leipäjonoista? Onko kaililla paikkaunilla? Meillä ei taida olla. Voiko mennä toiseen paikkakuntaan hakee ruokaa lapsille? Pitääkö siellä näyttää jotain papereita tai tiliotteita?
Kun seurakunnat jakaa ruokaa, niin mistä tietää koska ne jakaa ja jakaako ne joka viikko?
Mistä saa tietoa
4
161
Vastaukset
- jonotuttaja
Yleensä noista on ilmoituksia lehdissä. Mitään papereita ei yleensä tarvitse esittää, riittää kun on rohkeutta mennä apua hakemaan. Myös monet hyvin toimeentulevet käyttävät ilmaiset "leivät" hyödykseen ja käyttävät sitten rahansa huveihin ja muuhun kun säästävät köyhien siivellä.
- Köyhä laulaja.
On todella epäreilua ja täysin väärin että ns hyvätuloiset ihmiset hakevat leipäjonosta yms köyhille tarkoitettuja ruokia? mutta rikkaathan ovat aina ollee niitä pahimpia "ryöstäjiä" monet rikkaudet satu aikaan vain petoksilla ja erilaisilla muilla vääryyksillä.
- almut talteen
Köyhä laulaja. kirjoitti:
On todella epäreilua ja täysin väärin että ns hyvätuloiset ihmiset hakevat leipäjonosta yms köyhille tarkoitettuja ruokia? mutta rikkaathan ovat aina ollee niitä pahimpia "ryöstäjiä" monet rikkaudet satu aikaan vain petoksilla ja erilaisilla muilla vääryyksillä.
mersuun bensaa saatava. Ei riitä raha bensaan ja ruokaan. Jos leivän saa jonosta niin miksi ei sieltä hakisi? Saa ajella sitten vähän pidemmälle.
- Skootterilla !
Köyhä laulaja. kirjoitti:
No, nämä röyhkeät hyväksikäyttäjärikkaat ovat näitä paatuneita saatanan orjia, että eihän tuommoisiin touhuihin lähde Raamatun Jumalaan uskovainen, jos on vara ostaa ruoat kaupasta.
No, kun olen itse näin köyhä, niin en ole leipäjonossa juuri käynyt elämäni aikana, että yhden kerran olen saattanut olla mukana, kun toinen haki sieltä kassin, mutta en sitten itse ole hakenut sellaista kertaakaan, kun ei ole ollut sellaista pakkotarvetta, että rahat on aina riittäneet ruokaan.
Olen ollut koko elämäni köyhä pienimmäisten tukien saaja, ja siis olisin todella oikeutettu hakemaan ruokakassin, mutta ei siis ole tullut haettua, mutta nyt olen sitten ajatellut, että kun tiet sulaa, niin lähden katsomaan, että saisinko sieltä mitään ?
Asun kaupungissa, mutta kuitenkin täältä taajamasta on matkaa leipäjonoihin senverran, että kävelemällä en sinne lähtisi, että polkupyörällä juuri ja juuri voisi lähteä, mutta kun en ole ihan pakon edessä leivänhaun kanssa, niin on jäänyt polkupyörällä haut tekemättä, mutta nyt, kun sain hankittua mopon, niin sillähän pääsee helposti leipääkin hakemaan, että kunhan tiet sulaa niin ajankuluksikin on mukava huristella skootterilla menemään !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k383575On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole342325Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802253Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä542150Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.251575Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma591508- 761417
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?55983Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69967Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi38837