Niin kauan kuin ihminen on lihan vallassa hän ei tahdo alistua Jumalan lain alle. Uskovan eli hengellisen ihmisen erottaa lihallisesta siinä että hengellinen ihminen tahtoo noudattaa Jumalan lakia mitään kyselemättä kun taas lihallinen ihminen tahtoo kumota tai poistaa lain, sillä se paljastaa hänen syntisytensä ja sitä ei lihan mieli kestä.
Adventistit ovat kaikista hengellisin Jeesuksen uskovien joukko ja Jeesus kutsuukin meitä pyhiksi joiden kärsivällisyytenä on Jumalan käskyjen pitäminen!
Liha on lain vihollinen
23
171
Vastaukset
- X-hirvas
ihminen tarvitsi VT:n lain kouraa. Älä tapa, älä varasta, älä tee huorin ym. Ne kaikki ovat syntisen ihmisen tekemiä tekoja.
Vanhurskas ei ole syntinen, eikä häntä koske syntisille lihallisille ihmisille pannut lait,koska hän on pyhä.
Kaikki adventistit ovat siis lihan himojen kanssa kamppailevia syntisiä, ja siksi he yrittävät olla tappamatta ketään, tai jättää varastamatta, tai tekemättä huorin, koska vanhan liiton laki käski laittomien murhaajien yms niitä noudattaa.
Tee parannus ja lopeta höpötys, niin sinäkin voit vielä pelastua. Armon päivä on tänäänkin.- adventisti.
Sinä rikot taas lakia. Sanot väärän todistuksen lähimmäisestäsi. Me adventistit taas olemme pelastettuja ja siksi myös kuuliaisia Jumalan käskyille automaattisesti. Pelastetun ja kadotetun ero on siinä että pelastettu on kuulianen Jumalan laille, mutta kadotettu yrittää saada lain kumotuksi!
- alex-kasi
miten ne joille Jumalan tahto on elämän laki ajattelevat.
Yrität selíttää omia ajatuksiasi muiden uskosta .. kuin ne olisivat muiden uskon mukaisia ajatuksia - koska et ymmärrä .. Olet ahkera Raamatun lukija (olen ainakin saanut sen käsityksen) mutta et näe Raamattua yhtenä kokonaisuutena - mikä on vahinko - sillä silloin ei sen kokonaisuus voi luonnollisesti tulla sinulle ymmärrettäväksi.. kuinka voisi ethän halua nähdä sitä .. - eremith32
Eikös nuo adventistit juuri parasaikaa tapa tuollaisella älyttömällä arvostelullaan muita uskovia. Minä kyllä tuon kommenttisi pohajalta näien vain lihallisen ihmisen sinussa. Ei kai Hengellinen ihminen tuollaisia sepustele, vai onko se adventistien omaa hengellisyyttä? Ei todellakaan Jeesuksen Kristuksen evankeliumin mukaista - ei sinnepäinkään!
- Yrittäisit edes
eremith32 kirjoitti:
Eikös nuo adventistit juuri parasaikaa tapa tuollaisella älyttömällä arvostelullaan muita uskovia. Minä kyllä tuon kommenttisi pohajalta näien vain lihallisen ihmisen sinussa. Ei kai Hengellinen ihminen tuollaisia sepustele, vai onko se adventistien omaa hengellisyyttä? Ei todellakaan Jeesuksen Kristuksen evankeliumin mukaista - ei sinnepäinkään!
näe mitään - tunnusta pois että olet täysin sokea tietäväisyydessäsi ja ala alusta.
Ota Raamattu ja avaa se sen ensimmäisen luvun ensimmäisestä jakeesta ja lue. Ja kun vajavaiseen päähäsi tulee ajatuksia että tuo tarkoittaa sitä ja tuo tarkoitta tätä - niin älä sorru sellaiseen vaan lue mitä siihen on kirjoitettu ja jatka lukemistasi. - eremith32
Yrittäisit edes kirjoitti:
näe mitään - tunnusta pois että olet täysin sokea tietäväisyydessäsi ja ala alusta.
Ota Raamattu ja avaa se sen ensimmäisen luvun ensimmäisestä jakeesta ja lue. Ja kun vajavaiseen päähäsi tulee ajatuksia että tuo tarkoittaa sitä ja tuo tarkoitta tätä - niin älä sorru sellaiseen vaan lue mitä siihen on kirjoitettu ja jatka lukemistasi.Totuuden tietostaminen tuntuu loukkaavan sinua kovinkin ärsyttävällä tavalla. Mutta minun tyylini on suraa sanoa se, jostarkoituksella halutaan loukata toisi jotka, ehkä "aistivat" raamatun totuudet terveemmällä tavalla. Totruus on yhteinen pohja jolla jokaisen tulee "seista", vaikka se onkin subjektinen yksillöllinen kokemus. Mutta sitä ei voi kukaan omistaa itselleen.
On typerää mennä väittämään, että "adventistit ovat kaikista hengellisin Jeesukseen uskovien joukko, jan että Jeesus kutsuu teitä "Pyhiksi" ja joiden kärsivällisyytenä on käskyjen pitäminen". perustuuko silloin todelliseen Jeesuksen Kristuksen rakkauden evankeliumin oppiin jonka Hän tuo esiin sydämen esiin niin, että hänen opetuslapsensa, eli hänen seuraajansa ottaa tuon sanoman ilolla vastaan, ja uhraa elämänsä iloiten seuramaan Jumalan rakastavan tahdon alttarille. Tietäen tekeväsä Jumalan eli Isänsä tahtoa palvellessaan Jumalaa, jonka hän näkee lähimmäisessään.
Totuus on ajaton tila monen ja yhden välisen jakautumisen on lakattava jotta totuus voisi vihdoinkin ilmetä. Kysymyksessä ei suinkaan voi olla sellainen tila jota persoonallinen mieli voisikokea, ei myöskään päämäärä jota kohti itsekäs mieli saisi tai voisi kehittyä ja kasvaa. Jos totuus kuvitellaan sellaiseksi jonka itsekäs omahyväinen mieli on rakentanut, ja siten synnyttänyt johtajan joka tietää miten yhteisön seuraajia jäseniä tulee johtaa, niin silloin on jäsenet jotka eivät tiedä, vaan adventtiyhteisön johtaja joka tietää mikä on "totuus". Ja onhan luonnollista, että tämä estää meidät kokemasta omakohtaista totuutta.
Me kaipaamme sellaista Ekleesiaa seurakuntaa joka voisi antaa meilleJeesuksen Kristuksen määräämää opetusta, ja jossa voisimme kasvaa Hänen hengessään ja jossa voisimme oppia seuraamaan vain Mestaria: todella tietoista Mestarin aseuraamista olisi elämämme. Silloin emme tahdo itsellemme suosiota emmekä valtaa Jeesuksen Kristuksen kärsimyksien ja koettelemuksin kautta. Jeesuksen antamat käskyt nivelöityy täydellisessä rakkaudessa. Elämä on annettu ihmiselle totuuden etsimistä varten, mutta hänen tulee vetäytyä sisimpäänsä itseään tutkistelemaan todellisessa vakaumuksessa. Täydellinen lähimmäisen epäitsekäs palvelus täytyisi tulla pelkäksi iloksi ja jopa nautinnoksi ilman mitään rajaa, ilman palkkaa, omasta vapaasta tahdosta, silloin hän olisi todellinen Kristuksen seuraaja. - X-hirvas
alex-kasi kirjoitti:
Yrität selíttää omia ajatuksiasi muiden uskosta .. kuin ne olisivat muiden uskon mukaisia ajatuksia - koska et ymmärrä .. Olet ahkera Raamatun lukija (olen ainakin saanut sen käsityksen) mutta et näe Raamattua yhtenä kokonaisuutena - mikä on vahinko - sillä silloin ei sen kokonaisuus voi luonnollisesti tulla sinulle ymmärrettäväksi.. kuinka voisi ethän halua nähdä sitä ..tarkoitit minua, niin ymmärrään Raamatun yhtenä kokonaisuutena alusta loppuun. Siksi tiedän mihin uskon ja kirjoitan. Ei minulle tarvitse selittää, minä luen totuuden Raamatusta.
- X-hirvas
adventisti. kirjoitti:
Sinä rikot taas lakia. Sanot väärän todistuksen lähimmäisestäsi. Me adventistit taas olemme pelastettuja ja siksi myös kuuliaisia Jumalan käskyille automaattisesti. Pelastetun ja kadotetun ero on siinä että pelastettu on kuulianen Jumalan laille, mutta kadotettu yrittää saada lain kumotuksi!
luulette olevanne pelastettuja, mutta harhaoppiin uskomalla ette pelastu. Kerroppas yhdellä sanalla, opettiko Jeesus tulevansa 22.10.1844? Kyllä vai ei?
Tämä kysymys nimim. adventistille. alex-kasi kirjoitti:
Yrität selíttää omia ajatuksiasi muiden uskosta .. kuin ne olisivat muiden uskon mukaisia ajatuksia - koska et ymmärrä .. Olet ahkera Raamatun lukija (olen ainakin saanut sen käsityksen) mutta et näe Raamattua yhtenä kokonaisuutena - mikä on vahinko - sillä silloin ei sen kokonaisuus voi luonnollisesti tulla sinulle ymmärrettäväksi.. kuinka voisi ethän halua nähdä sitä .."ne joille Jumalan tahto on elämän laki ajattelevat."
Tuommoinen käsite ei nouse mistään raamatunväännöksestä vaan sinun
mielikuvitusmaailmastasi. Mutta palataksemme asialliselle linjalle,
Paavali tunnusti yhden lain elämässään: synnin lain. Sen vastapainoksi
hän totesi omistavansa myös "elämän Hengen lain".
- alex-kasi
ja asiaa - sillä juuri siitä on kysymys kuten kirjoitit - uskova TAHTOO - se on sisäinen halu tehdä Jumalan tahto .. varmasti jokainen uskova erehtyy ja tekee heikkoina hetkinään tyhmyyksiä, mutta halu seurata Jumalan tahtoa ei sen tähden katoa. Jumalan tahdon rikkominen ei kertakaikkiaan miellytä ja siten uskova kasvaa Jumalan vapaudessa (ei pakon alla) ja hänen suhteensa kaikkeen siihen mikä on Jumalasta paranee ajan kuluessa yhä enemmän.. Ne jotka eivät tätä ymmärrä soimaavat heitä "oma-vanhurskaudesta" ja väittävät että he ovat "lihallisia" mutta siitä ei todellakaan ole kysymys, vaan kysymys on sen hyväksymisestä ja ymmärtämistä että ainoa todellinen oikea elämä on Jumalan tahdossa ja HALUSTA elää siinä, VAIKKA EI AINA SIINÄ ONNISTUKAAN.
alex- ja meillä
on yhteiset mieltymykset hyvään, joten meillä ei ole mitään ongelmia kulkea Jumalan kanssa yhteistä tietä.
- ANNE-ELINA..
kuitenkin uskovaisia: Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain kuulijoita, pettäen itsenne. Jaakok.1:22.
Hän puhuu Jumalan laista myös täydellisenä lakina, vapauden lakina. (jae 25). Jotkut sanovat että laki johtaa orjuuteen.
Miten Jaakob voi kutsua sitä vapauden laiksi ? Mutta Jumalalta emmekä Hänen Sanastaan, emme kuule mitään siitä että kuuliaisuus Jumalan lakia kohtaan johtaisi orjuuteen.
Lain tuomion alla on se, joka väheksyy lain vaatimuksia ja elämässään rikkoo niitä. Mutta niille, jotka Kristuksen voimalla ja Hänen armonsa avulla taipuvat Herran tahtoon ja noudattavat hänen käskyjään.
niille jotka tekevät sen mielellään, koska rakastavat Jumalaa, laki on kuninkaallinen laki ja vapauden täydellinen laki. Heitä ei kohtaa rangaistus. - eki-.,
ANNE-ELINA.. kirjoitti:
kuitenkin uskovaisia: Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain kuulijoita, pettäen itsenne. Jaakok.1:22.
Hän puhuu Jumalan laista myös täydellisenä lakina, vapauden lakina. (jae 25). Jotkut sanovat että laki johtaa orjuuteen.
Miten Jaakob voi kutsua sitä vapauden laiksi ? Mutta Jumalalta emmekä Hänen Sanastaan, emme kuule mitään siitä että kuuliaisuus Jumalan lakia kohtaan johtaisi orjuuteen.
Lain tuomion alla on se, joka väheksyy lain vaatimuksia ja elämässään rikkoo niitä. Mutta niille, jotka Kristuksen voimalla ja Hänen armonsa avulla taipuvat Herran tahtoon ja noudattavat hänen käskyjään.
niille jotka tekevät sen mielellään, koska rakastavat Jumalaa, laki on kuninkaallinen laki ja vapauden täydellinen laki. Heitä ei kohtaa rangaistus.Aloituksessa adventisti aloittaa näin....
Niin kauan kuin ihminen on lihan vallassa hän ei tahdo alistua Jumalan lain alle.
Room:7:22-23."Sillä sisällisen ihmisen puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, Mutta jäsenissäni minä näen toisen lain joka sotii mieleni lakia vastaan,ja pitää minut vangittuna synnin laissa,joka minun jäsenissäni on"
joku on täälläkin monta kertaa opettanut "olemme lain-alla vasta silloin,jos rikomme lakia"....väärin...myös pahat ajatukset,ja rakkaudettomuus tarvitsevat syntien sovitusta....joka näissäkin keskusteluissa tulee esiin...tästäkin näemme,että ei se liha,ja veri tahdo taipua lain-alle...miksi?...koska....Room.7:14. "Sillä me tiedämme,että laki on hengellinen,mutta minä olen lihallinen myyty synnin alaisuuteen"
Itse olen uudesti-syntynyt kristitty,enkä koskaan ajattele,että vasiten rikkoisin Jumalan sanaa vastaan,mutta väkisinkin matkan varrella huomaa oman raadollisuutensa...ja näin se pitää ollakin mihin muuten tarvitsisi jumalan armoa. - alex-kasi
ANNE-ELINA.. kirjoitti:
niille jotka tekevät sen mielellään, koska rakastavat Jumalaa, laki on kuninkaallinen laki ja vapauden täydellinen laki. Heitä ei kohtaa rangaistus.Jumalan laki on täydellisen Jumalan täydellisen tahdon ilmaisu ja vain siinä on iankaikkinen elämä mahdollista, siksi Raamattu sanoo että ainoastaan Hänellä on kuolemattomuus.
Jumalan vapaus tarkoittaa, että Jumalan lakia ei kukaan voi täyttää orjuudessa - eli käskystä - koska täydellinen vapaus jo itsessään on osa Jumalan laista. Ei edes paratiisissa Jumala pakottanut ihmistä alistumaan tahtoonsa, varoitti vain kertomalla hänelle mitkä kohtalokkaat seuraukset siitä olisi jos ihminen alkaisi itse päättämään hyvästä ja pahasta.
Siksi tiedämme että kaikenlainen orjuuttaminen on vastoin Jumalan tahtoa - ihminen on nyt oman vajavaisuutensa orja, hänen omat tekonsa ovat syy siihen että hän on joutunut eroon Jumalasta, oman vajavaisuutensa vangiksi.
Siksi on niin että Jumalan lain - siis Jumalan tahdon - voi ainoastaan täyttää jos todella haluaa sen elämänsä ohjeeksi vapaaehtoisuudessa. Totuus on että ainoastaan Jumalan Poika on täyttänyt koko lain.. mutta vajavaisuutemme ei saa estää meitä hakemasta Jumalan tahtoa elämämme ohjeeksi - Pyhän Hengen ja Jumalan Sanan johdatuksessa.. - rapu777
ANNE-ELINA.. kirjoitti:
niille jotka tekevät sen mielellään, koska rakastavat Jumalaa, laki on kuninkaallinen laki ja vapauden täydellinen laki. Heitä ei kohtaa rangaistus.Jaakob ei suinkaan puhu 10-käskyn juutalaisesta jahven laista, vaan Jeesuksen Kristuksen antamamista käskyistä, eli Kristuksen Rakkauden laista, ne ovat kakasi eri asiaa.
- Ymmälä
rapu777 kirjoitti:
Jaakob ei suinkaan puhu 10-käskyn juutalaisesta jahven laista, vaan Jeesuksen Kristuksen antamamista käskyistä, eli Kristuksen Rakkauden laista, ne ovat kakasi eri asiaa.
Jumalan nimen pienellä kirjaimella?
Sillä kai tarkoitit Raamatun Jumalaa kirjoituksessasi? - eremith32
Ymmälä kirjoitti:
Jumalan nimen pienellä kirjaimella?
Sillä kai tarkoitit Raamatun Jumalaa kirjoituksessasi?En minä tullaisesta kamsallis-jumalasta voi tehdä Ikuisen kaikkeuden Jumalan vertaista, joka ansaitsee vaikka kaikki kirjaimet isolla kirjaimella! Joten se siitä.
eki-., kirjoitti:
Aloituksessa adventisti aloittaa näin....
Niin kauan kuin ihminen on lihan vallassa hän ei tahdo alistua Jumalan lain alle.
Room:7:22-23."Sillä sisällisen ihmisen puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, Mutta jäsenissäni minä näen toisen lain joka sotii mieleni lakia vastaan,ja pitää minut vangittuna synnin laissa,joka minun jäsenissäni on"
joku on täälläkin monta kertaa opettanut "olemme lain-alla vasta silloin,jos rikomme lakia"....väärin...myös pahat ajatukset,ja rakkaudettomuus tarvitsevat syntien sovitusta....joka näissäkin keskusteluissa tulee esiin...tästäkin näemme,että ei se liha,ja veri tahdo taipua lain-alle...miksi?...koska....Room.7:14. "Sillä me tiedämme,että laki on hengellinen,mutta minä olen lihallinen myyty synnin alaisuuteen"
Itse olen uudesti-syntynyt kristitty,enkä koskaan ajattele,että vasiten rikkoisin Jumalan sanaa vastaan,mutta väkisinkin matkan varrella huomaa oman raadollisuutensa...ja näin se pitää ollakin mihin muuten tarvitsisi jumalan armoa.Eikä Paavali, joka avoimesti tunnustaa syntisen jalostumattoman luontonsa ...
Lohduttaa toki se että Herra tiesi jo etukäteen että olemme hauraita astioita.
Room. 7:19
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Tahtoisit kovastikin tehdä hyvää mutta et oikein pysty siihen, adventisti.
Kuule, samoin on meidän ei-adventistien laita. Emme ole yhtään parempia!
Room.7:18
Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En ymmärrä ollenkaan, mutta niin vain on ...
Room.7:15 :
En edes ymmärrä, mitä teen:
en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan.
Jos vähän lohduttaa meitä, niin Paavalikin ylisti lakia hengelliseksi,
mutta samalla ja ehkä juuri siksi - joutui tunnustamaan itse olevansa
suorastaan myyty synnin orjaksi:
Room.7:14
Me tiedämme, että laki on hengellinen.
Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen,
synnin orjaksi myyty.
10 ja minä kuolin.
Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä,
tuottikin minulle kuoleman.
Oi Kristuksen Isä - pidä kiinni kädestäni!rapu777 kirjoitti:
Jaakob ei suinkaan puhu 10-käskyn juutalaisesta jahven laista, vaan Jeesuksen Kristuksen antamamista käskyistä, eli Kristuksen Rakkauden laista, ne ovat kakasi eri asiaa.
Jaak.2:12
Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan;
pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
13
Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion,
mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.
Matt. 18:33
Eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa työtoveriasi,
niin kuin minä armahdin sinua?'
Matt.5:23
"Jos siis olet viemässä uhrilahjaasi alttarille ja siinä muistat,
että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
24
niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi.
25
"Tarjoa vastapuolellesi sovintoa jo silloin, kun vielä olet hänen kanssaan matkalla ...
[][][]
Liha on lain vihollinen
adventisti. 17.3.2010 [][][]
Olet poikennut tai poikkeava adventisti, kun tuollaista tunnustit!
Sillä sinä ja minä emme todellakaan tee sitä hyvää mitä tahtoisimme tehdä.
Vaan pahaa me todellakin teemme vaikka emme mitenkään tahtoisi asian
niin olevan. Syynä on se että asumme tässä liharuumiissa, jonka Herra
meille valmisti. Lohduttaa toki se että Herra tiesi jo etukäteen että olemme hauraita astioita.
Room. 7:19
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Tahtoisit kovastikin tehdä hyvää mutta et oikein pysty siihen, adventisti.
Kuule, samoin on meidän ei-adventistien laita. Emme ole yhtään parempia!
Room.7:18
Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En ymmärrä ollenkaan, mutta niin vain on ...
Room.7:15 :
En edes ymmärrä, mitä teen:
en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan.
Jos vähän lohduttaa meitä, niin Paavalikin ylisti lakia hengelliseksi,
mutta samalla ja ehkä juuri siksi - joutui tunnustamaan itse olevansa
suorastaan myyty synnin orjaksi:
Room.7:14
Me tiedämme, että laki on hengellinen.
Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen,
synnin orjaksi myyty.
10 ja minä kuolin.
Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä,
tuottikin minulle kuoleman.
Oi Kristuksen Isä - pidä kiinni kädestäni!
Antti- Bushmanni
Palataanpa taas pari askelta taakse näistä Amerikan humpuukilahkojen ihmeellisistä fantasioista.
Arvoisa nimimerkki "adventisti" tuntenee Paavalin? Paavalilla oli selkeä käsitys siitä, kenelle laki on säädetty. Seuraavaksi kysyn sinulta, että mihin Paavalin nimeämään ryhmään näistä sinä kuulut, mutta aluksi Paavalin sanoja:
http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Tim.1.html#o2
9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, 10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. 11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.
Sitten kysymys. Mihin ryhmään arvon nimimerkki kuuluu ja edustavatko nämä ryhmät laajasti niitä henkilöitä, joita adventtikirkon siipien suojasta löytyy:
a ) lain ja järjestyksen rikkojien,
b) jumalattomien ja syntisten,
c) rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden,
d) isän- ja äidinmurhaajien,
e) tappajien,
f) siveettömien,
g) miesten kanssa makaavien miesten,
h) ihmisten sieppaajien,
i) valehtelijoiden,
j) valapattojen ja
k) ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia.
Nyt voit kertoa meille selkeästi ja yksinkertaisesti, että mitä ryhmää sinä edustat, koska laki on säädetty sinua ja sinun kaltaisiasi varten.
Tietenkin me jo tiedämme, että ainakin kohdat "i" ja "k" on vahvasti edustettuna lahkossasi, mutta miten nuo muut?Aivan. Ja sen voi sanoa niin monella tavalla, näinkin:
Room. 7:10 :
ja minä kuolin.
Niin kävi ilmi,
että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi,
olikin minulle kuolemaksi.- siinähähä
AnttiVKantola kirjoitti:
Aivan. Ja sen voi sanoa niin monella tavalla, näinkin:
Room. 7:10 :
ja minä kuolin.
Niin kävi ilmi,
että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi,
olikin minulle kuolemaksi.kuolemaa ja käskyjä ei ole, vaan loputon tuska ja kidutus elämä, joka jatkuu aina, kun käskysanaa ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462