevani oikeassa tai että olen käsittänyt oikein..sanon vain miten olen käsittänyt.
Room. 8: 1-4 "Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa. Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin, jotta meissä, jotka elämme Hengen emmekä lihamme mukaista elämää, toteutuisi lain vaatima vanhurskaus.""joka tietoisesti hylkää Jumalan ja siten antaa arvon 0 sille että Hän uhrasi ainoan Poikansa puolestamme,ansaitsee pahempaa,kuin pikaisen kuoleman..
Mutta jokaista joka Häneen uskoo armahdetaan."
Alexhan on vain ihminen, yhtä vajavainen kuin Sana sanoo Elian olleen.
Ja ellei hänen vanhurskautensa ole paljoa suurempi kuin Jeesuksen päivien
teologien, ei hän kestä kovaa piinaasi, totuustestiäsi.
Matt. 5:20
Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Mitä tulee jumalattomiin Jumalan edessä - meidän toki täytyisi rakastaa
kaikesta sydämestämme - niin tuskin me tai jumalaton voi määrätä
Jumalaa olemaan oikeudenmukainen tahallaan Kristuksen ulkopuolelle
jäävän suhteen. Sillä on kirjoitettu ...
Ps. 18:26 (18:27)
puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.- vaan
AnttiVKantola kirjoitti:
"joka tietoisesti hylkää Jumalan ja siten antaa arvon 0 sille että Hän uhrasi ainoan Poikansa puolestamme,ansaitsee pahempaa,kuin pikaisen kuoleman..
Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.uuden kapinan? Ei mitenkään muuten kuin:
Parhain tapa uuden kapinan estämiseen olisi, että synnintekijät olisivat ikuisena muistutuksena siitä mihin kapina Jumalaa vastaan johtaa.
Heidän, Jumalan armon hylänneiden kohtalo estäisi sen, ettei kukaan aloittaisi kapinaa uudestaan.
Kaikki Jumalan omat näkisivät mikä kohtalo odottaa, eivätkä ikimaailmassa haluaisi vaihtaa autuasta olotilaansa paikkaan, jossa olotila ei välttämättä olekkaan niin autuasta.
Olisi siis tarpeeksi suuri kontrasti olemassa.
Mahdollisuushan olisi edelleen kuitenkin, että syntyisi uusi kapina ja he, jotka kapinan aloittaisivat voitaisiin suoraan ohjata paikkaan, joka on jo olemassa. Eli helvetin tulimeri.
Mitään oikeudenkäyntiä ei siis enää tarvittaisi, koska oikeus on jo todennut, mikä niille kuuluu, jotka kapinaan ryhtyvät.
Kumman siis valitsisit. Lasimeren vai tulimeren? - alex-kasi
eikä edes toisiamme. Puhutaan siitä mitä Raamattu opettaa itse kullekin, mutta mieluiten sen kokonais sanomasta - sillä eihän Raamattu voi samaan aikaan sanoa, että ihminen on jo omassa itsessään ikuisuusolento ja että hän ei ole omassa itsessään ikuisuusolento. Vai mitä.
Ja minäkin puhun asioista omalta kannaltani (siis en adventismista) joten ei sekoiteta heitäkään tähän vaikka monessa asiassa olenkin ymmärtänyt asiat samoin kuin he (en kuitenkaan aina)..
Oletko saanut Raamatustasi vastauksen kysymykseen "MIKSI Jumala on iankaikkinen elämä"? ja vaikka et ehkä sitä uskokaan niin niin mieti nyt kuitenkin kysymysträ - "MIKSI ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus"? - Stone83
AnttiVKantola kirjoitti:
"joka tietoisesti hylkää Jumalan ja siten antaa arvon 0 sille että Hän uhrasi ainoan Poikansa puolestamme,ansaitsee pahempaa,kuin pikaisen kuoleman..
puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.Niin..ei ole kuitenkaan tarkoitus"piinata"Alexia,vaan tuoda esiin tämä toinenkin mielipide ja samalla oma mielipide..
Ja pitää jotenkin saada loppumaan tämä parjaaminen ihmisiä kohtaa,jotka käsittävät helvetin eritavalla..
Ehkä sitten voisimme keskustella järkevästi..siis iso ehkä..
Meillä kaikilla on paljon opittavaa tai minulla ainakin..tutustun Jeesukseen joka päivä enemmän,mutta sitä parjaamista en hyväksy,että levitän omia oppeja,kun käytetään Raamatun sanaa..
Yrittäkäämme kaikki olla sovussa ja antakaamme kaikkien uskoa tässä asiassa mikä ristiriitainen on,miten kukin itse parhaaksi/hyväksi/oikeaksi näkee. - piinaa-.,
alex-kasi kirjoitti:
eikä edes toisiamme. Puhutaan siitä mitä Raamattu opettaa itse kullekin, mutta mieluiten sen kokonais sanomasta - sillä eihän Raamattu voi samaan aikaan sanoa, että ihminen on jo omassa itsessään ikuisuusolento ja että hän ei ole omassa itsessään ikuisuusolento. Vai mitä.
Ja minäkin puhun asioista omalta kannaltani (siis en adventismista) joten ei sekoiteta heitäkään tähän vaikka monessa asiassa olenkin ymmärtänyt asiat samoin kuin he (en kuitenkaan aina)..
Oletko saanut Raamatustasi vastauksen kysymykseen "MIKSI Jumala on iankaikkinen elämä"? ja vaikka et ehkä sitä uskokaan niin niin mieti nyt kuitenkin kysymysträ - "MIKSI ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus"?Aleksia..hihi.
- alex-kasi
piinaa-., kirjoitti:
Aleksia..hihi.
mutta ei kannata uskoa satuihin - siksi minä kutsun näitä jotka väittävät olevansa kuolemattomia kuin Jumalan ku-olemattomiksi... :) ja sitähän he ovat..
- Stone83
alex-kasi kirjoitti:
Oletko saanut Raamatustasi vastauksen kysymykseen "MIKSI Jumala on iankaikkinen elämä"? ja vaikka et ehkä sitä uskokaan niin niin mieti nyt kuitenkin kysymysträ - "MIKSI ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus"?Raamatusta en ole saanut niinkään vastausta,se on tullut jostain muualta..
Minulle Jumala on iankaikkinen elämä,koska Hän on kaiken luoja,Hän on kuolematon,ei olisi elämää ilman Häntä.Ilman Jumalaa olisi vain tyhjää..ei olisi yhtään mitään,missään..
Jumala on ikuinen ja ihminen ei ole kuolematon..
Tässä tulee esiin se että kuolleet herätetään,joten he eivät ole kuolemattomia..sitten tulee rangaistus,jolla heille voidaan antaa rangaistuksena ns.kuolemattomuus..häpeä,kadotus..miten kukin käsittääkin..ja sitten toisaalta heidät voidaan tuhota,myös tämä mainitaan..
Toiset tietenkin herätetään ikuista elämää varten.
Tämä on Jumalan päätös,siihen emme voi vaikuttaa..voimme vaikuttaa siihen miten elämme elämäämme ja siihen,että saisimme ikuisen elämän ja välttäisimme tuhon/helvetin..on se mikä sitten onkaan.
Ja näen että kun olemme kuitenkin selvästi uskossa,vaikka erimieltä joistakin asoista ollaan,niin on turhaa puhua ja jauhaa helvetistä ja kuka siinä on oikeassa..
Yritetään keskittyä siihen hyvään ja sen eteenpäin viemiseen,koska Jumala ei ole kuitenkaan tarkoittanut,että viemme eteenpäin sanaa helvetistä..
Tämä nyt vaan sattuu olemaan se ikuisuus kiista.. vaan kirjoitti:
uuden kapinan? Ei mitenkään muuten kuin:
Parhain tapa uuden kapinan estämiseen olisi, että synnintekijät olisivat ikuisena muistutuksena siitä mihin kapina Jumalaa vastaan johtaa.
Heidän, Jumalan armon hylänneiden kohtalo estäisi sen, ettei kukaan aloittaisi kapinaa uudestaan.
Kaikki Jumalan omat näkisivät mikä kohtalo odottaa, eivätkä ikimaailmassa haluaisi vaihtaa autuasta olotilaansa paikkaan, jossa olotila ei välttämättä olekkaan niin autuasta.
Mahdollisuushan olisi edelleen kuitenkin, että syntyisi uusi kapina ja he, jotka kapinan aloittaisivat voitaisiin suoraan ohjata paikkaan, joka on jo olemassa. Eli helvetin tulimeri.
Mitään oikeudenkäyntiä ei siis enää tarvittaisi, koska oikeus on jo todennut, mikä niille kuuluu, jotka kapinaan ryhtyvät.
Kumman siis valitsisit. Lasimeren vai tulimeren?"Parhain tapa uuden kapinan estämiseen olisi, että synnintekijät olisivat ikuisena muistutuksena siitä mihin kapina Jumalaa vastaan johtaa."
Jes.66:23
Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
24
Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
Tässä toinen vastaavanlainen kohta, suoraan adventistien tuomion
ilosanoman keskeltä, Ilm.14:6-12 !!!
Ilm. 14:10
joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
[Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]- Ei yhteenkään
AnttiVKantola kirjoitti:
puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.täällä sovi tuo raamatun paikka niin hyvin kuin sinuun itseesi!
##puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja. ##
Kyllä Jumala näkee sinun vääryytesi ja valheesi toisista.
Ota ensin malka pois omasta silmästäsi, niin sitten näet, että onko toisella roska silmässä, vai ei? - vaan
alex-kasi kirjoitti:
mutta ei kannata uskoa satuihin - siksi minä kutsun näitä jotka väittävät olevansa kuolemattomia kuin Jumalan ku-olemattomiksi... :) ja sitähän he ovat..
luodessaan jo antoi kaikille ihmiselle kuolemattomuuden.
Niin yksinkertaista.
Synnin kirous on ainoa, mikä sen "savi astian" saa kuolemaan.
Jumalan antamaa henkeä tai sielua, ei Jumalakaan voi tuhota, koska silloin hän tuhoaisi myös itsensä.
Ihminen on siis Jumalan kuva juuri siitä syystä.
Ihminenhän ei itse omista mitään ei edes kehoaan. Hän ei itse siis ole voinut vaikuttaa mihinkään.
Ei syntymäänsä, eikä myös kuolemaansa.
Ei vaikka hän tekisi itsemurhan. Sekään ei ole ihmisen oma valinta.
Ihminen voi vain päättää ottaako vastaan pelastuksen.
Sekin vapaus on Jumalan lahja. - Stone83
Ei yhteenkään kirjoitti:
täällä sovi tuo raamatun paikka niin hyvin kuin sinuun itseesi!
##puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja. ##
Kyllä Jumala näkee sinun vääryytesi ja valheesi toisista.
Ota ensin malka pois omasta silmästäsi, niin sitten näet, että onko toisella roska silmässä, vai ei?nythän sinä sitten teit aivan saman..
Miten olet nyt parempi? - alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
"Parhain tapa uuden kapinan estämiseen olisi, että synnintekijät olisivat ikuisena muistutuksena siitä mihin kapina Jumalaa vastaan johtaa."
Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
24
Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
[Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]neuvonpidossa siitä mitä Jumalan tilusi tehdä jotta seuraisi heidän harhojaan :)
- eremith32
alex-kasi kirjoitti:
Onko Kristuksen Henki kuolevainen? Ei voi olla, sillä Kristus on Jumalan Poika, ja Poika on kuolematon henki/elämän henki, ja JUmala on elämän henki kuten Jeesus Kristus sanoo evankeliumissaan. Ja Jeesus sanoo opetuslapsilleen, ettei "Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, vaan se on sisäisesti teissä." Tarkoittaa siis, että jos me olemme uudestisyntyneitä Kristuksen opetuslapsia, niin meissä asuu kuolematon Jumalan henki? Eli missä se asuu - meissä, missä meissä, sielusussamme, kas vain ja se on silloin kuolematon?
Vaikka tuhat kaatuisi sinun oikealta puolelta ja 10,000 vasemmalta puoleltasi ei sinuun koske, kysymyksessä on raamatun mukaan "sielu". Rakkaus Jumalaan ja hänen hyvyyteensä on, se joka avaa silmämme. Ihminen saattaa olla henkisesti/sielullisesti kuollut, eikä siten näen taivaallisen elämän merkitystä siitä, että mikä on se ihmisen ominaisuus joka avaa tuon sisäisen silmän näkemään tuon Jumalallisen tarkoitusperän sielun olemassaolon sen arvokkaimmassa merkityksessä, eli kuolemattomuudessa. Stone83 kirjoitti:
Niin..ei ole kuitenkaan tarkoitus"piinata"Alexia,vaan tuoda esiin tämä toinenkin mielipide ja samalla oma mielipide..
Ja pitää jotenkin saada loppumaan tämä parjaaminen ihmisiä kohtaa,jotka käsittävät helvetin eritavalla..
Ehkä sitten voisimme keskustella järkevästi..siis iso ehkä..
Meillä kaikilla on paljon opittavaa tai minulla ainakin..tutustun Jeesukseen joka päivä enemmän,mutta sitä parjaamista en hyväksy,että levitän omia oppeja,kun käytetään Raamatun sanaa..
Yrittäkäämme kaikki olla sovussa ja antakaamme kaikkien uskoa tässä asiassa mikä ristiriitainen on,miten kukin itse parhaaksi/hyväksi/oikeaksi näkee.Niin, ei todellakaan. Ja voihan olla että alex ottaa kaikesta opikseen,
vaikkei sitä palstalla näytä - peläten ehkä ojentajien ylpistymistä.
Alexissa lienee samaa vikaa mitä meissä kaikissa, ettei voi periksi antaa.Niinkuin tuo, kun "vaan" päätteli, että tarvittaisiin semmoisia
muistomerkkejä, jotka olisivat varoittavia - niin alexia vain "hymyilyttää" -
kun kaivoin esiin sopivat sanankohdat, Jes.66:23-24 aj Ilm.14:10.
En tiedä tarkkaan mitä ne tarkoittavat mutta varmasti jotain sinne päin,
mitä siinä lukee.
Tietysti pitää pyrkiä rauhaan, muutoinhan kirjoitellaan ihan turhaan,
mutta niin kauan kun kuritus vain hymyilyttää, tarvitaan sitäkin kovempia sanoja murskaamaan. Haluaahan Herra että meillä on
särkynyt sydän ja arka tunto Herran edessä.
Hepr.12.
5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa;
ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
Ps. 34:18 (34:19)
Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne,
joilla on murtunut mieli.
[Ps. 51:19; Jes. 57:15, 66:2; Matt. 5:3]- alex-kasi
Stone83 kirjoitti:
Raamatusta en ole saanut niinkään vastausta,se on tullut jostain muualta..
Minulle Jumala on iankaikkinen elämä,koska Hän on kaiken luoja,Hän on kuolematon,ei olisi elämää ilman Häntä.Ilman Jumalaa olisi vain tyhjää..ei olisi yhtään mitään,missään..
Tässä tulee esiin se että kuolleet herätetään,joten he eivät ole kuolemattomia..sitten tulee rangaistus,jolla heille voidaan antaa rangaistuksena ns.kuolemattomuus..häpeä,kadotus..miten kukin käsittääkin..ja sitten toisaalta heidät voidaan tuhota,myös tämä mainitaan..
Tämä on Jumalan päätös,siihen emme voi vaikuttaa..voimme vaikuttaa siihen miten elämme elämäämme ja siihen,että saisimme ikuisen elämän ja välttäisimme tuhon/helvetin..on se mikä sitten onkaan.
Ja näen että kun olemme kuitenkin selvästi uskossa,vaikka erimieltä joistakin asoista ollaan,niin on turhaa puhua ja jauhaa helvetistä ja kuka siinä on oikeassa..
Yritetään keskittyä siihen hyvään ja sen eteenpäin viemiseen,koska Jumala ei ole kuitenkaan tarkoittanut,että viemme eteenpäin sanaa helvetistä..
Tämä nyt vaan sattuu olemaan se ikuisuus kiista..Ihminen voi SAADA iankaikkisen elämän kuolemattomalta Jumalalta, mutta ei ihmisessä omassa itsessään ole kuolemattomuutta.. se on vain ja ainoastaan Jumalalla ..
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
Jumala on iakaikkinen elämä, koska HÄN ON TÄYDELLINEN ELÄMÄ.
Minulle raamattu snoo että vain siinä Jumalan täydellisyydessä on iankaikkinen elämä mahdollista (niin suuret vaatimukset on iankaikkisella elämällä) ei kukaan vajavainen ihminen ole Jumalaa nähnyt eikä voisi nähdä ja jäädä eloon, ei mikään vajavainen voi yhtyä Jumalan täydellisyyteen ilman että se tuhoutuu.
Siksi Jumala antoi meille välimiehen, Jeesuksen Kristuksen, joka voi olla Jumalan täydellisyydessä koska hän ei ole tehnyt syntiä ja häneen meklin voimme katsoa ilman että JUMALAN täydellisyys hänessä surmaa meidät - sillä hän on ostanut meidät maksamalla meistä oikeudenmukaisen lunastuksen..
Paavali kirjoitti asiasta näin:
Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua, että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka, jonka AIKANANSA ON ANTAVA meidän NÄHDÄ SE AUTUAS ja AINOA VALTIAS, KUNINGASTEN KUNINGAS ja HERRAIN HERRA, jolla AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka ASUU VALKEUDESSA, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen EI OLE NÄHNYT EIKÄ VOI NÄHDÄ - HÄNEN (siis Jumalan) olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Kehoita niitä, jotka NYKYISESSÄ MAAILMANAJASSA ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme... alex-kasi kirjoitti:
Oletko saanut Raamatustasi vastauksen kysymykseen "MIKSI Jumala on iankaikkinen elämä"? ja vaikka et ehkä sitä uskokaan niin niin mieti nyt kuitenkin kysymysträ - "MIKSI ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus"?"mieluiten sen kokonais sanomasta" (a8)
Onko Dan.12:2-3 enemmän kuin kokonaissanoma, kun tahtoisit siitä
puolet pois? Käsittääkseni ei ole alexin pilkkaamista se että esittää
Jumalan kokonaisnäkemyksen, joka on luotetun profeetan, Danielin
kautta.
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
Tuossahan on kokonaistotuuden viitekehykset. Ja lisää löytyy.
Kapinoin Jumalan sanaa kohden tuossa rangaistustuomio-opetuksessa,
mutta en pysty poiskaan pyyhkimään. Eikö ole hyvä asia ainakin varoa kadotustuomiota?
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen,
mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Ap. t. 24:15
ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus,
jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
Eikö evankeliumin julistukseen kuulu sekin, että varoitetaan vääriä
kohtaavasta rangaistustuomiosta? Että tekisivät parannuksen!
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani
ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä,
eikä hän joudu tuomittavaksi,
vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Luuk. 16:28
Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'- Stone83
AnttiVKantola kirjoitti:
Niin, ei todellakaan. Ja voihan olla että alex ottaa kaikesta opikseen,
vaikkei sitä palstalla näytä - peläten ehkä ojentajien ylpistymistä.
Alexissa lienee samaa vikaa mitä meissä kaikissa, ettei voi periksi antaa.Niinkuin tuo, kun "vaan" päätteli, että tarvittaisiin semmoisia
muistomerkkejä, jotka olisivat varoittavia - niin alexia vain "hymyilyttää" -
kun kaivoin esiin sopivat sanankohdat, Jes.66:23-24 aj Ilm.14:10.
En tiedä tarkkaan mitä ne tarkoittavat mutta varmasti jotain sinne päin,
mitä siinä lukee.
Tietysti pitää pyrkiä rauhaan, muutoinhan kirjoitellaan ihan turhaan,
mutta niin kauan kun kuritus vain hymyilyttää, tarvitaan sitäkin kovempia sanoja murskaamaan. Haluaahan Herra että meillä on
särkynyt sydän ja arka tunto Herran edessä.
Hepr.12.
5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
Ps. 34:18 (34:19)
Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne,
joilla on murtunut mieli.
[Ps. 51:19; Jes. 57:15, 66:2; Matt. 5:3]olet..
"Hepr.12.
ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa"."
Ehkä se kuritus hymyilyttää,kun ei ymmärrä sen merkitystä..tiedä häntä.. - Stone83
AnttiVKantola kirjoitti:
"mieluiten sen kokonais sanomasta" (a8)
Onko Dan.12:2-3 enemmän kuin kokonaissanoma, kun tahtoisit siitä
puolet pois? Käsittääkseni ei ole alexin pilkkaamista se että esittää
Jumalan kokonaisnäkemyksen, joka on luotetun profeetan, Danielin
kautta.
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
Tuossahan on kokonaistotuuden viitekehykset. Ja lisää löytyy.
Kapinoin Jumalan sanaa kohden tuossa rangaistustuomio-opetuksessa,
mutta en pysty poiskaan pyyhkimään. Eikö ole hyvä asia ainakin varoa kadotustuomiota?
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen,
mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Ap. t. 24:15
ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus,
jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
Eikö evankeliumin julistukseen kuulu sekin, että varoitetaan vääriä
kohtaavasta rangaistustuomiosta? Että tekisivät parannuksen!
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani
ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä,
eikä hän joudu tuomittavaksi,
vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Luuk. 16:28
Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'jakeet mitä tässäkin on esimerkkinä,tuntuu olevan monelle merkityksettömiä,ainakin ne on vähän kuin pyyhitty pois..ihan kuin niitä ei olisikaan..
- eremith32
alex-kasi kirjoitti:
Ihminen voi SAADA iankaikkisen elämän kuolemattomalta Jumalalta, mutta ei ihmisessä omassa itsessään ole kuolemattomuutta.. se on vain ja ainoastaan Jumalalla ..
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
Minulle raamattu snoo että vain siinä Jumalan täydellisyydessä on iankaikkinen elämä mahdollista (niin suuret vaatimukset on iankaikkisella elämällä) ei kukaan vajavainen ihminen ole Jumalaa nähnyt eikä voisi nähdä ja jäädä eloon, ei mikään vajavainen voi yhtyä Jumalan täydellisyyteen ilman että se tuhoutuu.
Siksi Jumala antoi meille välimiehen, Jeesuksen Kristuksen, joka voi olla Jumalan täydellisyydessä koska hän ei ole tehnyt syntiä ja häneen meklin voimme katsoa ilman että JUMALAN täydellisyys hänessä surmaa meidät - sillä hän on ostanut meidät maksamalla meistä oikeudenmukaisen lunastuksen..
Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua, että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka, jonka AIKANANSA ON ANTAVA meidän NÄHDÄ SE AUTUAS ja AINOA VALTIAS, KUNINGASTEN KUNINGAS ja HERRAIN HERRA, jolla AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka ASUU VALKEUDESSA, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen EI OLE NÄHNYT EIKÄ VOI NÄHDÄ - HÄNEN (siis Jumalan) olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Kehoita niitä, jotka NYKYISESSÄ MAAILMANAJASSA ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme...Alex on täysin materialisti, eli hänen uskonsa perustuu täydellisesti materialistiseen näkemykseen. Sen tähden hän ei voi käsittää Jeesus Kristuksen Henkisen elämän salaisuutta Vuorisaarnan evankeliumin henkistä merkitystä. Ja materialistiselle oppirakennelmalle pohjautuva usko ei koskaan tule ymmärtämään evankeliumin todellista sanomaa, elleivät he irrottaudu dogmaattisista ja orjuuttavista oppirakennelmistaan, heidän on vapauduttava sääntö rakennelmistaan, päästäkseen Jeesuksen Kristuksen opetuslapseuteen.
- veli#
Rauhaa veli. Olen ymmärtänyt että adventistit eivät puhu pikaisesta kuolemasta,helvetissä,vaan että jokainen saa tekojensa mukaan.Jumala sitten päättää kuinka pitkä se kenenkin kohdalla on.
Kiitos muuten hyvistä aloituksista.Kyllä Jeesus on hyvä. - Stone83
veli# kirjoitti:
Rauhaa veli. Olen ymmärtänyt että adventistit eivät puhu pikaisesta kuolemasta,helvetissä,vaan että jokainen saa tekojensa mukaan.Jumala sitten päättää kuinka pitkä se kenenkin kohdalla on.
Kiitos muuten hyvistä aloituksista.Kyllä Jeesus on hyvä."Jumala sitten päättää kuinka pitkä se kenenkin kohdalla on."
Täysin oikeassa olet ja Hän on ainoa joka osaa myöskin sen tehdä,ilman Häntä olemme lampaita ilman paimenta :) - alex-kasi
eremith32 kirjoitti:
Alex on täysin materialisti, eli hänen uskonsa perustuu täydellisesti materialistiseen näkemykseen. Sen tähden hän ei voi käsittää Jeesus Kristuksen Henkisen elämän salaisuutta Vuorisaarnan evankeliumin henkistä merkitystä. Ja materialistiselle oppirakennelmalle pohjautuva usko ei koskaan tule ymmärtämään evankeliumin todellista sanomaa, elleivät he irrottaudu dogmaattisista ja orjuuttavista oppirakennelmistaan, heidän on vapauduttava sääntö rakennelmistaan, päästäkseen Jeesuksen Kristuksen opetuslapseuteen.
näiden "uskovien" kirjoituksia muista palstalaisista - sanotaan nyt vaikkapa minusta, vaikka en mitenkään ole ainoa - päinvastoin täällä on solvattu jokaista adventistia ja jokaista joka ei halua yhtya näiden parjaajien kuoroon - nämä "hurskaat" ovat sanoneet meistä vaikka mitä (ja yhtä mieltä tuntuvat olevan ihmisiä parjatessaan vaikka muuten ovatkin ihan eri uskossa :) joten olet vain yksi pitkässä listassa ... eremith..
Miksi ihmisen täytyy tulla internettiin nimettömänä selittämään kuinka huonoja muut ovat "meidän rinnalla" ...
Uskon että se johtuu siitä, ettemme usko siihen heidän ikuiseen piinaansa.
Siis ihann totta .. Se on heille niin rakas oppi - tai ehkä se on jonkinlkainen vankila.. josta he katselevat meitä kaltereiden lomasta - meitä jotka olemme vapaita sellaisesta opista - olemme lähteneet ulos.. ikuisen piinan uskonnosta.. siitä "Ei, ette te kuole" - uskonnosta..
Ja he sanovat (esimerkiksi) "alex ei ole hengellinen" tai "alex on materialisti" tai jotain muuta mukavaa .. :) listan voisi tehdä aika pitkäksi, mutta se ei ole niin tärkeää..
Ok, jokainen saa uskoa mihin haluaa, vaikka sitten ikuiseen piinaan, tai esimerkiksi että kuu on sittenkin juustoa - ja olla "hengellinen" tai mennä seurakunnan kokouksiin kaatuilemaan hengen kaatamana - tai kehitellä itselleen uskon siitä kuinka väärässä muut ovat -- mutta asiakeskustelut ovat harvassa - oikeastaanhan täällä ei ole kuin muutama joka osaavat keskustella .. adventistien lisäksi - useimmat adventistit keskustelevat raamatullisesti uskostaan - he osaavat perustella uskonsa Raamatulla.
Mitä ei monikaan tee - ei se että ottaa esiin jonkun Raamatun jakeen sadannen kerran ole mitään keskustelemistä... mutta ei kai se ole tarkoituskaan.. ollaan enemmänkin mollaamassa adventisteja ..
Asiakeskustelu tuntuu olevan vaikeaa esimerkiksi ermith'ille.. kun ei muut ole niin "hengellisiä" että uskoisivat kuin hän - helpommalla pääsee jos tekee aloitteen vaikkapa siitä kuinka huonoja muut ovat hengettömiä kerrassaan.. suunnilleen kuin Hirvas teki tässä aloitteen adventisteista ...
Siis eremith'in kommenttille minun materialismistani tai hengellisyydestäni - sanon vain että höpö höpö - sen arvoinen oli tuokin kommenttisi. Onko vaikeaa - kun ei kaikki ole niin kuin sinä?
----
Noin yleisesti ottaen - olen vähän sitä mieltä että monet tulevat tälle adventismi palstalle vain mollaamaan adventisteja ja siinä sivussa niitäkin jotka eivät ala heidän kanssaan samaan puljuun..
En usko että näillä ihmisillä on oikeata omaa elämää - käyttävät tätä palstaa eräänlaisena tunteittensa purkamis-paikkana - paikkana johon tulevat purkamaan itseään kun oma elämä on niin kovaa ja ... se tuntuu olevan aika usein..
Neuvoni teille on : LAKATKAA KIIHKOILEMASTA .. (ei millään pahalla mutta se olisi teille hyödyksi) ..
Lopuksi täytyy sanoa - ettei tule väärinkäsityksiä:
Poikkeuksia ovat adventistit, Sirkka Iita ja muutamat muutkin ... ja se mikä on erikoinen ilon aihe.. kaiken mollaamisen keskellä ... on että monet ovat avanneet silmänsä näkemään, että oma-kuolemattomuuden ja sitä lähes automaattisesti seuraavan ikuisen piinan oppiin usko on harhaa.. Se ottaa vain vähän aikaa muutamille - johtuen siitä että he ovat niin tottuneet siihen vankilaansa että ei sieltä oikein uskalla lähteä pois ... mutta se piinarakennelma ei kestä .. koska se on valhetta.
alex AnttiVKantola kirjoitti:
"Parhain tapa uuden kapinan estämiseen olisi, että synnintekijät olisivat ikuisena muistutuksena siitä mihin kapina Jumalaa vastaan johtaa."
24
[Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]hän ottaa ja kenet jättää: Onhan Jumala elämän antaja ja hän toimii myös elämän ottajana, joten teidän päätelmänne voivat mennä aivan hakoteille. Jospa joku sattuisi perille pääsemään, niin hän varmasti kohtaisi paljon yllätyksiä?
- 23423423423
on oikeassa siksi, että se on Raamatun opetus. Raamattu ei opeta ikuista piinaa. Se on teidän väärää tulkintaanne Raamatun teksteistä. Raamattu opettaa ikuista kuolemaa.
- 34534534534
vaan kirjoitti:
Kumman siis valitsisit. Lasimeren vai tulimeren?uutta kapinaa ei tule siksi, että yhtään mahdollista kapinoitsijaa ei taivaaseen oteta.
sinä sitä paitsi palvelet Jumalaa tasan helvetin pelosta tuon tekstin perusteella ja se ei kelpaa Jumalalle. - 23423423423
Stone83 kirjoitti:
Raamatusta en ole saanut niinkään vastausta,se on tullut jostain muualta..
Tämä nyt vaan sattuu olemaan se ikuisuus kiista..Jumala ei anna rangaistuksena ikuista elämää, vaan ikuisen kuoleman. Ikuisen piinan oppi on saatanallinen harha ja sellaiseksi jää.
- alex-kasi
eremith32 kirjoitti:
Onko Kristuksen Henki kuolevainen? Ei voi olla, sillä Kristus on Jumalan Poika, ja Poika on kuolematon henki/elämän henki, ja JUmala on elämän henki kuten Jeesus Kristus sanoo evankeliumissaan. Ja Jeesus sanoo opetuslapsilleen, ettei "Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, vaan se on sisäisesti teissä." Tarkoittaa siis, että jos me olemme uudestisyntyneitä Kristuksen opetuslapsia, niin meissä asuu kuolematon Jumalan henki? Eli missä se asuu - meissä, missä meissä, sielusussamme, kas vain ja se on silloin kuolematon?
Vaikka tuhat kaatuisi sinun oikealta puolelta ja 10,000 vasemmalta puoleltasi ei sinuun koske, kysymyksessä on raamatun mukaan "sielu". Rakkaus Jumalaan ja hänen hyvyyteensä on, se joka avaa silmämme. Ihminen saattaa olla henkisesti/sielullisesti kuollut, eikä siten näen taivaallisen elämän merkitystä siitä, että mikä on se ihmisen ominaisuus joka avaa tuon sisäisen silmän näkemään tuon Jumalallisen tarkoitusperän sielun olemassaolon sen arvokkaimmassa merkityksessä, eli kuolemattomuudessa.A) En ole koskaan sanonut että ei ihminen voisi saada (SAADA) kuolemattomuutta Kristuksessa.
B) Olen sanonut että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus itsessään ja että se johtuu siitä että Jumala on täydellinen elämä ja iankaikkinen elämä on mahdollista vain siinä. Täydellisyyttä ei ole montaa sorttia (siis Jumala on ainoajolla on kuolemattomuus) .
C) Olen sanonut että koska ihminen on vajavainen (usein luulosairas ja aina paha mitattuna sen Jumalassa Jumalassa olevan täydellisyyden mitalla missä iankaikkinen elämä on) hän ei ole kyvykäs elämään iankaikkisesti - vaan on kuoleman oma. Sitäpaitsi joka tämän käsittää käsittää paljon muutakin - miksi synti on mahdollista - miksi Jumala On yksi - miksi vain Jumala Pojassaan voi pelastaa - mikä on pelastuksen todellinen voima ja oikeutus - siinä piilevä suuri rakkaus joka pelastaa ja ja paljon paljon muutakin jota se joka sanoo olevansa yhtä kuolematon kuin Jumala ei koskaan voi käsittää..
Ei sinua hyödytä pisaraakaan puhua että olisit ikuisuusolento muualla kuin Jeesuksessa - sillä et ole - et ainakaan Raamatun mukaan..
Ei se riitä ihmiselle jos kaatuilee kokouksissa ja lyö päänsä lattiaan ? (kuten videot osoittavat) tai kiihkon vallassa kontata "hengellisenä" ympäriinsä.. tai maata ja hytkyä horroksessa lattialla ..
---
Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat! Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja HARVAT OVAT NE, jotka sen löytävät.
----
Omaan kuolemattomuuteensa uskovilla olisi ajattelun aika .. jos he kerran haluavat NÄHDÄ ..
""
Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua, että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka, jonka aikanansa on antava meidän NÄHDÄ se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
16 jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-HÄNEN olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
"""
Ja ku-olematon eremith - sanoit että minä olen materialisti :) ..
Voi voi
alex - anti-kristitty
vaan kirjoitti:
Kumman siis valitsisit. Lasimeren vai tulimeren?Jep...
Olisi varmaan tosi autuas olo, kun saisi katsoa esimerkiksi omaa isää, äitiä, puolisoa tai lasta kirkumassa siellä liekeissä päivästä päivään...
Ja olisi varmaan Jumalallakin tosi kiva olla, kun kaikkitietävänä, rakastavana ja armollisena olisi joka hetki tietoinen siitä, kuinka Hän itse epäonnistui pelastamaan ne, jotka helvettiin joutuivat ja kuinka he siellä kärsivät ja kiroavat Häntä tuskissaan.
Miten selitätte tämän tekstin siis?
"4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."
Tuo siis tarkoittaa teidän mukaanne vain taivasta ja helvetissä, jonne taivaasta näkee, että siellä olevat voivat toimia muistutuksena, jotta kukaan ei enää uskaltaisi sinne joutumisen pelosta tehdä tai ajatella pahaa, ja valitus ja vaiva siellä ei ainakaan äänenä kantaudu taivaaseen asti?
Tuo teidän "taivas" kuulostaa ainakin minusta todella sairaalta ja kieroutuneelta. Taidatte tosiaan tykätä kaiken maailman verta räiskyvistä kauhu-, kidutus- ja väkivaltaleffoista, joissa joku johtaja alistaa ihmisiä väkivallan ja pelon avulla ihmisiä kuuliaisuuteen, kun tuollaiseen taivaaseen odotatte pääsevänne.
Sen ainakin tiedän, että yksikään lämpimän ja myötätuntoisen sydämen omaava ihminen ei tuollaista tulevaisuutta toivoisi. Meidän on tarkoitus armahtaa ja rakastaa lähimmäisiämme ja vihamiehiämmekin täällä maan päällä ja taivaassa olla autuaita, kun koko ikuisuuden ajan näemme osan heidän kärsivän? Sori, mutta rukoilisin Jumalalta mieluummin kuolemaa kuin taivaspaikkaa tuollaiseen groteskiin sadotaivaaseen, jossa ei olisi odotettavissa mitään muuta kuin sydämen turtuminen pelkoon ja väkivaltaan. Onneksi minun ei tarvitse tuollaiseen taivaaseen uskoa. - anti-kristitty
AnttiVKantola kirjoitti:
24
[Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]Kaksi täysin eri asiaa Antti. Älä sotke asiaan tekstejä, jotka eivät liity siihen.
Vai miten liittyy kuolemattomat taivaan asukkaat ja helvetissä kärsivät kuolemattomat sielut maan päällä olevaan Jerusalemiin ja sen porttien ulkopuolella oleviin ihmisten raatoihin?
"Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden RUUMIIT, jotka ovat minusta luopuneet. MATO, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu." (korostukset minun)
Tekstissä sanotaan "ruumiit" ja "mato", koska kyseessä on tosiaan kuolleet mädäntyvät ihmisruumiit, joita madot hajottavat, ja ruumiit tuollaisessa maassa ja ilmastossa vanhan tavan mukaan hävitettäisiin polttamalla, niin kuin Raamattukin muissa teksteissä vahvistaa puhuessaan esimerkiksi siitä, mihin Jerusalemin muurien eteläpuolella ollutta Hinnomin laaksoa kaatopaikkana käytettiin. - anti-kristitty
eremith32 kirjoitti:
Vaikka tuhat kaatuisi sinun oikealta puolelta ja 10,000 vasemmalta puoleltasi ei sinuun koske, kysymyksessä on raamatun mukaan "sielu". Rakkaus Jumalaan ja hänen hyvyyteensä on, se joka avaa silmämme. Ihminen saattaa olla henkisesti/sielullisesti kuollut, eikä siten näen taivaallisen elämän merkitystä siitä, että mikä on se ihmisen ominaisuus joka avaa tuon sisäisen silmän näkemään tuon Jumalallisen tarkoitusperän sielun olemassaolon sen arvokkaimmassa merkityksessä, eli kuolemattomuudessa.Miten sitten selität sen, että Raamattu sanoo selkeästi, että Jumala, joka on kaiken elämän lähde, TEKI MYÖS pojasta elämän lähteen? Ei sellaisesta, mikä jo luonnostaan on jotain, ole mitään järkeä tehdä mitään.
Entäs mikä on suhteesi siihen tekstiin, jonka mukaan yksin Isä Jumala on kuolematon?
Ja siihen tekstiin, jossa Jeesus itse selkeästi sanoo, että yksin Isä on ainoa todellinen Jumala?
Oletan, että löydät helposti nämä tekstit itsekin Raamatusta, kun kerta niin suurella itsevarmuudella puhut koko asiasta.
Mitäs sitten ajattelet siitä, että Raamatun alkukieliset tekstit käyttävät muun muassa sanoja sielu, ruumis, liha, veri ja henki eri tavalla kuin te kristityt? Kumpi on oikeassa? Raamattu vai kristittyjen kirkkotraditio? - anti-kristitty
eremith32 kirjoitti:
Alex on täysin materialisti, eli hänen uskonsa perustuu täydellisesti materialistiseen näkemykseen. Sen tähden hän ei voi käsittää Jeesus Kristuksen Henkisen elämän salaisuutta Vuorisaarnan evankeliumin henkistä merkitystä. Ja materialistiselle oppirakennelmalle pohjautuva usko ei koskaan tule ymmärtämään evankeliumin todellista sanomaa, elleivät he irrottaudu dogmaattisista ja orjuuttavista oppirakennelmistaan, heidän on vapauduttava sääntö rakennelmistaan, päästäkseen Jeesuksen Kristuksen opetuslapseuteen.
"elleivät he irrottaudu dogmaattisista ja orjuuttavista oppirakennelmistaan"
Ja kirkkotraditioon pohjautuva kristinuskoko muka on vapaa noista? Hahahahahh.... :D - anti-kristitty
Stone83 kirjoitti:
jakeet mitä tässäkin on esimerkkinä,tuntuu olevan monelle merkityksettömiä,ainakin ne on vähän kuin pyyhitty pois..ihan kuin niitä ei olisikaan..
1.Kor.15
13 Jos ei ole kuolleiden ylösnousemusta, ei Kristustakaan ole herätetty kuolleista.
14 Mutta ellei Kristusta ole herätetty, silloin meidän julistuksemme on turhaa puhetta, turhaa myös teidän uskonne.
15 Silloin nähdään, että olemme antaneet Jumalasta väärän todistuksen, kun olemme väittäneet hänen herättäneen Kristuksen -- mitä hän siis ei ole tehnyt, jos kerran kuolleita ei herätetä.
16 Ellei kuolleita herätetä, ei Kristustakaan ole herätetty.
17 Mutta ellei Kristusta ole herätetty, teidän uskonne on pohjaa vailla ja te olette yhä syntienne vallassa.
18 Ja silloin nekin, jotka ovat nukkuneet pois Kristukseen uskoen, ovat joutuneet perikatoon.
19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, olemme säälittävimpiä kaikista ihmisistä. - eremith32
alex-kasi kirjoitti:
Ihminen voi SAADA iankaikkisen elämän kuolemattomalta Jumalalta, mutta ei ihmisessä omassa itsessään ole kuolemattomuutta.. se on vain ja ainoastaan Jumalalla ..
Kehoita niitä, jotka NYKYISESSÄ MAAILMANAJASSA ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme...Alex "Henki tuli lihaksi: ja otti asuntonsa meihin"? Mites tämän jakeen ymmärrät/selität? Ja sitten kun tämän ajasta siirtyvän persoonan kestämättömät osat on käytetty loppuun, ja henki/sielu jättää sen, niin laitetaanko ruumis ja henki samaan laatikkoon/arkkuun, vai miten selität. Joh.8:51-52. "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa". J.n.e. Tässä Jeesus nselvästi vahvistaa, että sielu on kuolematon. Tottakai materiaalinen ruumis on vain ajallinen käöttöväline jonka kesto-aika on kovin rajoitettu, mutta se joka tuosta rajoitetusta käyttövälineestä irtoaa se on kuolematon ja palaa Isän Jumalan kotiin takaisin ainakin Isän määräämään aikaan asti, eikö niin Alex.
- eremith32
eremith32 kirjoitti:
Alex "Henki tuli lihaksi: ja otti asuntonsa meihin"? Mites tämän jakeen ymmärrät/selität? Ja sitten kun tämän ajasta siirtyvän persoonan kestämättömät osat on käytetty loppuun, ja henki/sielu jättää sen, niin laitetaanko ruumis ja henki samaan laatikkoon/arkkuun, vai miten selität. Joh.8:51-52. "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa". J.n.e. Tässä Jeesus nselvästi vahvistaa, että sielu on kuolematon. Tottakai materiaalinen ruumis on vain ajallinen käöttöväline jonka kesto-aika on kovin rajoitettu, mutta se joka tuosta rajoitetusta käyttövälineestä irtoaa se on kuolematon ja palaa Isän Jumalan kotiin takaisin ainakin Isän määräämään aikaan asti, eikö niin Alex.
(Joh.8:52-58). "Juutalaiset sanoivat hänelle: Nyt me ymmärrämme, että sinussa on riivaaja. Abraham on kuollut ja profeetat, ja sinä sanot: Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä maista kuolemaa'. 53. Oletko sinä suurempi kuin isämme Aabraham, joka on kuollut? Ja profeetat ovat kuolleet; keneksi sinä itsesi teet?"
Jeesus vastasi: "Jos minä itselleni otan kunnian, niin minun kunniani ei ole mitään. Minun Isäni on se, joka minulle kunnian antaa, hän, josta te sanotte: 'Hän on meidän Jumalamme', 55. ettekä tunne häntä; mutta minä tunnen hänet. Ja jos sanoisin, etten tunne häntä, niin minä olisin valahtelija niinkuin tekin; mutta minä tunnen hänet ja pidän hänen sanansa."
56. Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi". 57. Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!" 58. "Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
Eikö tämä pitäisi jo yksinkertaisuudessaan valaista Alexin ymmärrystä, että mistä todellakin on kysymys? Minä ainakin ymmärrän, että juutalaiset johtavat ylimmäiset papit eli rabbit ymmärsivät sen, että Jeesus tarkoitti sitä Elämän Henkeä, jota hän kutsuu myöskin Isäkseen, sana Logos - Jumala. Joh.1.1-2 "Alussa oli sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. 3. "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Lue Alex omalla ymmärrykselläsi tämä koko Johanneksen evankeliumi! Älä käytä teologien laina aivoja, niin vakuutan, että "rikastut paljon silloin lukemastasi. "Ps.33:6. "Herran sanalla on taivaat tehty, ja kaikki niiden joukot hänen suunsa hengellä. Hebr.1:2,10. - alex-kasi
eremith32 kirjoitti:
(Joh.8:52-58). "Juutalaiset sanoivat hänelle: Nyt me ymmärrämme, että sinussa on riivaaja. Abraham on kuollut ja profeetat, ja sinä sanot: Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä maista kuolemaa'. 53. Oletko sinä suurempi kuin isämme Aabraham, joka on kuollut? Ja profeetat ovat kuolleet; keneksi sinä itsesi teet?"
Jeesus vastasi: "Jos minä itselleni otan kunnian, niin minun kunniani ei ole mitään. Minun Isäni on se, joka minulle kunnian antaa, hän, josta te sanotte: 'Hän on meidän Jumalamme', 55. ettekä tunne häntä; mutta minä tunnen hänet. Ja jos sanoisin, etten tunne häntä, niin minä olisin valahtelija niinkuin tekin; mutta minä tunnen hänet ja pidän hänen sanansa."
56. Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi". 57. Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!" 58. "Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
Eikö tämä pitäisi jo yksinkertaisuudessaan valaista Alexin ymmärrystä, että mistä todellakin on kysymys? Minä ainakin ymmärrän, että juutalaiset johtavat ylimmäiset papit eli rabbit ymmärsivät sen, että Jeesus tarkoitti sitä Elämän Henkeä, jota hän kutsuu myöskin Isäkseen, sana Logos - Jumala. Joh.1.1-2 "Alussa oli sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. 3. "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Lue Alex omalla ymmärrykselläsi tämä koko Johanneksen evankeliumi! Älä käytä teologien laina aivoja, niin vakuutan, että "rikastut paljon silloin lukemastasi. "Ps.33:6. "Herran sanalla on taivaat tehty, ja kaikki niiden joukot hänen suunsa hengellä. Hebr.1:2,10.Ota pois ne "oma-ymmärrys / kuolemattomuus silmälasit" ennen kuin luet Raamattua.
Sinä et tyydy Raamatun kirjoituksiin, vaan väännät sitä kaiken aikaa omaan uskoosi. Vaikka Raamatussa lukisi mitä ei se sinua heilauta sinne eikä tänne, mutta voin sanoa sinulle että niin kauan kuin uskosi ei voi hyväksyä kaikkea sitä mitä Raamattuun on kirjoitettu olet sinä väärässä ja Raamattu oikeassa. Huomaa sekin että ei sinunkaan tarvitse uskoa Raamattuun, jos et usko. MUTTA älä sitten sano että uskot.
Olet niin sanoakseni pannut Raamattua lukiessasi sen ensimmäisen napin väärään napinläpeen (sen missä luki "Ei ette te kuole") ja sen vuoksi menee sitten muutkin napit napit vääriin napinläpiin, vaikka ne joskus näyttävät menevän ihan oikein mutta huomaatko että kun eteesi tulee vähän liian nappi tai pieni napinläpi niin että nappi ei oikein sovi - niin alat tunkemaan sitä väkisin siihen ja annat kaikenlaisia selityksiä..
Sinun tulisi selvittää itsellesi seuraavat asiat, mutta et tee sitä koska ne kaatavat koko oma-kuolemattomuususkosi - kehoittaisin sinua kuitenkin tekemään sen - sillä se oma-kuolemattomuutesi ei kuitenkaan lopussa kestä. Se on kuin hiekalle rakennettu talo..
Jos Jumala sinunkin uskossasi on Kaikkivaltias, Kaikki viisas, oikeudenmukaisuuden ja rakkauden täydellistymä ja kaiken elämän Luoja ja Ylläpitäjä - niin MIKSI Hän loi (mielestäsi) elämää kidutettavaksi tulijärvessä ikuisesti. Se oli ensimmäinen kysymys (johon Raamattu antaa selvän vastauksen joka hyvin sopii koko Raamatun kertomukseen) .
Toinen asia jota et tunnu ymmärtävän mutta johon sinun tulisi hakea vastaus Raamatusta on tämä: MIKSI Jumala on (kuten Ramattu sanoo) ainoa jolla on kuolemattomuus?
Raamattu antaa siihenkin selvän vastauksen joka sopii koko Raamatun kertomukseen ja kestää siis sen tarkastelun joka jokaisen uskovan tulisi tehdä jo oman itsensäkin tähden.
Kun olet vastannut näihin kahteen kysymykseen rehellisesti siten että ne sopivat yhteen Raamatun muun kertom,uksen kanssa - (siis vastannut ilman että vedät esiin omia luulojasi) - lupaan että keskustelen kanssasi ihan mistä vain kanssasi.
alex - 1 Moos 3:22
vaan kirjoitti:
luodessaan jo antoi kaikille ihmiselle kuolemattomuuden.
Niin yksinkertaista.
Jumalan antamaa henkeä tai sielua, ei Jumalakaan voi tuhota, koska silloin hän tuhoaisi myös itsensä.
Ihminenhän ei itse omista mitään ei edes kehoaan. Hän ei itse siis ole voinut vaikuttaa mihinkään.
Sekin vapaus on Jumalan lahja.luodessaan jo antoi kaikille ihmiselle kuolemattomuuden.
Niin yksinkertaista.
Sekin vapaus on Jumalan lahja. Näin "Waan kirjoitti".
_______
Tuntuu, että asettelet Jumalalle ehtoja, ehtoja enemmän kuin Jumala itse suunnitteli.
Kun Jumala puhalsi ihmisen sieraimiin elämän henkäyksen, ….. niin ihmisestä tuli elävä sielu.
Eikös nämä ole Jumalan lain alaisuuksissa liikkuvia asioita.t
Eikös Jumalalla ole lumiseensa päätäntävalta, myös surmata, kun tehdä eläväksi?
Ei Jumala surmaa henkeään, vaan ottaa sen pois ja surmaa sielun.
On elämän hengen laki ja synnin ja kuoleman laki.
Paratiisissa Jumala sanoi, ettei ihminen syö ja näin elä, siis on kyse elämästä iankaikkisesti.
Tuota et voi tyhjäksi tehdä, elämisen vastakohta on kuolema. Jumala ottaa elämän hengen pois.
Elämän luomishenkihän on jokaisessa, mutta tiedostavaa sielun käsite tulee ihmiseen.
Vai meidän sielummeko on Jumala ja se Jumalan sielu tekee sitten syntiä?
Miksi sitten pitää syntyä uudesti, Eli Uusi Aadam antaa elämän, ei vanha.
Sinä elätät raamatun vastaisesti vanhaa aadamia ja väität, ettei Jumala voita syntiä maailmankaikkeudesta, koska se Jumalan henki meissä sieluna syntiä tekee!!?? Kummaa ajatusta.
Tarvitseeko Jumalan elättää syntistä koska Hän jo ennen ihmisen luomista päätti antaa iankaikkisen elämän Kristuksessa ihmiselle! Se on liittosuhde joka kantaa Uuden maan, Eedenin sisäpuolelle, elämänpuulle.
Teiltä pojat loppuu eväät noilla katsannoilla, kun Jumala syöksee sielun helvetin tuleen ja se polttaa poroksi, kuivat oksatkin. Vai onko teillä uunissanne eläviä poroja? Minusta ne kuuluu hirvaksen valtakuntaan ja sekin ajalliseen elämään sidottuna.
Jossain päin maailmaa pahantekijän laittavat narunnokkaan ja pahuus lopettaa sitkuttamasta näin ajallisesti. Se loppu ja loppu iänkaikkisesti.
Tuo ikuisesti kiduttava kuva jumalasta on kovin sairaanoloinen oppirakenne, joka on syvää pilkkaa itse Jumalan kaikkivoipaisuutta vastaan.
Mutta jos teillä on kuvana mielessä Jumalassa hänen pienuutensa ja kykenemättömyytensä, niin minkäs sille voi. Silloinhan sitä pitää naapuria kärventää, koska se tuntuu lihalle täyttymyksen suurena hekuman huippuna, ”meidän isi suurempi kuin teidän!”..
Mutta kohdaltani en näe tuollaisia mielettömiä kuvatuksia, ”ette suinkaan kuole oppia näköpiirissäni”.
Ei siihen oppiin tarvitse adventismia sotkea, vaan lukee itse kirjasta, eli kirjan luoman kokonaiskuvan mukaan.
Ts. Kun ihminen syntyy uudesti Kristuksessa Uuden Aadamin kansalaiseksi, niin mitä silloin tapahtuu? Silloin ja vasta silloin ihmiselle annetaan Pyhä Henki, uudeksi luova henki.
Se mikä on vanhaa, se on kadonnut, eikä sitä sillä tavalla enää tarvitakaan.
Mutta tässä jälkimmäisissä asioissa aletaan vasta löytämään se eläväksi tekevä henki, joka armolahjana antaa iankaikkisen elämän.
Ei pidä rakentaa joutavanpäiväisiä utukuvatuksia, kultaisia vasikoita ikuisista kidutusnäköaloista.
JUMALA SANOI..... SANOO SINULLEKIN..... ETTEI HÄN NYT OTA elämänpuusta hedelmää ja SYÖ JA niin ELÄ...... kauanko? mitä tarkoittaa sana .... ikuisesti? siis i.k.u.i.s.e.s.t.i...
Sitäkö että elääkin ikuisesti?= ei ymmärrä , ei teidän juttuja. - vaan
34534534534 kirjoitti:
uutta kapinaa ei tule siksi, että yhtään mahdollista kapinoitsijaa ei taivaaseen oteta.
sinä sitä paitsi palvelet Jumalaa tasan helvetin pelosta tuon tekstin perusteella ja se ei kelpaa Jumalalle.Palvelisin Jumalaa ilolla, kun hän minulle on antanut ihanan osan, jota minulta ei voi kukaan ottaa pois.
Ei siinä pelon kanssa ole mitään tekemistä. Ei ainakaan helvetin.
Pelkää vain Jumalaa ja anna Hänelle kunniaa. - eremith32
alex-kasi kirjoitti:
Ota pois ne "oma-ymmärrys / kuolemattomuus silmälasit" ennen kuin luet Raamattua.
Sinä et tyydy Raamatun kirjoituksiin, vaan väännät sitä kaiken aikaa omaan uskoosi. Vaikka Raamatussa lukisi mitä ei se sinua heilauta sinne eikä tänne, mutta voin sanoa sinulle että niin kauan kuin uskosi ei voi hyväksyä kaikkea sitä mitä Raamattuun on kirjoitettu olet sinä väärässä ja Raamattu oikeassa. Huomaa sekin että ei sinunkaan tarvitse uskoa Raamattuun, jos et usko. MUTTA älä sitten sano että uskot.
Olet niin sanoakseni pannut Raamattua lukiessasi sen ensimmäisen napin väärään napinläpeen (sen missä luki "Ei ette te kuole") ja sen vuoksi menee sitten muutkin napit napit vääriin napinläpiin, vaikka ne joskus näyttävät menevän ihan oikein mutta huomaatko että kun eteesi tulee vähän liian nappi tai pieni napinläpi niin että nappi ei oikein sovi - niin alat tunkemaan sitä väkisin siihen ja annat kaikenlaisia selityksiä..
Sinun tulisi selvittää itsellesi seuraavat asiat, mutta et tee sitä koska ne kaatavat koko oma-kuolemattomuususkosi - kehoittaisin sinua kuitenkin tekemään sen - sillä se oma-kuolemattomuutesi ei kuitenkaan lopussa kestä. Se on kuin hiekalle rakennettu talo..
Jos Jumala sinunkin uskossasi on Kaikkivaltias, Kaikki viisas, oikeudenmukaisuuden ja rakkauden täydellistymä ja kaiken elämän Luoja ja Ylläpitäjä - niin MIKSI Hän loi (mielestäsi) elämää kidutettavaksi tulijärvessä ikuisesti. Se oli ensimmäinen kysymys (johon Raamattu antaa selvän vastauksen joka hyvin sopii koko Raamatun kertomukseen) .
Toinen asia jota et tunnu ymmärtävän mutta johon sinun tulisi hakea vastaus Raamatusta on tämä: MIKSI Jumala on (kuten Ramattu sanoo) ainoa jolla on kuolemattomuus?
Raamattu antaa siihenkin selvän vastauksen joka sopii koko Raamatun kertomukseen ja kestää siis sen tarkastelun joka jokaisen uskovan tulisi tehdä jo oman itsensäkin tähden.
Kun olet vastannut näihin kahteen kysymykseen rehellisesti siten että ne sopivat yhteen Raamatun muun kertom,uksen kanssa - (siis vastannut ilman että vedät esiin omia luulojasi) - lupaan että keskustelen kanssasi ihan mistä vain kanssasi.
alexMikä sinua Alex oikein vaivaa? On käsittämätöntä, että sulle on trullut painajaiseksi koko tuo oppisi "kuolemattomuudesta, sinähän saat kohtapuoliin neuroosin tuosta, "syyllisyyden kantamisesta". Enhän minä ole mistään kuolemattomuusopista sanllakaan maininnut, mutta sulle tulee aivankuin pakkomielle ottaa tuo asia esiin? Siis et osaa keskustella täällä, jollet saa aivan ehdottomasti painottaa tuota oppiasi, joka polttaa kuin tuli mieltäsi.
Olen vain mainninnut, että Jumala loi ihmisen kuolemattomaksi, aivan niinkuin raamattu sanoo: Ja onko se väärin sinulle, jos tuon esiin Jeesuksen Kristuksen keskustelua juutalaisten ylipappien ja muiden uskonnollisten rabbien syytöksiin, joita he latelivat Jeesusta vastaan, tekemällä hänestä riivaajan ja valehtelijan, ja lopuksi aikoivat hänet kivittää, mutta Jeesus ehti paeta.
Onhan päivän selvä se, että meidän fysiikkamme ei tietenkään ole kuolematon, tästähän on aivan turha edes näissä kysymyksissä spekuloida. Mutta turha on sellaisten kanssa keskustella, jotka eivät usko totuutta, kuten sinä Alex. Sinä suhtaudut totuuden puhujaan samalla tavalla, kuin juutalaiset rabbit ja uskonnolliset johtajat Jeesuksen Kristuksen Evankeliumin sanomaan, sen suurena vapauttavana yleismaailmallisena Rakkauden kaiken pelastavana sanomana. Joka oli juutalaisille käsittämätön elämän ymmärrys, niinkuin tuntuu olevan sinullekin alex - valitettavasti. - Stone83
eremith32 kirjoitti:
Mikä sinua Alex oikein vaivaa? On käsittämätöntä, että sulle on trullut painajaiseksi koko tuo oppisi "kuolemattomuudesta, sinähän saat kohtapuoliin neuroosin tuosta, "syyllisyyden kantamisesta". Enhän minä ole mistään kuolemattomuusopista sanllakaan maininnut, mutta sulle tulee aivankuin pakkomielle ottaa tuo asia esiin? Siis et osaa keskustella täällä, jollet saa aivan ehdottomasti painottaa tuota oppiasi, joka polttaa kuin tuli mieltäsi.
Olen vain mainninnut, että Jumala loi ihmisen kuolemattomaksi, aivan niinkuin raamattu sanoo: Ja onko se väärin sinulle, jos tuon esiin Jeesuksen Kristuksen keskustelua juutalaisten ylipappien ja muiden uskonnollisten rabbien syytöksiin, joita he latelivat Jeesusta vastaan, tekemällä hänestä riivaajan ja valehtelijan, ja lopuksi aikoivat hänet kivittää, mutta Jeesus ehti paeta.
Onhan päivän selvä se, että meidän fysiikkamme ei tietenkään ole kuolematon, tästähän on aivan turha edes näissä kysymyksissä spekuloida. Mutta turha on sellaisten kanssa keskustella, jotka eivät usko totuutta, kuten sinä Alex. Sinä suhtaudut totuuden puhujaan samalla tavalla, kuin juutalaiset rabbit ja uskonnolliset johtajat Jeesuksen Kristuksen Evankeliumin sanomaan, sen suurena vapauttavana yleismaailmallisena Rakkauden kaiken pelastavana sanomana. Joka oli juutalaisille käsittämätön elämän ymmärrys, niinkuin tuntuu olevan sinullekin alex - valitettavasti.tätä on yritetty selittää,mutta takaisin saamme vain koko ajan,että opetamme kuolemattomuusoppia..en minäkään tiedä mistä tämä tulee,kun en ole oikeastaan muilta tätä kuullut kun Alexilta ja advareilta..
- alex-kasi
eremith32 kirjoitti:
Mikä sinua Alex oikein vaivaa? On käsittämätöntä, että sulle on trullut painajaiseksi koko tuo oppisi "kuolemattomuudesta, sinähän saat kohtapuoliin neuroosin tuosta, "syyllisyyden kantamisesta". Enhän minä ole mistään kuolemattomuusopista sanllakaan maininnut, mutta sulle tulee aivankuin pakkomielle ottaa tuo asia esiin? Siis et osaa keskustella täällä, jollet saa aivan ehdottomasti painottaa tuota oppiasi, joka polttaa kuin tuli mieltäsi.
Onhan päivän selvä se, että meidän fysiikkamme ei tietenkään ole kuolematon, tästähän on aivan turha edes näissä kysymyksissä spekuloida. Mutta turha on sellaisten kanssa keskustella, jotka eivät usko totuutta, kuten sinä Alex. Sinä suhtaudut totuuden puhujaan samalla tavalla, kuin juutalaiset rabbit ja uskonnolliset johtajat Jeesuksen Kristuksen Evankeliumin sanomaan, sen suurena vapauttavana yleismaailmallisena Rakkauden kaiken pelastavana sanomana. Joka oli juutalaisille käsittämätön elämän ymmärrys, niinkuin tuntuu olevan sinullekin alex - valitettavasti.olen vain paljastamassa oma-kuolemattomuuden valhetta koska te olette sitä täällä opettamassa.
Et kai hyvä ystävä tarkoita että saisitte rauhassa levitetellä harhojanne Adventismi palstalla - nyt asia niin että adventistit EIVÄT usko olevansa kuolemattomia erotettuna Luojastaan - enkä usko minäkään joten olen ihan samalla linjalla tässä asiassa heidän kanssaan.. ja JOKAISEN KANSSA JOLLE ASIA ON VALJENNUT ..
Menkää tuonne Helluntailais-palstalle selittämään kuolemattomuutanne.. siellä on varmaan mOnta joka uskoo samalla tavalla.. luottavat siihen käärmeen sanaan että ette te kuole..
ok? AnttiVKantola kirjoitti:
puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.Vielä nykyisellään hänen korviensa välissä: { En tule riistämään Antin enkä heidän Spiritisti ystäviensä omaa usoa, Jonka keskus sijaitsee heidän korviesnsa välissä. Sivistyneet ihmiset eivät usko Vaan, satuihin näet he kaipaavat todisteeksi Factaa! Neuvoisin Anttia ja hänen hyviä ystäviään siirtymään tuonne Satanisti palstalle, näet täällä he voivat löytää oman uskonsa kannattajia. Siellä he voivat paremmin todistaa Saatanan syyttömyyden}!
anti-kristitty kirjoitti:
Kaksi täysin eri asiaa Antti. Älä sotke asiaan tekstejä, jotka eivät liity siihen.
Vai miten liittyy kuolemattomat taivaan asukkaat ja helvetissä kärsivät kuolemattomat sielut maan päällä olevaan Jerusalemiin ja sen porttien ulkopuolella oleviin ihmisten raatoihin?
"Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden RUUMIIT, jotka ovat minusta luopuneet. MATO, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu." (korostukset minun)
Tekstissä sanotaan "ruumiit" ja "mato", koska kyseessä on tosiaan kuolleet mädäntyvät ihmisruumiit, joita madot hajottavat, ja ruumiit tuollaisessa maassa ja ilmastossa vanhan tavan mukaan hävitettäisiin polttamalla, niin kuin Raamattukin muissa teksteissä vahvistaa puhuessaan esimerkiksi siitä, mihin Jerusalemin muurien eteläpuolella ollutta Hinnomin laaksoa kaatopaikkana käytettiin.sinulle annettua viisautta: {Näet Gehennan kaatopaikan ruumiista jäi todenäköisesti aina jotan jäljelle ja tämä tulelta jääneen osan söivät madot}. Olen nähnyt luolissa tulimatoja, kuitenkaan nämä eivät syö mitään ruumiita. On myös olemassa tulikärpäsiä, eivätkä nämäkään raatoja syö.
Koeta ajatella kuinka taikauskoisella ajalla on nuo Raamatun kirjoitukset ovat kirjoitetut. Nykyään me elämme jo tietoisessa maailmassa. Ei meidän tarvitse taika uskon takia Järkeämme kadottaa. Tämä on Tosi Facta!- anti-kristitty
Hermanni-itse kirjoitti:
sinulle annettua viisautta: {Näet Gehennan kaatopaikan ruumiista jäi todenäköisesti aina jotan jäljelle ja tämä tulelta jääneen osan söivät madot}. Olen nähnyt luolissa tulimatoja, kuitenkaan nämä eivät syö mitään ruumiita. On myös olemassa tulikärpäsiä, eivätkä nämäkään raatoja syö.
Koeta ajatella kuinka taikauskoisella ajalla on nuo Raamatun kirjoitukset ovat kirjoitetut. Nykyään me elämme jo tietoisessa maailmassa. Ei meidän tarvitse taika uskon takia Järkeämme kadottaa. Tämä on Tosi Facta!Järki kadottaa? Tosi "facta"? Taikausko? Pyh.
Miten nuo liittyvät siihen tosiasiaan, että jo muinaisista ajoista lähtien on ihmiset voineet omin silmin seurata sitä, miten niin ihmisten kuin eläinten raadot käytännössä alkavat hyvinkin pian kuoleman jälkeen suorastaan kihisemään matoja, toukkia ja muita pieneliöitä, jotka syövät ja hajottavat sitä? - Stone83
Hermanni-itse kirjoitti:
Vielä nykyisellään hänen korviensa välissä: { En tule riistämään Antin enkä heidän Spiritisti ystäviensä omaa usoa, Jonka keskus sijaitsee heidän korviesnsa välissä. Sivistyneet ihmiset eivät usko Vaan, satuihin näet he kaipaavat todisteeksi Factaa! Neuvoisin Anttia ja hänen hyviä ystäviään siirtymään tuonne Satanisti palstalle, näet täällä he voivat löytää oman uskonsa kannattajia. Siellä he voivat paremmin todistaa Saatanan syyttömyyden}!
koko ajan faktasta..et taida Hermanni olla uskossa,koska uskossa oleminen ei ole faktaa se on uskoa..tiedemiehet tarvitsevat faktaa..
Näytä faktaa että helvettiä ei ole...
Näytä faktaa että taivas on...
Näytä faktaa,että Jumala on olemassa..
Näytä faktaa,että Raamattu on Jumalan sanaa...
Et pysty..eikä tarvitsekkaan,koska sitä on usko..joten älä jauha faktasta..se vain kertoo että oma uskosi toimii faktalla,joten se ei toimi..
- 234234234234
muka oli ristiriitaista??????
- Stone83
silmät kiinni on vaikea nähdä..
Nikkisi symbooli on tällä kertaa 234 234 234 234
=legio,legio,legio,legio?
Joukkovoimaa?
Mark. 5:9
Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?"
Niin se sanoi hänelle:
"Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".
Se!
- anti-kristitty
Armo on syntien anteeksiantamista ja muuta yksipuolista ja mahdollisesti ehdotonta hyvyyttä toista kohtaan. Syntisten päästäminen kärsimyksistään on mahdollista nähdä sekä armona että oikeudenmukaisuutena. Toisaalta annihilationistinen käsitys tuosta "kärsimyksistä päästämisestä" ei ole käsittääkseni mikään silmänräpäyksessä tapahtuva kivuton vapautus olemassaolosta, vaan pikemminkin verrattavissa siihen, minkälaista on vavista kuolemanpelon ja mahdollisesti omantunnon tuskin vallassa vihaisen Jumalan edessä, jonka tietää lähettävän rikoksentekijän pian liekkeihin, joissa paistuu ja palaa hitaasti tuhkaksi, kuten roviolla konsanaan. "pikainen kuolema" siis kuulostaa minusta lähinnä vääristelyltä.
"ihminen joka tietoisesti hylkää Jumalan ja siten antaa arvon 0 sille että Hän uhrasi ainoan Poikansa puolestamme, ansaitsee pahempaa, kuin pikaisen kuoleman"
Eli siis helvettiin väki joutuu juuri nimenomaan sen takia, että kieltäytymällä Jumalan armosta he loukkaavat Isän ja Jeesuksen tunteita? Tuosta väitteestä saa mielestäni sellaisen kuvan, että Jumala on varsin kostonhimoinen niitä kohtaan, jotka häntä loukkaavat ja vähemmän välittää esimerkiksi siitä, että tuomiolla oleva on kaltoinkohdellut leskiä, orpoja ja muita heikommassa osassa olevia lähimmäisiään.
On ainakin kolme vaihtoehtoa:
A) "pikainen kuolema"
B) "jonkin aikaa kestävä kärsimys"
C) "ikuinen kärsimys"
"tässä vaiheessa rangaistuksen kuuluu olla tuntuva ja ikuinen,koska ihminen tekee tietoisen valinnan"
Olet siis C:n kannalla A:n sijaan? C on vähintäänkin kohtuuton. Miksi rangaistuksen synneistä pitäisi olla ääretön? Voiko muka syntejä oikeasti edes hyvittää kärsimällä jonkin rangaistuksen? Ja jos rangaistus on ääretön, niin sitä ei kukaan ikinä edes kärsi loppuun asti niin, että voitaisiin sanoa, että "rangaistus on kärsitty ja oikeus on tapahtunut." Oikeudenmukaisuuden näkökulmasta siis C:ssä ei ole mitään järkeä.
Jumala siis uhrasi poikansa meidän puolestamme. Jeesus uhrasi itsensä meidän puolestamme, koska se oli hänen oma ja myös hänen Isän tahto. Koskettavaa, mutta tuolla ei ole mitään tekemistä oikeudenmukaisuuden kanssa. Oikeudenmukaisuus, sellaisena kuin tavallinen terve järki sen näkee, perustuu juuri siihen, että vääryydentekijä on itse vastuussa teoistaan ja että kukaan muu ei kärsi hänen rangaistustaan hänen puolesta. Jos viaton pistetään tai joutuu kärsimään rangaistuksen sellaisesta, mitä hän ei itse ole tehnyt, niin sitä normaalisti kutsutaan oikeusmurhaksi, ja kristinusko, sellaisena kuin sitä suurimmassa osassa kristikuntaa, perustuu sellaiselle.
Tilanteen ei tietenkään tarvitsisi olla tällainen, jos kristityt vain tajuaisivat, että heidän ei tarvitse luopua uskostaan vaan vain korjata oppejaan ja tulkintojaan enemmän Raamatun mukaiseksi. Perinteillä ja niihin liittyvällä aivopesulla on vahva vaikutus kai...
"Mutta jokaista joka Häneen uskoo armahdetaan."
Jokainen, joka luottaa Isänsä ja omasta tahdostaan oikeusmurhan kohteeksi joutuneeseen Jeesukseen, armahdetaan? Eli siis Jumala ei voi armahtaa ennen kuin oikeusmurha on tapahtunut ja rangaistus on jo kärsitty sijaisen toimesta? Toisinsanoen ilman sijaiskärsijää Jumala ei olisi voinut olla armollinen, joka voi tarkoittaa vain sitä, että Jumalan armo ei todellakaan ole mitenkään ehdotonta vaan vaatii epäoikeudenmukaisuutta tai Hän ei voi ikinä missään nimessä antaa anteeksi ja pelastaa?
"Jumala on saanut siinä vaiheessa tehdä,vaikka muutoksia jos on siltä tuntunut."
Ongelmaksi tuossa kuitenkin väistämättä muodostuu se, että muutoksen kohteena ei ole vain se, mitä Jumala sanoo tekevänsä, mutta myös se, mitä Raamattu sanoo todellisuudesta ja ihmisestä nyt. Jos helvetti on ikuinen, niin sillä on selkeitä ja huomattavan suuria seurauksia opille siitä, mikä ihminen on, ja miten Jumala tekee sen mahdolliseksi. Jumalattomien hävittäminen onnistuu jos ja voin jos Jumala voi hävittää ihmisen kokonaan, kun taas oppi ihmisestä kuolemattomana sieluna sanoo, että ihminen ei voi oikeastaan ikinä kuolla sanan täydessä ja normaalissa merkityksessä eikä häntä voida myöskään tappaa... edes Jumalan toimesta. Toisaalta oppi ikuisesta kärsimyksestä helvetissä (ohittaen nyt kysymyksen siitä, että mitään helvettiä ei alkukielisessä edes ole, ja, että rikas mies ja Lasarus kertomuksen tuonela, johon rikas mies joutuu, on täysin eri asia kuin Ilmestyskirjan helvetti) vaatisi joko sen, että ihminen on kuolematon sielu, tai että Jumala ei anna iankaikkista elämää vain pelastetuille vaan myös niille, jotka helvettiin menevät, että he voisivat elää siellä iankaikkista elämää, kunnes "rangaistus on kärsitty." Jos siis Jumala päättää vaihtaa loppuratkaisun jumalattomien hävityksestä ikuiseen helvettiin, niin silloin Hänen täytyisi myös muuttaa lennosta ihmiset kuolevaisista kuolemattomiksi tai sitten vetää pois sanansa sen suhteen, että iankaikkinen elämä on vain pelastetuiden etuoikeus.
Olet kai ottanut kaikki nämä asiat huomioon?Tuomiolla oleva on kaltoinkohdellut leskiä, orpoja ja muita heikommassa osassa olevia lähimmäisiään?
A) "pikainen kuolema"
C) "ikuinen kärsimys"
"tässä vaiheessa rangaistuksen kuuluu olla tuntuva ja ikuinen,koska ihminen tekee tietoisen valinnan"- anti-kristitty
AnttiVKantola kirjoitti:
Tuomiolla oleva on kaltoinkohdellut leskiä, orpoja ja muita heikommassa osassa olevia lähimmäisiään?
A) "pikainen kuolema"
C) "ikuinen kärsimys"
"tässä vaiheessa rangaistuksen kuuluu olla tuntuva ja ikuinen,koska ihminen tekee tietoisen valinnan"Ja pointtisi oli?
Haluaisitko sinä yrittää selittää, miksi se, että ratkaisu Jumalaa vastaan on tietoinen, tekee ikuisen kärsimyksen rangaistuksen välttämättömäksi?
Itse tuossa aiemmassa mailissani pyrin nostamaan esille sitä seikkaa, että kristityille ei näytä merkitsevän rangaistuksen kannalta lähimmäisiä vastaan tehdyt vääryydet mitään, sillä koko hommahan kulminoituu yksin omaan siihen, että onko pyytänyt Jeesusta pelastamaan vai ei. Kieltäytyminen tuosta tuntuu olevan teille ainoa synti, jonka perusteella ansaitsee ikuisen kärsimyksen, ja minusta tuo tuntuu lähinnä absurdilta. - Stone83
Ja pointtisi oli?
Haluaisitko sinä yrittää selittää, miksi se, että ratkaisu Jumalaa vastaan on tietoinen, tekee ikuisen kärsimyksen rangaistuksen välttämättömäksi?
Itse tuossa aiemmassa mailissani pyrin nostamaan esille sitä seikkaa, että kristityille ei näytä merkitsevän rangaistuksen kannalta lähimmäisiä vastaan tehdyt vääryydet mitään, sillä koko hommahan kulminoituu yksin omaan siihen, että onko pyytänyt Jeesusta pelastamaan vai ei. Kieltäytyminen tuosta tuntuu olevan teille ainoa synti, jonka perusteella ansaitsee ikuisen kärsimyksen, ja minusta tuo tuntuu lähinnä absurdilta.esität oman mielipiteesi,minä esitin oman mielipiteeni..perustelin myös sanomiseni Raamatulla..oletko enemmän oikeassa kuin minä..?
Ei ikuinen rangaistus ole välttämötän,sehän on vältettävissä..se on oma valinta. - eremith32
Nyt toit sen asian todella selväpiirteisesti esille, josta itse olen koittanut hyvinkin nmonessa kommentissani myöskin valotta, mutta ei se vain tahdo perille mennä, koska kirkollisten auktoritääristen oppirakennelmien vaikutus on tehnyt tehtävänsä jäsenissään. Ja raamattua tulkitaan sitten kirkon opin määräysten, eli sen opillisen määritteen valossa joka kirkossa on "wsyötetty" jäsenille. Mutta toivon, että tämä sinun antama hyvä "valaisu" aukaisisi heidän silmiään; edes jonkun verran, raamatun oikeaan ymmärtämiseen.Kiitos
Ja pointtisi oli?
Itse tuossa aiemmassa mailissani pyrin nostamaan esille sitä seikkaa, että kristityille ei näytä merkitsevän rangaistuksen kannalta lähimmäisiä vastaan tehdyt vääryydet mitään, sillä koko hommahan kulminoituu yksin omaan siihen, että onko pyytänyt Jeesusta pelastamaan vai ei. Kieltäytyminen tuosta tuntuu olevan teille ainoa synti, jonka perusteella ansaitsee ikuisen kärsimyksen, ja minusta tuo tuntuu lähinnä absurdilta.[][][] Ja pointtisi oli?
Haluaisitko sinä yrittää selittää, miksi se, että ratkaisu Jumalaa vastaan on tietoinen, tekee ikuisen kärsimyksen rangaistuksen välttämättömäksi? [][][]
Pointtini ei ole tuommoinen mainitsemasi filosofia, vaan se että valítse
elämä välittömästi kun Jeesus sinua kutsuu sisälle tosi elämään, armossaan valitsee juuri sinut!
Jeesus ei ketää ntuomitse mihinkään, vaan Hän antaa sanansa sisimpääsi ja
jos sinä Jeesuksen armovalinnasta kieltäydyt niin itse tuomitset itsesi.
Ei se ole Jumalan vastuulla, sillä Jumalan vastuu on Kristuksessa,
pelastus.
Emme voi määräillä Jumalaa mitä hän saa tehdä kutsunnoista kieltäytyjälle. Ei hänen tarvitse edes oikeudenmukainen heille olla:
puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.- anti-kristitty
Stone83 kirjoitti:
esität oman mielipiteesi,minä esitin oman mielipiteeni..perustelin myös sanomiseni Raamatulla..oletko enemmän oikeassa kuin minä..?
Ei ikuinen rangaistus ole välttämötän,sehän on vältettävissä..se on oma valinta."""Ei ikuinen rangaistus ole välttämötän,sehän on vältettävissä..se on oma valinta."""
Jep, ihmisen näkökulmasta kyllä noin, mutta entäs Jumalan näkökulmasta? Tuo kun kuitenkin oli se puoli asiasta, jonka suhteen olin kiinnostuneempi teidän mielipiteistä. Eli siis miten voidaan perustella se ajatus, että Jumalan näkökulmasta ainoa ratkaisu ei ole kadotus vaan Hänen tahtonsa hyljänneiden ikuinen kidutus helvetissä? Minua kun mietityttää se valtavirtakristittyjen asenne, että Jumala ei voi olla heittämättä pahoja helvetin ikuisiin kärsimyksiin, koska Hän on oikeudenmukainen ja tuo ainoa oikeudenmukainen rangaistus heille. Itse kun en ole ikinä nähnyt Raamatussa mitään, joka tekisi tuollaisen päättelyn välttämättömäksi tai edes mahdolliseksi. - anti-kristitty
AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] Ja pointtisi oli?
Haluaisitko sinä yrittää selittää, miksi se, että ratkaisu Jumalaa vastaan on tietoinen, tekee ikuisen kärsimyksen rangaistuksen välttämättömäksi? [][][]
Pointtini ei ole tuommoinen mainitsemasi filosofia, vaan se että valítse
elämä välittömästi kun Jeesus sinua kutsuu sisälle tosi elämään, armossaan valitsee juuri sinut!
Jeesus ei ketää ntuomitse mihinkään, vaan Hän antaa sanansa sisimpääsi ja
jos sinä Jeesuksen armovalinnasta kieltäydyt niin itse tuomitset itsesi.
Ei se ole Jumalan vastuulla, sillä Jumalan vastuu on Kristuksessa,
pelastus.
Emme voi määräillä Jumalaa mitä hän saa tehdä kutsunnoista kieltäytyjälle. Ei hänen tarvitse edes oikeudenmukainen heille olla:
puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.Joo, "valitse elämä" on kyllä kieltämättä hyvä neuvo niille, joiden arvot ja tavoitteet ovat sopusoinnussa tuon valinnan lopputuloksen kanssa. Toisaalta, jos evankelioinnin kohteena oleva ihminen tietää tarpeeksi eli liiaksi perinteisen kristinuskon opetuksista, niin tulee todennäköisesti hylkäämään tuon neuvon, koska kristityillä on tapana antaa ainakin minun mielestä väärä ja kaikkea muuta kuin houkutteleva kuva siitä, että mitä Jumalalla on tarjottavana.
Se, että tuo ei ollut pointtisi, ei kuitenkaan tee mitään poistaakseen sitä faktaa, että perinteinen kristinusko juuri noin opettaa ja että sille ajatukselle ei löydy Raamatusta perusteita.
On totta, että me emme voi määräillä Jumalaa, ja, että Hänen ei tarvitse edes olla oikeudenmukainen, jos Hän ei halua, mutta Raamattu kuitenkin sanoo, että Hän on ja johdonmukaisesti niin. Juuri tämän takia minua ihmetyttää perinteisen kristinuskon edustajien asenne, että Jumala ei voi muunlaista rangaistusta muka armon hylkääjille antaa. Varsinkin kun ottaa huomioon, että helvetintuomiossa ei mitään järkeä tai oikeudenmukaisuutta ole. Se ei ratkaise yhtään mitään vaan päinvastoin estää lopullisen ratkaisun, jolla saataisiin synti hengiltä. En näe mitään oikeudenmukaisuutta, hyvyyttä tai järkeä siinä, että tehdään syntisistä ja synnistä osa ikuisuutta. - Stone83
"""Ei ikuinen rangaistus ole välttämötän,sehän on vältettävissä..se on oma valinta."""
Jep, ihmisen näkökulmasta kyllä noin, mutta entäs Jumalan näkökulmasta? Tuo kun kuitenkin oli se puoli asiasta, jonka suhteen olin kiinnostuneempi teidän mielipiteistä. Eli siis miten voidaan perustella se ajatus, että Jumalan näkökulmasta ainoa ratkaisu ei ole kadotus vaan Hänen tahtonsa hyljänneiden ikuinen kidutus helvetissä? Minua kun mietityttää se valtavirtakristittyjen asenne, että Jumala ei voi olla heittämättä pahoja helvetin ikuisiin kärsimyksiin, koska Hän on oikeudenmukainen ja tuo ainoa oikeudenmukainen rangaistus heille. Itse kun en ole ikinä nähnyt Raamatussa mitään, joka tekisi tuollaisen päättelyn välttämättömäksi tai edes mahdolliseksi.Tähän voin vain todeta,että en tiedä..se on Jumalan päätön mitä päättää tehdä..
Raamatussa on ristiriitaiset näkökulmat koskien hevettiä,siis iankaikkista sellaista,enkä halua sen enempää tähän sanoa,kuin että Jumala päättää jokaisen kohdalla mikä on oikein..
Oman mielipiteeni olen asiaan ilmaissut,mutta se ei ole totuus,koska vain Jumala sen tietää..
Vaikka Hän olisi sanonut mitä,niin Hänellä on kuitenkin valta muuttaa miten parhaaksi näkee..
Sinua ihmetyttää se miten moni näkee tuon helvetin kärsimyksenä,etkä ole saanut tukea sille Raamatusta..minä olen nähnyt selvät sanat Raamatussa,mitä on tännekkin laitettu,niissä puhutaan ikuisesta kidutuksesta,häpeästä ja kauhusta..ei se jätä hirveesti tekstillisesti epäselväksi..
Mutta niinkuin sanoin..ei ole minun päätöksessä,Jumala tekee sitten päätöksensä viimeisellä tuomiolla..nyt oli kysymys siitä miten kukin asian ymmärtää.. - 65+
Joo, "valitse elämä" on kyllä kieltämättä hyvä neuvo niille, joiden arvot ja tavoitteet ovat sopusoinnussa tuon valinnan lopputuloksen kanssa. Toisaalta, jos evankelioinnin kohteena oleva ihminen tietää tarpeeksi eli liiaksi perinteisen kristinuskon opetuksista, niin tulee todennäköisesti hylkäämään tuon neuvon, koska kristityillä on tapana antaa ainakin minun mielestä väärä ja kaikkea muuta kuin houkutteleva kuva siitä, että mitä Jumalalla on tarjottavana.
Se, että tuo ei ollut pointtisi, ei kuitenkaan tee mitään poistaakseen sitä faktaa, että perinteinen kristinusko juuri noin opettaa ja että sille ajatukselle ei löydy Raamatusta perusteita.
On totta, että me emme voi määräillä Jumalaa, ja, että Hänen ei tarvitse edes olla oikeudenmukainen, jos Hän ei halua, mutta Raamattu kuitenkin sanoo, että Hän on ja johdonmukaisesti niin. Juuri tämän takia minua ihmetyttää perinteisen kristinuskon edustajien asenne, että Jumala ei voi muunlaista rangaistusta muka armon hylkääjille antaa. Varsinkin kun ottaa huomioon, että helvetintuomiossa ei mitään järkeä tai oikeudenmukaisuutta ole. Se ei ratkaise yhtään mitään vaan päinvastoin estää lopullisen ratkaisun, jolla saataisiin synti hengiltä. En näe mitään oikeudenmukaisuutta, hyvyyttä tai järkeä siinä, että tehdään syntisistä ja synnistä osa ikuisuutta.Jumalan oikeudenmukaisuus on osa sitä Jumalan vanhurskautta mikä Raanmatun mukaan on ehto kaikessa elämässä (elämän säilymisen ehto) Ilman sitä ei ole iankaikkista elämää - missään. Kuitenkin on Raamatun opetus on että Jumalan oikeudenmukaisuus ja Jumalan rakkaus ovat yksi ja sama asia - siten että ilman toista ei ole toista. Siis Jumalan oikeudenmukaisuutta ei ole rakkaudettomuudessa eikä Jumalan rakkautta ole epärehellisyydessä ja valheessa.
- anti-kristitty
Stone83 kirjoitti:
Tähän voin vain todeta,että en tiedä..se on Jumalan päätön mitä päättää tehdä..
Raamatussa on ristiriitaiset näkökulmat koskien hevettiä,siis iankaikkista sellaista,enkä halua sen enempää tähän sanoa,kuin että Jumala päättää jokaisen kohdalla mikä on oikein..
Oman mielipiteeni olen asiaan ilmaissut,mutta se ei ole totuus,koska vain Jumala sen tietää..
Vaikka Hän olisi sanonut mitä,niin Hänellä on kuitenkin valta muuttaa miten parhaaksi näkee..
Sinua ihmetyttää se miten moni näkee tuon helvetin kärsimyksenä,etkä ole saanut tukea sille Raamatusta..minä olen nähnyt selvät sanat Raamatussa,mitä on tännekkin laitettu,niissä puhutaan ikuisesta kidutuksesta,häpeästä ja kauhusta..ei se jätä hirveesti tekstillisesti epäselväksi..
Mutta niinkuin sanoin..ei ole minun päätöksessä,Jumala tekee sitten päätöksensä viimeisellä tuomiolla..nyt oli kysymys siitä miten kukin asian ymmärtää..Jep, päätös on Jumalan.
Tosin minä en ole kovinkaan vakuuttunut tuosta ristiriitaisuudesta ainakaan siinä mittakaavassa, missä siitä yleensä puhutaan, enkä myöskään siitä, että nykyisiin raamatunkäännöksiin voi luottaa selvänä Jumalan sanana varsinkaan kun ottaa huomioon, että kristinusko oli alunperin lahko juutalaisuuden sisällä ennen kuin se lohkesi siitä omaksi uskonnokseen ja sen jälkeen se on pari tuhatta vuotta kehittynyt muun muassa länsimaisen kulttuurin vaikutuksen alaisena niin, että sitä tuskin voi enää edes pitää samana uskontona, kuin mikä se alunperin oli. Samoin on käynyt niiden ajatusten ja oletusten kanssa, jotka kristittyjen päässä ovat ohjaamassa sitä, miten he Raamattua lukevat. Ajat ovat muuttuneet, maailmankuva on muuttunut, ihmisten elämänmuodot ovat muuttuneet, kristinusko on muuttunut ja kristityt ovat muuttaneet eivät vain raamatuntulkintaansa vaan myös Raamatun tekstejä aikansa käsityksien mukaiseksi. Mitä yritän siis sanoa? Ainakaan suomenkielisten raamatunkäännösten perusteella on turha vetää lopullisia johtopäätöksiä sen suhteen, mitä Raamatun kirjoittajat alunperin tahtoivat sanoa.
Ottaen huomioon, että Ilmestyskirjassa ei muistaakseni sanota sanaakaan siitä, että tulisessa järvessä kituisi ikuisesti ketkään muut kuin peto, väärä profeetta, Saatana ja kumppanit, poislukien tavalliset kadotukseen menevät, on varsin ihmeellistä kuulla kristittyjen sanovan, että Raamatussa selvästi sanotaan kaikkien kadotukseen menevien siellä ikuisesti kärsivän. Myös tuon ikuisen kauhun ja häpeän suhteen olen muissa viesteissä kirjoittanut ja nostanut esille sen seikan, että jumalattomienkin osaksi ikuisen elämän laskeminen ei sovi yhteen tekstin kanssa kokonaisuutena, joka tekee ainakin minulle hyvin hankalaksi ajatella, että kirjoittaja olisi tekstin niin tarkoittanut ymmärrettäväksi. Varsinkin kun ottaa huomioon, minkälainen tuo kirjoittaja oli todennäköisesti itse ajattelultaan ja taustoiltaan... eli ei ainakaan tieteellisen maailmankatsomuksen omaava länsimainen kristitty, joka on parituhatvuotisen kirkkoperinteen kasvattama ja raamatunluvussaan ehdollistama. 65+ kirjoitti:
Jumalan oikeudenmukaisuus on osa sitä Jumalan vanhurskautta mikä Raanmatun mukaan on ehto kaikessa elämässä (elämän säilymisen ehto) Ilman sitä ei ole iankaikkista elämää - missään. Kuitenkin on Raamatun opetus on että Jumalan oikeudenmukaisuus ja Jumalan rakkaus ovat yksi ja sama asia - siten että ilman toista ei ole toista. Siis Jumalan oikeudenmukaisuutta ei ole rakkaudettomuudessa eikä Jumalan rakkautta ole epärehellisyydessä ja valheessa.
Vilpistelijöille Jumalan ei tartte olla eikä ole - oikeudenmukainen.
Ps.18:25 (18:26)
Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton;
26 (18:27)
puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.
27 (18:28)
Sillä sinä pelastat nöyrän kansan, mutta ylpeät silmät sinä painat alas- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Sillä sinä pelastat nöyrän kansan, mutta ylpeät silmät sinä painat alastulee esiin Antti-paran "uskonto" .
Nytkö ei edes Jumala ole oikeudenmukainen, no ei ihme että nämä Antin kirjoitukset ovat niin sekavia..
Antti selittää ...
Saatana ei ole valehtelija..
Jumala ei ole oikeudenmukainen..
Antti on kuolematon..
Jeesus ei kuollutkaan ristillä..
Ikuinen piina on olemassa..
uskova _1 on aikamme profeetta..
ja niin edelleen..
:) Antti - kun näitä sinun kirjoituksiasi lukee niin tulee väkisinkin mieleen, että olet paras todistus siitä että Adventtikirkko on paljon lähempänä Jumalan totuutta kuin te anti-adventistit..
alex - anti-kristitty
AnttiVKantola kirjoitti:
Sillä sinä pelastat nöyrän kansan, mutta ylpeät silmät sinä painat alasAntti, sitä et siis usko, että Jumala on oikeudenmukainen? Tajuatko oikein, mitä tulit väittäneeksi? Ymmärrätkö tuon väitteesi seuraukset? Ajattelitko niitä ennen kuin esitit väitteesi?
Jos Jumala ei olisi oikeudenmukainen, niin sitten Häntä ei tietenkään voi sanoa myöskään hyväksi, synnittömäksi tai vanhurskaaksi, koska Jumala ei ole oikeudenmukainen, niin sittenhän ainoa jäljellä oleva vaihtoehto on se, että Hän on epäoikeudenmukainen, joka tarkoittaisi sitä, että Hän olisi paha ja syntinen.
Vaikuttaa lähinnä siltä, että jostain ainakin minulle käsittämättömästä syystä sait päähäsi, että Jumala on epäoikeudenmukainen ja sitten teit parhaasi rääpiäksesi kasaan tuolle naurettavalle väitteelle jonkinlaista tukea Sanasta käytännössä katsoen lähtien kristityille tyypilliselle irtojae linjalle etsien yhden pienen katkelman ja sitten valiten sille itsellesi mieleisen lukutavan niin, että pystyt näkemään siinä sen ajatuksen, minkä halusit jossain tekstissä nähdä.
En minä mitään Jumalan perusteltua epäoikeudenmukaisuutta tuossa Psalmin tekstissä näe. Pikemminkin vain täysin päinvastaisen tilanteen eli Jumala ei käännä kasvojaan kieroilijoiden puoleen juuri siksi, että Hän ON oikeudenmukainen.
Tulitko muuten ajatelleeksi sitä, että jos Jumala tosiaan on paha pahoille, niin silloin Jeesus oli vuorisaarnassaan väärässä Jumalan hyvyyden suhteen, ja on täysin turha odottaa armoa Jumalan suunnasta kenellekään?
Voisiko olla, että sinä Antti kuulut siihen väkeen, joka uskoo, että "Might makes right" eli Jumala riippumatta siitä, mitä Jumala tekee, kukaan ei valittaa Hänelle siitä juuri siksi ja vain siksi, että Hän on Jumala eikä saviastia voi tekijäänsä vastaan kapinoida?
Voisitko selittää selkeästi ihan tavalliseksi arkisuomeksi, miksi se, että Jumala on nurja kieroja kohtaan, tekee Hänestä sinun mielestä epäoikeudenmukaisen?
näyttää jotain Factaa todisteeksi noista satumaisista kidutus aiheista: {Olen ollut hautajaisissa enkä ole nähnyt mistään haudoista tulevan tippaakaan savua?} {Näin ollen ei ainakaan haudoissa ketään kiduteta}. Näin ollen Stone 83 on laittanut vain vilkkaan mielikuvituksensa liikkeelle Ja hän Kertoo meille aivan perättömiä satuja joita hän ei pysty todistamaan? Olet tehnyt itsestäsi suuren narrin, jonka yhteenkään sanaan ei kukaan voi luottaa. Kansa haluaa saada näkyville todellisuutta! Kansaa ei voida noin helpoilla helppo Heikin konsteilla saata satujasi uskomaan.
{Eikö vanhempasi koskaan neuvoneet sinua rehellisyyteen. Rehellisyys perii maan! Olettamasi Herlvetin ilot ovat van sinun korviesi välissä oletko ymmärtänyt yskän lopeta valehtelu}!- Stone83
Raamatun jakeet on sinulle mielikuvitusta,niin en voi sinua auttaa..mitä muuta faktaa sinulle voi laittaa kuin Raamatun..?eikö se riitä?
Minua ei rehellisesti sanoen voisi vähempää kiinnostaa luotatko sinä minuun..luota vain Raamattuun,mutta et näytä sitäkään tekevän..luotat vain niihin kohtiin,mitkä sopii sinulle itsellesi..
Tuskin edes luit aloitusta,kun pyydät faktaa..
- Stone83..
taas tuoda esille..vähän luettavaa ihmisille :D
"" Ymmärrä Alex että käsitämme armon eri tavalla..sinun mielestäsi kaikkia pitää armahtaa,
mutta minun mielestä ihminen joka tietoisesti hylkää Jumalan ja siten antaa arvon 0 sille että Hän uhrasi ainoan Poikansa puolestamme,ansaitsee pahempaa,kuin pikaisen kuoleman..
Mutta jokaista joka Häneen uskoo armahdetaan. ""
Niin näyttää Jeesus itsekin ajattelevan ...
Ilm.14:10
joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
Matt. 22:13
Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä
ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh902169Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1391797- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10731- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347560