Tampereen takk ja vaatimukset?

BullShitting

Nyt kyllä ottaa päähän ja rajusti,myös avomiestäni ja syynä on Tampereen aikuiskoulutuskeskus. Itse olen siis naispuolinen,vain peruskoulun käynyt ja logistiikka-alan töitä tehnyt kohta kolmisen vuotta. Poikaystävälläni on koneistajan tutkinto. Haimme molemmat takkiin autopuolelle (hän asentajaksi,minä maalariksi) ja ihan perustason koulutukseen. Minua ei kutsuttu haastatteluun mutta poikaystäväni kylläkin ja siellä vaadittiin että täytyy olla alalta kokemusta. Siis kokemusta perustason tutkimukseen? Koulutuksesta ilmoittettaessa ei asiasta mainittu ollenkaan työkkärin eikä takkin omillakaan sivuilla. No, mä en heti lannistunut joten hain taas seuraavaan alkavaan automaalarin koulutukseen ja soitin jonkin ajan kuluttua hakemuksen perään ja tiedustelin näin yleensäkin kuinka helppoa koulutukseen on päästä. Ja sieltäkin vastattiin että pitäisi olla jtn kokemusta alalta. Miten kukaan alanvaihtaja voisi ikinä päästä edes näihin perustason kolutuksiin jos vaaditaan kokemusta? Itse mainitsin että olen kyllä skootterin katteita ja auton muoviosia maalaillut mutta sekään ei tainnut olla tarpeeksi..
Onko kukaan muu kohdannut tälläistä takkilta? Hyvin omituista toimintaa kyllä..

47

7797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä sit...

      Itse olen parhaillaan takk:ssa opiskelemassa, kylläkin toisella alalla. mutta voin sanoa että taso
      opetuksessa on laskenut kun lehmän häntä. Takk on ruvennut pikkuhiljaa vuokra työ bisnekseen.
      Itse kun hain kurssille luulin sitä erilaiseksi, paperilla kaikki näytti hyvältä. Mutta nyt ei edes kouluttaja
      tiedä missä meidän ryhmäläiset kaikki on.Ja koko ajan pitäis olla jossain työkohteessa, eikä koululla
      että firma saa rahat. Saahan se valtiolta ja asiakkaalta, tuplamaksun. Eikä niitä edes kiinnosta
      osataanko me. voin sanoa että olen rakennus-alan koulutuksessa. ollut jo viime syksystä, eikä
      kukaan ole vielä edes näyttänyt miten koneita (sirkkeliä ym.) käytetään. eikä sen kummemmin ole paljon kerrottu miten tehdään mitäkin. Kyllä suosittelen omaehtoista koulutusta, koska niihinkin saa nykyään
      päivärahat. Aika sekavaa on ainakin rakennus ja maalaus koulutuksessa. Meidän ryhmässä on yli
      kolme-kymmentä opiskelijaa, eikä kukaan ole oikein kehunut koulutusta. Motivaatio hiipuu heti alkuunsa
      kun asiat ei lähde rullaamaan. alkuun kovasti kyseltiin mitä halutaan opislella, siis eri osa-alueita. Mutta en ole vieläkään päässyt niitä opiskelemaan, kun on täytynyt juosta kaiken maailman kohteissa tekemässä
      rahaa takk:lle. Olkaa tyytyväisiä kun ette pääse sinne, ja hakeutukaa kunnon kouluun. Ihan oikeesti.

      • JGHKJHIJHIGG75347

        olen SAMAA MIELTÄ ELI POIS KOKO MANSETTI NE TEKEE TAHALLAAN HALLAAA ET PYÖRISIT NIIDEN OVIEN VÄLISSÄ KOKO AJAN EI NE OIKEESTI SUA TÖIHIN TAI JATKO KOULUTUKSEEN JALUA .KUN ME SAA AIN ENEMMÄN RAHAA KUN VAANN. SAAVAT PIDETTYÄ SUT KIRJOILLA ONNEKSI OLIVAT NIIN AHNEITA ET NYT SE TOUHU LOPPUU TAVALLA TAI TOISELLA KUN VEIVÄT TOIMEEN TULONI VALEHTELULLA NI KYL.SIITÄ SILLON20 VUOTTA VALMIS OLEN LUSIIN EI AUTTAVIEN PIDÄ TOISTA KURJUUTEEN AJAA VAAN OMAN MASETIN HENKILÖ KUNNAN ISINÖÖRIEN PAIKKA EI MINKÄÄNLAISTA TAITOA EES OP.OHJAUKSESSA .JOO RAKENSIN KAUAN ELÄMÄÄNI JA NOLI JO HYVIN ENNENKUN MANSETTI KIRJOITTI VALHEELLISEN TODISTUKSEN JA KAIKKI MENI KÄRÄJÄN OIKEUS EI NIITÄ VASTAAN TOTEUDU KUN KAIKKI SUOJAAVAT TOISIIAAN ONNEKSI VUODEN VAIHTESSA KUKAAN EI PAUKKEESEEN REAGOI


    • Basseli

      Rakennuspuolella Takk:iin menee reitti, noin niin kuin esimerkkinä:
      Mansetti---->Rakennusalan tutustumisjakso------>perustutkintokoulutus

      Periaatteessa noihin perustutkintokoulutuksiin on reitti Takk:n ja työkkärin yhteistyönä. Eli esimerkiksi metallin tutustumisjakson kautta voisi olla reittiä etiäpäin jos haluaa automaalaukseen, tai sitten Mansetissa on rakennusmaalauspaja, jota kautta voi saada lisäpisteitä hakiessa automaalauspuolelle.

      Työkkärissä kannattaa käydä kyselemässä ja ihan pyytää työnhakusuunnitelman tekemistä, jossa tulisi esille kouluttautumistarve. Tosin noihin kaikkiin koulutuksiin on ihan älytön määrä hakijoita tässä taloudellisessa tilanteessa, kun sitten täyttelee niitä työvoimakoulutushakemuksia, niin pyrkii perustelemaan mahdollisimman laajasti sen tarkemmat perustelut kohdan. Motivaation ja työhalukkuuden olisi hyvä tulla esille.

      • anonyymipertsa

        Kaveri kertoi:

        Tekniikan puolelle tarvitaan työkokemusta koska pääasiana ei ole opettaa vaan tehdä rahaa "oppilailla".
        Tämän takia "Motivaation ja työhalukkuuden olisi hyvä tulla esille. " on erittäin tärkeä haku vaiheessa.
        Normaaleissa ammattikouluissa työharjottelijasta ei pyydetä rahaa koululle, toisin on tässä puljussa.
        Nirvan toimipisteen ruokala on myös pelkkä vedätys. Ruoka maksaa poikkeuksetta 5,60e, 1,5dl mukillinen maitoa/mehua/kotikaljaa 0,50e, Sämpylät 3e.
        Annokset lautaselle latoo opiskelijat ja niiden suuruus riippuu siittä millä jalalla on aamulla noustu sängystä.
        Salaatti täysin ala-arvoista jonka ovat selvästi opiskelijat vääntäneet nikotiinivieroitusoireissa vasemmalla kädellä(kuivahtaneita kurkkuja yms.)


      • BFFB
        anonyymipertsa kirjoitti:

        Kaveri kertoi:

        Tekniikan puolelle tarvitaan työkokemusta koska pääasiana ei ole opettaa vaan tehdä rahaa "oppilailla".
        Tämän takia "Motivaation ja työhalukkuuden olisi hyvä tulla esille. " on erittäin tärkeä haku vaiheessa.
        Normaaleissa ammattikouluissa työharjottelijasta ei pyydetä rahaa koululle, toisin on tässä puljussa.
        Nirvan toimipisteen ruokala on myös pelkkä vedätys. Ruoka maksaa poikkeuksetta 5,60e, 1,5dl mukillinen maitoa/mehua/kotikaljaa 0,50e, Sämpylät 3e.
        Annokset lautaselle latoo opiskelijat ja niiden suuruus riippuu siittä millä jalalla on aamulla noustu sängystä.
        Salaatti täysin ala-arvoista jonka ovat selvästi opiskelijat vääntäneet nikotiinivieroitusoireissa vasemmalla kädellä(kuivahtaneita kurkkuja yms.)

        mansetti se surkuhupsin om koluttjiltaan tein rik. uvak. yhtiöni tilasi ointo kok. arvioinnin vahcissa mansetilta no molemmat nasetissa tuoon 2 viikon olevalta ajalta molemmat pellet abba maija ja pessi nvetää hatusta arvion ku tulivat töihin kun kok keiluni viimeisenä åäivänä nyt joutuu rikossyyniin ne ilmoitin jo vak yhtille kieltätyvät maksamasta tyhjästä ja hyvä niin lomalistat tod.aineistoa.kaiken kukkuraksi kehtasivat pistää niinkuin syy olisisi minun että menettäisin tulojen menetyskorvakseni kun vas. jaLASTA VAAN PIENOSA KÄYTÖS ET KUN RUOKA TUNNILLA KÄVIN KOTONA OTTAMASSA MORFIININ JA NOSTETTUA JALAN SEIN. VAST ET TURVOTUS VALUIS JA SIT MENIN TAKAS JA TÄSTÄ ILMOITIN JO ALUSSA NYT REVIITÄÄN SIT KAIIKKI AUKI MUT MUN ELÄMÄÄ EIVÄT PILAA SIT KUULEMMA HUONO TARTTUUN TÖIHIN KU JOKU RIKÄ KÄRVA JA NAAMA HUUTAA ET ÄLÄ TEE KU EI O OPETTAJAA NIIN KUN OLIVAT LOMILLA tämäei takuulla jää tähän!!!!!!HEI HEI HEISKA ONKO MUILLA KOKEMUKSIA TOSTA KUINKA< JOS SINNE MENEE NIIN SUN TILANNETTA HUONONNETTAAN ET PIAN OOT KATUOJASSA JA KUN NEHALUAA RAHAA KUN SAAVAT ENEMMÄN PALKKAA OPPILAS MÄÄRÄN MUKAAN SIT VIEL KYSELTIIN MIKSIEBN SÄILYTÄ SÄRKY LÄÄKKEITÄ JAA SIELLÄ NARKKAREIDEN OPETTAJAT JA OPISKELIJAT MINULLA ON KOVA VASTUU KUN ERIK.LUPA LÄÄKKEET


      • SELLANEN TD-KU HALUA
        BFFB kirjoitti:

        mansetti se surkuhupsin om koluttjiltaan tein rik. uvak. yhtiöni tilasi ointo kok. arvioinnin vahcissa mansetilta no molemmat nasetissa tuoon 2 viikon olevalta ajalta molemmat pellet abba maija ja pessi nvetää hatusta arvion ku tulivat töihin kun kok keiluni viimeisenä åäivänä nyt joutuu rikossyyniin ne ilmoitin jo vak yhtille kieltätyvät maksamasta tyhjästä ja hyvä niin lomalistat tod.aineistoa.kaiken kukkuraksi kehtasivat pistää niinkuin syy olisisi minun että menettäisin tulojen menetyskorvakseni kun vas. jaLASTA VAAN PIENOSA KÄYTÖS ET KUN RUOKA TUNNILLA KÄVIN KOTONA OTTAMASSA MORFIININ JA NOSTETTUA JALAN SEIN. VAST ET TURVOTUS VALUIS JA SIT MENIN TAKAS JA TÄSTÄ ILMOITIN JO ALUSSA NYT REVIITÄÄN SIT KAIIKKI AUKI MUT MUN ELÄMÄÄ EIVÄT PILAA SIT KUULEMMA HUONO TARTTUUN TÖIHIN KU JOKU RIKÄ KÄRVA JA NAAMA HUUTAA ET ÄLÄ TEE KU EI O OPETTAJAA NIIN KUN OLIVAT LOMILLA tämäei takuulla jää tähän!!!!!!HEI HEI HEISKA ONKO MUILLA KOKEMUKSIA TOSTA KUINKA< JOS SINNE MENEE NIIN SUN TILANNETTA HUONONNETTAAN ET PIAN OOT KATUOJASSA JA KUN NEHALUAA RAHAA KUN SAAVAT ENEMMÄN PALKKAA OPPILAS MÄÄRÄN MUKAAN SIT VIEL KYSELTIIN MIKSIEBN SÄILYTÄ SÄRKY LÄÄKKEITÄ JAA SIELLÄ NARKKAREIDEN OPETTAJAT JA OPISKELIJAT MINULLA ON KOVA VASTUU KUN ERIK.LUPA LÄÄKKEET

        JUURI TUOLLAISEEN KÄYTÖKSEEN OLEN MYÖS TAMPEREE MANSETTI TYÖ PAJALTA TÖRRMÄNNYT ETTÄ KUSETTAVAT IVALIDISOITUNUTTA IHMISTÄ JA SAMAT NIMET MOTOPULELLA PELKKÄ OPETTAJA EITIEDÄ MITÄÄN HAUKKUU ASYAKKAITA JA HYVIÄ PRÄTKIÄ KOINISTINAT KANNENKIN YLI MILLIN VINOON! EN YMMÄRRÄ EIKÖ NE OSAA KELLOTTAA EDES KAPPALETTA ENSIN RIDTÄÄN KESK.YHT YLLÄ NIIN TULLAAN SAAMAAN JOUKKOKANNE NIITÄ VASTAAN


    • juusamakokemus

      sit vielä moyo.pulen pessi kun keskusteli niin lupasi jotain minkä hän itse titää minun todistukseni suhtee kun itse olivat anna maijan kanssa poiskokoajaan nii ei jari millään omiensa lisäksi pystynyt repeen opettaan no vak. yhtiöt ei enää taatusti sinne lähetä tampereen masentin henk.kunta on niinku kreikka eu.ssa xäärentävät papereita mut ny jäixät kiinnisaattaa vakuutus yhtiö rumpasta isoilla korvauksilla ja yksityiset hekilöt oikeutetusti vakuutus yhtiöni rinnalla kaikkee ne vaattiii opiskelijalta ja kun itse jäävät kiinni ni heti kyllä heitäkin unohtu hyvät tavat mitä ne opiskwlijoilta ovat vaatineet jos yksin rauhassa ois saanu tehä niin olisin tommosen cb 900 hodan kasannut yksin kuuteen tubtiin kin on purettuna täys osiin mut ehn mä montaa kymmentä sitä moottorityyppiä ole laittanu..muita merkkejä jonkun sata enemmä mut ku ei saanu kasata ku muut huusi siinä pää punasenana kateudesta että älä laita simäölasipäätä körvakilluttimella ei voinu niellä et olisin samalla opettanu tekeen sen oikein ja oikeassa järjestyksessä mut ku ite on nisti sekin ja oli tietävinääb mut eihän siel tiä ees henkilö kunta itse olen aina tehnyt korjaukset itse ja kun kiellettiinmuiden oppilaiden toimesta ni sit valehdeltiin että olen laiska vasikoiya,kaateellisia ja tidottomia

    • Huolissaan

      Ei ihme jos taso on laskentu jos opiskelijat on tätä tasoa mitä tässä on pari kirjoittelijaa ollut...

      • tulevaisuudenkirjo

        Samaa pohdin..iik..mutta kirjoitusjäljen selittäisi se, että ne on puhelimella kirjoitettu, pienessä lootassa pienimmätkin sormet sotkee kirjaimet ja se korjaus, aah hermoja raastavaa. Kannatettava tapa..
        No, ei ne opinahjot ole muuallakaan kovin kummoisia.
        Keskenään ne opiskelijat siellä pyörii tumput suorana. Omatoimisuus rajoittuu puhelimen näppäilyyn. Lauma laahautuu tupakkapaikan ja pukukopin väliä. Kukaan ei ole tottunut tekemään mitään yksin, lauma laahautuu työpisteeltä toiselle eestaas ja taasees. Jälkiä ei siivota tai ei saada siivoamaan jne. Ja jos jotain kysyy, eivät tajua edes vastata. Taso laskenut ja roimasti. Hyvin menee vain muutamalla sellaisella jotka ovat jo osallistuneet elämänsä aikana työntekoon tai tottuneet hoitamaan asioitaan. Tai jos joku vanhempi on pistänyt laahautumisen (lue: pelaamisen) kuosiin. Huippu tulevaisuus takana.


    • Oikea ala

      Olen itse tällä hetkellä Laitoshuoltaja opiskelijana ja meillä on aivan upeat opettajat ja ryhmä on mahtava, motivaatiota löytyy ja paljon opitaan niin koulussa kuin työssäkin. Ehkä teidän suurin ongelmanne on että ette viitsi kysellä ja kuunnella.
      Ja siitä ravintolasta... opiskelija kokkeja tuli jo ikävä kun Juvenes tuli sinne törttöilemään vielä kalliimpine hintoineen ja pahempine ruokineen.

    • raba1

      Autoalan koulutukseen ei nykyään pääse enää suoraan vaan on käytävä autoalan tutustumisjakso (6vkoa). Sinnekin hakijoita on yleensä runsaasti. Jos aikaisempaa kokemusta ei ole, niin täytyy olla sitten muuten hyvät perustelut hakemuksessa et pääsee edes haastatteluun. Nimenomaan selitys siitä miksi haluaa alalle... Itse kävin ko. koulutuksen viime keväänä ja pääsin sitä kautta jatkokoulutukseen. Olen ammatinvaihtaja. Se 6vkoa on tavallaan pidennetty haastattelu, jossa opettajat arvioivat opiskelijan valmiuksia ja motivaatiota. Kaikesta kannattaa olla kiinnostunut tuon jakson aikana.

    • Aulis Ankara

      Jep! Kun nuo kouluttajatkin ovat nähneet kaikenlaisia koulutettavia ja tuhlaanneet aikaansa sekä muita resursseja oppilaisiin jotka käyvät kokeilemassa alan sopivuutta itselleen. Jonkinlainen "suodatin" ja keino täytyy olla jotta keskeyttäneiden määrä saadaan minimiin.
      Sitten nämä "invaliidit"jotka änkevät joka paikkaan ja vaativat handicappeja kun eivät pärjääkkään.
      Käykää niiden kimppuun jotka teitä sinne koulutukseen pakottavat (jollei kyse ole oman tilan väärinarvioinnista)
      Kouluttajat taistelevat tällä hetkellä käytännöstä vieraantuneen, markkinavoimien huijaaman työnantajan, sekä ilman motivaatiota koulutukseen tulleiden(pakotuttujen esim. tv.tsto.) oppilaiden aiheuttamassa miltei sietämättömässä tilanteessa.

    • 2+3

      No huh.
      Ehkä palstan kirjoittajien paikka on tosiaan jossain muualla. Avohoidossa, kuntoutuksessa, peruskoulun uusinnassa.
      Eli syytä kaikkeen voi katsoa myös peilistä, ei opeista tai järjestelmästä.
      Ettekö te pahvit tajua, että teitä ei voi oikeasti laittaa töihin minnekään, olette vaan pois tilastoja rumentamasta - vähän aikaa.

      • takkiin_tuli

        Tämä ei pidä paikkaansa. Vaihdoin Tredun aikuiskoulutukseen. Opetus ja opiskelu on siellä normaalia, vaikka opettajia on monenlaisia, hyviä ja huonoja. Kun tämä ketju on nostettu nyt tähän, niin suosittelen kaikille lukijoille ainakin Tredua, muiden kaupunkien kouluista ei ole kokemusta.


    • Pettynyttt

      Olen ollut TAKK:issa kiinteistönhoitajan koulutuksessa. En suosittele kenellekkään. Opetusmetodit ovat outoja, opetuksesta puuttuu johdonmukaisuus ja 90% koulutuksesta on odottamista ja p****n puhumista. Monet muut oppilaat ovat sanoneet samaa.

    • hieman outo

      joo sen on todella outoo että takk voi laskutaa työharjoitelian ilmaiseks tekemästä työstä sitä harjoitelu paikaa mitä pidempi harjoitelu jakso sen parempi bisnes eli ne tekee rahaa mun tekemästä ilmaistyöstä. kertaakaan työharjoitelujaksolla koulutaja ei käynyt katsomassa miten sillä pärjäsin tai niintä ois asia kiinostanut paskaakaan

    • leuka4

      Kiinteistöpuoli tampereen aikuiskoulutuskeskus.

      Hitaasti naksuttava kello kääntyy vaivoin puoli kahteen. Odotamme opettajaa saapuvaksi luokkaan. Useat harmittelevat ääneen kuin mielellään sitä olisi jo kotona ja nämä kahden tunnin taukojaksot olisivat voineet olla päivän lopuksi. Kello kahdeltatoista olisi päässyt, vaikka suunnittelemaan valtion talouden parannuspolitiikka kotioloihinsa. Minuutit tuntuvat kyykyttämiseltä, mutta muutamat näistä kurssillä olijoista varmasti saavat ihan hyvän harjoittelupaikan ja sitä kautta saattavat työllistyä. Ei kait siinä mitään, jotain siis sitäkin tapahtuu, mitä on tarkoituskin tapahtua. (Melkoinen pitkäaikaistyöttömien savustuspönttö se ny kummiskin on ja haluaako firmat aina sitä väkee muutenkaan. x)

      Kurssi tuntuu pitkält jaksolta ja kaikki oleellinen on käytä lävitse jo useampaan kertaan. Toistelu on opintojen äitihahmo eihän sitä ole kieltäminen. Sitä ovat pohtineet, että johtuuko pitkä kurssiaika jostakin määrärahan saamisesta. Työharjoittelujaksot ovat pitkät ja varmasti saavat olla vastaisuudessakin. Siellähän sitä käytäntöä sitten näkee kaikkine roskalenkkeineen ja lämmönjakojen nuuskimisten muodossa.

      Lisäksi varmaan:

      Vähän käydään hanaa säätämässä tai vaihtamassa, patteria ruuvaamassa. Muutaman lampunkin siinä varmaan kattoon vaihtaa. Joku saattaa ehkä päästä luntakin auraamaan. Lienee kuitenkin vakuutukset melkoisen hyvässä kunnossa nykyisin, että ei tarvitse olla liian huolissaan senkään asian suhteen. Ei ole hommasta kokemusta, että en varmaankaan viittisi edes koittaa ilman pientä harjoitusta. Onhan täällä kahdeksalle toista ollut se kone, minkä äärellä ollaan seisty ja juostu piirileikkiä.

      Juveneksen ruuat on hyviä mielestäni. Kallis sijoitus se on tietysti, kun noin 50eurolla pitäisi kokonainen kuukausi pärjätä. On se kuitenkin hyvä hyödyntää kerran tai kaksi viikossa. Tekee aina hyvää ja tuntuu maha tulevan erilailla kylläiseksi, kun pelkällä makaroonilla ja ketsupilla. Kun ei muutoinkaan osaa kuin sitä saarioisten pitzaa lämmittää uunissa.

      Työharjoittelupaikka? Olisihan se mukava saada ja olen sitä koittanut kyselläkkin. Mielummin siellä kävisi, kun sitten koululla istuisi ne jaksot tekemättä yhtikäs mittään tai kääntyilisi tuskissaan ruokala-aulan korkealla jakkaralla. Lunta oli/on niin vähän, että ei ole firmoilla oikein tarvetta ottaa työmiehiä. Jaksa kuunnella mitään vastuukouluttajan raivoomista ja sitten kuunnella firmojen kieltäytymisiä toisella korvalla. Olen lähes innoissani ja saamassa vissiin töitäkin vuonna 2045 viimeistään.

    • VÄLTÄ TAKK:ia!!!!!!!

      Välttäkää Tampereen TAKK:ia. Kyseinen koulu on silkkaa huijausta. Koulu rahastaa vain työharjoittelulla eikä edes kouluta oppilaita kunnolla. Päivät tuntuvat pitkiltä koska monta tuntia ollaan tekemättä mitään. Älkää hyvät ihmiset menkö sinne!!

      • takkiin_tuli

        "Päivät tuntuvat pitkiltä koska monta tuntia ollaan tekemättä mitään. "

        Tämä on niin totta TAKK:ssa olleelle, että oikein nauroin ääneen. Siellä ei tapahtunut mitään ns.lähipäivinä, jolloin olisi pitänyt olla intensiivistä opetusta.


    • leuka4

      Nämä on näitä suhteilla töitä pääsemättömien ja muiden työttömien loppusijoituspaikkoja. Toisille elämä antaa enemmän toisille vähemmän. En suosittele, jos vähänkään jotakin muuta mahdollisuutta mielessä mitä tehdä. Jos ei muuta ole, niin 9e kulukorvauksella saa sitten tähänkin osallistua.

      Ihan mukava tuossa oli noita huoneen lämpöhäviöitä laskea ja pohtia vedenvirtamaa patterissa suhteessa siihen, että pysyy kämppä lämpimänä. Virtauman pystyi sitten tuollaisella mittarillakin toteamaan.

      Aamuisin on tuohon muutaman kysymyksen lappu heitetty ja ihan fiksuja kysymyksiä ovat olleet. Lämmönjaon opetuspakettia ollaan tutkittuja käännelty, että sekään pahitteeksi ole osata. Ei nyt mitään maailmaa mullistavaa, mutta eihän se nyt varmaan ole tarkoituskaan.

      Työharjoittelupaikkaa tarvisi koittaa ostaa itselleen ilmeisesti edelleen. 6euroa tunti ne veloittavat työpaikalta. On tuo käytäntö ollut muuallakin käytössä. Oulusta se oli joltakin kurssilta lopetettu, mutta työmarkkinat eivät voiveet ottaa edes ilmaiseksi ihmisiä "töihin", koska ei vain ole mitään tehtävää. Ihmisiä vähennetään alalta kuin alalta, niin paljon, että ei ole oikein kiinnostusta ottaa ihmisiä sisään.

      Onko tästä kaikesta mitään hyötyä? Aika varmaan tulee näyttämään onko uuden ammattipaperin saannista mitään iloa työnhaussa. Turhia ne on toisaalta, jos et osaa käyttäytyä kunnollla työhaastettelussa tai olla muuten eduksesi.

      Vaikka mitään ei tapahdukkaan moneen päivään eli saisi mieluiten olla se aika vapaa ja tiivistää ne kaksi lausetta siihen yhteen ainooseen päivään, vaikka viikossa. No, en tiedä itse ainakin tajusin in 2minutes noi hommat ja olisin ollut valmis kotiin lähtemään, mutta ymmärrän hyvin, jos on vain kansakoulu alla eli mielummin silloin jotakin ihan vaan perushommaa.

      Kolmen viikon kurssihan tämä pitäisi olla, mutta on kait se väkisin venytetty vuoden mittaiseksi. Ilmeisesti siinä on sitten tarkoituksena ottaa se koko kausi mukaan eli koko vuoden työt samaan nippuun näkyville ja ihminen työmarkkinoille.

      Puhelu, have to go.

      • leuka4

        töitä=töihin typoja.


    • leuka4

      Soitelkaa itsellenne 6e/h harjoittelupaikkaa. Hieman hermot meinaa mennä tuonkin painostuksen kanssa. Eihän sitä nyt jatkuvasti voi ihmisiä häiritä vuokratyötarjonnalla.

      Ovipummuja säädellään. Aika moni olisi kuulemma keskeyttänyt, jos ei tulisi karenssia, mutta ehkä se oli vain maanantai aamun innostusta. Ihan kympillä ei nappaa soitella töitä.

    • Takk=huijausta

      ÄLKÄÄ MENKÖ SIIHEN KOULUUN!!! SE ON HUIJAUSTA KOKO HOMMA. Siellä istutaan ja puhutaan paskaa eikä opita mitään. Sitten opettajat painostavat hankkimaan työharjoittelu-paikan että koulu saIsi siitä vielä korvauksen!
      Minua risoo se laitos kun valtio joka puolella koittaa säästää ja sitten on varaa tukea tämmöisiä kusetus puljuja!!!

    • leuka4

      Onhan se melko järjetön toimintakeskus.

      Täytyyhän sitä työttömille olla jotakin kyykky_ohjelmaa. On kait sillä tarkoitus saada uutta oppia ihmisille ja sitä kautta työllistymään. Työmarkkinat ei nyt oikein vedä, niin harjoittelupaikan hommaaminen hieman vaikeampaa.

      • Veronmaksajana

        Onko tähän kouluun pääsyvaatimuksena siis työttömyys? Onko joku täällä opiskellut saanut joskus työpaikan?


    • surkea koulu

      Kirjoittakaas kiinteistönhoitaja-oppilaat muuten huviksenne kyseiseistä koulusta mielipiteitä.
      Itse koin sen kaiken kusetuksena ja lopetin kesken.

    • leuka4

      Justaan tuossa muutamien kanssa keskusteltiin, kun kouluttaja (heistä se mr Rambo) tuossa sekoili ja aukoi päätään työttömien kurssitusnäytössä. Varmaan voi olla testaamista, että ihmisten luona jaksat heitä paremmin, mutta liiallisuuteen siinä mentiin selvästi, että psykologia voisin suositella hänelle seuraavalla kerralla, jos sama jatkuu.

      No, ei haukku haavaa tee ja idiootista ei pidä välittää. Itse teet parhaasi, niin antaa muiden tuskailla omiaan.

      Opal palautteeseen ainakin mainitsen tämän mörön touhuista. Meni jo turhan pitkälle ja määkyy, että hommaa harjoittelupaikka. Jepner.

    • kans kyrpiintyny

      Vai harjoittelupaikka! Homma mistä, kun ei ole ...tana ;(

    • rambon oppilas

      kiinteistöpuolella tilanne on surkea ja motivaatio on lähtenyt

      takki ei tee muuta kuin rahastaa ja kuluttaa aikuisten ihmisten aikaa turhuuteen
      monella olis varmaan muutakin tekemistä kuin istua tyhjänpanttina koulussa.
      koulussa olisi hyödyllistä opetella vessanpönttöjen hanojen korjausta ym.
      mutta tärkeämpää on lto:on hyötysuhde mistä on apua vain insinööreille

      lopettaisin jos ei tulis karenssia

    • rambon oppilas

      ja rambolta saa näytöistä huonot arvosanat koska hän ei pidä asteikosta 1-3
      muilla ryhmillä on eri opettajat näytöissä ja arvosanat on huomattavasti parempia.
      ehkä rambo on ollut liian kauan takissa ja leipääntynyt.
      kysymyksessä on kuitenkin asiakaspalvelu ammatti jos nuori vaimo on pahalla päällä ei sitä tarvitse purkaa oppilaisiin.

    • takk sucks

      JOSKUS maalarin tutkintoo suoritaessa takk liisasi oppilaita tekeen taloyhtiöiden porraskäytäviä siis ei mikään firma vaan takk oma bisnes
      sama kun kahden miehen maalari firmat haki tekeen niiden urakoiden pohja töitä esim tän 2 kerroksisen puutalon pitäs olla maalaus kunnossa kuukauden päästä ota tosta toi raavin auta ja rupee hommin
      siinä kyllä kävi mielessä pari asiaa että ihanko koulutus tarvitaan tähän aivot narikaan homaan mun piti päästä työharjoitelu paikaan jossa on sisätiloissa olevaa ruiskumaalausta ja vähäksi aikaa
      yleensä noi pohjatoiden tekemiset kestää kuukausia riipuu kohteesta ei opetusta ei mitään siihen liityvää kihnuta poika kihnuta jes jäi hieman hyväkskäytetty olo kun takk huoraa mun ja yhteiskunnan kustanuksella
      ps alalta oli aikaisempaa kokemusta kun sinne menin muttei tutkintoo

    • nirkkonenänen

      Tehän ootte kaikki sekasi päästänne näköjään!!!

    • joopajoohan

      Eihän teidän kaikkien mielipidekirjoituksista saa edes selvää! Näinkö kirjoitatte muissakin tilanteissa? Jos kirjoitustaito on tuollainen niin miten luulette, että voisitte tehdä ylipäätänsä mitään työtä tai kuka teidät haluaa edes palkata? Onko kirjoitustaitonne verrannollinen myös yleiseen käytökseenne muita ihmisiä kohtaan?

      TAKK:n opetukseen en ota kantaa, en ole siellä opiskellut. Kirjaitustaito on välttämätön taito vaikka rakennus- tai autoalalle halajaakin.

    • Imekää Kyrpää siellä

      TAKK on AIVAN perseestä. Sinne ei tosiaan kannata kenenkään mennä aikaansa tuhlaamaan.

      Itse valmistuin tässä joku aika sitten yhdistelmäkuljettajaksi TAKKista. Voi niitä opettajien puheita kun kaiken piti olla NIIN fantsuu, kaikki työllistyisivät alalle ja sitä rataa.. Arvatkaas ihan piruuttanne kuinka moni tuosta 12 hlön ryhmästä on tänä päivänä alan töissä? Aivan oikein, jopa kolme hlöä työllistyi alalle! Alalle, jossa pääset töihin vain ainoastaan suhteilla.

      Hakijoita sinne oli silloin kuulemma 150 ja 12 otettiin. Ja tietty mun ryhmässä oli niitä perus ELÄMÄM_KOULU ja rekkalesboja. Siis sellainen helvetin tyhmä paskanaama junttikin oli, joka oli älyllisesti 14 vuotiaan tasolle, huomasi kuinka kyseinen pelle taantui yläaste-ikäiseksi luokassa. Aivan mulkku kusipää jätkä, lapsellisempaa pelleä saa hakemalla hakea. Jumalauta olis kirveelle röitä.

      Ja ajo-opettajat, sellaisia ex-rahtareita, olevinaan jotain ammattilaisia. Jututkin oli kuin jossain Esson baarissa, olevinaan niin hauskaa ja ÄIJJÄÄ.


      Ja se kuuluisa Juveneksen kusiravintola :D Ekana päivänä otin pokkana lautasen täydeltä ruokaa kun luulin sen olevan ilmaista.. eheiii, maksaa sen 7e lautasellinen, lisää ei saa hakea ja pitää valita kahden ruuan väliltä :D huhhuh!

      Ja sitten vielä se älytön söhellys koulun taholta, YHTÄKÄÄN ylimääräistä ajotuntia ei "ehditty" pitää. Muutamat pääsi kokeilemaan rekkasimulaattoria.

      Ja tää rekkatouhu muutenkin Suomessa, aivan lapsellista vouhottamista ja pelleilyä. Saat ajaa jonkun 8 tuntia päivässä ja pitää uusia luvat ja liput ja laput viiden vuoden välein ja on kaikenlaisia direktiivejä yms.. Ja jotkut vielä ajavat rinta rottingilla tuolla tyyliin "Vittu mä oon ÄIJÄ! Mä ajan tämmösellä Volvon yhdistelmällä, tässä on 500 heppaa ja mä puolitan joka vitun vaihteen ihan vaan sen takia ku se tuntuu miehekkäältä" Rekkakuskit on HOMOJA.

      Ja sitten vielä ne helvetin turbouunot jotka koittaa vinguttaa rahtarikorttia jossain Hesessä -.- ja muutenkin ylpistelevät kun heillä on BECE korttiluokat WAUUU.

      Eli TAKK on haaskalinnun vaginasta.

    • EnDigannutPaikasta

      Itse olin jonkun aikaa tuolla opiskelijana (eräs naisvaltainen ala) ja voin sanoa, että aika tympeää meininkiä. Ohjaaja selvästi kyllästynyt työhönsä ja esim. luokassa heitti rasistista läppää, tosin ei kenenkään ulkomaalaisen kuullen. Vaikka eihän ammattikoulut mitään sivistyksen pesiä ole koskaan ollu, niin voisi kyllä opettajilta odottaa vähän järkevämpää käytöstä :)

      • takkiin_tuli

        Hei, mäkin olin! Mutta ei ollut naisvaltainen ala, oli tasapuolisesti molempia. Erittäin suosittu koulutus ja hirveästi hakijoita. Taso ei todellakaan ollut sitä, mitä oletin. Nyt opiskelen eri alaa eri laitoksessa (ammattikoulutasoinen) ja opettajat ovat ammattitaitoisia.

        Tuntui siltä, että suurin osa TAKK:n opettajista oli jotain "sijaisia" tmv, eli tänään täällä, ja huomenna ehkä jossain muualla. Vanhimmat opet olivat mukavimpia ja ammattitaitoisimpia, jos jotain positiivista yrittää löytää.


    • Mutkako

      Seppo on kyllä kouluttajana ihan omaa luokkaansa 😁

    • ei_takkiin

      TAKK:n opetuksen tasosta kertoo paljon se, etteivät itse ota töihin ketään siellä koulutettua.

    • PekkaPeräTAKK

      PYSYKÄÄ KAUKANA! Epäeettistä opetusta: opetetaan kusettamaan. Ja oppilaaita kohdellaan numeroina ja hyödykkeinä, ei ihmisinä, jolle kuuluisi kunnon koulutus ja opetus. Todella epäkypsää ja epäammattimaista toimintaa. Oppilaat eriarvoisessa asemassa. Miten tällasia opettajia on voitu palkata työhönsä??! Onko pelkkä palkkausvaatimus se, että olet iso mulkero!?
      Ei minkäänlaisia pedagogisiataitoja. Liekö hyväveliverkko pesiytynyt TAKK:n.
      En voi suositella kenellekään! Pysykää erossa!!!

    • Terveisiäperäaukosta

      Hyvä toveri, tieto on valtaa.

      Hyvä veli -verkostot olivat yleisiä tonttijakojen lisäksi myös rakennus- ja remontointiurakoissa.

      Muuan henkilö työskenteli ammattikoulussa rakennusalalla valvoen ja ohjeistaen työmaita. Hän havaitsi piakkoin, että koululle tulleet työmaat eivät välttämättä tulleetkaan kilpailutuksen kautta. Kaikkiin urakoihin oli sidoksissa hänen kunnallispolitiikassa myös mukana olevan esimiehensä sukulaisia, poliitikkotuttuja tai muita hyvä veli -verkoston jäseniä. Työmaita saattoi olla parhaimmillaan parikymmentä samanaikaisesti.

      ”Työmaa saattoi kestää parikin vuotta ja huipentumana edellä mainitusta kohteesta esim. laskutettiin jokunen sata euroa, kun todellinen työnarvo olisi ollut jopa 200 000 euroa. – – Vastapalveluina tuli matkoja kaukomaille (ei itselleni), edullisia asunto-osakkeita joissa oli hyvä tuotto, jne. Otin asian esille kokouksessa ja kerroin tämän olevan veronkiertoa. – – 2kk:n kuluttua sain lopputilin tuotannollista syistä.”

    • dddbbbbb

      TAKK ravintola"koulu" = surkuhupaisa sirkuskoulu!

      Olipahan TAKK typerä paikka, "opettajat" oli suojatöissä ja ällistyttävän ammattitaidottomia. Katselin sitä TAKK:n tympäisevää pelleilyä vuoden ja lähdin pois - juosten!

      Harmitti hukkaan heitetty vuosi, mutta onneksi virheistä oppii.

      Kannattaa mennä TAKK:n Ravintola-alan koulutukseen jos haluat "opettajiksesi" epä-älyllisiä idiootteja ja Sirkuspelle pätevyyden!

      • EiKoskaanEnääTakkiin

        Jaa äläpä :D "Asiakasta pitää palvella loppuun saakka! Ojentakaa heidän takkinsa ja avatkaa heille ovi!" sanoi eräs möhö mahainen ohjaaja, ja samalla haukku oppilaita selän takana. Hahah.


    • Anonyymi

      Takk on vitsi, et taatusti menetä mitään, jos et tuohon kouluun päässyt. Kokeista kyllä tehty haastavia, ihan amk- tasoa. Mutta opetuksessa ei ole laatua. Joku pari tuntia viikossa alaa, joka tarvisi käytännön harjoittelua paljon enemmän. Sitten niistäkin päivistä typistetään ja tunnit loppuvat aina aiemmin. Materiaalit täynnä kirjoitusvirheitä ja jopa saattaa olla toinen teksi luentotekstin päällä sotkemassa, lauseet saattavat loppua kesken materiaaleissa.

      Sitten kuvissa ei ole selityksiä vaan niitä lätätty miten satttuu, tietokoneet ei käynnisty ja sitä odotellaan aina. Opettajat ovat tylyjä ja eivät tarkista tehtäviä lainkaan. Meille ei kerrottu työharjoittelujen aikaisista ruokaeduista, niitä sitten joku opiskelukaveri oli jostain bongannut. Koulun tunnit alkaa miten sattuu, loppuu aina aiemmin.

      Tuntuu ihan turhalta ajallaan tehtäviä, kun saattaa olla 6kk tarkistamatta. En tiedä mitä nuo Takin opettajat tuolla Nirvassa tosiaan tekevät, kun ei kauhean motivoituneelta porukka vaikuta!

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, että TAKK on vitsi. Ei todellakaan ole aina tasokasta vaan päinvastoin. Kuulin, että yto-matikka pohjanoteeraus. No ei muuhun pysty kansakoulun pohjalta. Pätisköhän arvioinnit, jos kansa tietäis.


    • Anonyymi

      Hieno koulu tuo Nirvan Takk. Opettajat eivät ikinä vastaa puheluihin tai soita takaisin.

    • Anonyymi

      Voisin heti lähteä opettajaksi, sen verran fantsua menoa. :)))

    • Anonyymi

      No on kyllä melko perseestä tuollainen...mitähän v*ttua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe