Maanantai 13.2.2012
Nimipäivät: Sulo, Sulho ja Algot
Tekstikoko:
  loading...
liity jäseneksi!
 /   /  /  / Tampereen takk ja vaatimukset?
8 Vastausta 806 Lukukertaa

Tampereen takk ja vaatimukset?

Nyt kyllä ottaa päähän ja rajusti,myös avomiestäni ja syynä on Tampereen aikuiskoulutuskeskus. Itse olen siis naispuolinen,vain peruskoulun käynyt ja logistiikka-alan töitä tehnyt kohta kolmisen vuotta. Poikaystävälläni on koneistajan tutkinto. Haimme molemmat takkiin autopuolelle (hän asentajaksi,minä maalariksi) ja ihan perustason koulutukseen. Minua ei kutsuttu haastatteluun mutta poikaystäväni kylläkin ja siellä vaadittiin että täytyy olla alalta kokemusta. Siis kokemusta perustason tutkimukseen? Koulutuksesta ilmoittettaessa ei asiasta mainittu ollenkaan työkkärin eikä takkin omillakaan sivuilla. No, mä en heti lannistunut joten hain taas seuraavaan alkavaan automaalarin koulutukseen ja soitin jonkin ajan kuluttua hakemuksen perään ja tiedustelin näin yleensäkin kuinka helppoa koulutukseen on päästä. Ja sieltäkin vastattiin että pitäisi olla jtn kokemusta alalta. Miten kukaan alanvaihtaja voisi ikinä päästä edes näihin perustason kolutuksiin jos vaaditaan kokemusta? Itse mainitsin että olen kyllä skootterin katteita ja auton muoviosia maalaillut mutta sekään ei tainnut olla tarpeeksi..
Onko kukaan muu kohdannut tälläistä takkilta? Hyvin omituista toimintaa kyllä..

takk

Itse olen parhaillaan takk:ssa opiskelemassa, kylläkin toisella alalla. mutta voin sanoa että taso
opetuksessa on laskenut kun lehmän häntä. Takk on ruvennut pikkuhiljaa vuokra työ bisnekseen.
Itse kun hain kurssille luulin sitä erilaiseksi, paperilla kaikki näytti hyvältä. Mutta nyt ei edes kouluttaja
tiedä missä meidän ryhmäläiset kaikki on.Ja koko ajan pitäis olla jossain työkohteessa, eikä koululla
että firma saa rahat. Saahan se valtiolta ja asiakkaalta, tuplamaksun. Eikä niitä edes kiinnosta
osataanko me. voin sanoa että olen rakennus-alan koulutuksessa. ollut jo viime syksystä, eikä
kukaan ole vielä edes näyttänyt miten koneita (sirkkeliä ym.) käytetään. eikä sen kummemmin ole paljon kerrottu miten tehdään mitäkin. Kyllä suosittelen omaehtoista koulutusta, koska niihinkin saa nykyään
päivärahat. Aika sekavaa on ainakin rakennus ja maalaus koulutuksessa. Meidän ryhmässä on yli
kolme-kymmentä opiskelijaa, eikä kukaan ole oikein kehunut koulutusta. Motivaatio hiipuu heti alkuunsa
kun asiat ei lähde rullaamaan. alkuun kovasti kyseltiin mitä halutaan opislella, siis eri osa-alueita. Mutta en ole vieläkään päässyt niitä opiskelemaan, kun on täytynyt juosta kaiken maailman kohteissa tekemässä
rahaa takk:lle. Olkaa tyytyväisiä kun ette pääse sinne, ja hakeutukaa kunnon kouluun. Ihan oikeesti.
olen SAMAA MIELTÄ ELI POIS KOKO MANSETTI NE TEKEE TAHALLAAN HALLAAA ET PYÖRISIT NIIDEN OVIEN VÄLISSÄ KOKO AJAN EI NE OIKEESTI SUA TÖIHIN TAI JATKO KOULUTUKSEEN JALUA .KUN ME SAA AIN ENEMMÄN RAHAA KUN VAANN. SAAVAT PIDETTYÄ SUT KIRJOILLA ONNEKSI OLIVAT NIIN AHNEITA ET NYT SE TOUHU LOPPUU TAVALLA TAI TOISELLA KUN VEIVÄT TOIMEEN TULONI VALEHTELULLA NI KYL.SIITÄ SILLON20 VUOTTA VALMIS OLEN LUSIIN EI AUTTAVIEN PIDÄ TOISTA KURJUUTEEN AJAA VAAN OMAN MASETIN HENKILÖ KUNNAN ISINÖÖRIEN PAIKKA EI MINKÄÄNLAISTA TAITOA EES OP.OHJAUKSESSA .JOO RAKENSIN KAUAN ELÄMÄÄNI JA NOLI JO HYVIN ENNENKUN MANSETTI KIRJOITTI VALHEELLISEN TODISTUKSEN JA KAIKKI MENI KÄRÄJÄN OIKEUS EI NIITÄ VASTAAN TOTEUDU KUN KAIKKI SUOJAAVAT TOISIIAAN ONNEKSI VUODEN VAIHTESSA KUKAAN EI PAUKKEESEEN REAGOI

NIiin

Rakennuspuolella Takk:iin menee reitti, noin niin kuin esimerkkinä:
Mansetti---->Rakennusalan tutustumisjakso------>perustutkintokoulutus

Periaatteessa noihin perustutkintokoulutuksiin on reitti Takk:n ja työkkärin yhteistyönä. Eli esimerkiksi metallin tutustumisjakson kautta voisi olla reittiä etiäpäin jos haluaa automaalaukseen, tai sitten Mansetissa on rakennusmaalauspaja, jota kautta voi saada lisäpisteitä hakiessa automaalauspuolelle.

Työkkärissä kannattaa käydä kyselemässä ja ihan pyytää työnhakusuunnitelman tekemistä, jossa tulisi esille kouluttautumistarve. Tosin noihin kaikkiin koulutuksiin on ihan älytön määrä hakijoita tässä taloudellisessa tilanteessa, kun sitten täyttelee niitä työvoimakoulutushakemuksia, niin pyrkii perustelemaan mahdollisimman laajasti sen tarkemmat perustelut kohdan. Motivaation ja työhalukkuuden olisi hyvä tulla esille.
Kaveri kertoi:

Tekniikan puolelle tarvitaan työkokemusta koska pääasiana ei ole opettaa vaan tehdä rahaa "oppilailla".
Tämän takia "Motivaation ja työhalukkuuden olisi hyvä tulla esille. " on erittäin tärkeä haku vaiheessa.
Normaaleissa ammattikouluissa työharjottelijasta ei pyydetä rahaa koululle, toisin on tässä puljussa.
Nirvan toimipisteen ruokala on myös pelkkä vedätys. Ruoka maksaa poikkeuksetta 5,60e, 1,5dl mukillinen maitoa/mehua/kotikaljaa 0,50e, Sämpylät 3e.
Annokset lautaselle latoo opiskelijat ja niiden suuruus riippuu siittä millä jalalla on aamulla noustu sängystä.
Salaatti täysin ala-arvoista jonka ovat selvästi opiskelijat vääntäneet nikotiinivieroitusoireissa vasemmalla kädellä(kuivahtaneita kurkkuja yms.)
mansetti se surkuhupsin om koluttjiltaan tein rik. uvak. yhtiöni tilasi ointo kok. arvioinnin vahcissa mansetilta no molemmat nasetissa tuoon 2 viikon olevalta ajalta molemmat pellet abba maija ja pessi nvetää hatusta arvion ku tulivat töihin kun kok keiluni viimeisenä åäivänä nyt joutuu rikossyyniin ne ilmoitin jo vak yhtille kieltätyvät maksamasta tyhjästä ja hyvä niin lomalistat tod.aineistoa.kaiken kukkuraksi kehtasivat pistää niinkuin syy olisisi minun että menettäisin tulojen menetyskorvakseni kun vas. jaLASTA VAAN PIENOSA KÄYTÖS ET KUN RUOKA TUNNILLA KÄVIN KOTONA OTTAMASSA MORFIININ JA NOSTETTUA JALAN SEIN. VAST ET TURVOTUS VALUIS JA SIT MENIN TAKAS JA TÄSTÄ ILMOITIN JO ALUSSA NYT REVIITÄÄN SIT KAIIKKI AUKI MUT MUN ELÄMÄÄ EIVÄT PILAA SIT KUULEMMA HUONO TARTTUUN TÖIHIN KU JOKU RIKÄ KÄRVA JA NAAMA HUUTAA ET ÄLÄ TEE KU EI O OPETTAJAA NIIN KUN OLIVAT LOMILLA tämäei takuulla jää tähän!!!!!!HEI HEI HEISKA ONKO MUILLA KOKEMUKSIA TOSTA KUINKA< JOS SINNE MENEE NIIN SUN TILANNETTA HUONONNETTAAN ET PIAN OOT KATUOJASSA JA KUN NEHALUAA RAHAA KUN SAAVAT ENEMMÄN PALKKAA OPPILAS MÄÄRÄN MUKAAN SIT VIEL KYSELTIIN MIKSIEBN SÄILYTÄ SÄRKY LÄÄKKEITÄ JAA SIELLÄ NARKKAREIDEN OPETTAJAT JA OPISKELIJAT MINULLA ON KOVA VASTUU KUN ERIK.LUPA LÄÄKKEET
JUURI TUOLLAISEEN KÄYTÖKSEEN OLEN MYÖS TAMPEREE MANSETTI TYÖ PAJALTA TÖRRMÄNNYT ETTÄ KUSETTAVAT IVALIDISOITUNUTTA IHMISTÄ JA SAMAT NIMET MOTOPULELLA PELKKÄ OPETTAJA EITIEDÄ MITÄÄN HAUKKUU ASYAKKAITA JA HYVIÄ PRÄTKIÄ KOINISTINAT KANNENKIN YLI MILLIN VINOON! EN YMMÄRRÄ EIKÖ NE OSAA KELLOTTAA EDES KAPPALETTA ENSIN RIDTÄÄN KESK.YHT YLLÄ NIIN TULLAAN SAAMAAN JOUKKOKANNE NIITÄ VASTAAN
sit vielä moyo.pulen pessi kun keskusteli niin lupasi jotain minkä hän itse titää minun todistukseni suhtee kun itse olivat anna maijan kanssa poiskokoajaan nii ei jari millään omiensa lisäksi pystynyt repeen opettaan no vak. yhtiöt ei enää taatusti sinne lähetä tampereen masentin henk.kunta on niinku kreikka eu.ssa xäärentävät papereita mut ny jäixät kiinnisaattaa vakuutus yhtiö rumpasta isoilla korvauksilla ja yksityiset hekilöt oikeutetusti vakuutus yhtiöni rinnalla kaikkee ne vaattiii opiskelijalta ja kun itse jäävät kiinni ni heti kyllä heitäkin unohtu hyvät tavat mitä ne opiskwlijoilta ovat vaatineet jos yksin rauhassa ois saanu tehä niin olisin tommosen cb 900 hodan kasannut yksin kuuteen tubtiin kin on purettuna täys osiin mut ehn mä montaa kymmentä sitä moottorityyppiä ole laittanu..muita merkkejä jonkun sata enemmä mut ku ei saanu kasata ku muut huusi siinä pää punasenana kateudesta että älä laita simäölasipäätä körvakilluttimella ei voinu niellä et olisin samalla opettanu tekeen sen oikein ja oikeassa järjestyksessä mut ku ite on nisti sekin ja oli tietävinääb mut eihän siel tiä ees henkilö kunta itse olen aina tehnyt korjaukset itse ja kun kiellettiinmuiden oppilaiden toimesta ni sit valehdeltiin että olen laiska vasikoiya,kaateellisia ja tidottomia
Ei ihme jos taso on laskentu jos opiskelijat on tätä tasoa mitä tässä on pari kirjoittelijaa ollut...
 /   /  /  / Tampereen takk ja vaatimukset?

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua