on saavutettavissa AINOASTAAN uskosta Kristukseen. Raamattu ei lupaa mitään muuta iankaikkista elämää.
Vaihtoehto iankaikkiselle elämälle on toinen kuolema ja se on myöskin yhtä iankaikkinen.
Ja SE ON TOINEN KUOLEMA, eikä suinkaan iankaikkinen elämä helvetissä.
Raamattu sanoo että helvetti on TOINEN KUOLEMA, eikä jonkunlainen varjo elämä helvetissä.
Jumala tekee kertakaikkisen lopun jumalattomista, lopullisesti ja iankaikkisesi, se on helvetti, eli TOINEN KUOLEMA.
Ilman Pyhää Henkeä oleva ihminen ei voi Raamatun sanomaa ymmärtää, Raamatun sana ei avautu ihmisjärjellä.
Iankaikkinen elämä
36
295
Vastaukset
Joku onneton otsikoi opetuksensa: "Iankaikkinen elämä".
Pettymykseni oli suuri kun kaikki viisi lausetta kommentoivatkin
sensijaan iankaikkista KUOLEMAA. Pääsiäisnoitien puuhastelua semmoinen? Nimittäin kun ei minkäänlaista varoitusta kuitenkaan
tuo noita-akka esittänyt vaan pikemminkin päinvastoin.
Ja niinhän se on että ilman Pyhää Henkeä oleva ihminen ei voi Raamatun sanomaa ymmärtää, Raamatun sana ei avaudu ihmisjärjellä.
Profetiat tulevasta, tuonpuoleisestakin avautuvat vain Pyhän Hengen kautta:
2.Piet.1:20
Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen,
minkä saivat Jumalalta.
Jaak. 1:5
Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta,
joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
1. Kor. 2:13
ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
1. Kor. 2:14
Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
Ai niin, siitä iankaikkisesta kuolemasta oli puhe elikkä rangaistuksen
paikkaan ajatukset, mars. Minun mielestäni meidän ei siitä tarvitse
tietää yhtään enempää kuin tämä, minkä tahtoisivat sukulaisilleen
viestittää ne, jotka ovat sinne väärämielisyytensä vuoksi joutuneet.
Siispä varoitus:
Luuk. 16:28
Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
Siunattua pääsiäisen - pääsinpäivän - odotusta kaikille lukijoille!
antti"Juuri näinhän minä ja adventistit uskomme"
Tässä pieni tietovisa, että: KUKA noin tunnustaa uskoaan adventismiin
ja ulkopuolisena ? Kuka on sillä tavalla adventismia rakastava, että tekee
siitä ihan uskonasian?
Kuitenkaan tuota liehittelijää tuskin koskaan hyväksytään adventtiliikkeeseen. Semmoisia näet kammotaan vaikka kiitelläänkin.
Entäs tämä hänen "viimeinen sanansa", loppukaneettinsa:
[][][] Sillä:"SILMÄNRÄPÄYKSEN KESTÄÄ HÄNEN VIHANSA;ELINIÄN HÄNEN ARMONSA!" Tämä ei ole minun keksintö, kuten AVK väittää, vaan näin sanoo Jumalan Sana: Ps.30:6. []][[]
Tuo on Jumalan keksintö ja aivoitus enkä minä ole sitä omakseni väittänyt! Ja tavallinen raamatunlukija
ymmärtää, että tuo Psalmi 30, jonka otsikko on "Herran hyvyys on loppumaton", ei suinkaan tarkoita sitä tuomiota, jonka saavat ajan
rajan tuolla puolen VÄÄRÄMIELISET, vaan elämää tässä ajassa.
Se on kuten 1. jakeessa sanotaan "Temppelin vihkimisjuhlan laulu" ja
niin ollen on osoitettu Israelin kansalle.
SILMÄNRÄPÄYKSEN KESTÄÄ HÄNEN VIHANSA;ELINIÄN HÄNEN ARMONSA!
Herra varjelkoon meitä, lukijat ja kirjoittajat, ettei meistä tulisi
tuollaisia parantumattomia fundamentalisteja, ettemme voi myöntää
palstalla, vaikka sisällämme tuntisimmekin olleemme väärässä.
Koskaan ei pidä sekoittaa Raamatun lupausta "Silmänräpäyksen kestää
Hänen vihansa - ei pidä sitä sekoittaa kadotustuomiosta keskustelemiseen. Sillä kadotustuomion jälkeistä armoa EI OLE!
Eikä kadotustuomio ole armoa, ei Jumala ole armomurhaaja.- uteljas
AnttiVKantola kirjoitti:
"Juuri näinhän minä ja adventistit uskomme"
siitä ihan uskonasian?
Kuitenkaan tuota liehittelijää tuskin koskaan hyväksytään adventtiliikkeeseen. Semmoisia näet kammotaan vaikka kiitelläänkin.
[][][] Sillä:"SILMÄNRÄPÄYKSEN KESTÄÄ HÄNEN VIHANSA;ELINIÄN HÄNEN ARMONSA!" Tämä ei ole minun keksintö, kuten AVK väittää, vaan näin sanoo Jumalan Sana: Ps.30:6. []][[]
Tuo on Jumalan keksintö ja aivoitus enkä minä ole sitä omakseni väittänyt! Ja tavallinen raamatunlukija
ymmärtää, että tuo Psalmi 30, jonka otsikko on "Herran hyvyys on loppumaton", ei suinkaan tarkoita sitä tuomiota, jonka saavat ajan
Hänen vihansa - ei pidä sitä sekoittaa kadotustuomiosta keskustelemiseen. Sillä kadotustuomion jälkeistä armoa EI OLE!
Eikä kadotustuomio ole armoa, ei Jumala ole armomurhaaja.Luuk. 16:28
etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
Eikö ole niin että nuo Jeesuksen kuvaannolliset sanat puhuvat
enemmän kuin tuhat teologista sanaa? - Noitako
Nimittäin kun ei minkäänlaista varoitusta kuitenkaan
##tuo noita-akka esittänyt vaan pikemminkin päinvastoin. ##
Outoa on kielenkäyttösi lähimäisistäsi, ei voi muuta sanoa! - Stone83
AnttiVKantola kirjoitti:
siitä ihan uskonasian?
Eikä kadotustuomio ole armoa, ei Jumala ole armomurhaaja."Sillä kadotustuomion jälkeistä armoa EI OLE!
Eikä kadotustuomio ole armoa, ei Jumala ole armomurhaaja."
Erittäin hyvin sanottu!Toisille tuntuu olevan armo se,että Jumala heidät tappaa..minulle armo on se että saamme kaikki mahdollisuuden. AnttiVKantola kirjoitti:
siitä ihan uskonasian?
Eikä kadotustuomio ole armoa, ei Jumala ole armomurhaaja.http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8920195/43069441
Kyllä helvetti on todellisuutta, eikä kukaan sitä ole kieltänytkään. Jumalan tuomio on OIKEUDENMUKAINEN, sillä Raamattu sanoo että Jumala rankaisee tekojensa mukaan. Eikös se silloin ole sinunkin mielestäsi oikeudenmukaista?
Elämä on kuitenkin Jumalan lahja ja kun Jumala ottaa sen lahjansa pois lopullisesti toisessa kuolemassa, niin silloin elämä on iäksi menetetty, sillä toinen kuolema on iankaikkinen ja lopullinen, eikä siitä enää ole ylösnousemusta. Helvetti on jumalattomille TOINEN KUOLEMA.
>>>Herra varjelkoon meitä, lukijat ja kirjoittajat, ettei meistä tulisi
Eikä kadotustuomio ole armoa, ei Jumala ole armomurhaaja.Stone83 kirjoitti:
"Sillä kadotustuomion jälkeistä armoa EI OLE!
Eikä kadotustuomio ole armoa, ei Jumala ole armomurhaaja."
Erittäin hyvin sanottu!Toisille tuntuu olevan armo se,että Jumala heidät tappaa..minulle armo on se että saamme kaikki mahdollisuuden.ei ole enää MITÄÄN MAHDOLLISUUTTA, sillä helvetti on raamatunmukaan:TOINEN KUOLEMA:
>>>Toisille tuntuu olevan armo se,että Jumala heidät tappaa..minulle armo on se että saamme kaikki mahdollisuuden.- Stone83
Sirkka-Iita kirjoitti:
ei ole enää MITÄÄN MAHDOLLISUUTTA, sillä helvetti on raamatunmukaan:TOINEN KUOLEMA:
>>>Toisille tuntuu olevan armo se,että Jumala heidät tappaa..minulle armo on se että saamme kaikki mahdollisuuden.MAHDOLLISUUDEN VÄLTTÄÄ HELVETIN!
ehkä nyt ymmärsit?? Sirkka-Iita kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8920195/43069441
Kyllä helvetti on todellisuutta, eikä kukaan sitä ole kieltänytkään. Jumalan tuomio on OIKEUDENMUKAINEN, sillä Raamattu sanoo että Jumala rankaisee tekojensa mukaan. Eikös se silloin ole sinunkin mielestäsi oikeudenmukaista?
Elämä on kuitenkin Jumalan lahja ja kun Jumala ottaa sen lahjansa pois lopullisesti toisessa kuolemassa, niin silloin elämä on iäksi menetetty, sillä toinen kuolema on iankaikkinen ja lopullinen, eikä siitä enää ole ylösnousemusta. Helvetti on jumalattomille TOINEN KUOLEMA.
>>>Herra varjelkoon meitä, lukijat ja kirjoittajat, ettei meistä tulisi
Eikä kadotustuomio ole armoa, ei Jumala ole armomurhaaja."""Juuri näinhän minä ja adventistit uskomme:
Sirkka-Iita 13.3.2010 """
KATSOTAANPA MITEN SIRKKA-IITA JA HÄNEN ADVENTISTINSA USKOVAT !
Mitä tulee adventisteihin helvetti-asiassa, niin olen pannut merkille,
että jumalattomia he mieluusti evankelioivat toteamuksella, että
jumalaton haihtuu olemattomaksi, kivutta, tuskatta, vaivatta, siististi.
Mutta kristityille eli ei-adventisteille (olettavat sunnuntain palvojiksi) he toitottavat kadotusta ja "tulevat saamaan kauhean rangaistuksen".
Mutta sapattileima pelastaa adventistit. No, oikeudenmukaisen palkan
tulevat aikanaan saamaan, mikä sitten lieneekin.
PIKKU OTTEITA VIRALLISESTA EUROOPPALAISESTA ADVENTISMISTA
[]][[] (Lue enemmän kirjasta "Suuri Taistelu", lyhyt laitos s. 358-368)
Kauhea Rangaistus
Raamattu paljastaa, että "pedon merkin" valitsijat tulevat saamaan kauhean rangaistuksen.[][][]
[][][] Jo nyt kaavaillaan uskontopakkoa.
Pedon Merkki Tulee Pian
"Pedon merkki" toteutuu vasta, kun sunnuntaita lain avulla pakotetaan pitämään lepopäivänä, ja se tapahtuu mitä todennäköisimmin lähitulevaisuudessa. [][][]
[][][] Raamattu ennustaa tämän kysymyksen tulevan esille lopunaikana. Haluatko kumartaa petoa ja sen merkkiä, sunnuntailepopäivää, vai Jumalaa ja olla hänelle kuuliainen pitämällä sapattia? (Ilm. 13:15-17; 14:9-12)
Jokainen tulee tekemään valintansa, kun asiaa on riittävästi valaistu. Tämä kirjoitus osaltaan selventää valintaa. Voit lukea aiheesta lisää kirjasta SUURI TAISTELU tai painatteesta VAPAUS VAARASSA.[][][]
LÄHDE: http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm
VAPAUS VAARASSA http://www.endtime.net/finsk/fisondag.htm
SUURI TAISTELU (äänitteinä, 10 osaa):
http://www.audiopankki.com/?page_id=203
("Vapaus Vaarassa" evankelioimistraktaatin tilausosoite: Kaaarinan Piikkiön Toivonlinnassa,
Kuoppajärventie 124, 21500 Piikkiö)
Sirkka-Iita on oiva esimerkki siitä että on Jumalan armoa, jos ihminen
kykenee tulemaan ulos valheesta. Sirkka ei nimittäin kertakaikkiaan voi
myöntää olevansa väärässä, kun todistelee kadotustuomion paikan
olemassaoloa vastaan tällä: "silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa;", Ps.30:5.
Kyseessähän on (Ps.30:1) temppeliä vihittäessä laulettava psalmi.Sirkka-Iita kirjoitti:
ei ole enää MITÄÄN MAHDOLLISUUTTA, sillä helvetti on raamatunmukaan:TOINEN KUOLEMA:
>>>Toisille tuntuu olevan armo se,että Jumala heidät tappaa..minulle armo on se että saamme kaikki mahdollisuuden.>>>Toisille tuntuu olevan armo se,että Jumala heidät tappaa..minulle armo on se että saamme kaikki mahdollisuuden.
- Nadasja-emilia
AnttiVKantola kirjoitti:
>>>Toisille tuntuu olevan armo se,että Jumala heidät tappaa..minulle armo on se että saamme kaikki mahdollisuuden.
ainoastaan Jeesuksessa olen täydellinen ja kelpaan Jumalalle, niin uskon.
Hyvää yötä lähimäiseni, Jeesus myötä! - Åling
AnttiVKantola kirjoitti:
>>>Toisille tuntuu olevan armo se,että Jumala heidät tappaa..minulle armo on se että saamme kaikki mahdollisuuden.
Valittaen totean kun luen näitä Antin esiinottamia Raamatunjakeita että hän viljelee niitä aivan kuinka sattuu ja mikä tuntuu hetkellisesti sopivan hänen oman päänsä akatuksiin.
Esimerkiksi tässä Antti hakee alla olevalla jakeella tukea sille harhaluulolleen että helvetissä piinataan elämää ikuisesti
Ilm. 9:6
Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa, mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
Ja kuten tavallisesti jos vain uskoisi Antin kirjoituksiin niin tuostakin voisi kehittää vaikka minkälaisen opin (ja niinhän Antti tavallisesti tekeekin) ..
Tosin Raamattu puhuu aivan eriasioista kuin Antti.
Ilm. 9: 3 > 6
Savusta levisi maan päälle heinäsirkkoja, ja niille annettiin SAMA VALTA kuin on SKORPIONEILLA MAAN PÄÄLLÄ. Niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa kedon ruohoa eivätkä mitään muutakaan vihantaa eivätkä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole otsassaan Jumalan sinettiä.
HEITÄKÄÄN NE EIVÄT SAANEET TAPPAA, ainoastaan piinata VIIDEN KUUKAUDEN AJAN.
Tuska, jonka ne ihmiselle tuottavat, on SAMAANLAINEN kuin SKORPIONIN PISTON TUOTTAMA.
Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
---
Siis Antin ikuinen piina on tasan viisi kuukautta pitkä ikuisuus - sillä sinä aikana he etsivät kuolemaa mutta eivät löydä. Sen jälkeen he siis läytävät .. eihän siinä aikamäärää muuten olisi. Tässä siis tosiasiassa kerrotaan aivan muusta - sellaisesta mistä Antilla ei ole harmaata aavistustakaan.. Mutta jos ihmisellä on usko omaan kuolemattomuuteensa ja sen mukana saatu ikuisen piinan pelko niin sehän lukitsee Raamatun TEHOKKAASTI.
Kyllä saatana tiesi mitä teki, kun sanoi ihmiselle "Ei, ette te kuole" ja siihen niin monet uskovat, Anttikin..
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8930861/43147392
Ketä Antti luulee höynäyttävänsä?
No, ehkä niitä jotka jo ennestään ovat höynäytettyjä. - Nih,h
Stone83 kirjoitti:
MAHDOLLISUUDEN VÄLTTÄÄ HELVETIN!
ehkä nyt ymmärsit??#Iankaikkinen elämä on saavutettavissa AINOASTAAN uskosta Kristukseen.
Raamattu ei lupaa mitään muuta iankaikkista elämää
Vaihtoehto iankaikkiselle elämälle on toinen kuolema ja se on myöskin yhtä iankaikkinen.# - Stone83
Nih,h kirjoitti:
#Iankaikkinen elämä on saavutettavissa AINOASTAAN uskosta Kristukseen.
Vaihtoehto iankaikkiselle elämälle on toinen kuolema ja se on myöskin yhtä iankaikkinen.#mutta tässä taas puhuttiin,että Jumalan armo on se että saamme valita ikuisen elämän ja helvetin välillä.
- Nih.h
AnttiVKantola kirjoitti:
uskoo, eikä tarte sinulta siihen neuvoa hakee!
>>>Ei kadotustuomion jälkeen mitään armon mahdollisuutta ole.
Eikä kadotustuomiokaan armoa ole. Vain Kristuksessa on armo ja
Jumalan oikeudenmukaisuus. Nih,h kirjoitti:
#Iankaikkinen elämä on saavutettavissa AINOASTAAN uskosta Kristukseen.
Vaihtoehto iankaikkiselle elämälle on toinen kuolema ja se on myöskin yhtä iankaikkinen.#Juuri tässähän Sirkka-Iita Nadasja-emilia aina minun kimppuuni käy,
kun minä pysyn Sanan totuudessa että on iankaikkinen elämä ja
iankaikkinen rangaistus:
Matt. 25:46
"Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." [Dan. 12:2-3]
Sirkka-Iita tekee melkein liukuhihnalta aloitteita sellaisia että ei ole
mitään iankaikkista rangaistusta, vaan "silmänräpäyksessä" Jumala tuhoaa
jumalattomat ja ettei ole myöskään sellaista paikkaa kuin kuolema.
Kun heiltä kysyy mitä tapahtuu jumalattomalle sillä hetkellä kun hän kuolee luonnollisen kuoleman - siinä vaiheessa he alkavat kummasti
nikottelemaan.
luonnollisen kuoleman, s- Nadasja-emilia
Åling kirjoitti:
Valittaen totean kun luen näitä Antin esiinottamia Raamatunjakeita että hän viljelee niitä aivan kuinka sattuu ja mikä tuntuu hetkellisesti sopivan hänen oman päänsä akatuksiin.
Esimerkiksi tässä Antti hakee alla olevalla jakeella tukea sille harhaluulolleen että helvetissä piinataan elämää ikuisesti
Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa, mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
Ja kuten tavallisesti jos vain uskoisi Antin kirjoituksiin niin tuostakin voisi kehittää vaikka minkälaisen opin (ja niinhän Antti tavallisesti tekeekin) ..
Savusta levisi maan päälle heinäsirkkoja, ja niille annettiin SAMA VALTA kuin on SKORPIONEILLA MAAN PÄÄLLÄ. Niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa kedon ruohoa eivätkä mitään muutakaan vihantaa eivätkä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole otsassaan Jumalan sinettiä.
Tuska, jonka ne ihmiselle tuottavat, on SAMAANLAINEN kuin SKORPIONIN PISTON TUOTTAMA.
Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
---
Siis Antin ikuinen piina on tasan viisi kuukautta pitkä ikuisuus - sillä sinä aikana he etsivät kuolemaa mutta eivät löydä. Sen jälkeen he siis läytävät .. eihän siinä aikamäärää muuten olisi. Tässä siis tosiasiassa kerrotaan aivan muusta - sellaisesta mistä Antilla ei ole harmaata aavistustakaan.. Mutta jos ihmisellä on usko omaan kuolemattomuuteensa ja sen mukana saatu ikuisen piinan pelko niin sehän lukitsee Raamatun TEHOKKAASTI.
Kyllä saatana tiesi mitä teki, kun sanoi ihmiselle "Ei, ette te kuole" ja siihen niin monet uskovat, Anttikin..
No, ehkä niitä jotka jo ennestään ovat höynäytettyjä.Kun hän on minulle niin vihainen ollut siitä, että olen ottanut väärässä yhteydessä esille
Psalmi 30:6."Silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa."
Noin sanoo raamatun sana Jumalasta, se ei ole minun keksintöäni.
Pyydän kuitenkin anteeksi, jos olen ymmärtämättömyyttäni ottanut sen väärässä kohtaa kirjoitustani tukemaan? En halua vääristellä tahallani raamatun sanaa, enkä saattaa ihmisiä väärään ymmärrykseen raamatun sanasta.
Virheitä satuu meille vajavaisille, varsinkin tällaiselle jatkuvalle kiirehtijälle, kuin mitä minä olen. Joskus kun olen kirjoittamassa jotakin ja avaan sananpaikan, niin myönnän, että en aina tutki tarpeeksi tarkoin asiayhteyttä, että missä yhdeydessä se oli, kun se näyttää sopivan tekstiini. Joten anteeksi jos se on Anttia tai jotakin muuta loukannut? Nadasja-emilia kirjoitti:
ainoastaan Jeesuksessa olen täydellinen ja kelpaan Jumalalle, niin uskon.
Hyvää yötä lähimäiseni, Jeesus myötä!Alat taas saada kunnolla unenpäästä kiinni kun selvität pääsi.
Se mäet on ihan sekaisin tyhjänpäiväisistä oppikysymyksistä.
Ps.31 muistuttaa 1. jakeessa että se laulu on tehty uuden päätemppelin
vihkimiseen. Mutta sinä käytät sen erästä jaetta todistamaan muka oikeaksi
adventistiesi ja Ellenisi opin siitä, että kadotus ei olisikaan mikään paikka,
vaan silmänräpäyksen, "atomisekunnin" kestävä hetki, olemattomaksi
tuleminen.
Vain silmänräpäyksen kestää Sinun vihasi, iäti sinun armosi, kuuluu tuo jae.
Tällöin sinä tulet väittäneeksi, että sen silmänräpäyksen jälkeen jumalaton saa uuden armon! Mutta laulupsalmi 30. ei edes ole
jumalattomille, vaan temppeliä vihkimään saapuneelle väelle.
Ja sinä olet tuon silmänräpäyksen esittänyt viime aikoina ainakin 10
kertaa olemattomaksi haihtumis-kuvauksesi tueksi.
Jos lähdetään sekoilusi siitä osiosta, että helvettiä ei paikkana ole
eikä tule ja tuonelakin on vain käsite jumalattoman häviämisestä ja
tuhoutumisesta olemattomaksi - tullaan omituisen asian eteen.
Mätänevä ruumis useita vuosia ja luut vuosituhansia, ovat olemassa,
vaikka se ihminen mukamas on hävinnyt olemattomaksi.
Helpompaa olisi uskoa Raamatun yksinkertaiset totuudet näissäkin asioissa. Eikä jumalatonta sillä pelasteta että vakuutetaan hänen
saavan rauhan siinä sekunnin murto-osassa, kun hän täältä lähtee joko
omankädenoikeuden kautta tai muulla tavoin.
Kuolema ei rauhaa suo vaan ainoastaan Jeesus Kristus.Nadasja-emilia kirjoitti:
Kun hän on minulle niin vihainen ollut siitä, että olen ottanut väärässä yhteydessä esille
Pyydän kuitenkin anteeksi, jos olen ymmärtämättömyyttäni ottanut sen väärässä kohtaa kirjoitustani tukemaan? En halua vääristellä tahallani raamatun sanaa, enkä saattaa ihmisiä väärään ymmärrykseen raamatun sanasta.
Virheitä satuu meille vajavaisille, varsinkin tällaiselle jatkuvalle kiirehtijälle, kuin mitä minä olen. Joskus kun olen kirjoittamassa jotakin ja avaan sananpaikan, niin myönnän, että en aina tutki tarpeeksi tarkoin asiayhteyttä, että missä yhdeydessä se oli, kun se näyttää sopivan tekstiini. Joten anteeksi jos se on Anttia tai jotakin muuta loukannut?[][][] Kun hän on minulle niin vihainen ollut siitä, että olen ottanut väärässä yhteydessä esille
Noin sanoo raamatun sana Jumalasta, se ei ole minun keksintöäni. [][][]
Varmasti huomasit etten SITÄ kiistänytkään, vaan totesin, että Daavid
sepitti sen laulun uuden temppelin vihkiäislauluksi, yksinomaan ja
nimenomaan. Hurskaille, ei jumalattomille.
Jos se jumalattomien tuhoamista hetkessä tarkoittaisi, niin se tarkoittaisi
myös heidän kutsumistaan olemattomuudesta takaisin ja armahdettaviksi.
Mutta ei. Vaan se psalmi ja erityisesti se kohta kertoo siitä, että Jumala
hetkeksi kääntää selkänsä Israelille, mutta ottaa lopulta iäksi armoihinsa.
Siinä on tietysti ihana viesti meille kaikille uskovaisillekin ja NIILLE
jumalattomille, jotka kääntyvät Kristuksen puoleen.
Ps. 30:5 (30:6)
Sillä silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa; ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo.
5 (30:6)
Hänen vihansa kestää vain hetken, hänen hyvyytensä läpi elämän.
Illalla on vieraana itku mutta aamulla ilo.
Mutta siinähän puhutaan vain eliniästä, eikä iankaikkisuudesta, Antti,
joku varmaan hihittää. Mutta eipä sitä temppeliäkään ikuiseksi vihitty
sillä laululla, vaan maanpäälliseen käyttöön. Armo kylläkin on ikuista.
Ps. 89:2 (89:3) sinun armosi kestää iäti, sinun uskollisuutesi on vahva kuin taivas.
Ps. 100:5 Hyvä on Herra! Iäti kestää hänen armonsa, hänen uskollisuutensa polvesta polveen.
Ps. 106:1 Halleluja! Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 107:1 Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa.- Kotkan silmät
Nih.h kirjoitti:
uskoo, eikä tarte sinulta siihen neuvoa hakee!
>>>Ei kadotustuomion jälkeen mitään armon mahdollisuutta ole.
Eikä kadotustuomiokaan armoa ole. Vain Kristuksessa on armo ja
Jumalan oikeudenmukaisuus.Tämä Iitalle reseptoitu lääke sinullekin, ole hyvä, sama vaivahan sulla ..
Alat taas saada kunnolla unenpäästä kiinni kun selvität pääsi.
Se mäet on ihan sekaisin tyhjänpäiväisistä oppikysymyksistä.
Ps.31 muistuttaa 1. jakeessa että se laulu on tehty uuden päätemppelin
vihkimiseen. Mutta sinä käytät sen erästä jaetta todistamaan muka oikeaksi
adventistiesi ja Ellenisi opin siitä, että kadotus ei olisikaan mikään paikka,
vaan silmänräpäyksen, "atomisekunnin" kestävä hetki, olemattomaksi
tuleminen.
Vain silmänräpäyksen kestää Sinun vihasi, iäti sinun armosi, kuuluu tuo jae.
Tällöin sinä tulet väittäneeksi, että sen silmänräpäyksen jälkeen jumalaton saa uuden armon! Mutta laulupsalmi 30. ei edes ole
jumalattomille, vaan temppeliä vihkimään saapuneelle väelle.
Ja sinä olet tuon silmänräpäyksen esittänyt viime aikoina ainakin 10
kertaa olemattomaksi haihtumis-kuvauksesi tueksi.
Jos lähdetään sekoilusi siitä osiosta, että helvettiä ei paikkana ole
eikä tule ja tuonelakin on vain käsite jumalattoman häviämisestä ja
tuhoutumisesta olemattomaksi - tullaan omituisen asian eteen.
Mätänevä ruumis useita vuosia ja luut vuosituhansia, ovat olemassa,
vaikka se ihminen mukamas on hävinnyt olemattomaksi.
Helpompaa olisi uskoa Raamatun yksinkertaiset totuudet näissäkin asioissa. Eikä jumalatonta sillä pelasteta että vakuutetaan hänen
saavan rauhan siinä sekunnin murto-osassa, kun hän täältä lähtee joko
omankädenoikeuden kautta tai muulla tavoin.
Kuolema ei rauhaa suo vaan ainoastaan Jeesus Kristus. - O'hallelujah!
AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] Kun hän on minulle niin vihainen ollut siitä, että olen ottanut väärässä yhteydessä esille
Noin sanoo raamatun sana Jumalasta, se ei ole minun keksintöäni. [][][]
Varmasti huomasit etten SITÄ kiistänytkään, vaan totesin, että Daavid
sepitti sen laulun uuden temppelin vihkiäislauluksi, yksinomaan ja
nimenomaan. Hurskaille, ei jumalattomille.
Jos se jumalattomien tuhoamista hetkessä tarkoittaisi, niin se tarkoittaisi
myös heidän kutsumistaan olemattomuudesta takaisin ja armahdettaviksi.
Mutta ei. Vaan se psalmi ja erityisesti se kohta kertoo siitä, että Jumala
hetkeksi kääntää selkänsä Israelille, mutta ottaa lopulta iäksi armoihinsa.
Siinä on tietysti ihana viesti meille kaikille uskovaisillekin ja NIILLE
jumalattomille, jotka kääntyvät Kristuksen puoleen.
Ps. 30:5 (30:6)
Sillä silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa; ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo.
5 (30:6)
Hänen vihansa kestää vain hetken, hänen hyvyytensä läpi elämän.
Illalla on vieraana itku mutta aamulla ilo.
Mutta siinähän puhutaan vain eliniästä, eikä iankaikkisuudesta, Antti,
joku varmaan hihittää. Mutta eipä sitä temppeliäkään ikuiseksi vihitty
sillä laululla, vaan maanpäälliseen käyttöön. Armo kylläkin on ikuista.
Ps. 89:2 (89:3) sinun armosi kestää iäti, sinun uskollisuutesi on vahva kuin taivas.
Ps. 100:5 Hyvä on Herra! Iäti kestää hänen armonsa, hänen uskollisuutensa polvesta polveen.
Ps. 106:1 Halleluja! Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 107:1 Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa.Välillä vähäsen kuritusta tarpeen mukaan mutta lopussa kiitos seisoo ..
Ps. 118:1 Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 118:2 Julista, sinä Israelin kansa: iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 118:3 Julista, sinä Aaronin suku: iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 118:4 Julistakaa, te Herran palvelijat: iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 118:29 Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:1 Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä. Iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 136:2 Kiittäkää jumalien Jumalaa! Iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 136:3 Kiittäkää valtiaitten valtiasta! Iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 136:4 Hän yksin tekee suuria ihmetekoja. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:5 Hän on taitavalla kädellään tehnyt taivaan. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:6 Hän on levittänyt maan vetten päälle. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:7 Hän on tehnyt suuret valot. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:8 Hän teki auringon hallitsemaan päivää. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:9 Hän teki kuun ja tähdet hallitsemaan yötä. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:10 Hän löi Egyptiä, surmasi sen esikoiset. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:11 Hän vei Israelin pois Egyptistä. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:12 Hänen väkevä kätensä, kohotettu kätensä sen teki. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:13 Hän halkaisi Kaislameren kahtia. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:14 Hän vei Israelin kansan vetten välitse. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:15 Hän syöksi faraon joukkoineen Kaislamereen. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:16 Hän johdatti kansaansa autiomaassa. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:17 Hän kukisti suuret kuninkaat. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:18 Hän löi hengiltä mahtavat kuninkaat. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:19 Sihonin, amorilaisten kuninkaan, hän löi. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:20 Ogin, Basanin kuninkaan, hän löi. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:21 Hän antoi kaikki heidän maansa Israelille. Iäti kestää hänen armonsa
Ps. 136:22 Hän antoi ne perintömaaksi palvelijalleen Israelille.
Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:23 Hän muisti meitä, kun meitä poljettiin. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:24 Hän tempasi meidät sortajiemme käsistä. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:25 Hän antaa ravinnon kaikille luoduille. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:26 Kiittäkää taivaan Jumalaa! Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 138:8 Minkä olet osalleni varannut, sen sinä, Herra, viet päätökseen.
Iäti kestää sinun armosi. Ethän jätä kesken kättesi työtä! Nadasja-emilia kirjoitti:
Kun hän on minulle niin vihainen ollut siitä, että olen ottanut väärässä yhteydessä esille
Virheitä satuu meille vajavaisille, varsinkin tällaiselle jatkuvalle kiirehtijälle, kuin mitä minä olen. Joskus kun olen kirjoittamassa jotakin ja avaan sananpaikan, niin myönnän, että en aina tutki tarpeeksi tarkoin asiayhteyttä, että missä yhdeydessä se oli, kun se näyttää sopivan tekstiini. Joten anteeksi jos se on Anttia tai jotakin muuta loukannut?"Joten anteeksi jos se on Anttia tai jotakin muuta loukannut? "
Ethän sinä Sirkka ainakaan minua ole loukannut, minähän olen niitä
armon perijöitä, joille Jumala toisinaan joutuu olemaan vihainen,
mutta kohta taas armahtaa ja koko eliniäksi ja iäksi.
Mutta loukkaat eksyttämiselläsi jumalattomia, kun viestität heille
viimeisen tuomion jälkeistä armoa.
Ps.30:5 (30:6)
Maan päältä hävittämistä ja maan päällä tuhoutumista tarkoittavien
sanankohtien kanssa on ihan samalla lailla. Et voi käyttää niitä
tukemaan oppiasi semmoisesta kadotustuomiosta ikuisuuden puolella,
jossa olemattomaksi taiotaan ihminen.
Sitäpaitsi luut jäävät tuhansiksi vuosiksi todistamaan olevaisuudesta.
Kyllä Jumalan ulkopuolelle jättäytynytkin ikuisuuden puolelle menee
ja hänet tuomitaan. Koska jumalattomien tuomio on vasta rauhanajan
(1000 vuotinen messiaaninen aikakausi) jälkeen, ovat he tällaisessa
paikassa odottelemassa lopullista rangaistustuomiota:
etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'- Sirkka-Iita.
AnttiVKantola kirjoitti:
"Joten anteeksi jos se on Anttia tai jotakin muuta loukannut? "
Ethän sinä Sirkka ainakaan minua ole loukannut, minähän olen niitä
armon perijöitä, joille Jumala toisinaan joutuu olemaan vihainen,
mutta kohta taas armahtaa ja koko eliniäksi ja iäksi.
Mutta loukkaat eksyttämiselläsi jumalattomia, kun viestität heille
viimeisen tuomion jälkeistä armoa.
Ps.30:5 (30:6)
Maan päältä hävittämistä ja maan päällä tuhoutumista tarkoittavien
sanankohtien kanssa on ihan samalla lailla. Et voi käyttää niitä
tukemaan oppiasi semmoisesta kadotustuomiosta ikuisuuden puolella,
jossa olemattomaksi taiotaan ihminen.
Sitäpaitsi luut jäävät tuhansiksi vuosiksi todistamaan olevaisuudesta.
Kyllä Jumalan ulkopuolelle jättäytynytkin ikuisuuden puolelle menee
ja hänet tuomitaan. Koska jumalattomien tuomio on vasta rauhanajan
(1000 vuotinen messiaaninen aikakausi) jälkeen, ovat he tällaisessa
paikassa odottelemassa lopullista rangaistustuomiota:
etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'Sillä päinvastoin olen kertonut että tässä elämässä pitää ottaa pelastus vastaan, koska se on myöhäistä helvetissä, josta ei enää yksikään palaa elvien kirjoihin, sillä HELVETTI on Raamatun mukaan TOINEN KUOLEMA.
Jumala rankaisee helvetin tulessa jokaista jumalatonta TEKOJENSA mukaan, sillä HÄN YKSIN tietää kunkin tekojen seuraukset. Jumalan tuomiot ovat oikeutetut ja oikeat.
>>>>Mutta loukkaat eksyttämiselläsi jumalattomia, kun viestität heille
viimeisen tuomion jälkeistä armoa. - Nadasja-emilia
O'hallelujah! kirjoitti:
Välillä vähäsen kuritusta tarpeen mukaan mutta lopussa kiitos seisoo ..
Ps. 118:1 Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 118:2 Julista, sinä Israelin kansa: iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 118:3 Julista, sinä Aaronin suku: iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 118:4 Julistakaa, te Herran palvelijat: iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 118:29 Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:1 Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä. Iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 136:2 Kiittäkää jumalien Jumalaa! Iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 136:3 Kiittäkää valtiaitten valtiasta! Iäti kestää hänen armonsa.
Ps. 136:4 Hän yksin tekee suuria ihmetekoja. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:5 Hän on taitavalla kädellään tehnyt taivaan. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:6 Hän on levittänyt maan vetten päälle. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:7 Hän on tehnyt suuret valot. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:8 Hän teki auringon hallitsemaan päivää. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:9 Hän teki kuun ja tähdet hallitsemaan yötä. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:10 Hän löi Egyptiä, surmasi sen esikoiset. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:11 Hän vei Israelin pois Egyptistä. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:12 Hänen väkevä kätensä, kohotettu kätensä sen teki. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:13 Hän halkaisi Kaislameren kahtia. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:14 Hän vei Israelin kansan vetten välitse. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:15 Hän syöksi faraon joukkoineen Kaislamereen. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:16 Hän johdatti kansaansa autiomaassa. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:17 Hän kukisti suuret kuninkaat. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:18 Hän löi hengiltä mahtavat kuninkaat. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:19 Sihonin, amorilaisten kuninkaan, hän löi. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:20 Ogin, Basanin kuninkaan, hän löi. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:21 Hän antoi kaikki heidän maansa Israelille. Iäti kestää hänen armonsa
Ps. 136:22 Hän antoi ne perintömaaksi palvelijalleen Israelille.
Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:23 Hän muisti meitä, kun meitä poljettiin. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:24 Hän tempasi meidät sortajiemme käsistä. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:25 Hän antaa ravinnon kaikille luoduille. Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 136:26 Kiittäkää taivaan Jumalaa! Iäti kestää hänen armonsa!
Ps. 138:8 Minkä olet osalleni varannut, sen sinä, Herra, viet päätökseen.
Iäti kestää sinun armosi. Ethän jätä kesken kättesi työtä!AAMEN!
- Nadasja-emilia
AnttiVKantola kirjoitti:
Juuri tässähän Sirkka-Iita Nadasja-emilia aina minun kimppuuni käy,
kun minä pysyn Sanan totuudessa että on iankaikkinen elämä ja
iankaikkinen rangaistus:
Matt. 25:46
"Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." [Dan. 12:2-3]
Sirkka-Iita tekee melkein liukuhihnalta aloitteita sellaisia että ei ole
mitään iankaikkista rangaistusta, vaan "silmänräpäyksessä" Jumala tuhoaa
jumalattomat ja ettei ole myöskään sellaista paikkaa kuin kuolema.
Kun heiltä kysyy mitä tapahtuu jumalattomalle sillä hetkellä kun hän kuolee luonnollisen kuoleman - siinä vaiheessa he alkavat kummasti
nikottelemaan.
luonnollisen kuoleman, skuolleelta puuttuu täysin ELÄMÄ. Valitse siis Jeesus, niin saat elää!
"Ihminen, sinulle on asetettu vastakkain elämä ja kuolema: Valitse siis ELÄMÄ!"
Elämä ja kuolema ovat siis toistensa vastakohtia, eikä ne voi olla samanaikaisesti, sillä ihminen on JOKO elävä tai kuollut.
Raamattu sanoo että helvetti on TOINEN KUOLEMA, eikä jonkunlainen varjo elämä helvetissä.
Jumala tekee kertakaikkisen lopun jumalattomista, lopullisesti ja iankaikkisesi, se on helvetti, eli TOINEN KUOLEMA. Åling kirjoitti:
---
No, ehkä niitä jotka jo ennestään ovat höynäytettyjä.[][][] Valittaen totean kun luen näitä Antin esiinottamia Raamatunjakeita että hän viljelee niitä aivan kuinka sattuu [][][] (kirj. ruattalaispoika (?) )
Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa,
mutta eivät löydä,
he haluavat kuolla,
mutta kuolema pakenee heitä.
Jopas oli runo, Herramme Jeesus on niin kaunosieluinen ilmestyksissäänkin.
Liittämättä mitenkään tuota itsenäistä jaetta oikeaan tai väärään
yhteyteen, voidaan siitä löytää sen itseisaro.
Elikkä tulee aika jolloin Suomessakin, jossa tehdään toivottomia
itsemurhia ehkä maailman eniten - tuon 5 kk aikana ei onnistu keltään.
Täytyy vaan omantunnontuskien kanssa elää Jumalan vihan alla ja
purra kieltään, kiristellä hampaitaan kieltä vasten.
En sano että ikuisuuden puolella kuolema pakenisi samalla tavalla,
mutta en myöskään sano, että kuolema olisi pakenemattakaan.
Mitä itseeni tulee, niin minulla on taipumus paeta kuolemaa, sillä
minulla on vielä paljon tehtävää tässä ajassa.Sirkka-Iita. kirjoitti:
Sillä päinvastoin olen kertonut että tässä elämässä pitää ottaa pelastus vastaan, koska se on myöhäistä helvetissä, josta ei enää yksikään palaa elvien kirjoihin, sillä HELVETTI on Raamatun mukaan TOINEN KUOLEMA.
Jumala rankaisee helvetin tulessa jokaista jumalatonta TEKOJENSA mukaan, sillä HÄN YKSIN tietää kunkin tekojen seuraukset. Jumalan tuomiot ovat oikeutetut ja oikeat.
>>>>Mutta loukkaat eksyttämiselläsi jumalattomia, kun viestität heille
viimeisen tuomion jälkeistä armoa." En ole viestittänyt viimeisen tuomion jälkeistä armoa:
Sirkka-Iita. 19.3.2010 11:59 "
Et, et. Vaan olet viestittänyt että jumalattomien viimeinen tuomio on
Jumalan silmänräpäytys eikä mikään kadotuksen paikka. Mutta sehän
olisi kiltti armomurha tunnonvaivoissaan vääntelehtivälle. Semmoista
oikeudenmukaisuuskäsitettäsi vierastan.
Kyllä esim. auton polttomoottorissa tapahtuu palamista ja loppuunpalamista useita kertoja sekunnissa, mutta et ole
väittänyt että esim. vanha aatu hitlerin tuomio Jumalan
edessä olisi kuutisen miljoonaa silmänräpäystä kestävä palaminen.
Viime mainitulla tarkoitan sitä että olet useasti maininnut että
eri pituisia helvetin tuomioita jumalattomat saavat.
Jumalattoman tuomioon ei oikeasti sisälly mitään armoa vaan se on
tuntuva rangaistus. Niin tuntuva ettei missään nimessä kannata
pienimmänkään jumalattoman jäädä jumalattomaksi.
- kvanttimekaniikkaa
"iankaikkinen eämä"
On se kumma,että Jumala vaivatuu ylitappamaan ja vielä moneen,moneen kertaan luomansa.Ja kaikki vaan sen takia, että tämä poloinen ei ole muistanut pelätä ja ylistää Luojaansa yötä päivää.Käsittämätöntä...tai käsitettävää ,jos jutut helveteistä onkin ihmisten päästä.Jumala kun ei tunnu saavan suutaan auki. - vaan
tuhota sitä "henkeä" minkä hän lusferille ja myös ihmisille on antanut.
Jos Jumala tuhoaisi sen ominaiuuden luomastaan olennosta, hän myös samalla tuhoaisi itsensä.
Se on yksinkertainen Raamatun totuus.
Sentähden lusifer nytkin elää, koska hänellä on Jumalan antama "henki", joka on Jumaluus.
Lusifer on vain hyljännyt Luojansa, ei muuta.
Sitä Jumalan kuvaa, joka Hänen luoduissaan on ei kukaan voi poistaa.
Se on iäti pysyvä Jumalan ominaisuus.
Synnin ja kirouksen seurauksena vain "kuoresta" tai "astiasta" tuli "lahoava", ei mistään muusta Jumalan ihmiselle antamasta.
Ihminen luotiin siis savesta, joten savi palajaa maahan mistä se on otettu.
Henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.
Se henki on siis aina olemassa. Ikuisesti. Se ei koskaan katoa tai tuhoudu.
Oli siis kyse jamalattomasta tai Jumalan omasta.
Erittäin yksinkertaista.>>>Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty. Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.
- vaan
Sirkka-Iita kirjoitti:
>>>Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty. Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.
Ihminen olisi "saviastiassaan" elänyt Jumalan antaman "hengen" kanssa ikuisesti synnin alaisena.
Eli nuo molemmat olisivat olleet kuolemattomia, "astia" ja "astian sisältö."
Oikein huomasit.
Synnin seurauksena tuo "saviruukku" eli astia palajaa maahan, mistä se on valmistettukin.
Ainostaan "henki" palajaa Jumalan luo, koska se on se Jumalan kuva ihmisessä.
Ymmärsit hyvin. - X-hirvas
vaan kirjoitti:
Ihminen olisi "saviastiassaan" elänyt Jumalan antaman "hengen" kanssa ikuisesti synnin alaisena.
Eli nuo molemmat olisivat olleet kuolemattomia, "astia" ja "astian sisältö."
Oikein huomasit.
Synnin seurauksena tuo "saviruukku" eli astia palajaa maahan, mistä se on valmistettukin.
Ainostaan "henki" palajaa Jumalan luo, koska se on se Jumalan kuva ihmisessä.
Ymmärsit hyvin.uuden hengellisen ruumiin, jossa on meidän taivaallinen kuva.
1.Kor.15
42 Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
43 kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
48 Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
49 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva. - Nadasja-emilia
X-hirvas kirjoitti:
uuden hengellisen ruumiin, jossa on meidän taivaallinen kuva.
1.Kor.15
42 Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
43 kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
48 Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
49 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.me tosin muutumme. Kristuksen armo muuttaa katoavat ruumiimme katoamattomiksi. Ja saamme AINA olla hänen kanssaan. Hyvän paikan löysit tähän.
- X-hirvas
Nadasja-emilia kirjoitti:
me tosin muutumme. Kristuksen armo muuttaa katoavat ruumiimme katoamattomiksi. Ja saamme AINA olla hänen kanssaan. Hyvän paikan löysit tähän.
on maallinen sielullinen ruumis ja sitten taivaallinen hengellinen ja katoamaton ruumis. Tämä on Jeesuksen opettama totuus.
Mutta ennenkuin ihmisessä asuu Jumalan Pyhä Henki, hänen on tehtävä parannus, uskottava sanaan, totuuteen ja Jeesukseen ja otettava vastaan kaste. Mikään muu ei anna toivoa saada iankaikkinen elämä ja katoamaton hengellinen ruumis.
Tämä on varsin yksinkertainen asia, johon ei pidä sotkea uskonnollisuutta mukaan. - minäkin adventisti:
X-hirvas kirjoitti:
on maallinen sielullinen ruumis ja sitten taivaallinen hengellinen ja katoamaton ruumis. Tämä on Jeesuksen opettama totuus.
Mutta ennenkuin ihmisessä asuu Jumalan Pyhä Henki, hänen on tehtävä parannus, uskottava sanaan, totuuteen ja Jeesukseen ja otettava vastaan kaste. Mikään muu ei anna toivoa saada iankaikkinen elämä ja katoamaton hengellinen ruumis.
Tämä on varsin yksinkertainen asia, johon ei pidä sotkea uskonnollisuutta mukaan.Sillä armosta minäkin olen saanut pelastuksen lahjan, en omien ansioiteni ja tekojeni perusteella.
Vain Pyhä-Henki voi ihmisessä vaikuttaa parannuksen hedelmät. Ihminen alkaa elää uskon vaikutuksen alla Kristus elämää.
Eli, emme voi sanoa pelastuksen armoa janoavalle juopollekaan, että: "Pane ENSIN se pullo pois ja tule viikon päästä uudestaan, niin ehkäpä sitten Jeesus voi sinut parantaa?"
Ei niin, vaan tässä ja nyt! "NYT on odollinen hetki, nyt on pelastuksen päivä: Haluatko jättää syntisi Jeesuksen puhdistettavaksi ja ottaa vastaan pelastuksen?" Kun suostut rukoilemaan anteeksi pahoja tekojasi, niin Jeesus on antava sinulle KAIKKI sinun syntisi anteeksi ja silloin sinä saat täyttyä Pyhän Hengen kasteella.
Nyt olet UUSI LUOMUS, eikä sinun tarvitse enää yksin yritellÄ, vaan KRISTUKSEN VOIMASSA SAAT TEHDÄ PARANNUKSEN. Sillä niin muuttaa HENKI, joka on Kristuksessa. Sinä et siis enää taistele yksin, vaan Kristus sinussa, kun olet Hänen varaansa itsesi KOKONAAN jättänyt.
##Mutta ennenkuin ihmisessä asuu Jumalan Pyhä Henki, hänen on tehtävä parannus, uskottava sanaan, totuuteen ja Jeesukseen ja otettava vastaan kaste. Mikään muu ei anna toivoa saada iankaikkinen elämä ja katoamaton hengellinen ruumis.###
Otsikoit iankaikkiseksi elämäksi ja aiheesi käsitteli kuolemaa.
Kuoleman todistelit olemattomaksi haihtumiseksi. Kauas olet
vilpittömyydestä kaikonnut.
Mutta niin on kuin lopussa totesit:
"Raamatun sana ei avaudu ihmisjärjellä."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202252Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi782206Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma551458- 741376
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?65908Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8791- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760