Olen kohtapuolin 23 vuotias nainen. Minulla on 4kk:den ikäinen poika. Lapsen isä on 20vuotias. Suhteemme on tällä hetkellä outo. Haluaisin pitää hänestä kovasti kiinni ja välillä inhota sydämeni pohjasta. Lapsen isä elää normi arkea yksinään. Käy työharjottelussa ja tapaa kavereitaan. Muutin hänen takiaan pari vuotta sitten pienelle paikkakunnalle kauas sukulaisistani. Hänelle suhteen ajattelu on kauhistus, kamala katasrofi joka pilaa ja rajoittaa hänen elämäänsä. Raskaus oli yllätys meille molemmille. Kun kerroin hänelle raskaudestani hän kertoi että hänellä oli ollut suhde toisen naisen kanssa useamman kuukauden. ( tai itseasiassa 15 vuotiaan tytön) Se johtui kuulema siitä kun olin kylmä. ( isäni oli kuollut muutama kuukaus aiemmin ja olin masentunut) No raskaus tuli julki ja mietimme pidämmekö lapsen vain ei ja pidimme sen lopulta. Mies halusi korvata kaiken. Halusi olla perhe jne jne jne.. Paitsi sitten alkoholi tuli kuvioihin.
Hän joi ja joi ja joi. Muutimme erillemme. Kihlauskin purkautui. Hän meni armeijaan ja sitä ennen kesän rälläsi koko ajan jossain. Olin raskaana ja vietin paljon aikaa hänen vanhempien luonaan.
Emme olleet yhdessä enää mutta hän halusi viettää aikaa kanssani. Oli läheisyyttä ja hellyyttä. Hän oli synnytyksessäkin mukana.
Nyt hän elää sinkkumiehen arkea. Hänellä on jotain panosuhteita, valehtelee ihastuneensa näille ihmisille, vaikka ei ole. Hän ei kuulemma halua seurustella kenenkään kanssa. Se kahlitsee hänet.
Myöskään isä hän ei osaa olla 24/7 ja perhe-elämä on kamalaa jos hän siihen joutuisi. Hän vain joisi, omien sanojensa mukaan.
Näemme silloin tällöin. Nukumme samassa sängyssä kun olemme hänen vanhemmillaan. Vietän paljon aikaa hänen vanhempien luona ja suunniteltu kesäksi vaikka minkälaista matkaa. Helyyttä on jonkin verran, kun pyydän, miehelle se on ok, mutta seksiä hän ei halua enää. Kuulema muutkin suhdesotkut on nyt takanpäin. Hän omistaa huonon itsetunnon ja hänen pitää todistella miehuuttaan sillä, että miten paljon hänellä on naisia.
Sanokaa miksi koko ajan uskon, että hän muuttuu? Kasvaa aikuiseksi ja kantaa vastuun? koko ajan toivoisin että hän aikuistuu ja haluaisi olla lapsen ja minun elämässä enemmän mukana. Koska jotenkin kuvittelisin että hän katuisi sitä myöhemmin. Hän ei kyllä näytä tällä hetkellä yhtään haittaavan vaikka näkee poikaa harvoin. Kasvattaako ikä ihmistä vastuullisuuteen vain onko tämä mies menetetty toivo sen suhteen?
Yhdessä hän ei halua niinkään paljon olla tekemisissä mutta reissuun mielellään lähtisi ja nähdä sukulaisiani.
Anteeksi sekava teksti. Toivottavasti en saa kauhean tylyjä mielipiteitä. Tuntuu vaan että olen umpikujassa ja ahdistus on suuri.
Vaikea jatkaa...
2
530
Vastaukset
- huono homma.
Roikut hänessä, ei hänestä tunnu olevan enempää puolisoksi kuin isäksikään. Retku mikä retku.
- jotain ehdotuksia
Olet selvästi henkisesti kehittyneempi kuin poikaystäväsi. Mieheksi häntä ei oikein voi sanoa, valitettavasti.
Mutta jotakin hyvää on ja keskitytään siihen.
Sinulla on ihana lapsi ja voimavaroja elämää varten. Pidä kiinni poikaystäväsi vanhemmista, jotka auttavat sinua. On hienoa, että he kantavat vastuuta poikansa puolesta. Sillä sinä ja lapsi olette tärkeimmät ja tarvitsette tukea.
Olisi hyvä jos kykenisit "unohtamaan" poikaystäväsi joksikin aikaa ja keskittymään vain lapsen ja itsesi hoitamiseen. Se on tärkeintä. Sinun hyvinvointi ja lapsen etu. Poikaystäväsi varmasti välittää sinusta, mutta on aivan liian kehittymätön ymmärtämään, miten hänen tulisi elää. Hän on liian nuori ja kokematon sekä kehittymätön isäksi. Surullista on myös se, ettei hän ymmärtänyt tukea sinua isäsi kuoleman jälkeen, eikä ymmärtänyt suruasi.
Kuten sanoin aiemmin, tarvitset kaikki voimavarasi itsesi ja lapsen hyvinvointiin. Voit nyt hyvällä omallatunnolla unohtaa poikaystäväsi sekoilut ja keskittyä sinun ja lapsen elämän hoitamiseen. Lapsen kanssa pärjäät varmasti, mutta ota kaikki apu vastaan, mitä saat, ettet jää yksin. Miten sinun oma perheesi ottaa tämän kaiken? Avulla tarkoitan sitä, että sinulla olisi henkistä tukea sekä erikoistilanteissa joku, joka voisi auttaa lapsen hoidon kanssa.
Ilmoita poikaystävällesi, että hänen tyylinsä hoitaa asioita ei vakuuta sinua ja että olet siitä vihainen sekä surullinen. Kerro hänelle tunteesi. Ilmoita myös, että et aio enää odotella häntä jne tai paapoa hänen sekoilujaan, että keskityt itsesi ja lapsesi hyvinvointiin, että teidän elämä on saatavata normaaleille raiteille. Lapsi tarvitsee äidin, jonka elämä on järjestyksessä, turvallisen kodin ja rakkautta. Ja sellaisia läheisiä ihmisiä, jotka tukevat elämässä sen sijaan, että sotkevat sen.
Näin saat voimavaroja keskittyä itseesi ja lapseen. Tällä hetkellä kulutat itseäsi aivan turhaan poikaystävän takia, koska hänen touhunsa eivät johda mihinkään. Voihan olla, että kun päästät irti, hän jossain vaiheessa tajuaa, mitä on menettämässä ja ryhdistäytyy. Sen näyttää tulevaisuus.
Olet nuori vielä. Elämässä ei menetä niitä tärkeitä ihmisiä, jos toimii oikein. Vaikka poikaystäväsi sekoilee nyt, niin voi hyvin olla, että palaatte yhteen myöhemmin tai että myöhemmin hän ottaa vastuuta lapsestaan enemmän. Onhan hän lapsesi isä jokatapauksessa.
Toivon, että saat elämäsi järjestykseen ja pääset iloitsemaan lapsestasi täydellä sydämellä. Joskus, kun elämä on oikein sekasin, sitä ei vaan tajua, vaan rämpii vaan siinä sotkussa. Kun pääsee aurinkoon, tajuaakin, miten upeeta on saada elää turvallista ja tasapainoista arkea. Itse olen sitä mieltä, että mielummin onnellinen yksin kuin onneton toisen kanssa. Lapselle sinun onnellisuutesi on tärkeintä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412460Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742447Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732342Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221826Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801663Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211098Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71004Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40959Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55854