Olen yrittänyt selvittää erästä asiaa, mutta mistään netistä en vielä ole löytänyt vastausta. Luultavasti joku, jolla on kokemusta kyseisestä laitteesta osaisi kertoa...
Eli vain yksi yksinkertainen kysymys: Tarkentaako kamera automaattitarkennuksella siinä vaiheessa kun painan kyseisen kaukolaukaisimen nappia? Kameran ohjekirja sanoo "aseta tarkennustavan valintakytkin asentoon MF (manual focus). Voit käyttää myös AF -toimintoa". En ole kyseistä kaukolaukaisinta päässyt hypistelemään, eli en tiedä, voiko siinä napin painaa "puoleen väliin", kuten kamerassa olevan laukaisunapin...?
Mietin asiaa lähinnä sen takia, että jos otan kuvia esimerkiksi niin, että olen ainoastaan itse kuvassa ja haluan käyttää isompaa aukkoa, niin tarkentaako kamera sitten ihan mihin sattuu? Vai toimiiko se niin, että valitsen tarkennuspisteen ja pidän huolen että olen itse kyseisen tarkennuspisteen kohdalla, sitten vaan napinpainallus - kamera tarkentaa valittuun kohteeseen ja ottaa kuvan?
Olen siis nyt tilaamassa kaukolaukaisinta ja mietin että sopiiko tämä canonin oma laukaisin minun käyttööni, vai pitäisikö hommata hähnelin langaton kaukolaukaisin... Tavallaan mielestäni on itsestäänselvää, että sen pitäisi tarkentaa, mutta en haluaisi tehdä hutiostoksia...
apua. Canon RC-1 -kaukolaukaisimesta
lehtinen83
1
506
Vastaukset
- canonEOS
En oo tuota originaalia käyttänyt mutta Phottix-merkkistä kyllä 500D ja 50D:n kanssa.
Ja se toimii ihan samalla tavalla kun kameran omakin laukaisunappi. Eli kun painaa puoliväliin niin tarkentaa ja pohjaan painaminen sitten laakasee.
On siinä jotain muitakin toimintoja mut tuo perustoiminto on selkein. Ja jos rungossa on sarjakuvaus päällä niin kaukolaukaisimen nappia pitää pohjassa niin sekin toimii samoin kun kameran oma laukaisunappi.
Sama juttu pätee myös tuhon tarkennuspisteeseen. Ei mitään ero, kauko tai uuno....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192186Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä281980Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471386- 741326
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8741- 52723
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32708