Ketä ekaks haastattellun?

luuserit vikaks

Kutsu haastatteluun tuli puhelimitse eileen. maanantaina pitäisi mennä. Kuulin tutulta , että osa porukkaa on ollut haastattelussa jo lähes 2 vkoa sitten...Alkoi masentaa. Itse työnantajana kutsuisin ekaksi ne mielenkiintosemmat ja potentiaaliset hakijat ja vähemmän mielekkäämmät vasta lopuks jos ees sillonkaan. Mut jotenkin tuli sellanen olo, että oon sitä jämäporukkaa jota nyt sitten vielä katsastetaan läpi. Ja siis tää työpaikka on konsernin sisältä, joten ihan kohteliaisuusesta taitavat pyytää naamaansa näyttämässä....eli en jaksa olla yhtään innoissani enää kutsusta ja pilaan varmaankin koko tapaamiseen luovuttajan asenteella. Onko teillä kokemusta onko työnhantajilla yleensä joku marssijärjestys, että ketä kutsutaan ekaks haastatteluun ja ketä viimitteeeks?

6

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itselleen

Voi voi. Mitä sillä on väliä, jos joku muu on ollut aiemmin haastattelussa. Ei yhtikäs mitään. Tai jos haluat kääntää asian positiiviseksi, niin voisihan tilanne olla sellainen, että ne ensimmäiset haastateltavat ovat olleet niin toivottomia, että on haluttu saada lisää haastateltavia. Tämä on vain ajatusleikkiä, joten sitä ei kannata ottaa vakavasti. Mutta älä hyvä ihminen kasaa itsellesi turhia paineita haastattelun alla. Mene sinne omana itsenäsi ja viis veisaa siitä, milloin sinun haastatteluvuorosi on.

Onnea haastatteluun :)

• msda

se ainakaan vaikuta vaikuttavan asiaan. Mieheni pyydettiin ensimmäisenä haastatteluun kuin muut mutta ei kuitenkaan saanut paikkaa. Luulen, että ne ensimmäisenä kutsutut eivät olekaan välttämättä olleet sopivia siihen kyseiseen tehtävään ja työnantaja haluaa vielä kartoittaa, että josko olisi joku vielä sopivampi.

• 25879

että on ikään kuin kakkoskierros haastatteluista menossa.

Mä luulen, että ne, jotka on viimisemmiksi järjestyksessä ovat vahvoilla, silloin kun tosiaan ei ole hajuakaan kenet otetaan, siis ollaan pestaamassa talon ulkopuolelta. Tai no voi se olla niinkin että paras pyydetään ensin, ja muita verrataan tähän, siis paras papereiden ja hakemuksen perusteella.

Ei näistä tiedä. Mutta ei sitä nyt ihan kirvestä kaivoon kannata heittää, jos osa porukasta on jo käynyt. Kun sut pyydetiin niin ne vielä miettii siis...

• tieto...

Viimeisenä haastatellaan ennakkoon parhaaksi rankattu hakija.

• 000000000000000

Haahtatteluun päässyt on muodollisesti pätevä ko. toimeen. Haastattelussa katsotaan sopiiko hlö kyseiseen työryhmään jne.

• kiitos ja näkemiin
        000000000000000 kirjoitti:

Haahtatteluun päässyt on muodollisesti pätevä ko. toimeen. Haastattelussa katsotaan sopiiko hlö kyseiseen työryhmään jne.

no, nopeestipa se katsotaan, sopeutuminen työpaikan suhteisiin ja itse työn rutiinitkin paikallisesti kun opitaan noin vuodessa.

Siinä haastattelussa katsotaan vain se, miten hyvin osaa miellyttää ja miten vastaa haastattelijoiden itselleen etukäteen muodostamaa kuvaa. Onko henkilö iloinen ja reipas, positiivinen jne. eli sellainen joka miellyttää............. Siinä haastattelussa ei mitenkään mitata osaako henkilö itse asiassa mitään, ja näytteleminenkin on mahdollista tuon luonnekuvan antamisen suhteen.

Näin se on.

Mitenhän sitä mitataan puolessa tunnissa tai vartissa joku sopeutuminen? Ei mitenkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2128
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1776
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1326
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      794
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      41
      523
    Aihe